Рослинні угрупування.Типи рослинних угрупувань.

Про матеріал
Конспект уроку на тему: Рослинні угрупування.Типи рослинних угрупувань. В якому викладено дуже багато цікавого матеріалу а також з мотиваційним текстом.
Перегляд файлу

Тема:  Рослині угрупування. Типи  рослинних  угрупувань.

Мета:  Розорити  особливості  пристосованості  рослин до  спільного  життя в  екосистемі  лісу, дати  поняття  про  фітоценози,  агроценози  та біоценози, формування почуття відповідальності  за стан довкілля.

                                                           Хід  уроку

І. Організаційний  момент.

ІІ. Перевірка  знань  учнів.

       Графічний диктант (розкриваю суть)

          1.Екологія- це наука що вивчає зв’язки організмів  між собою  та з      

          навколишнім середовищам.

           2.Екологічні фактори – відносна стійка  сукупність живих  організмів

           Із характерним  для них  кругообігом речовин і енергії.

          3. Довкілля – це все,що оточує живі організми.

          4.Абіотичні – фактори живої природи.

          5.Антропічний – вплив неживої природи.

          6.Теплольбиві – рослини що бояться холоду.

          7.Світлолюбові – рослини, що ростуть у тісних  місцевостях.

          8.Вода – це регулюючий  фактор  розподілу  рослин по всій  земній

            кулі.

          9.Дуб, кропива, лобода  зростають на багатих поживними речовинами

            грунтах.

          ІІІ. Мотивація. Напевно кожного з вас  цікавить, як живуть  у природі  різні рослини.

            Саме ознайомившись із  питанням  які ми  будемо  сьогодні  вивчати  дадуть можливість  дати відповідь  на наші запитання.

  ІV.  Повідомлення  теми і мети уроку

   V. Пояснення  нового матеріалу.

     Девіз уроку. «Все живе на землі має одну  колиску, імя  якої  Природа».  Чудова  українська природа, різноманітні  дерева, кущі,  трава є в  нашій  місцевості. Рослини  ростуть не  ізольовано одне від одної, а спільно, утворюючи  угрупування. Такі  угрупування, як ліс, пуки, степи, болото, водойми.

      Рослинне  угрупування – це сукупність рослин, що перебувають у тісному  взаємозв’язку  між собою із умовами  навколишнього  середовища, знаходять на певній ділянці.

         Уявна  мандрівка в пісню.(Звучить  фонограма)

    «Надзвичайно  красивий  сосновий  бір! Наче  чуєш, як шумлять під  вітром високі крони, скидаючи  глицю  на зелений  килим моху, відчуваєш м’який   аромат хвойного бальзаму, що ним  напоєне  повітря. А ще, справжня лісова  скарбниця. Яких тільки грибів, ягід  не зустрінеш  серед мережаних листків папороті – орляка, поміж  острівцями  духмяного чебрецю. Уже  всередині  літа  тут з’являються  солодкі  чорниці  та  запашні  суниці, а  потім золотаві  маслючки , маслюки. Перед настанням  осені  малюють око  калина, барбарис, терен.

  • В якому лісі  ви  щойно  побували ?
  • Як можна  назвати це угруповання?

Звучить  фонограма. Про яке угруповання йде мова визначають учні.

    Легенда  про  лісові  дерева . (Розповідь учнів).

    Пояснення із складанням схеми на дошці.

VII. Закріплення  знань учнів.

Пристосування  рослин до життя, в угруповання.

1.Які пристосування  дозволяють   рослинам  лісу  проживати  сумісно?

2.Яке значення  ярусного  розміщення рослин?

3.Чому в  трав’янистих  рослин лісу переважно біле забарвлення  квіток?

       Ми  звикли  вважати, що природа  всесильна, забуваючи при цьому, що вона  дуже чутлива й крихка. Людства бере, а точніше – відбирає у природи  щорічно  десятки  мільярдів тони  речовин  і  матеріалів на свої  потреби. Зелений  покрив Землі  кожного року  скорочується на 1% .

Щорічно  планета  безповоротно  втрачає   десятки  видів  рослин і тварин,  назвами яких  поповнюється «Червона книга». Від нас усіх  і від  кожного  зокрема, залетить  чи лунатиме  пісня солов’я ,  чи будуть дихати  прохолодою прозорі  джерельця, чи  плескатиметься  риба у чистій воді, чи буде над ними  блакитне  небо.

Бо голос Землі  сповіщає нам.

       Важко мені, діти мої, кровиночки  мої. Чи ж не я Вас  породила , чи ж не я Вам сили даю? Лелію для вас  кожний кущик,  твариночку  кожну.  Всі  свої багатства  відаю вам  до остатку. Захищаю  братів ваших  менших -  тварин, жуків. За що мене раните, діти мої, чом  мене  шануєте?

Зриті надра мої ранами гоїтимуться тисячі років, споєні отрутами поля перестають косити пшениці.

Не брудніть мене, не засмічуйте, бо я Ваша мати, і що Ви без мене варті?

VII.Домашнє завдання.

Вивчити пар. 65.

docx
Додано
4 березня 2020
Переглядів
900
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку