Рослинництво рідного краю

Про матеріал
Створення умов для осмислення нової і вже відомої інформації,продовжувати формувати уявлення про кліматичні умови та рослинний світ рідного краю; формувати уявлення про своєрідність природи рідного краю; продовжити роботу з навчання учнів вміння відбирати головне використовуючи різні джерела інформації оформляти творчий звіт, публічно захищати результат творчої діяльності; залучати учнів до пошуку і дослідницької діяльності,розвивати спостережливість, уяву, мислення.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Рослинництво рідного краю

Проєкт. 4 клас

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета проєкту: Створити умови для осмислення нової і вже відомої інформації,продовжувати формувати уявлення про кліматичні умови та рослинний світ рідного краю; формувати уявлення про своєрідність природи рідного краю; продовжити роботу з навчання учнів вміння відбирати головне використовуючи різні джерела інформації оформляти творчий звіт, публічно захищати  результат  творчої діяльності; залучати  учнів до пошуку і дослідницької діяльності,розвивати спостережливість, уяву, мислення.

Тип проєкту: Інформаційно – творчий

Учасники проєкту: учні 4 класу (поділені на 4 групи)

 Час  роботи над проєктом:  два тижні

 Матеріально – технічне і навчально – методичне забезпечення:

- навчальна, навчально- методична;  краєзнавча, довідниково- інформаційна література;

- оргтехніка: ноутбук, відео проектор,мультимедійна дошка.

Рослинництво рідного краю

Природознавство

1) Підготувати цікаву інформацію про

а) рослинний світ

б) умови росту і розвиток рослин

в) галузі рослинництва

2) Скласти кросворди, ребуси

Малювання і трудове навчання

1)Намалювати різні рослини рідного краю

Читання, українська мова

1) Знайти інформацію в енциклопедії

2)Дібрати загадки, вірші, легенди, пов’язані з темою «Рослинництво рідного краю»

3) Скласти вірш чи казку на дану тему

Математика

1)дібрати задачі, цікаві факти з теми «Рослинництво рідного краю»

Дитина вчиться не для вчителя, а для себе.

В умовах прискорення отримання інформації і розширення джерел уміння обробляти інформацію є найважливішим для кожної людини. Що ж сприяє виникненню в учнів мотивації до навчання?

Створення розвивального середовища навчання різними засобами. Одним із таких засобів є застосування методу проєктів. Але у декого може виникнути запитання: чи можна застосовувати цей метод у початкових класах? Відповідь однозначна — треба! Найбільший простір для цього є на уроках природознавства.

Коротко поділюся своїм досвідом роботи з цього питання. За тиждень-півтора до проведення уроку в цікавій формі повідомляю учням тему уроку, основні питання, які будуть на ньому розглядатися, рекомендую літературу. Відповідно до кількості питань учні поділяються на групи, обирають керівника, розподіляють обов'язки. З цього моменту кожен учень стає «кореспондентом» і починається збір матеріалу, оскільки в результаті роботи групи має бути випущена газета. Обов'язкова умова: учень пише замітку на аркуші з учнівського зошита розбірливо, грамотно. Потім цей аркушик просто наклеюється на шпальти газети, щоб не перевантажувати учнів зайвим переписуванням із метою економії часу. Крім того, це спонукає дітей грамотно, охайно оформлювати свої записи. Кожен прагне, щоб його замітка потрапила до газети.

Опрацювавши велику кількість матеріалу, учень має вибрати головне, правильно побудувати своє повідомлення. На раді групи учні вирішують, які замітки варто розмістити в газеті, які дібрати до них малюнки, як оформити заголовки. Крім того, газети містять вірші, загадки, кросворди на задану тему. На уроці кожна група коротко презентує свою роботу, повідомляє найбільш важливі дані.

Газети деякий час знаходяться в класі на видному місці, щоб усі учні мали можливість їх прочитати. На наступному уроці проводиться «Хвилинка рецензора», на якій учні діляться своїми враженнями, висловлюють вдячність тим «кореспондентам», які допомогли їм дізнатися щось нове, дібрали найцікавіший матеріал.

Пропоную розробку уроку природознавства в 4-му класі із застосуванням методу проєктів


Мета: ознайомити учнів з галузями рослинництва Сумської області; закріплювати знання про умови росту і розвитку рослин; розвивати пізнавальний інтерес учнів, уміння працювати в групі; виховувати любов до рідного краю.

Обладнання: карта України, карта Сумської області, малюнки рослин, схеми і таблиці для групової роботи, картки з назвами рослин, дитяча презентація проекту «Сумщина моя неповторна».

 

Зміст уроку

I. Організаційний момент.

Погляньте, діти, навкруги,

Яка земля чудова.

Моря і гори, і луги,

Ліси, гаї, діброви.

Ми всі живем на цій землі,

Радієм кожній миті.

І нам усім із вишини

Яскраве сонце світить.

II. Актуалізація опорних знань.

Мозкова атака.

 Як називається наша область?

 Доберіть синоніми для назви нашого краю. (Сумська область, Сумщина.)

 Як називається наш обласний центр?

 У якій частині України знаходиться наша область?

 Покажіть Сумську область на карті України.

 Які форми рель'єфу переважають на території нашої області?

 Які водойми є на території нашої області?

 Які грунти переважають на території області?

 В якій природній зоні знаходиться Сумська область?

Повторення про умови росту і розвитку рослин.

Дитяча презентація групи дослідників «Коли рослини ростуть краще?».

Група учнів досліджувала, як впливають світло, волога, тепло, родючість ґрунту на ріст і розвиток рослин.

Мозкова атака «Карусель».

 В якій природній зоні знаходиться наша область?

 

Групова робота (4 групи).

Завдання: заповнити таблицю. Групи отримують картки з таблицею. Протягом відведеного часу роблять записи в таблиці — кожна група іншим кольором. За сигналом групи міняються картками, виправляють, доповнюють написане.

 

Весна

Літо

Осінь

Зима

Тривалість

 

 

 

 

Температура повітря

 

 

 

 

Опади

 

 

 

 

 

Підсумок.

 Які умови є в нашій області для росту і розвитку рослин?

III. Мотивація навчальної діяльності.

 На уроці ви дізнаєтесь, що таке галузі рослинництва, які рослини вирощують на полях Сумщини.

IV. Засвоєння нових знань.

Ознайомлення з галузями рослинництва.

Групова робота.

Кожна група учнів отримує картки з назвами рослин: помідор, рис, кавун, диня, овес, жито, пшениця, кукурудза, соняшник, огірок, морква, виноград, буряк, яблуко, груша, малина, полуниця, люцерна, конюшина.

 

Завдання: розкласти картки на групи, пояснити, за якими ознаками це зробили.

Робота з демонстраційною таблицею «Галузі рослинництва».

Перерозподіл карток відповідно до таблиці. Робота з картою України (Сільське господарство України).

— Які галузі рослинництва добре розвинуті на території нашої області? Чому?

 

 

V. Формування умінь і навичок.

Робота з підручником.

Читання статті «Рослинництво рідного краю».

Хвилинка-цікавинка.

Презентація групи істориків «Цікаві факти з історії Рослин».

Пшениця

Учені-археологи засвідчують, що пшениця — дуже давня культура. Вона була відома у багатьох країнах близько 9 тисяч років тому. У прадавні часи її вирощували в Єгипті, Європі. На території сучасної України пшеницю сіяли майже 5 тисяч років тому.

Кукурудза

Ця культура відома ще з глибокої давнини. На батьківщині — в Центральній Америці — населення вирощувало її уже 5 тисяч років тому. Вони обожнювали цю рослину, садили її вручну, вкладаючи в кожну ямку разом з насінням своєрідне добриво — риб'ячу голову. Для поливу кукурудзи чоловіки копали канали. Один з них був завдовжки 750 км. Після відкриття Колумбом Америки кукурудзу завезли в Іспанію, звідти вона потрапила до Франції, Італії, Китаю. З 1650 року цю рослину вирощують в Україні.

Помідори

Батьківщина помідорів — Америка. В Європу рослина потрапила в середині XVI ст.

Спочатку ці дуже красиві «яблука» європейці зустріли із недовірою, вважаючи їх отруйними. Більш ніж 300 років помідори були лише декоративною і лікарською рослиною. І тільки у XIX столітті їх почали вживати в їжу. У нашій країні нині це одна із найпоширеніших овочевих культур.

Презентація групи «Загадайка».

 Відгадайте загадку, розкажіть, що ви знаєте про цю рослину.

Сидить дівчина в коморі,

А коса її надворі.

(Морква.)

В полі хороше мені

Зеленіти навесні.

Чим же я не молодець —

Маю диво-корінець:

Все про нього дбаю,

Цукор відкладаю.

(Буряк.)

На кожному городі

Побачите мене,

І всі із мене їли

Насіннячко смачне.

(Соняшник.)

В чистім полі він росте

На високих ніжках,

В зелених панчішках,

Квіточки блакитні,

Оченьки привітні.

(Льон.)

Довгий, зелений,

Добрий і солоний,

Добрий і сирий.

Хто він такий?

(Огірок.)

Є коси, та не з волосся,

Є зерна, та не з колосся.

(Кукурудза.)

 Розв'яжіть ребуси.

1.321

СИР

(Рис.)

2. ЖИТТЯ ’’ О

(Жито.)

Презентація групи математиків.

Підраховано, що одна рослина соняшника за літо «випиває» бочку води об'ємом 250 л. Скільки літрів води «випивають» 4 рослини? 8 рослин?

В Україні росте 700 видів бур'янів. Бур'яни — це злі вороги культурних рослин. «Урожай» лободи білої становить 500 000 насінин з однієї рослини. Скільки насінин дадуть 5 рослин лободи білої, якщо їх не виполоти? 10 рослин?

VI. Підсумок уроку.

Гра «Мікрофон».

— Підбийте підсумки нашої роботи, користуючись наведеними зразками:

• На сьогоднішньому уроці найбільшим відкриттям для мене було...

 Мені цікаво було дізнатися про...

 Після уроку я обов'язково прочитаю додаткову літературу про...


Література

Байбара Т.М., Бібік Н.М. Я і Україна. Підручник для 4 класу. — К.: Освіта, 2004.

Будна Н.О,, Заброцька С.Г., Майхрук М.І. Я і Україна. Уроки з курсу «Я і природа» 4 клас: Посібник для вчителя. — Тернопіль: Навчальна книга—Богдан, 2005. — 152 с.

Природознавство. Цікавий світ навколо нас: Книга для читання. — Тернопіль: Навчальна книга—Богдан, 1998. — 127с.

doc
Додав(-ла)
Скорик Людмила
Додано
26 січня 2022
Переглядів
906
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку