- при труднощах письма за зразком (у період оволодіння грамотою) запропонувати письмо за контуром чи опорними крапками у зошитах;
- якщо в учня виникають труднощі із запам'ятовуванням словесної інструкції, необхідно використати наочну: таблиця, умовні позначення тощо;
- якщо учень не може зрозуміти хід виконання задачі, необхідно навести приклад розв'язання аналогічної задачі, розв'язаної раніше, або запропонувати виконати її у практичному плані.
Таким чином, індивідуальна робота з дітьми з особливими освітніми потребами мас бути ретельно продуманою і виваженою. Лише застосування окреслених рекомендацій буде відповідати принципу «не зашкодь!». Оскільки універсальних методик і технологій навчання дітей з особливими освітніми потребами в загальноосвітньому навчальному закладі не існує, то вчителеві необхідно глибоко вивчити дитину і на основі отриманих знань будувати корекційно-педагогічний процес.
Список використаних джерел:
1. Данілавічютте Е.Л., Литовченко С.В. Стратегії викладання в інклюзивному навчальному закладі: навчально-методичний посібник і За ред. А.А. Колупаєвої. (Серія «Інклюзивна освіта») К: Видавнича група «А.С.К». - 2012- - 54 с.
2. Миронова С.П. Основи корекційної педагогіки: навчально-методичний посібник / С.П. Миронова, О.В. Гаврилов, М.П. Матвєєва; [За заг. ред. С.П. Миронової]. –
Кам’янець-Подільський: Кам 'янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка.- 2010. -264 с.
3. На допомогу методисту: абетка інклюзивної освіти. Нуково-інформацїйний довідник: навчальний посібник. Випуск №1 Н.В. Присяжнюк-Вінниця: ВОІПОПП, Видавничий відділ, - 2015. - 100 с.
4. Софій Н.З. Концептуальні аспекти інклюзивної освіти/ Інклюзивна школа: особливості організації та управління: навчальноо-методичний посібник - Н.З. Софій, А.А. Колупаєва, ЮМ. Найда та ін.: [За заг. ред. Даниленко Л.І.]. - К.: - 2007. - 142 с.
ІНДИВІДУАЛЬНА РОБОТА З ДИТИНОЮ
З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ
Потреба індивідуальної роботи з дітьми з особливими освітніми потребами зумовлена тим, що будь-який вплив на дитину переломлюється через її індивідуальні особливості, через «внутрішні умови». Необхідною умовою успішної індивідуальної роботи с вивчення індивідуальних особливостей учнів. Щоб впливати на особистість, треба ЇЇ знати. Передусім важливо встановити довірливі, доброзичливі стосунки між педагогами і учнями. Велике значення при цьому має авторитет учителя, знання ним учнів, уміння швидко зорієнтуватися у ситуації та передбачити наслідки своїх вчинків.
Індивідуальна робота з дитиною з особливими освітніми потребами залежить від специфіки її" розвитку.
Так, під час індивідуальної роботи з учнями з порушенням розумового розвитку на уроці необхідно дотримуватись наступних рекомендацій:
Під час індивідуальної роботи з учнями з порушеннями опорно-рухового апарату рекомендуємо:
Під час організації індивідуальної роботи з учнями з порушеннями зору рекомендуємо:
Для учнів з порушеннями слуху індивідуальна робота полягає у наступному:
Отже, врахування педагогами загальноосвітніх навчальних закладів зазначених рекомендацій сприятиме якості навчання дітей з особливими освітніми потребами. З метою ефективного здійснення індивідуальної роботи необхідно застосовувати певні прийоми індивідуального впливу на учнів з особливими освітніми потребами, зокрема:
- у випадку несформованості фонематичного сприймання (у молодших класах) замість диктанту можна дати списування тексту;