Роздатковий матеріал для Тематичного оцінювання з історії України (11 кл., академ. рівень) з теми «Розпад Радянського Союзу й проголошення незалежності України (1985—1991 рр.)»

Про матеріал

Іноді не всі учні можуть купити зошит для тематичного оцінювання. Пропоную роздатковий матеріал для проведення тематичного оцінювання з теми «Розпад Радянського Союзу й проголошення незалежності України (1985—1991 рр.)» у формі письмової роботи.

Матеріал підібрано у відповідності до програмових вимог та критеріїв оцінювання, розташований у порядку зростання складності і має різні типи завдань, аналогічні до завдань ЗНО з історії України.

Під час складання тестів використовувались збірки готових завдань, інтернет-ресурси та складались власні завдання.



Перегляд файлу

Тематичне оцінювання з теми «Розпад Радянського Союзу й проголошення незалежності України (1985—1991 рр.)»

І варіант

І рівень (по 0,5 б.)

1.Метою політики “перебудови” М. Горбачова було:

A перетворення СРСР на оновлену федерацію; Б проведення соціально-економічних реформ; B проведення політичної реформи;

Г в удосконаленні всіх сфер життя радянського суспільства.

2.  Впровадження економічних методів управління ринкового типу і розширення прав підприємства передбачав закон: 

А Про індивідуальну трудову діяльність., Б Про заходи щодо подолання пияцтва… В Про державне підприємство Г Про заходи щодо посилення боротьби з нетрудовими доходами 

3.Характерним повсякденним явищем у 1988-1991 рр. було:

А низьке соціальне забезпечення населення; Б скорочення обсягів виробництва і національного доходу; В тінізація економіки;

Г знецінення грошей, значний дефіцит товарів.

4. За утвердження статусу української мови як державної виступило:

А Товариство Лева, Б Товариство укр..мови ім..Т.Шевченка, В Український культурологічний клуб, Г «Меморіал»

5.Історичне значення Декларація про державний суверенітет України: А почалося формування багатопартійності; Б вперше проголошено про повноту влади республіки на її території; В закріпила створення самостійної держави; Г засвідчила згоду на участь у новому союзному договорі.

6. Об’єднання партійної номенклатури у парламенті називалося:

А «Група 239»,  Б Демократичний блок, В Народна рада,

Г Демократична платформа

ІІ рівень (по 1 б.)

7. Установіть відповідність між термінами та їхніми визначенням.

1) референдум, 2) суверенітет, 3) путч, 4) неформальні організації

А цілковита незалежність держави від інших держав в її внутрішній зовнішній політиці; Б всенародне голосування або опитування, В заколот невеликої групи людей, переважно військових, які не мають широкої підтримки народу; Г громадсько-політичні організації, що не були офіційно зареєстровані; Д політика ідеологічної свободи.

8. Оберіть 3 основні причини перебудови в СРСР:

1) Загроза соціального вибуху й розпаду СРСР. 2) Необхідність перемогти у “холодній війні”. 3) Вивід радянських військ з Афганістану. 4) Антиалкогольна кампанія. 5)Діяльність неформальних організацій. 6) Відставання СРСР від провідних країн світу. 7)Низький науково-технічний рівень соціально-економічного розвитку СРСР.

9. Впізнайте історичну особу

Народився у 1944 р. в селі Буда Київської області. Український політик та громадський діяч. За фахом — інженер-механік, завідував аграрним відділом обкому КПУ. У 1990 р. обраний народним депутатом України. Став лідером комуністичної більшості ВР УРСР. Після  заборони КПУ був одним із ініціаторів створення Соціалістичної партії України і очолив її. Зіграв одну з ключових ролей в ухваленні Конституції України.

ІІІ рівень (по 1 б.)

10. Вкажіть дати та установіть хронологічну послідовність подій:

А вибух на Чорнобильській АЕС; Б початок процесу “перебудови”;

В установчий з’їзд Народного руху України за перебудову;

Г страйк шахтарів

11. Впізнайте  історичні документи, вкажіть дату їх прийняття

1) «Забезпечення  економічної  самостійності  Української  РСР  є необхідною умовою державного суверенітету України… Українська  РСР  на  своїй  території  самостійно   організує банківську справу і грошовий обіг…»

2) “... Верховна Рада УРСР  урочисто проголошує: незалежність України та створення самостійної української держави — УКРАЇНИ..”

12. Про що свідчить фотодокумент?

ІV рівень

13. Впізнайте  явище/подію, вкажіть її причини та наслідки.

Сьогодні площа Жовтневої революції, де розмістилося наметове містечко студентів, нагадує вибухонебезпечний механізм. Хитання збуджують всю республіку, а її серце сьогодні, даруйте, шановні депутати, все-таки не в парламенті, а тут, поряд з голодуючими студентами…”

ІІ варіант

І рівень (по 0,5 б.)

1. Курс “прискорення” ставив своєю метою: 

А методи управління ринкового типу на підприємствах;

Б реконструкція промисловості; В збільшення обсягів виробництва в легкій та харчовій промисловості; Г підвищення зарплат і пенсій.

2.Наслідком шахтарських страйків стало:

А закриття небезпечних шахт, Б закупівля новітніх гірничих комбайнів, В підвищення зарплатні, Г вимога виходу України зі складу СРСР

3.Головою Народного Руху України за перебудову на Установчому з’їзді було обрано:

А С. Хмару; Б Л.Лук`яненка; В І.Драча; Г В.Чорновола.

4.  Характерною рисою багатопартійності в Україні було:

А Партії зовсім не впливали на політичне життя, Б Нові партії активно об’єднувались в політичні блоки, В Більшість партій були правих політичних поглядів. Г  Найбільше впливу і можливостей мала КПУ

5. За новий союзний договір у вигляд конфедерації виступила:

А Партія зелених України, Б Об’єднана соціал-демократична партія 

В Українська республіканська партія, Г Українська народно-демократична партія

6. Поштовх процесу міжнародного визнання України як незалежної держави дало: А проведення Всеукраїнського референдуму ;

Б утворення Співдружності Незалежних Держав; В схвалення Акта проголошення незалежності України; Г прийняття Декларації про державний суверенітет України

ІІ рівень (по 1 б.)

7. Установіть відповідність між термінами та їхніми визначенням.

1) Перебудова; 2) інфляція; 3) плюралізм; 4) гласність.

А Збільшення кількості емітованих грошей, що має наслідком зростання цін; Б можливість висловлювати власні позиції через своїх представників у політичних і громадських організаціях; В всенародне голосування або опитування; Г програма реформування командно-адміністративної, бюрократичної соціальної системи СРСР; Д політика максимальної відкритості діяльності державних установ

8. Оберіть 3 основні напрямки  радикальних економічних реформ 1987-1989 рр.: 

1) Модернізація важкої промисловості. 2)“Номенклатурна” приватизація власності. 3) Скорочення кількості галузевих міністерств та відомств. 4) Розвиток орендних, фермерських господарств на селі. 5) Розширення самостійності підприємств на принципах госпрозрахунку та самофінансування. 6)Посилення державного регулювання економіки. 7) Витіснення кооперативного сектора.

9. Впізнайте історичну особу

Народився у 1934 р. на Рівненщині. Політик і державний діяч. Народний депутат України у 1990–1991 та 1994–2006 рр. Голова Верховної Ради України у 1990–1991 рр., Народний депутат України  У серпні 1991 р. залишив лави КПУ і балотувався на посаду президента як безпартійний. Перший Президент України. після здобуття нею незалежності у 1991 році.

ІІІ рівень (по 1 б.)

10. Вкажіть дати та установіть хронологічну послідовність подій:

А Акція «живий ланцюг» Б проведення перших альтернативних виборів до ВР УРСР; В Біловезькі угоди керівників про створення СНД    Г “революція на граніті”.

11. Впізнайте  історичні документи, вкажіть дату їх прийняття

1) «Українська РСР забезпечує верховенство Конституції та законів Республіки на своїй території....Українська РСР має право на власні Збройні Сили...»

2) «Відповідно до Конституції УРСР державною мовою УРСР є українська мова.

12. Про що свідчить карикатура? 

ІV рівень

13. Впізнайте явище/подію, вкажіть її причини та наслідки.

“Дорогі співвітчизники! У ніч на 19 серпня в Москві вчинено антиконституційний державний переворот. Владу злочинно захоплено верхівкою військово-промислового комплексу і КДБ та правоконсервативного крила КПРС. До самозваного державного комітету з надзвичайного стану ввійшли особи, давно відомі своїми реакційними великодержавницько-шовіністичними поглядами.”

 

 

docx
До підручника
Історія України (рівень стандарту, академічний) 11 клас (Струкевич О.К., Романюк І.М., Дровозюк С.І.)
Додано
23 березня 2018
Переглядів
10304
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку