Іноді не всі учні можуть купити зошит для тематичного оцінювання. Пропоную роздатковий матеріал для проведення тематичного оцінювання з теми «Україна в перші повоєнні роки (1945 — початок 50 - рр.)» у формі письмової роботи.
Матеріал підібрано у відповідності до програмових вимог та критеріїв оцінювання, розташований у порядку зростання складності і має різні типи завдань, аналогічні до завдань ЗНО з історії України.
Під час складання тестів використовувались збірки готових завдань, інтернет-ресурси та складались власні завдання.
Варіант I І рівень (по 0,5 б) 1.«Саморозпуск» УГКЦ проголошено в: а) 1945 р.; б) 1946 р.; в) 1947 р.; г) 1948 р. 2.У 1945 р. до складу УРСР було включено: а) Буковину, б) Крим, в) Закарпаття, г) Бесарабію 3.Теорія, що сповідує байдуже ставлення до батьківщини та свого народу й висуває ідею створення світової держави: а) гегемонізм; б) раціоналізм; в) антисемітизм; г) космополітизм. 4. Фактор поразки ОУН–УПА у збройній боротьбі: а) кількісна перевага радян.військ; б) відсутність іноземної допомоги; в) початок “холодної війни”; г) репресії лідерів. 5. Примусове виселення укр. населення з його етнічних земель на сході Польщі до її західних воєводств, - це : а)депортація галичан, б)операція «Вісла», в) «Велика блокада», г) Львівський церковний собор 6. Яка з подій відбулась першою? а) початок голоду в Україні; б) входження Закарпаття до Радянської України; в) грошова реформа; г) вбивство Р.Шухевича
ІІ рівень (по 1 балу) 7. Оберіть 4 поняття, що характеризують культурне життя в Україні після Другої світової війни: |
Варіант IІ І рівень (по 0,5 б) 1.Операція “Вісла” була проведена: а) 1945 р.; б) 1946 р.; в) 1947 р.; г) 1948 р. 2. Відновлений у 1944 р. наркомат закордонних справ УРСР очолював: а) О. Кириченко; б) Д.Мануїльський; в) Л. Каганович; г) Т. Строкач. 3.Термін 1920-1950-х рр.., що характеризував діяльність національно-свідомих українців: а) депопуляція; б) буржуазний націоналізм, в) нацизм, г) коренізація 4.Фактор зміни тактики ОУН–УПА у 1947 р.: а) депортація місцевого населення; б) ліквідація УГКЦ; в) втрата підтримки серед населення; г) тяжкі втрати УПА. 5. Ідеологічний наступ партійного керівництва СРСР на радянську інтелігенцію в післявоєнний період, - це: а) антисемітизм, б) лисенківщина, в) жданівщина, г) деізм 6. Яка з подій відбулась першою? а) критика В.Сосюри в газеті “Правда”, б) Львівський церковний собор, в) перехід до обов’язкової семирічної освіти; г) Україна - постійний член Ради Безпеки ООН
ІІ рівень (по 1 балу) 7.Оберіть 4поняття, що характеризують процес радянізації Зх.областей України після Другої світової війни: |
а) план Маршалла, б) колективізація, в) лисенківщина, г) індустріалізація, д) репресії; е) безрідний космополітизм, ж) кооперація, з) розстріляне відродження, к) депортації, л) культурна революція, м) низькопоклонство перед Заходом. |
|
8. Дайте визначення поняттю: «лисенківщина» 9.Установіть відповідність : 1) С.Лебедєв, 2) Є.Патон, 3) Д. Мануїльський, 4) В. Кук а) один із керівників збройного підпілля УПА, б) академік, біолог, голова АН УРСР, в) кібернетик, зусиллям якого була створена МЕОМ, г) нарком закордонних справ, д) академік, директор Ін-ту електрозварювання АН УРСР
ІІІ рівень (по 1,5 бали) 10. Впізнайте особу. Опишіть, чим ця людина уславилась? 11. Оберіть 3 правильні відповіді Особливість процесу післявоєнної відбудови народного господарства України (1945 – початку 1950-х рр.) визначалася: А) Пріоритетними галузями народного господарства було визнано вугільну, металургійну промисловість, електроенергетику, машинобудування, транспорт. Б) Спрямуванням основної частини капіталовкладень у соціальну сферу. В) Зменшення капіталовкладень в розвиток військово-промислового комплексу в зв’язку із завершенням війни. Г) Опорою лише на власні сили без зовнішньої допомоги. Д) Першочергово відбудовувались дороги, засоби сполучення і зв’язку. Е) Використанням фінансової та технічної допомоги за “планом Маршалла”. Ж) У сільське господарство вкладалося лише 7% загального обсягу асигнувань.
ІV рівень (3 бали) 12.Впізнайте подію за уривком документа, визначте її причини та наслідки. “...У “Нарисі історії української літератури” протягуються яскраво виражені націоналістичні погляди. Автори «Нарису» викривили марксистсько-ленінське розуміння історії української літератури, представили її у буржуазно-націоналістичному дусі ...” |
8. Дайте визначення поняттю: «відбудова» 9. Установіть відповідність: 1) О. Гончар, 2) В.Сосюра, 3) К.Данькевич, 4) М. Гришко а) автор поезії «Любіть Україну», звинувачений у «буржуазному націоналізмі», б) академік АН УРСР, ботанік, автор «Курсу загальної генетики», в) секретар ЦК ВКП(б) з ідеології, г) автор розкритикованої опери “Богдан Хмельницький”; д) письменник, автор романів “Собор”, “Прапороносці”
ІІІ рівень (по 1,5 бали) 10.Впізнайте особу. Опишіть, чим ця людина уславилась? 11. Оберіть 3 правильні відповіді У яких твердженнях ідеться про особливості розвитку культури та науки в Україні в першому повоєнному десятилітті : А) Створення урядом сприятливих умов для розвитку літератури та мистецтва, свобода творчості. Б) З’явилися нові, сучасні установи — інститути: радіофізики та електроніки — у Харкові, машинознавства та автоматики — у Львові. В) Початок другої хвилі політики українізації. Г) Розвиток нових напрямків науки, зокрема генетики та кібернетики Д) Успіхи в розвитку фундаментальних наук, запуск першого в республіці експериментального атомного реактора. Е) Дещо послабився тиск на літературу і мистецтво у зв’язку із завершенням війни. Ж) Активізувалася самодіяльна народна творчість, яка широко розвивалася у містах і селах.
ІV рівень (3 бали) 12. Впізнайте подію за уривком документа, визначте її причини та наслідки. “... Виходячи з цих засад, собор постановив відкинути постанови Берестейського собору з 1596 p., зліквідувати унію, відірватись від Ватікану і повернутись до нашої батьківської святої православної віри і Руської православної церкви...”
|