Роздатковий матеріал для учнів, що працюють в парах

Про матеріал

Для забезпечення швидкого та ефективного включення учнів в інтерактивну діяльність надаю їм пам`ятки, які містять опис алгоритму діяльності.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

       Для  забезпечення  швидкого  та  ефективного  включення  учнів  в  інтерактивну  діяльність  надаю  їм   пам`ятки,  які  містять  опис  алгоритму  діяльності  ( послідовний  перелік  дій,  які  вони  мають  здійснювати  у  тій  чи  іншій  навчальній  ситуації ).  Такі  пам`ятки   я  запропоновую  учням  у  вигляді  індивідуального  роздаткового  матеріалу  ( пам`яток  і  алгоритмів ), настінних   плакатів.  Надаю  цю  наочність  учням  за  потребою  доти,  доки  порядок  діяльності  не  стане  для  них  звичним. 

 

 

В  роздатковий  матеріал  включені  пам`ятки,  алгоритми,  правила  проведення  прийомів:

 

  1.  Роботи  в  малих  групах 
  2. „Коло  ідей”
  3.  „Акваріум” 
  4.  „Мозговий  штурм”
  5.  Метод  „Прес”
  6. „Мікрофон”
  7. „Навчаючи – учусь”
  8. Спрощене  судове  слухання
  9. Ділова  гра  „Компетентність”
  10. Гра  „Науково – дослідницька  лабораторія”

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота  в  малих  групах  дасть  змогу  вам  набути  навичок  спілкування  та  співпраці.

  1. Швидко  розподіліть  ролі  в  групі.  Визначте,  хто  буде  головуючим,  посередником,  секретарем,  доповідачем.  Намагайтесь  виконувати  різні  ролі.

 

                                           Головуючий ( спікер ) :

  • зачитує  завдання  групи ;
  • організовує  порядок  виконання ;
  • пропонує  учасникам  групи  висловитись  по  черзі ;
  • заохочує  групу  до  роботи ;
  • підбиває  підсумки  роботи ;
  • за  згодою  групи  визначає  доповідача .

 

                                        Секретар :

  • веде  коротко  і  розбірливо  записи  результатів  роботи  своєї  групи ;
  • як  член  групи  має  бути  готовим  висловити  думку  групи  при  підбитті  підсумків  або  допомогти  доповідачеві.

 

                                              Посередник :

  • стежить  за  часом ;
  • заохочує  групу  до  роботи.

 

                                          Доповідач :

  • чітко  висловлює  думку,  до  якої  дійшла  група ;
  • доповідає  про  результати  роботи  групи.

 

  1. Починайте  висловлюватися  спочатку  за  бажанням,  а  потім  по  черзі.
  2.  Не  перебивайте  один  одного.
  3. Обговорюйте  ідеї,  а  не  особи  учнів,  які  висловили  цю  ідею.
  4. Намагайтесь  дійти  спільної  думки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета  технології : залучення  всіх  до  обговорення  проблеми.

Порядок  роботи:

  1. Вчитель  ставить  дискусійне  питання  та  пропонує  обговорити  його  в  малих  групах .

2. Після  обговорення,  кожна  група  представляє  відповідь.

  1. Групи  висловлюються  по  черзі,  поки  не  буде  вичерпано  всі  відповіді .
  2. Під  час  обговорення  теми  на  дошці  складається  список  зазначених  ідей.
  3. Вирішення  проблеми  в  цілому,  прийняття  спільного  рішення,  підведення  підсумків  роботи.

 

 

 

 

Мета:  вдосконалити  навички  роботи  учнів  в  малих  групах.

Порядок  роботи:

  1. Учитель  об`єднує  учнів  у  2-4 групи,  пропонує  завдання,  проблему,  тему  для  обговорення,  надає  необхідну  інформацію.
  2. Одна  з  груп  сідає  в  центр  класу.  Учні  починають  обговорювати  запропоновану  вчителем  проблему  по  алгоритму:

а). Прочитати  вголос  ситуацію.

б).  Обговорити  її  в  групі,  використовуючи  метод  дискусії.

в).  Дійти  спільного  рішення  за  3-5 хвилин.

 3.  Всі  інші  учні  класу  мають  тільки  слухати,  не  втручаючись  в  хід 

          обговорення,  спостерігаючи,  чи  відбувається  робота  в  групі  за 

          визначеними  правилами  дискусії.

 4.  Після  обговорення  група  займає  свої  місця,  а  клас  обговорює:

         - Чи  погоджуєтесь  ви  з  думкою  групи ?

         -  Чи  була  ця  думка  достатньо  аргументована,  доведена ?

         -  Який  з  аргументів  ви  вважаєте  найбільш  переконливим ?

 5.  Місце  в  „Акваріумі” займає  ін.  група та обговорює наступну  проблему.

 

Мета:  зібрати  якомога  більше  ідей  щодо  проблеми  від  усіх  учнів  протягом  обмеженого  періоду  часу.

 

Порядок  роботи:

  1. Обране  проблемне  питання  записується  на  дошці,  щоб  під  час  роботи  цей  запис  був  перед  очима.
  2. Всі  учасники  „штурму”,  думаючи  про  проблему,  висувають  ідеї  щодо  розв`язання.  Ідеї  можуть  бути  будь – якими,  навіть  фантастичними.
  3. Учень  записує  на  дошці  всі  ідеї,  що  пропонуються.
  4. Коли  всі  присутні  вважатимуть  кількість  поданих  ідей  достатньою,  їх  висування  припиняється.
  5. Після  того  як  майже  всі  ідеї  зібрано,  їх  групують,  аналізують,  розвивають  групою.
  6. Вибираються  ті  ідеї,  що,  на  думку  групи,  допоможуть  вирішенню  поставленої  проблеми.

 

 

Правила  поведінки  учнів  під  час  проведення 

                     „Мозгового  штурму”:

 

  • намагайтеся  зібрати  якомога  більше  ідей  щодо  вирішення  проблеми;
  • заставте  працювати  свою  уяву:  не  відкидайте  ніяку  ідею 

    тільки  тому,  що  вона  суперечить  загальноприйнятій  думці;

  • можете  подати  скільки  завгодно  ідей  або  розвивати  ідеї  інших  учасників;
  • не  обговорюйте,  не  критикуйте  висловлювання  інших,  не  

    намагайтеся  давати  оцінку  запропонованим  ідеям.

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета:  навчитися  формулювати  та  висловлювати  свою  думку  з  дискусійного  питання  аргументовано,  в  чіткій  та  стислій  формі,  впливати  на  думку  співрозмовників.

 

Алгоритм  висловлювань:

 

  1. Позиція:  почніть  зі  слів  „Я  вважаю,  що ...”  та  висловіть  свою  думку,  поясніть,  у  чому  полягає  ваша  точка  зору.
  2. Обгрунтування:  починаючи  словами  „...тому,  що ...”,  наведіть  причину  появи  цієї  думки,  тобто  поясніть,  на  чому  грунтуються  докази  на  підтримку  вашої  позиції.
  3. Приклад:  продовжуйте  висловлювання  словом  „... наприклад ...”  та  

     наведіть  факти,  дані,  що  підтверджують  вашу  позицію.

  1. Висновки:  закінчіть  висловлювання  „Отже  ( тому ),  я  вважаю...”  і  узагальніть  свою  думку,  зробіть  висновок .

 

 

У  ваших  виступах,  якщо  це  можливо,  використовуйте:

-  думку  експертів;

-  статистичні  та  наукові  дані;

-  закони  України;

-  інші  допоміжні  матеріали  ( речові  докази,  газетні  статті,  думки   

    інших  учнів,  громадян  тощо ).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета  проведення:  надається  можливість  з`ясувати,  які  позиції  і 

                               думки  можуть  існувати  щодо розглядуваного 

                                                 спірного  питання,  надається  можливість 

                                                 висловитися  кожному,  продемонструвати  різні 

                                                 думки  по  темі,  обгрунтувати  свою  позицію, 

                                                 знайти  і  висловити  найбільш  переконливі 

                                                 аргументи,  порівняти  аргументи  інших.

 

  Порядок  проведення :

  1. Вчитель  називає  тему  та  пропонує  висловити  свою  думку  з  досліджуваної  теми .
  2. Вам  потрібно  стати  біля  того  плаката  ( „так”,  „ні”,  „не  знаю” ), який  відповідає  вашій  позиції .
  3. Підготуйтесь  до  обгрунтування  своєї  позиції,  чому  саме  її  ви  обрали .

          Наведіть  свої  аргументи  класу,  застосувавши  метод  „Прес” .

  1. Уважно  вислухайте  позиції  та  аргументи  інших .
  2. Якщо  після  обговорення  дискусійного  питання  ви  змінили  точку  зору,  то  можете  перейти  до  іншого  плаката  і  пояснити  причину  свого  переходу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      

 

Мета  проведення:  надати  можливість  кожному  сказати  щось  швидко, 

                                    по  черзі,  відповідаючи  на  запитання  або 

                                    висловлюючи  свою  думку  чи  позицію.

Правила  проведення: 

-  говорити  має  тільки  той,  у  кого   символічний  „мікрофон”;

-  подані  відповіді  не  коментуються  і  не  оцінюються;

-  коли  хтось  висловлюється,  інші  не  мають  права  перебивати,  щось  

   говорити,  викрикувати  з  місця.

 

 

 

Мета  проведення:  надати  можливість  учням  взяти   активну 

                                                  участь  у  навчанні  та  передачі  своїх  знань 

                                                  іншим  людям  ( в  цьому  випадку  своїм 

                                                  однокласникам )  під  час  уроку.

 

Алгоритм  проведення.

 

  1. Ознайомитися  з  інформацією,  яку  запропонував  вам  вчитель  на  картці.
  2. Якщо  вам  щось  не  зрозуміло,  запитайте  у  вчителя.
  3. Підготуйтеся  до  передавання  цієї  теми  до  інших  у  доступній  формі.  Ви  маєте  право  говорити  тільки  з  однією  особою.
  4. Ознайомте  зі  своєю  темою  інших  однокласників  та  дізнайтеся  про  певну  інформацію  від  них.  Намагайтеся  запам`ятати  якомога  більше,  зробіть  короткі  нотатки.
  5. Після  завершення  роботи,  розкажіть,  про  що  ви  дізналися  від  інших.

 

 

 

 

  1. Говоріть  по  черзі,  а  не  всі  одночасно.
  2. Не  перебивайте  того,  хто  говорить.
  3. Критикуйте  ідеї,  а  не  особу,  що  їх  висловила.
  4. Поважайте  всі  висловлені  думки  ( точки  зору ).
  5. Не  смійтеся,  коли  хтось  говорить,  за  винятком,  якщо  хтось  жартує.
  6. Не  змінюйте  тему  дискусії.
  7. Намагайтеся  заохочувати  до  участі  в  дискусії  інших.

 

 

 

 

 

Мета  проведення:  дає  можливість  отримати  уявлення  про 

                                            спрощену  процедуру  винесення  судового 

                                            рішення  та  провести  рольову  гру –

                                            судовий  процес  з  мінімальною  кількістю 

                                            учасників – 3-х  осіб:  судді,  що  слухатиме 

                                            обидві  сторони  і  винесе  остаточне 

                                            рішення,  позивача  та  відповідача.

Правила  проведення: 

 

  1. Об`єднатися  за  допомогою  вчителя  у  три  групи – судді,  обвинувачі  та  обвинувачувані.

 

а)  судді – знайомляться  із  судовою  процедурою  та  готують  запитання  до  обох  сторін;

б)  обвинувачі – обговорюють  зміст  вступної  промови  та  можливі  аргументи;

в)  обвинувачувані – готують  зміст  заяви – відповіді  та  аргументи  захисту.

 

  1. Для  більш  ефективної  роботи  необхідно  до  кожного  судді  приєднати  одного  обвинувача  та  одного  обвинувачуваного.

 

  1. Проводити  спрощене  судове  засідання  в  кожній  групі  за  таким  порядком  або  сценарієм:

 

         1). Вступні  заяви  учасників  судового  процесу.  Суддя  викладає  суть  

                справи.

2). Обвинувач  викладає  аргументацію,  суддя  ставить  йому  

      запитання.

3). Обвинувачуваний  викладає  аргументи  захисту,  суддя  ставить 

     йому  запитання.

4). Суддя  виносить  рішення.

 

  1. Клас  об`єднується,  судді  оголошують  своє  рішення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   конкуренти  -  дві  команди  учнів;

                                      наймачі        -   група  учнів,  які  визначають  переможця;

                                      арбітр           -  вчитель,  який  вирішує  всі  спірні  питання.

 

переможця  мовби  наймають  на  роботу.

 

 

  1. Знайомство  з  умовами  гри.
  2. Формуються  команди,  визначається  склад  „фірми – наймача”.

 

 

  1. Учитель  задає  тему.
  2. Команди  складають  для  суперників  по  5 завдань  з  цієї  теми.
  3. Команди  обмінюються  пакетами  із  завданнями  і  працюють  над  ними  певний  час.
  4. На  кожне  запитання   команди – суперниці  відповідає  той  учасник,  якого  оберуть  суперники.  Якщо  суперник  не  справився,  та  команда,  яка  задавала  це  запитання,  повинна  сама  відповісти  на  нього.  Одночасно  з  цим  фірма – наймач  оцінює  суперників  за  10 –ти  бальною  системою  за  кожну  правильну  відповідь  і  за  5 –ти  бальною  системою  за  кожне  завдання.
  5. „Наймачі”  радяться  і  приймають  рішення – кого  „влаштувати  на  роботу”.
  6. Учитель  підводить  підсумок  роботи  всіх  учасників,  звертає  увагу  на  помилки.

 

 

 

 

замовник -  задає  запитання;

                                         винахідники,  дослідникидекілька  груп  учнів;

                                         приймальна  комісіяучитель  з  2-3 учнями.

 

 

  1. Групи  шляхом  колективного  обдумування – „мозгового  штурму”,  вирішують  поставлену  проблему  ( для  всіх  груп  одну  й  ту  ж  саму ).
  2. Групи  обробляють  результат:  обговорюють  план  доповіді,  готують  плакат,  вибирають  спікера  або  кількох,  які  будуть  демонструвати  відповідь.
  3. Спікер  доповідає  результат  роботи  перед  класом.
  4. Приймальна  комісія  аналізує  результати,  визначає,  чиє  рішення  оптимальніше.

 

 

 

doc
Додано
31 жовтня 2018
Переглядів
814
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку