Урок "Глобальні проблеми людства"

Про матеріал

Конспект уроку "Глобальні проблеми людства" є не тільки загальнообов'язковмм програмним елементом для вивчення географії, але і може бути використаний і як додатковий, або довідковий матеріал.

"Глобальні проблеми людства" є не тільки цікавою темою, але дана тема має величезне значення для формування не тільки природничої компетентності, а і всебічно розвиненої особистості вцілому.

Перегляд файлу

Дата:

 

Тема: Глобальні проблеми людства.

Глобальні політичні, демографічні та екологічні проблеми. Поняття глобальних проблем людства. Проблема збереження миру на планеті, швидкого росту народонаселення, тотального забруднення і знищення природного середовища.

 

Мета:

  • продовжити формувати науковий світогляд учня;
  • актуалізувати знання про екологічний тиск на довкілля;
  • сформувати поняття про глобальні проблеми;
  • розглянути основні екологічні проблеми людства;
  • зясувати особливості швидкого росту народонаселення Землі;
  • розглянути взаємозв’язки між різними типами проблем, їх загальну обумовленість.
  • формувати навички логічного мислення, аналізу та синтезу;

 

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

 

Обладнання: комп’ютер з відповідним програмним забезпеченням

 

Хід уроку

 

І. Актуалізація опорних знань і чуттєвого досвіду учня.

«Асоціативне коло»

Глобальні проблеми (Global)

Перерахуємо проблеми, які можна віднести до глобальних:

Побудова логічної схеми, за якою будемо працювати.

ІІ. Мотивація пізнавальної діяльності.

Проблемне питання:

«Чому глобальні проблеми є загальнопланетарними і в той же час стосуються кожного з нас?»

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Глобальними називають проблеми, які охоплюють увесь світ, створюють загрозу для всього людства й вимагають для свого розв’язання колективних дій усіх країн і народів.

Проблема збереження миру на Землі залишається найважливішою глобальною проблемою ХХІ століття. За останні 50 років у десятках міжнародних і внутрішньодержавних збройних конфліктів загинуло стільки ж людей, скільки під час Другої світової війни. Країни, як і раніше, витрачають величезні кошти на озброєння, збільшилася кількість держав, що володіють ядерною зброєю, у тому числі таких, що конфліктують між собою (Індія та Пакистан). Початок ХХІ ст. позначився новою проблемою — проблемою боротьби з міжнародним тероризмом. Мал 54- 57 с.100 - 101

Проблема забезпечення поступального і пропорційного розвитку господарства світу, подолання відсталості країн, що розвиваються,— одна з найгостріших глобальних проблем сучасності. Збільшується різниця в рівні життя між «багатими» і «бідними» країнами, що є першопричиною інших глобальних проблем.

Глобальні екологічні проблеми спричинені безрозсудним впливом людини на навколишнє середовище; серед них виділяються:

 забруднення атмосфери;

 руйнування озонового екрана;

 загроза «парникового ефекту» від збільшення вмісту СО2 в атмосфері;

 кислотні дощі;

 катастрофічне забруднення морів, океанів, поверхневих вод і вичерпання запасів чистої прісної води;

 скорочення площі лісів;

 перетворення саван на пустелі;

 забруднення і зниження родючості ґрунтів. Демографічні проблеми в різних країнах мають свої особливості, але загалом є глобальними.

Демографічний «вибух» є характерним для багатьох країн, що розвиваються, насамперед для найбідніших; проблема депопуляції та старіння нації внаслідок перевищення смертності над народжуваністю характерна для більшості країн Європи, включно з Україною. Відносно новими демографічними проблемами є «псевдоурбанізація» (Індія, країни Латинської Америки), криза великих міст (США), нелегальна міграція (з Азії до Західної Європи).

Серед глобальних проблем забезпечення життєдіяльності та якості життя людини актуальними є енергетична, сировинна та продовольча проблеми, які стимулюють освоєння нетрадиційних джерел енергії, використання ресурсів Світового океану, підвищення біопродуктивності сільгоспкультур тощо.

Усі глобальні проблеми взаємопов’язані й тому можуть бути вирішені лише в комплексі й тільки спільними зусиллями світового співтовариства.

Перегляд відеопосібника.

Робота в малих групах

Повідомлення учнів:

ІV. Узагальнення і систематизація знань

 

Географічний хокей:

 

V. Підсумок уроку.

 

Д/з вивчити §  21, 22 , повторити §  10, 11  .

 

docx
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
1 листопада 2018
Переглядів
856
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку