Шістнадцяте листопада
Класна робота
Узагальнення з теми «Відмінювання числівників. Узгодження числівників з іменниками. Уживання числівників на позначення дат, часу (годин)»
Вітаю, я _____________________________________________________
Від цього уроку я очікую_________________________________________
____________________________________________________________
І в житті, як на полі мінному,
я просила в цьому сторіччі
хоч би той магазинний мінімум:
– Люди, будьте взаємно ввічливі! –
і якби на те моя воля,
написала б я скрізь курсивами:
– Так багато на світі горя,
люди, будьте взаємно красивими.
Ліна Костенко
Толерантність — здатність індивіда сприймати без агресії думки, які відрізняються від власних, а також особливості поведінки та способу життя інших («Великий тлумачний словник сучасної української мови» під редакцією В. Т. Бусела)
- Чи актуальна, на вашу думку, проблема толерантності у світі в наш час?
- Чи актуальне питання толерантності у вашому житті? Є прояви нетерпимості у вашому колі спілкування?
- Як кожен з нас може боротися з нетерпимістю?
- Якби всі люди були толерантними, змінився б наш світ?
№ |
Твердження |
так |
ні |
1 |
40, 90, 100 в усіх відмінках, крім називного та знахідного, мають закінчення -а. |
|
|
2 |
60 в орудному відмінку має форму шестидесяти |
|
|
3 |
400 в родовому відмінку має форму чотирьохсот |
|
|
4 |
Можна говорити семеро подруг |
|
|
5 |
74 лимона – правильна форма |
|
|
6 |
Іменник година вживається з числівником півтори |
|
|
7 |
Півтори кілограма – правильна форма |
|
|
8 |
Півтораста яблука – правильна форма |
|
|
9 |
Три години сім хвилин - правильна відповідь на питання: «Котра година?» |
|
|
10 |
18.20 – двадцять хвилин по шостій |
|
|
11 |
5.50 – без десяти шоста |
|
|
12 |
11.30 – пів дванадцятого |
|
|
Міжнаро́дний день толера́нтності свято, яке відзначається 16
______________________листопад… в усьому світі. Його запровадили 1995 __________________________________________________ року за рішен…ям ЮНЕСКО. Саме цього дня ухвалили Декларацію принципів терпимості. У ній йдет…ся про рівніс…ть усіх людей, незалежно від їхнього віросповідан…я етносу або кольору шкіри.
Населен…я Землі нині становить понад 7______ млрд_____________ осіб. Якщо всі люди візьмуться за руки, то утворен…ий ланцюг матиме довжину близько 10 500 000___________________________________
___________________________ км і зможе 262 _______________
__________________ раз… оперезати екватор.
Серед усіх міл…ярдів людей немає й двох однакових! Кожна людина це складне багатогранне явище, що має безліч різноманітних якостей. Вона – природна істота продукт суспільних відносин суб…єкт суспільно-історичної діяльності й культури творець власного жит…я.
Навчитися жити з усіма в злагоді, поважати думки інших, дослухатися до них, знаходити компроміс у суперечливих ситуаціях значить бути толерантним.
Уявіть, що ви з другом домовилися зустрітися після уроків, але змушені перенести зустріч. Друг не дуже задоволений. Складіть невеликий діалог з сусідом по парті, використавши не менше двох вказівок часу і трьох числівників. Пам’ятайте про толерантність.
1. НЕПРАВИЛЬНО написана дата у варіанті
А п’ятнадцяте травня
Б двадцять перше листопада
В сьоме люте
Г сімнадцяте вересня
Д двадцять третє квітня
2. Порушено граматичну норму на позначення часу у варіанті
А чверть до сьомої
Б без п’ятнадцяти сьома
В п’ятнадцять хвилин до сьомої
Г за п’ятнадцять сьома
Д вісімнадцята година сорок п’ять хвилин
3. Порушено граматичну норму на позначення часу у варіанті
А пів на десяту
Б п’ять хвилин по другій
В третя година десять хвилин
Г двадцять хвилин сьомої
Д двадцять на десяту
4. Граматично правильну відповідь на питання «Котра година?» наведено у варіанті
А десять хвилин сьомої
Б без двадцяти п’ять
В три години п’ятнадцять хвилин
Г за десять восьма
Д одинадцять десять
Чи здійснилися ваші очікування від уроку? ____________________________________________________
Оцініть власну роботу на уроці.
Замалюйте Ґудзик відповідним кольором:
зелений – мені було легко, я все знаю і з усім справився(лась)
синій – було легко, але все ж деякі питання або завдання завдали мені труднощів.
помаранчевий – дещо я знав(ла), але більшість завдань та питань на уроці для мене важкі
червоний – я майже нічого не зрозумів(ла), мені потрібна допомога