Центр дитячої та юнацької творчості
Краснопільської селищної ради
«Сувеніри з бісеру.
Бісерні фантазії»
розгорнутий конспект відкритого заняття гуртка
«Чарівна намистинка»,
Програма гуртка «Бісерне рукоділля», І.В.Кікцьо, В.П.Мельник»,
Навчальні програми з позашкільної освіти художньо – естетичного напряму: вип.2 за ред. Биковського Т.В., Шкури Г.А – К.:УДЦПО,2016 – В.2. – 267с., основний навчальний рівень, ІІ рік навчання.
Підготувала:
керівник гуртка
«Чарівна намистинка»
Овєчкіна Оксана Вікторівна
Краснопілля – 2020 р.
Тема заняття: Сувеніри з бісеру. Бісерні фантазії.
Мета: продовжити ознайомлювати з мистецтвом нанизування бісеру. Розвивати інтерес до бісерного рукоділля, його історичного коріння та витоків, фантазію, творчу уяву; формувати вміння та навички плетіння бісером; виховувати естетичний смак, дружелюбність, повагу.
Тип заняття: застосування вмінь і навичок.
Форма заняття: стандартне.
Методи та прийоми: пояснення, бесіда, демонстрація, практична робота, аналіз.
Обладнання (матеріали та інструменти): ноутбук, зразки бісерних прикрас та виробів з бісеру, кольоровий бісер різних розмірів, бусини, волосінь мононитка, ножиці, форнітура.
План проведення заняття
І. Організаційна частина.
1. Привітання з групою.
2. Концентрація уваги гуртківців, перевірка їх наявності та готовності до заняття.
3. Повідомлення теми і мети заняття.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
ІІІ. Основна частина.
1. Мотивація навчальної діяльності:
а) вступна бесіда;
б) перегляд відео: «Природа у бісері»;
в) перегляд відео – повідомлень про бісер: «Як виготовляють бісер із звичайного скла на заводі», «Елегантні прикраси з бісеру».
ІV. Практична робота.
1. Перегляд відео «Повітряний браслет з бісеру та бусин».
2. «Мікрофон».
3. Правила безпечної роботи з бісером.
4. Виконання практичної роботи з виготовлення прикраси «Повітряний браслет».
5.Фізкультхвилинка.
6. Продовження виконання практичної роботи з виготовлення прикраси «Повітряний браслет».
V. Підсумок заняття.
VІ. Домашнє завдання.
VІІ. Прибирання робочого місця.
Хід заняття
І. Організаційна частина
1. Привітання з групою.
2. Концентрація уваги гуртківців, перевірка їх наявності та готовності до
заняття.
3.Повідомлення теми і мети заняття.
Вислови на дошці:
У геніальності один відсоток таланту і дев`яносто дев`ять відсотків праці. Томас Алва Едісон.
У кожній людині - сонце. Тільки дай йому світитися. Сократ
Бісерні фантазї - такою буде сьогодні тема нашого заняття. Ми продовжимо ознайомлюватися з цінністю одного з маловідомих видів народного прикладного мистецтва – плетіння бісером і реалізуємо неймовірну можливість розвивати свою фантазію та творчість на сьогоднішньому занятті. Давайте згадаємо деякі прислів’я, які допоможуть налаштуватися на роботу:
А тепер послухайте вірш - побажання:
Завітало натхнення сьогодні до вас,
Щоб вам захотілось новеньке пізнати,
Тож я побажаю, щоб лінь ви прогнали
Й натхнення щоб кожного дня зустрічали.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Давайте згадаємо:
- Які матеріали необхідні для бісероплетіння?
- Які види бісеру вам відомі?
ІІІ. Основна частина.
1. Мотивація навчальної діяльності.
а) Б і с е р – це світ, у якому переплітаються найрізноманітніші грані людського таланту: від майстрів, які його створили, до майстрів, які творять з нього. Мініатюрні намистинки, поєднуючись разом, створюють таємничий, чарівний світ. Бісер дарує можливість творити всім без виключення, незалежно від віку, професії, національності й отримувати від цього радість і задоволення. Сьогодні померле мистецтво виготовлення бісерних виробів знову стало популярним.
Бісероплетіння багато хто вважає не важливим заняттям, думаючи, що з маленьких бусинок можна сплести тільки дитячі і прості дрібнички, на кшталт «фенечок» і намиста. Але це не так. Насправді, за допомогою бісеру можна створювати по – справжньому прекрасні речі – скульптури, прикраси, картини та ікони. Роботи досвідчених майстрів складні у виконанні, але існують і вироби з бісеру для початківців, які досить прості, робота над якими зробить перші кроки на шляху до осягнення мистецтва низання бісеру.
Звичайно, для роботи з бісером потрібно чимало терпіння, посидючості, уважності та акуратності, але, в той же час, це заняття добре допомагає відволіктися від важких думок, розслабити розум і просто відпочити від суєти.
б) Плести з бісеру – значить створювати унікальні речі, які не купиш у магазині, робити самому те, що буде недешево коштувати у бутіку з аксесуарами.
Зараз ми переглянемо відео, де ви побачити виготовлнні умілими майстрами вироби з бісеру.
(Перегляд відео: «Природа в бісері» https://www.google.com/search?rlz=1C1NHXL_ukUA936UA936&sxsrf=ALeKk004_7du2bppWh7y1j6eMMk5O_xbtQ:1618410297760&source=univ&tbm=isch&q=%D0%BF%D1%80%D0%B8%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0%B0+%D0%B2+%D0%B1%D1%96%D1%81%D0%B5%D1%80%D1%96+%D0%B2%D1%96%D0%B4%D0%B5%D0%BE&sa=X&ved=2ahUKEwjJ1ZeX-P3vAhVDxosKHTLbCzwQjJkEegQIEhAB&biw=1242&bih=597)
в) Вироби з бісеру описуються в історії всіх цивілізацій світу. Уже чотири тис. років людство знайоме зі склом навчилося перетворювати звичайне скло у вишукані речі.
Вашим домашнім завданням було знайти цікаве відео про бісер та вироби з нього.
(Діти за допомогою QR – кода переглядають відео:
«Як виготовляють бісер із звичайного скла на заводі» https://www.youtube.com/watch?v=Tw2zr6WpeKI
«Елегантні прикраси з бісеру» https://www.youtube.com/watch?v=Tw2zr6WpeKI.
ІY. Практична робота.
1.Ми впевнилися, що робота з бісером – цікаве, захоплююче та доступне заняття, то ж давайте перейдемо до практичної частини, бо як говорить корейське прислів'я: « Що користі в бісері, коли він не нанизаний».
Сьогодні ми з вами будемо виготовляти «повітряний браслет» із бісеру, а спочатку давайте переглянемо відео.
(Перегляд відео «Повітряний браслет з бісеру та бусин» https://www.youtube.com/watch?v=ywRhMkFpMOs .
2. Налаштуватися на роботу нам допоможе чарівний мікрофон. Ви по черзі берете його і говорите побажання товаришам:
(гуртківці віршованими рядочками надихають своїх товаришів на творчість)
- Рішучість до нас на заняття завітала.
- Та й енергійність її наздогнала.
- Завзяття з умінням до нас прийшли
- Й любов до навчання з собою взяли.
- Терпіння й активність не забарились
- І творчість, звичайно, до нас з'явилась.
- Якщо об'єднати все в одне ціле,
- То можна сміливо нам братись за діло.
- Якщо ж вони стануть усі в один ряд,
- То вийде відмінний у нас результат.
3. Для практичної роботи повторимо правила техніки безпеки:
- бісер повинен знаходитися на білій серветці або у пластиковїй кришечці;
- брати на урок лише необхідний бісер і в необхідній кількості;
- брати бісер із серветки або кришечки дротиною або голкою;
- виявлений у ході роботи брак бісеру, відкладати в окрему коробочку, щоб не поранити руку;
- місце роботи повинно бути добре освітлени;
- бути обережними під час робрти з колючими та ріжучими інструментами.
4. Виконання практичної роботи із виготовлення прикраси « повітряний браслет».
(Під час практичної роботи керівник гуртка надає індивідуальні консультації , допомагаючи окремим дітям).
5. А ось і прийшов час фізкультхвилинки:
Бісер ми в руках тримали,
Втому рученьки пізнали.
Треба трішки відпочити
Та роботу закінчити.
Руки вгору, руки вниз,
Навкруг себе обернись,
Руки вгору, руки в боки
Та пройди чотири кроки.
6. Продовження виконання практичної роботи з виготовлення прикраси
«Повітряний браслет».
(Під час практичної роботи керівник гуртка надає індивідуальні консультації, допомагаючи окремим дітям).
Y. Підсумок заняття.
Зворотній зв`язок. Рефлексія.
- Що сподобалося на занятті?
- Які труднощі виникали при виготовлені виробу?
- Як їх здолали?
- Що корисного взяли для себе із сьогоднішнього заняття?
- Ваші побажання собі та іншим.
YІ. Домашнє завдання.
Продовжувати роботу над виготовленням повітряного браслету.
YІІ. Прибирання робочого місця.
Рекомендації, щодо проведення аналогічних занять.
Для полегшення закріплення матеріалу та реалізації мети заняття необхідно створювати ситуацію комфорту та успіху в групі.
Матеріал потрібно подавати в цікавій та доступній формі.
Здійснювати поточний та індивідуальний інструктаж з техніки безпеки під час практичної роботи з колючими та ріжучими інструментами.