Перший урок «Розкажемо Європі про себе»
(урок-квест для учнів 8 класу)
Девіз уроку: Можна все на світі вибирати, сину,
вибрати не можна тільки Батьківщину.
Василь Симоненко
Мета уроку:
формувати ключові компетентності:
*уміння вчитися – викликати інтерес до навчання, формувати почуття відповідальності за виконуване завдання, готовність самостійно працювати , мати власну думку, обґрунтовувати її, навички самоконтролю та самооцінки;
*соціальна – вчити налагоджувати взаємодію з іншими дітьми, працювати за правилами у команді, ціннісно ставитися до довкілля та своєї особистості;
*громадянська – розвивати критичне мислення, навички приймати правильне рішення, виявляти громадянську позицію у ставленні до людей та самого себе;
*загальнокультурна – вчити толерантності, мовленнєвій культурі;
*інформаційно-комунікативна – вдосконалювати вміння добувати, осмислювати, аналізувати та використовувати інформацію з різних джерел, здійснювати комунікацію у групі та колективі;
формувати предметні компетентності:
*навчальна - поглибити знання дітей про Україну, вчити правильно висловлюватись, аналізувати, узагальнювати, робити висновки;
*розвивальна -розвивати творчі задатки школярів, мовлення, мислення, увагу, спостережливість,бажання стати гордістю своєї Батьківщини;
*виховна -виховувати патріотичні почуття, любов до рідного краю.
Обладнання: портрет Т. Г. Шевченка, дитячі малюнки, вишитий рушник, гілочка калини, колоски, віночок, пазли, карта України, бабусина скринька, дерево знань, аудіозапис пісні «Діти України» Світлани Весни, маршрутний лист, нагороди (медалі «За кмітливість», «За творчість», «За непередбачуваність», «За краще мовлення», «За дружбу і згуртованість», українські смаколики).
Хід уроку
I.Організація класу
Слово вчителя. -Дорогі діти, вітаю вас з початком нового навчального року! Бажаю міцного здоров’я, успіхів у навчанні, справжніх друзів і високих досягнень.
Як же хлопці підросли! А дівчатка розцвіли!
Всі засмаглі та здорові! До роботи вже готові?
Вправа «Компліменти» (5 хв)
Ведучий. Компліменти — це приємне схвалене зауваження на чиюсь адресу. Чи часто ви чуєте компліменти стосовно себе? Подумайте, чи є у вас привід похвалити товаришів, знайти хороші слова для кожного з них? Кажуть, один французький письменник сердито зауважив у колі друзів: «Якщо одним словом ти можеш ощасливити людину, яким же негідником треба бути, щоб цього слова не сказати!». Різкувато, але правильно. Отже, спробуймо!
Хід вправи
На столі лежать цукерки- драже. Ви берете їх в руки і даєте тому, хто біля вас, потім говорите йому компліментів стільки скільки ви дали йому драже.
(Обговорення.)
Слово вчителя. Діти, щоб продовжити наш урок пропоную вам переглянути відео. (На екрані демонструється відео про Україну та красиві краєвиди країни, лунають українські пісні)
Україна має всі передумови, щоб стати в один ряд із європейськими державами, бо ми не є сусідами Європи, ми є її центром . Європа змінює своє обличчя, а наша Україна знаходиться в епіцентрі цих змін, доводячи своє прагнення називатися Європейською державою. Тому кожен із нас може з гордістю сказати: «Я – європеєць! Я - українець». Тому треба бути патріотами своєї Вітчизни. Любити і знати свою Україну! Не забуваймо, що ми – українці. Бережімо рідну землю, національну гідність, дбаймо про її розквіт і збагачення.
Сьогодні на уроці ми поговоримо про Європу та Україну. Спробуємо розказати, що ж є у нас неповторного, чим ми можемо пишатися.
І перевіримо, що ми знаємо про європейські країни.
А проведемо наш урок у формі квесту.
Ознайомлення з правилами квесту
*Квест – це командна гра. Усі повинні сприяти досягненню спільної мети під час виконання завдань.
*Для квесту відводиться певний час (35 хвилин).
*Капітан відповідає за роботу команди.
*Під час гри потрібно поважати усіх членів команди.
*Завдання легко можна пройти за допомогою кмітливості та спостережливості.
На початку проведемо жеребкування за допомогою кольорових стікерів, які ви витягнете з мішечка. ( учні витягують жовтий або синій стікер, таким чином поділяються на команди)
В класі створюються декілька робочих платформ. На кожній платформі працюють окремі групи, на які розподілений клас. Згідно жеребкування кожна група на початку витягує маршрутний лист із планом. Час на виконання обмежений, закінчити завдання треба по сигналу і перейти до виконання завдання на іншій платформі. На кожній платформі знаходиться стюарт (учні з класу або хтось із батьків), який слідкує за порядком, оцінює правильність відповідей.
Вручення маршрутного листа
Учні починають гру, вчитель слідкує за часом та виконанням всіх правил проведення квесту.
1. Станція «Українські свята»;2. Станція «Україна статистична»;
3. Станція «Ця постать в історії»;4. Станція «Перекладач»;
5. Станція «Традиційні європейські страви»;
6. Станція «Картографічна»; 7. Станція «Моя мала батьківщина»
Завдання
Станція «Українські свята»
Перед вами аркуш, на якому ліворуч написано свято. Ваша задача поставити дату, коли в Україні відзначають це свято.
1. Новий рік _________ 1. 1 січня.
2. Міжнародний жіночий день ____________ 2. 8 березня
3. День захисника України__________ 3. 14 жовтня.
4. Різдво________ 4. 7 січня.
5. День Конституції України_________ 5. 28 червня.
6. Старий Новий рік________ 6. 14 січня.
7. День Соборності України___________ 7. 22 січня.
8. День Незалежності України__________ 8. 24 серпня.
9. День Святого Миколая______________ 9. 19 грудня.
10. День знань________ 10. 1 вересня.
Відео-мандрівка рідною Україною “Цікаві факти про Україну”
Станція «Україна статистична»
Вам пропонується 10 тверджень. Кожна команда повинна визначити більше чи менше від наведеного факту є істинні статистичні відомості і написати правильну, на думку команди, відповідь. Яка команда буде найближчою до правильної відповіді, та й отримує бал за завдання.
1. Чисельність населення України станом на лютий 2017 року становила 60,9 млн чоловік (чисельність населення складає 42 млн 568 тис.)
2. Площа України становить 244,1 тис. кв. км (площа України більша і дорівнює 603,638 тис. кв. км).
3. До складу України входить 22 області (більше, до складу України входить 24 області).
4. У середньому за 70 років життя українець споживає 1 тис. кг хліба, 2 тис. літрів води, 3 тис. кг картоплі, 500 яєць, 1 тис. літрів молока, 2 тис. кг риби (людина за 70 років життя в середньому споживає більше їжі: 10 тис. хліба, 10 тис. літрів води, 1000 яєць, 5 тис. кг картоплі, 4 тис. кг риби).
5. Україна межує з 10 державами: Болгарією, Чехією, Білоруссю, Росією, Німеччиною, Молдовою, Польщею, Словаччиною, Угорщиною, Румунією (менше – Україна межую із 7 країнами: Білоруссю, Росією, Молдовою, Польщею, Словаччиною, Угорщиною, Румунією).
6. Найвища гора України – Говерла – має висоту 5675 м (висота Говерли менша і складає 2061 м).
7. Загальна довжина Дніпра становить 875 км (загальна довжина Дніпра більша і становить 2201 км).
8. Україну омивають 5 морів: Чорне, Каспійське, Біле, Азовське, Мармурове (менше – Україну омивають 2 моря: Чорне та Азовське).
9. У межах України налічується близько 100 тис. видів тварин (менше – у межах України налічується близько 45 тисяч видів).
10. Для видобування корисних копалин із надр землі в Україні будують фабрики, заводи. шахти (менше – для видобування корисних копалин із надр землі в Україні будують тільки шахти).
Станція «Ця постать в історії»
Перед вами 10 тверджень, які стосуються видатних українців або подій, пов’язаних із Україною. Ваша задача уважно перечитати їх, і якщо ви погоджуєтеся з твердженням, ставите «+», якщо не погоджуєтесь «-».
1. «Заповіт» Т.Г. Шевченка перекладено 147 мовами світу («+»).
2. Леонід Каденюк – Президент України («-», це перший космонавт України).
3. Михайло Грушевський – перший космонавт України(«-» , це історик та політичний діяч).
4. Пабло Пікассо був у захваті від робіт української народної художниці Катерини Білокур («+»).
5. Пилип Орлик – автор першої у світі Конституції («+»).
6. Леся Українка була дочкою відомої дитячої письменниці Олени Пчілки («+»).
7. Марко Вовчок – видатний український письменник («-», це письменниця).
8. Ярослав Мудрий – великий князь, він побудував Золоті ворота та Софійський собор у Києві («+»).
9. Картина Іллі Рєпіна «Козаки пишуть листа турецькому султану» зберігається в Києві («-», у Харкові.)
10. Сергій Бубка – видатний український спортсмен, який встановив багато світових рекордів у стрибках з жердиною («+»).
Станція «Перекладач»
Перед вами іноземне ім’я, а вам потрібно назвати аналогічне українське.
1. Пабло – Павло.
2. Аксінья – Оксана.
3. Стів – Степан.
4. Хелен – Олена.
5. Ханна – Ганна.
6. Афанасій – Опанас.
7. Ніколя – Микола.
8. П’єр – Петро.
9. Ірен – Ірина.
10. Анрі – Андрій.
Станція «Спортивна»
Переглянути слайди з фотографіями відомих спортсменів та назвати прізвище та країну даного спортсмена.
Станція «Традиційні європейські страви»
Скласти пару: назва страви – країна.
Станція «Картографічна»
Перед вами є контурна карта Європи. Знайдіть і розфарбуйте на ній Україну.
Станція «Моя мала батьківщина»
Скласти з пазлів карту своєї області.
V.Підсумок уроку. Рефлексія
-Чи сподобався вам наш квест? Чим саме?
-Чим корисний наш урок?
-Як вам працювалося?
-Дайте поради собі, товаришам.
-Кому і за що вручимо ці медалі?
-Про яку Україну ви мрієте?
-Що можете зробити для цього уже зараз?
-Хочете ще більше знати про рідну державу?
-У цьому вам допоможуть наші уроки та подарунок-скарб, який ви знайшли на уроці. Це енциклопедія «Україна» ( А. С. Івченко, «Україна»,видавництво «Клуб сімейного дозвілля, Харків, 2012).
-На світі багато чудових країн, та нам наймиліша країна,
Де ми народились, живемо, вчимось, - найкраща з усіх Україна!
Я бажаю вам успіхів у навчанні, у всіх ваших справах, бо від успіху кожного громадянина кращою стає вся держава. Давайте любити, цінувати, берегти свій рідний край, робити все можливе для його процвітання. Щоб ми були справжньою європейською державою.
Учениця
Україна - велика і сильна держава ,
Що несе з давнини перемоги і славу .
Незалежна , розвинена наша країна ,
Дорога і найкраща мені Батьківщина !
Учень
Громадянином європейським хочу стати я ,
Щоб в державі моїй було ліпшим життя ,
Щоб Україна була конкурентоспроможна ,
А кожна родина - щаслива й заможна !
Дякую всім за увагу!