Розкладання чисел на розрядні доданки. Утворення числа 200. Назви чисел третього розряду. Задачі на дві дії, що передбачають знаходження невідомого зменшуваного.

Про матеріал
навчити дітей утворювати, читати і записувати число 200; розвивати мислення, увагу учнів, їх самостійність, охайність; вправляти у розв’язуванні задачі, що містить знаходження невідомого зменшуваного; виховувати інтерес до математики.
Перегляд файлу

 

Тема: Розкладання чисел на розрядні доданки. Утворення числа 200. Назви чисел  третього розряду. Задачі на дві дії, що передбачають знаходження невідомого  зменшуваного.

Мета: навчити дітей утворювати, читати і записувати число 200;

            розвивати мислення, увагу учнів, їх  самостійність, охайність;

            вправляти у розв’язуванні задачі, що містить знаходження невідомого  

            зменшуваного;

            виховувати інтерес до математики.

Хід уроку

  1.              Організаційний момент.

 

                                        Ось дзвінок нам дав сигнал.

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаєм,

                                     Урок математики починаєм

 

  1.              Контроль і закріплення знань учнів.

 

  1.               Фронтальне опитування.

 

  •                   Назвати числа , в якому 1 сотня, 3 десятки, 6 одиниць;
  •                   1 сотня, 2 десятки;
  •                   сотня і 8 одиниць.
  •                   назвати попереднє число для 131;
  •                   наступне для числа 129;
  •                   назвати «сусідів» чисел 170, 181; 151.

 

  1.               Усна лічба.

 

Вставити пропущені числа.

111…..114…..116………..120….

  •                   Полічити від 95 до 105, від 157 до 165. № 469
  •                   Полічити десятками від 70 до 120, від 150 до 190.
  •                   Розкласти на розрядні доданки числа 83, 127, 107, 190. № 470
  •                   Обчислити приклади.

 

100 + 8 100+60+1 100+20

 100+70  100+40 +7  100+2

 

 

  1. 3.           Робота з таблицею розрядів.

 

 

 

 

Прочитати числа.

 

Сотні

Десятки

Одиниці

1

0

4

1

4

0

1

9

5

1

9

9

 

  1. 4.              Математичний диктант.

 

  •                   Зараз відкриваємо зошити і записуємо число і класна робота.

Каліграфічна хвилинка число 199.

 

  •                   записати число, яке передує числу 100;
  •                   записати число, яке слідує за числом 149;
  •                   записати сусідів числа 108;
  •                   записати число, яке складається з 1 сотні, 3 десятків і 8 одиниць;
  •                   180 зменшити на одиницю;
  •                   129 збільшити на одиницю;
  •                   записати число, в якому 1 сотня, 9 десятків і 9 одиниць;

 

99, 150, 107, 109,138, 179, 130,  199.

 

3. Пояснення нового матеріалу.

 

- Діти на минулому уроці ми почали вивчати нову тему «Тисяча». Сьогодні ми продовжимо роботу, і навчимося як читати і утворювати число 200.

- № 473.

При виконанні вправи 473 учні розуміють, що після числа 199 іде число 200, тобто число 200 є наступним для числа 199.

  •                   Ми навчилися лічити і читати числа до двохсот. Кожне наступна число ми одержували способом додаванням одиниці до попереднього. 

 

474. ( пояснення )

- Одноцифрові числа від 1 до 9 називаємо числами першого розряду;

- 10, 20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90 – числами другого розряду;

- до чисел третього розряду належать ті. Що складаються з однієї, двох, трьох, чотирьох, п’яти, шести, семи, восьми і дев’яти сотень. ( розглядаємо номер 474).

- якщо до числа дев'ятсот додамо сто, то одержимо число, яке називається тисяча: 900 + 100 = 1000.

- тисяча число четвертого розряду.

 

4. Фізкультхвилинка.

 

 

5. Закріплення вивченого матеріалу.

 

1. Коментоване письмове виконання завдання № 476. (біля дошки)

2. Розв’язування задачі №475.

Записую на дошці скорочений запис задачі.

Купили - ?

Витратили – 9 б.;

Залишилося ?, у з р. більше.

 

  1.               Аналіз задачі.

 

  •                   Про кого розповідається в задачі? ( туристи)
  •                  Скільки банок консервів купили туристи? (невідомо)
  •                  А скільки витратили? (9)
  •                  Скільки залишилося? ( у 3 рази більше ніж витратили)
  •                  Яке головне питання задачі?
  •                  А чи можемо ми зразу дати відповідь на питання задачі? (ні)
  •                  Чому?
  •                  Якою дією ми можемо дізнатися, скільки банок консервів залишилося? ( дією множення)
  •                  Що на що будемо множити? ( 9*3 + 27 (б)
  •                  Яка друга дія ( додавання 27 + 9 = 36 (б))

( записуємо всю задачу , біля дошки)

Самостійна робота № 471

  1.               Вправи на закріплення знань про сотні, десятки, одиниці.

 

  •                   Назвати число, яке утвориться, якщо до 199 додати 1.
  •                  До 500 додайте 300.
  •                   До 200 додати 2.

 

  1.              Підсумок уроку.

 

  •                  Що ми вивчали на сьогоднішньому уроці?
  •                  Як утворюється число 200?
  •                  Назвіть скільки в числі 200 десятків, одиниць, сотень?

 

Оцінки за урок отримали…

 

  1.              Домашнє завдання.

 

- Відкрили щоденники і записали домашнє завдання.

 №477, 478.

doc
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
28 квітня 2020
Переглядів
2941
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку