Тема: Розкладання многочлена на множники способом групування
Мета: Ознайомитись з алгоритмом розкладання многочлена на множники способом групування; вчитися використовувати даний спосіб на практиці
Розвивати логічне та абстрактне мислення, зорову, слухову та алгоритмічну пам'ять, розуміння та використання математичних термінів.
Виховувати наполегливість, відповідальність, самостійність, уважність.
І. Організаційний момент:
а) знайомство;
б) побажання;
в) девіз уроку:
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно і плідно працювати.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
а)повторення:
б) знайди помилку
в) кросворд:
Я многочлен від слова «много»
В мені завжди звучить тривога:
Як одночлени всі зібрати,
Як їх степінь визначати?
Як нас помножити, додати,
І як доданки групувати.
ІІІ. Оголошення теми й мети уроку.
Проблемне питання: Розкладіть на множники многочлен ab-5a+2b-10.
Чи можна це зробити вже відомим вам способом?
Вчитель на дошці розкладає на множники многочлен: ab-5a+2b-10.
І спосіб: (ab-5a)+(2b-10)=a(b-5)+2(b-5)=(b-5)(a+2).
ІІ спосіб: (ab+2b)+(-5a-10)=b(a+2)-5(a+2)=(a+2)(b-5).
Алгоритм
Закодовані слова Франсуа Вієт
VI. Історична довідка.
Ще в 1573р. французький математик Франсуа Вієт (1540-1603 рр.) удосконалив теорію алгебраїчних рівнянь, він розглядав 66 окремих випадків їх розв’язання. І вважав спосіб групування одним із найкращих відкриттів, без якого важко буде обійтися. Цей спосіб використовується і в електротехніці.
А ще знання математики допомогли французу Франсуа Вієту розкрити шифр у листуванні іспанського короля Філіппа II під час війни Франції з Іспанією, чим він прискорив перемогу Франції. За це іспанці оголосили Вієта чаклуном і боговідступником і присудили його до спалення на вогнищі. Іспанці вважали, що розкриття їхнього шифру людському розуму не під силу і Вієтові допомагав сам Сатана. Та на щастя науки він не був виданий інквізиції.
Вієта в свій час називали «батьком алгебри».
VII.Виконання письмових вправ №№514, 517(1) . (О.С. Істер, Алгебра 7клас).
VIII. Підсумки уроку
Вправа «Незакінчене речення»
IX. Домашнє завдання
Прочитати §15. №№ 518; 519; 527.