Розрбка уроку з геометрії в 11 класі"Піраміда. Бічна та повна поверхня правильної піраміди""

Про матеріал

РОзробка уроку в 11 класі"Піраміда. Бічна та повна поверхня правильної піраміди"

_________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета:  Повторити і систематизувати попередні знання учнів про піраміду, правильну піраміду, вказати її властивості. Навчити  доводити теорему  про бічну поверхню правильної піраміди. Застосовувати отримані знання до розв’язування  практичних задач. Розвивати логічне мислення, вміння  спостерігати, аналізувати, синтезувати. Виховувати  розуміння значимості геометрії, як науки, в навколишньому світі, її краси, вишуканості та елегантності.

 

Очікувані результати:

Після цього уроку учні зможуть:

  • знаходити кількість вершин, граней та ребер піраміди;
  • знаходити  бічну та повну поверхню   правильної піраміди.
  •  

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

 

Обладнання: мультимедійна дошка, моделі пірамід, картки.

 

Хід уроку.

 

               1.Організаційною психологічний етап.(2хв)

 

Слово вчителя.  Ви бачите, що геніальний поет порівняв геометрію  з поезією, і, підтверджуючи думку поета, я хочу запросити вас у справжню казку.( іде  під звуки інструментальної музики   і поетичних   рядків учителя демонстрація слайдів 3-13: замок Нойшванштайн)

 

 

 

 

 

 

 На це творіння гляньте, друзі,

Чи дух не перехоплює у вас?

Ось ця споруда в піднебесній смузі

Із запахом віків і величчю прикрас!

Ці башти! Що за чудо!

Хіба не зодчества це пік?

Цей замок і захоплює і будить

Таємних мрій розбурханий потік.

І геній, хто це  створив,
Бо ж в геометрії він знався

І многогранники любив

Та в їх властивостях кохався!

Ще мить помилуйтесь красою,

Повні груди повітря вдихніть,

А цю казку візьміть із собою

Й на уроці сьогодні дерзайте й творіть!

 

Ми побували з вами у  південно-західній Баварії, у замку Нойшванштайн, що в перекладі означає : «Нова лебедина скеля» або його  ще називають замком божевільного  короля, бо ,справді ,збудований придворним архітектором коорля Людвіга 11 Баварського, який дуже любив казки. Ви зрозуміли, що О.С.Пушкін  мав рацію, бо ж таку красу міг збудувати не тільки той, хто знав геометрію, але  й той, хто  у душі поет. 

 

11.Етап  підготовки  до  свідомої  навчальної  праці:  постановка  мети,  мотивація,

 актуалізація  опорних  знань,  вмінь.(13хв.)

 

    На попередніх уроках  ми вивчили , які існують правильні многогранники, вивчили властивості всіх  видів призми .Сьогодні ми продовжимо мандрувати по країні многогранників і познайомимось з її наступним представником, а з яким ви дізнаєтесь пізніше.   

А зараз я хочу  запропонувати вам  назвати ці вишукані та елегантні  геометричні фігури. Вкажіть кількість їх вершин, граней та ребер.(слайд 14)(анімація).І далі демонструються слайди 15-19.

 

 

         

 

       

 

       

 

 

 

Учитель : прошу відкрити картки №1.Практичне завдання.(1хв.)Правильність виконання перевіряється на  екрані.(Взаємоперевірка)За правильність виконання 2 бали.

 

 

Учитель: прошу відкрити картку №2.(1хв.) Правильність виконання перевіряється на  екрані.

(Взаємоперевірка)За правильність виконання 2 бали.

 

 

Учитель: Учитель: прошу відкрити картку №3.(1хв.) Правильність виконання перевіряється на  екрані.(Взаємоперевірка)За правильність виконання 2 бали.

 

                                  111.Оголошення мети і теми уроку.(1хв.)

 

 

 

(Під звуки єгипетської мелодії учитель читає поетичні рядки і

демонструються слайди 24-26)

Єгипет древній перед вами,

Де таємниця схована в віках,

Де вирували загадкові драми

І фараонів залишився прах

Ось дивні піраміди височать,

Розкидані , як зорі Оріона,

І наче між собою гомонять

Та щось нащадкам хочуть повідомить.

Вершини вічністю покритті,

Сягають у космічну далечінь,

Сузір’ям зоряним сповиті

І пам’яттю  далеких поколінь.

Учитель. Ви здогадались ,що сьогодні ми будемо вивчати…( учні відповідають)(слайд 31)

 

 

1V.Пояснення нового матеріалу.(10хв.)

 

 Повторимо все, що ми знаємо про піраміду з попередніх класів і доповнимо їх новими знаннями.(слайд32-33)(Учні пригадують означення піраміди та її елементів).Іде евристична бесіда.

 

     

 

Практичне завдання: пригадайте що називається діагональним та паралельним перерізом піраміди) Картки 4 і 5. Правильність виконання перевіряється на  екрані.(Взаємоперевірка)За правильність виконання 2 бали.(2хв.)(слайди 34-35)

 

 

 

 

 

 

 

 

              

 

 

Учитель: Пригадайте: яка піраміда називається правильною ?(слайд 36)). :яка піраміда називається правильною трикутною, чотирикутною ,шестикутною пірамідою ? Означення апофеми. Що є основою висоти в кожній піраміді?

 

Учитель :Сформулюємо основні властивості правильної піраміди.(слайд 37)

 

 

 

 

 

Учитель : Доведемо формулу бічної та повної поверхні правильної піраміди.(слайд38)

 

 

 

V.Закріплення вивченого.(16хв)

  Після розв’язання усної задачі, до дошки викликається учень і під керівництвом учителя розв’язується задача 1 і 2 за готовим малюнком, паралельно перевіряється на екрані.

(слайди 39,40,41)

 

 

 

 

 

    

 

 

 

V.Підсумок уроку.(2хв)  (слайд42)

 

 

            V1.Домашнє завдання.  (0,3хв. слайд43)                                

            V11.Рефлексія   0,5хв (слайд44)

 

 

      

 

V111.Закінчення уроку.(0,2хв.)

Дякую  за урок. Пам'ятайте ,що було написано на дверях академії Платона.( слайд45)

 

 

doc
Додано
25 березня 2018
Переглядів
1409
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку