Матеріал містить презентацію з теми "Об'єм призми" і є додатком до уроку для учнів 11 класу. Презентація включає завдання з геометрії з професійним спрямуванням для професії "Кухар; кондитер" та технологію критичного мислення.
П Р А В И Л Ь Н А Г Р А Н І О С Н О В И Р Е Б Р А П Р Я М О К У Т Н И М Ц И Л І Н Д Р О С Ь О В И М 1 2 3 4 5 6 7 З ’ Є ОБ’ЄМ ПРИЗМИ 8 9
Номер слайду 2
Номер слайду 3
Задача №3 У їдальню завезли ящик масла розмірами 50Ч35Ч20 см (висота, ширина, довжина) і розрізали його на кубики з ребром - 2,5 см. На яку кількість учнів вистачить масла, якщо на сніданок подають на одного учня - 1 кубик масла.
Номер слайду 4
«Не достатньо знати, необхідно також застосовувати» французький письменник Анатоль Франс
Номер слайду 5
На якому з малюнків зображено призму?
Номер слайду 6
Який з трикутників є основою правильної трикутної призми?
Номер слайду 7
Який з чотирикутників є основою правильної чотирикутної призми? 1 2 3 4 5
Номер слайду 8
Назвіть елементи призми Бічні ребра. Одну з бічних граней. Ребра основи. Діагональний переріз. Діагональ основи. Діагональ призми. Діагональ бічної грані.
Номер слайду 9
Зіставте формули з відповідними поняттями
Номер слайду 10
Історичні відомості У пам'ятниках давньоєгипетської й вавилонської архітектури зустрічаються такі геометричні фігури, як: куб, паралелепіпед, призма, піраміда.
Номер слайду 11
Історичні відомості Найважливішою задачею єгипетської й вавилонської геометрії було визначення об'єму різних просторових фігур. Ця задача відповідала необхідності будувати будинки, палаци, храми й інші споруди.
Номер слайду 12
Історичні відомості Об'єми зернових комор у вигляді кубів, призм і циліндрів єгиптяни й вавилоняни, китайці й індіанці обчислювали шляхом множення площі основи на висоту. Одному древньому Сходові були відомі в основному тільки окремі правила, знайдені досвідченим шляхом, якими користувалися для знаходження об'ємів і площ фігур. Але значно пізніше, коли геометрія сформувалася як наука, був знайдений загальний підхід до обчислення об'ємів многогранників.
Номер слайду 13
Об'єм будь – якої призми дорівнює добутку площі її основи на висоту: Vпр.= Sосн.· Н ● ● Н ● ● Н
Номер слайду 14
Задача №1 У кухара є деко для випікання, яке має форму правильної чотирикутної призми, сторона основи якого дорівнює 25 см, а висота – 7 см. Який об'єм запіканки можна виготовити в даній формі.
Номер слайду 15
Задача №2 Коробка із соком має форму чотирикутної призми. Знайдіть її об’єм, якщо сторони її основи дорівнюють 8 см та 10 см, а висота – 35 см. Скільком учням вистачить цього напою, якщо кожен з них вип’є 200 см3 соку?
Номер слайду 16
Задача №3 (вирішення проблемного питання) У їдальню завезли ящик масла розмірами 50 Ч 35 Ч 20 см (висота, ширина, довжина) і розрізали його на кубики з ребром - 2,5 см. На яку кількість учнів вистачить масла, якщо на сніданок подають на одного учня - 1 кубик масла. 50 35 20
Задача №4 Електропательня СЕСМ - 0,2 має об'єм 36 л. Знайти її висоту.
Номер слайду 19
Дано: V = 36 л = 0,036 м3 Sосн. = 0,2 м2 Знайти: Н - ?
Номер слайду 20
«Не достатньо знати, необхідно також застосовувати» французький письменник Анатоль Франс
Номер слайду 21
Справді, ми побачили і в черговий раз переконалися на уроці, що знати формули це не основне, треба вміти їх застосовувати на практиці. Працюючи разом, маючи поряд надійних партнерів, ми досягли певного успіху. Але в житті і в навчанні часто для досягнення повного успіху треба вміти працювати без допомоги, повністю самостійно. Тому продовжувати працювати над розв’язанням задач ви будете вдома.
Номер слайду 22
Домашнє завдання: Задача №1 У кондитерський цех надійшли ящики для цукерок Гулівер. Чи помістяться в ящик розміром 38 Ч 29 Ч 11 см. а) 200 шт, б) 300 шт. Розміри однієї цукерки 8 Ч 3,5 Ч 2 см.
Номер слайду 23
Задача №2 Класні кімнати повинні бути розраховані так, щоб на кожного учня припадало не менше 6 м3 повітря. Скільки учнів можна розмістити у нашому кабінеті математики розмірами 8,8 м, 6,4 м і 3,2 м не порушуючи санітарних норм?