Розрізнення відмінків іменників. Мовне дослідження.

Про матеріал
Українська мова 4 клас. Розрізнення відмінків іменників. Мовне дослідження.
Перегляд файлу

Розрізнення відмінків іменників. Мовне дослідження.

Мета: вдосконалювати знання учнів про відмінювання іменників, вчити розрізняти відмінки іменників жіночого роду, ознайомити із способами розрізнення називного і знахідного, давального і місцевого відмінків іменників жіночого роду; розвивати мовні вміння, почуття слова; виховувати любов до Батьківщини.

І. Організаційна частина.

Сьогодні на уроці нам потрібні:

         Голова – щоб думати;

         Вушка – щоб слухати;

         Оченята – щоб спостерігати;

         Ротик – щоб висловлювати думки;

         Носик – рівномірно дихати, щоб забезпечувати мозок киснем;

         Серце – говорять, що всі найкращі почуття зберігаються в серці людини, тому воно необхідне на уроці;

         Посмішка – давайте подаруємо один одному посмішку для того, щоб наш урок був гарним, цікавим і змістовим.

         На планшеті намалюйте смайлик, з яким настоєм ми будем працювати.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

-      Сьогодні ми будемо вчитися розрізняти  відмінки  іменників та досліджувати їх. Разом з нами  сьогодні буде працювати Єнот. Він підготував для вас дуже складні завдання.  Кожна група  буде заробляти горішки від Єнота, які в кінці уроку зможе обміняти на купони. (Група яка найбільше назбирає горішків). А також на вас чекає подарунок.

ІІІ.  Перевірка домашнього завдання

(Запитуються декілька дітей)

-         Скільки відмінків є в українській мові?

-         Форма якого відмінка є початковою формою іменника?

-         Іменники у якому відміну переважно є підметами в реченнях?

Записуємо число і класна робота слово Єнот звукова модель

І  Навчально-пізнавальна діяльність.

  1. Робота з підручником ст. 53 Впр.102
  2. Мовне дослідження ст.54 Впр. 103

Закріплення  вивченого матеріалу.

1.     Склади речення з кожної групи слів. Підкресли підмет і присудок у кожному реченні. Визнач відмінки виділених іменників. (Гарбуз)

Ось, сіла, сойка, пеньок, на.

Принесла, дзьобі, вона, у, жолудь.

Його, під, пташка, сховала, коріння.

Руханка

Робота в групі

  • Метод «Пошук скарбів». Гра «Знайди свій відмінок»

Робота в парах.  Перед вами  слова-іменники. До від повідних слів знайдіть відмінок і з’єднайте рискою. Що потрібно зробити для того, щоб визначити відмінок? ( Поставити до слова запитання)

Ручкою  Н.

Зошита  Р.

Мамі   Д.

Казку   З.

Катрусе  О.

Усмішка  М.

На столі  Кл.

Завдання «Кавун» 

Робота на віршем «Дружна сімейка»

Визначити відмінки виділених іменників.

Гра з лего

Склади прислів’я  (Презентація )

Книга вчить, як на світі жить.

Книга корисна, коли її читають.

Прочитав добру книгу – зустрівся з другом.

Кому книга розвага, а кому навчання.

  • Метод помилок.
  • Прочитайте  речення.  Чи все тут правильно? Якщо ні – то як потрібно було написати?

    Осінь кожному знайде робота. Вересень дітки до школа скликає. Жовтень прикрашає в садки дерева. Листопад відчиняє зима ворота.

  • Для чого потрібно вміти відмінювати слова?
  1. Підбиття підсумків (рефлексія), оцінювання результатів уроку.

Рефлексія.

  • Ось і добігає кінця наш урок.  Давайте спробуємо дати відповіді на запитання, поставлені на початку уроку. ( Діти відповідають)
  • Чи сподобався вам урок?
  • Чи задоволені ви результатом? ( Оцінювання роботи дітей)
  • Що, на вашу думку, потрібно зробити, щоб краще запам’ятати сьогоднішню тему?

Оцініть свою роботу «Смайлик»

  1. Домашнє завдання.    Ст. 54 Впр.105

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
5 січня
Переглядів
104
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку