Розробити інтерактивний дидактичний ресурс з використанням платформи Moodle

Про матеріал
Зараз дуже великий вибір платформ, які можна використовувати для онлайн – конференцій, онлайн – навчання. Однією з них є Moodle. На шляху переведення навчання в онлайн – формат виникла ціла низка проблем: організаційних, технічних, людського фактору тощо. Адже раніше дистанційне навчання лише незначною мірою практикувалося в наших закладах освіти. Якість онлайн – навчання залежить від платформ, на яких воно відбувалося.
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Державний заклад

«Луганський національний університет імені Тараса Шевченка»

Навчально-науковий інститут публічного управління, адміністрування

та післядипломної освіти

 

 

 

 

Рибалка Анна Андріївна

 

ТЕМА: Розробити інтерактивний дидактичний ресурс з використанням платформи Moodle

 

Кваліфікаційна робота

за спеціальністю «Середня освіта. (Інформатика)»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Старобільськ – 2021


Зміст

 

1. Введення

2. Платформа Moodle

2.1. Основні можливості середовища

2.2. Ресурс «Глосарій курсу»

3. Урок – гра на тему: «Подорож по країні Excel»

4. Висновок

5. Використані джерела

 

 

 

1.  Введення

Дуже стрімкий перехід суспільства в цифровий світ, пандемія Covid – 19, все це сприяло пришвидшенню масштабного переходу людства на інтернет платформи для спілкування та навчання. Більше року ми працюємо в умовах, що негативно позначаються на навчальному процесі. Процес треба змінювати, підлаштовуючись під виклики часу. Дистанційне навчання у тому вигляді, що є зараз, не завжди ефективне та якісне. Перед нами стоїть виклик забезпечити достойний рівень освіти, не зважаючи на пандемію. Це тривалі тенденції, і нам варто розраховувати, що вони вже не повернуть нас до формату освіти п’ятирічної чи десятирічної давності.

Зараз дуже великий вибір платформ, які можна використовувати для онлайн – конференцій, онлайн – навчання. Однією з них є Moodle. На шляху переведення навчання в онлайн формат виникла ціла низка проблем: організаційних, технічних, людського фактору тощо. Адже раніше дистанційне навчання лише незначною мірою практикувалося в наших закладах освіти. Якість онлайн навчання залежить від платформ, на яких воно відбувалося.

Адреса мого сайту: http://ribalk1n.beget.tech/ .

 

 

2.  Платформа Moodle

MOODLE (Modular Object Oriented Dictance Learning Environment) – це система управління навчальним контентом (LCMS – Learning Content Management Systems). За допомогою даної системи можна створювати електронні навчальні курси і проводити як очне навчання, так і навчання на відстані (заочне/дистанційне). Автор концепції платформи e-learning Moodle австралієць Мартін Доугіамас (Martin Dougiamas). Цей проект є відкритим, відтак в ньому бере участь велика кількість інших розробників. Мартін Доугіамас вважає, що головною метою було створення системи, відмінної від доступних на ринку, а саме такої, в якій враховувалися б педагогічні аспекти, що базуються на основах пізнавальної психології, коли здобувач освіти це активний суб’єкт, який самостійно створює свою власну систему знань, користуючись доступними йому джерелами. При цьому роль вчителя (тьютора) полягає, в основному, в мотивуванні й підтримці своїх підопічних шляхом підготовки завдань для самостійного опрацювання, оцінювання результатів їх виконання, коригування знань учнів. Відповідно до основ суспільного конструктивізму, конструйоване знання найбільш ефективне, коли учні навчаються в співпраці. Це можливо тоді, коли учень працює в групі, ділиться своїми досвідом і думками, будучи відкритим для досвіду і думок інших. Важливою характеристикою проекту Moodle є його web-сайт , котрий є централізованим джерелом відомостей про систему, а також місцем для дискусій та співпраці користувачів Moodle: системних адміністраторів, викладачів, дослідників, проектувальників і розробників (рис. 1.1).

Рис. 1.1 Вікно платформи Moodle

 Moodle перекладена на десятки мов, в тому числі й українською. Система використовувалась у 2014 році — у 197, у 2019 р —229 країнах світу, понад 90 тисяч офіційно зареєстрованих сайтів що працюють на Moodle. Перевагою платформи e-learning Moodle є той факт, що почавши від її появи, тобто з 1999 року, вона неодноразово була модифікована і доповнена новими рішеннями та інструментами. Програмне забезпечення платформи написано мовою PHP з використанням безкоштовних загальнодоступних баз даних (MySQL, PostgreSQL). Платформу Moodle можна встановити на будь-яку операційну систему (MS Windows, Unix, Linux). Система Moodle відповідає всім основним критеріям, що висуваються до систем електронного навчання, зокрема таким, як:

  • функціональність – наявність набору функцій різного рівня (форуми, чати, аналіз активності слухачів (студентів), управління курсами та навчальними групами тощо);
  • надійність – зручність адміністрування та управління навчанням, простота оновлення контенту на базі існуючих шаблонів, захист користувачів від зовнішніх дій тощо;
  • стабільність – високий рівень стійкості роботи системи стосовно різних режимів роботи та активності користувачів;
  • вартість – сама система безкоштовна, витрати на її впровадження, розробку курсів і супровід – мінімальні;
  • відсутність обмежень за кількістю ліцензій на слухачів (студентів);
  • модульність – наявність в навчальних курсах набору блоків матеріалу, які можуть бути використані в інших курсах;
  • наявність вбудованих засобів розробки та редагування навчального контента, інтеграції різноманітних освітніх матеріалів різного призначення;
  • підтримка міжнародного стандарту SCORM (Sharable Content Object Reference Model) – основи обміну електронними курсами, що забезпечує перенесення ресурсів до інших систем;
  • наявність системи перевірки та оцінювання знань слухачів у режимі он-лайн (тести, завдання, контроль активності на форумах);
  • зручність і простота використання та навігації – інтуїтивно зрозуміла технологія навчання (можливість легко знайти меню допомоги, простота переходу від одного розділу до іншого, спілкування з викладачем-тьютором тощо).

Розробники можуть створювати додаткові модулі з новою додатковою функціональністю. Moodle підтримує різні типи модулів:

  • Типи діяльностей (включаючі можливі навчальні ігри).
  • Типи ресурсів.
  • Типи тестових питань
  • Типи полів для бази даних (мається на увазі діяльність база даних).
  • Теми для оформлення.
  • Різні методи аутентифікації.
  • Різні методи зарахування на курс.
  • Фільтри для контенту.

Система Moodle включає набір модулів, використання яких надає можливість співпрацювати на рівнях «студент-студент» і «студент-викладач», зокрема це такі модулі:

  анкета;

  опитування;

глосарій;

  урок;

семінар;

робочий зошит;

  чат;

  форум;

тест;

  тест у Hot Potatoes;

Wiki, завдання.

Використовуючи цю можливість розроблено багато сторонніх модулів.

Стандартно Moodle включає в себе бібліотеку TCPDF, яка дозволяє генерувати зі сторінок PDF документи.

2.1.  Основні можливості середовища

У середовищі Moodle студенти мають такі можливості:

1) доступ до навчальних матеріалів (тексти лекцій, завдання до практичних/лабораторних та самостійних робіт; додаткові матеріали (книги, довідники, посібники, методичні розробки) та засобів для спілкування і тестування «24 на 7»;

2) засоби для групової роботи (Вікі, форум, чат, семінар, вебінар);

3) можливість перегляду результатів проходження дистанційного курсу студентом;

4) можливість перегляд результатів проходження тесту;

5) можливість спілкування з викладачем через особисті повідомлення, форум, чат;

6) можливість завантаження файлів з виконаними завданнями;

7) можливість використання нагадувань про події у курсі.

Викладачам теж надаються певні можливість:

  • використання інструментів для розробки авторських дистанційних курсів;
  • розміщення навчальних матеріалів (тексти лекцій, завдання до практичних/лабораторних та самостійних робіт; додаткові матеріали (книги, довідники, посібники, методичні розробки) у форматах .doc, .odt, .html, .pdf, а також відео, аудіо і презентаційні матеріали у різних форматах та через додаткові плагіни;
  • додавання різноманітних елементів курсу;
  • проведення швидкої модифікації навчальних матеріалів;
  • використання різних типів тестів ( формати що підтримуються: GIFT,Aiken, Moodle XLS);
  • автоматичного формування тестів;
  • автоматизації процесу перевірки знань, звітів щодо проходження студентами курсу та звітів щодо проходження студентами тестів;
  • додавання різноманітних плагінів до курсу дозволяє викладачу використовувати різноманітні сторонні програмні засоби для дистанційного навчання.

 

2.2.  Ресурс «Глосарій курсу»

Цей ресурс містить основні терміни і визначення, що використовуються в курсі. Глосарій є зручним інструментом, який здатний прискорити засвоєння матеріалу.

Для початку пару слів про те, що таке глосарій в Moodle. Це такий собі словник термінів з визначеннями. Якщо термін, описаний, в даному словнику трапляється в тексті матеріалу курсу, то він автоматично стає посиланням. Це посилання веде на визначення терміна. Таким чином здобувачеві освіти не потрібно перегортати весь курс, щоб знайти призабуте визначення.

Щоб створити такий диво-словник в Moodle, необхідно відкрити курс і перевести його в режим редагування за допомогою кнопки у верхньому правому куті «Редагувати».

Виберіть секцію курсу, в якій буде знаходиться глосарій. З цієї секції користувачі зможуть відкривати глосарій як самостійний словник Вами заданих термінів.

Далі в обраній секції відкрийте правий випадає і виберіть «Словник». Відкривається посібник нового глосарію. У ньому будуть такі пункти:

  • назва – просто введете назви створюваного тематичного словника;
  • опис – коротка характеристика. Відображається при відкритті словника;
  • записів на сторінку – вкажіть кількість термінів, які можуть відображатися на одній сторінці;
  • цей глосарій глобальний – за замовчуванням правила глосарію, а саме терміни, будуть видимі тільки всередині одного курсу. Це означає, що якщо ви створите новий курс і в ньому будуть використані слова відповідні термінам глосарію, ці слова не стануть посиланнями на свої визначення. Щоб глосарій був доступний з будь-яких курсів і підсвічував терміни всюди, де вони зустрінуться, поставте цю галочку;
  • тип глосарію – існує два типи глосаріїв. Головний і вторинний. Вторинні глосарії є складовою частиною головного глосарію. Також вторинний глосарій може бути доповнений здобувачами освіти на відміну від головного;
  • дозволити більше однієї статті на одне слово – дозволяє давати кілька визначень одному терміну;
  • дозволені коментарі по записах – можна дозволити здобувачам освти залишати свою думку про якість і повноту визначення;
  • автоматично пов'язувати записи в глосарії – поставте «так», тому що в противному випадку доведеться в ручну прив'язувати слова до визначень;
  • статті схвалені за замовчуванням – якщо поставити "Ні", то статті в словнику, додані здобувачами освіти не будуть бачити до схвалення вчителем або адміністратором;
  • формат відображення – є багато форматів відображення. Можна як відображати просто символ термінів так і зробити список поширених запитань. Є багато інших варіантів. Найприйнятнішим для глосарію необхідного в якості словника, краще використовувати варіант «Простий, у вигляді словника. »;
  • показувати алфавіт – все просто. Визначає чи показувати алфавітний покажчик;
  • показувати посилання «Усі» – можна відзначити в тому випадку, якщо елементів в глосарії на дуже багато. Інакше по переходу по такому посиланню користувач отримає дуже довгу смугу прокрутки з нескінченним списком термінів. Навряд чи це буде корисно. Також ця функція є досить складною для обробки системою управління баз даних;
  • редагувати можна завжди – бажано вибрати «Ні», при цьому виборі здобувачі освіти не зможуть вносити зміни.

Далі наведені налаштування параметрів оцінювання та обмежень за часом. Налаштуйте їх у відповідності зі своїми побажаннями.

Після збереження, система відкриє порожній глосарій з алфавітним покажчиком. Наступним кроком буде додавання термінів в глосарій. Натисніть «додати новий запис»;

  • слово – сам термін;
  • опис – визначення відповідні нашого терміну;
  • ключові слова – якщо визначення відповідає кільком термінам (синонімам), то в цей осередок необхідно перерахувати такі терміни. Кожен з нового рядка;
  • цей запис має автоматично зв'язуватися – потрібно відзначити це поле, щоб запис зв'язався з глосарієм і матеріалами курсу;
  • визначати відповідність тільки повним словами – краще відзначити це поле, щоб бути впевненим в тому, що посилання не утворюються не в відповідних словах, які мають схожий корінь.

Після збереження терміна, він відобразиться в глосарії і зв'яжеться з термінами в навчальних матеріалах. Аналогічним способом додайте в глосарій інші терміни.

 

3.  Урок – гра на тему: «Подорож по країні Excel»

Цілі урока:

  •                 розвивальна: розвивати логічне мислення, тренувати пам’ять та увагу, сприяти розвитку пізнавального інтересу; створювати ситуації зацікавленості та позитивні емоції по відношенню до навчальної діяльності, сприяти підготовці учнів до життя, посилення зв’язку теорії з практикою;
  •                 навчальна: ознайомити з можливостями використання електронних таблиць, закріплення практичних умінь і навичок при роботі з програмним забезпеченням MS Excel; навчити творчо застосовувати знання та систематизувати їх.
  •                 виховна: виховувати старанність та відповідальність; формувати і підтримувати прагнення учнів до відкриття нового; виховувати об’єктивну самооцінку; виховувати творчий підхід до роботи; підвищувати інформаційну культуру учнів.

Тип уроку: комбінований.

Програмне забезпечення: відповідне програмне забезпечення MS Excel.

Матеріально-технічне забезпечення уроку: персональні комп’ютери, мультимедійний проектор, презентація.

Якщо хочете чогось навчитися – робіть це !

Роберт С. Шанк

План уроку

  1. Організаційний момент (мотивація, ознайомлення з правилами поведінки у кібінеті інформатики) (2 хв).
  2. Актуалізація опорних знань учнів(5 хв).
  3. Вивчення нового матеріалу(2-5 хв).
  4. Ділова гра. Форматування умінь і навичок розв’язувати задач. Практичне застосування знань та вмінь. (22 хв).
  5. Підсумки уроку, рефлексія(5 хв).
  6. Домашнє завдання ( 1-2 хв).

І. Організаційний момент (мотивація, ознайомлення з правилами поведінки у кібінеті інформатики)

(Учитель): Доброго всім дня! Я дуже рада бачити Вас сьогодні на уроці. Бажаю вам, щоб ви отримали багато нових та корисних для себе знань.

Кожна людина повинна бути менеджером свого життя, вміти заощаджувати кошти для того, щоб їх використати на свій культурний розвиток. Сучасний світ бізнесу вимагає професійного знання інформаційних технологій. Сучасні технології обробки інформації часто призводять до того, що виникає потреба подання даних у вигляді таблиць.

Діти, а де ви у житті могли бачити електронні таблиці?

(Діти відповідають):

 Наприклад, таблиця чемпіонату з футболу, розклад уроків, класний журнал, розклад руху потягів, різноманітні фінансові документи, тощо.

 Для табличних обчислень характерні відносно прості формули, за якими відбуваються обчислення, і великі об'єми вхідних даних. З цією метою і були створенні електронні таблиці, завдяки чому ми з вами можемо економити свій час.

(Учитель): А тепер давайте згадаємо правила поведінки у кабінеті інформатики та правила з техніки безпеки на уроці: (Діти відповідають).

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

(Учитель): Дуже добре. Сьогодні у нас з вами незвичайний урок, а урок – ділова гра. В чому буде полягати незвичайність ви побачите самі.

Зупинка № 1 «Ланцюжок питань та відповідей»

А для того, щоб налаштуватися на роботу нашою першою зупинкою буде зупинка № 1, яка має назву «Ланцюжок питань та відповідей»

 (Учитель): Перейдіть будь ласка на записаний курс, який має назву «Тест з теми Excel». Тест має 10 питань, ви повинні обрати одну правильну відповідь і перетягнути її в потрібне місце.

 

 

  1.              Електронні таблиці зручні тим, що дані в них розміщуються у вигляді…
  1.        комірки;
  2.       аркуша;
  3.        таблиці;
  4.       листа.
  1.              Найменший елемент електронної таблиці:
  1.        комірка;
  2.       аркуш;
  3.        таблиця;
  4.       рядок.
  1.              Назва документу табличного процесора Excel:
  1.              аркуш;
  2.              таблиця;
  3.              документ;
  4.              книга.
  1.              Група комірок електронної таблиці:
  1.              рядок;
  2.              діапазон;
  3.              адреса;
  4.              книга.
  1.              Вираз, що описує обчислення в комірках:
  1.              формула;
  2.              діаграма;
  3.              назва;
  4.              рівняння.
  1.              Кожна клітинка має свою:
  1.              назву;
  2.              адресу;
  3.              нумерацію;
  4.              формулу.
  1.              Введення формули починається із знаку:
  1.              «-»;
  2.              «+»;
  3.              «=»;
  4.              ні з чого не починається.
  1.              Файли,в яких зберігаються електронні книги називають…:
  1.              листами;
  2.              зошитами;
  3.              аркушами;
  4.              книгами.
  1.              Графічне зображення інформації, що записані в таблиці це:
  1.              креслення;
  2.              малюнки;
  3.              діаграми;
  4.              формули.
  1.         Для чого призначені електронні таблиці:
  1.              для написання цифр;
  2.              для обробки табличної інформації;
  3.              для обробки текстової інформації;
  4.              для створення списків.

 

(Учитель):Молодці. Поставьте свої  зароблені бали у картку на останньому аркуші. 1 питання = 0,5 балів

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Зупинка № 2 «Мені потрібно вміти»

(Учитель): Як Ви уже зрозуміли на уроці ми продовжимо з вами вивчення електронних таблиць. Сьогодні ми ознайомимося з побудовою діаграм, тому відкрийте свої зошити і запишіть сьогоднішню тему уроку. Крім того, на уроці ми повторимо і узагальнимо знання, закріпимо вміння створювати електронні таблиці, будувати діаграми і графіки, застосуємо вивчений матеріал для наочного відображення тієї інформації, яку отримаємо на цьому уроці. Вивчення даної теми є надзвичайно важливим, адже використання діаграм та графіків табличного процесора є надзвичайно обширним.

А на яких уроках ви вже зустрічалися з діаграмами?

(відповіді дітей)

Наприклад: уже згадані вами економісти використовують їх для створення звітів, та під час їх представлення, статисти, маркетологи під час представлення нових проектів. Коли проводиться якесь анкетування, то діаграми використовують, щоб побачити результат та провести аналіз дослідження. Взагалі, діаграми та графіки використовуються всюди, в повсякденному житті, в рекламі та під час аналізу будь-якої роботи.

І так, що ж таке діаграма?

Діаграма – це представлення даних таблиці в графічному вигляді, які використовуються для аналізу і порівняння даних.

Діаграми використовуються для виявлення зміни якогось параметра, для порівняння між собою двох і більше величин, для відображення співвідношення компонентів у складі певного об’єкту тощо.

8527d231-ee3c-48e4-90be-ef763fe53179.jpgУ табличному процесорі їх використовують для представлення в графічному вигляді даних робочих листів (таблиць). Дані робочого листа, які використовуються при створенні діаграми, зв'язуються з нею і при їх зміні діаграма поновлюється. Можна створити вбудовану діаграму, яка додається безпосередньо в робочий лист, або виконати її на окремому листі діаграми в робочій книзі. Після створення можна доповнити діаграму назвами і лініями сітки. Для зміни формату діаграми можна використовувати автоформати.

Діаграма містить такі елементи(підпис у зошитах):

1.Область діаграми.

2. Область побудови.

3. Точки даних ряд даних, нанесених на діаграму.

4. Горизонтальна вісь (вісь категорій) і вертикальна вісь (вісь значень), уздовж яких відкладаються дані на діаграмі.

5. Легенда діаграми.

6. Назви діаграми та осей, які можна використовувати в діаграмі.

Для створення діаграм користуються майстром діаграм.

Для створення діаграми потрібно виконати такі дії:

1. Виділіть дані, які вам потрібно використовувати в діаграмі.

2. Виконайте команду Вставка/Диаграма або клацніть на кнопці Мастер диаграм.

3. З'явиться діалогове вікно Мастер диаграм і вибрати тип діаграми.

Excel пропонує користувачу 9 типів плоских діаграм і 6 типів об'ємних.

Види діаграм. Серед стандартних діаграм і графіків є такі:

  •             гістограма,
  •                 лінійчаста,
  •                 графік, кругова,
  •                 крапкова,
  •                 з областями,
  •                 кільцева,
  •                 пелюсткова,
  •                 поверхнева,
  •                 бульбашкова,
  •                 біржова,
  •                 циліндрична,
  •                 конічна, піраміда та більше 20 нестандартних діаграм і графіків.

 

 

 

 

(робота дітей у робочих зошитах)

Фізкультхвилинка(рухові вправи).

(Учитель): Розповім про наші плани на сьогодні. Що ж до нашої незвичайності, то сьогодні ми попрацюємо не так як завжди, а спробуємо себе у ролі керівників, фінансистів та логістів. Буде працювати в команді. Зараз пропоную вам створити фірму, на якій ми всі будемо працювати. Наша фірма керує мережею спортивних клубів.

Яку назву дамо нашій фірмі? (відповіді дітей)

Давайте поділимося на групи. Чим займаються ці відділи? Давайте назначемо керівників.

1 гр – Відділ маркетингу й реклами

2 гр- Відділ фінансів

3 гр-Відділ логістики

 Ми повинні розрахувати для розширення нашої фірми:

Завдання для груп.

  1.               Кількіть проданих абонементів за рік, місяць.(маркетологи).
  2.               Купівлю авіаквитків для співпраці з діловими партнерами.(логісти).
  3.               Розрахунок заробітньої платні співробітникам(відділ фінансів).

Вам потрібно прорахувати по кожному відділу свою задачу і зробити звіт.

Вам через деякий час потрібно зробити висновки і здати звіти щодо правильності обраних рішень.

Зупинка № 3 «Моя фірма найприбутковіша»

IV. Форматування умінь і навичок при розв’язанні задач. Практичне застосування знань та вмінь.

Робота за комп’ютерами.

(Учні розходяться по своїм робочим місцям і починають працювати за комп’ютерами)

Задача № 1 (група дітей № 1) – Відділ маркетинга

  1.               Розрахуати продаж абонементів за визначеними параметрами.
  2.               Побудувати діаграму за кожен місяць і разом за рік 2020 року продажу абонементів. Написати дані у звіт.
  3.               Який місяць найуспішніший і самий рентабельний.

 Задача № 2(група дітей № 2) – Відділ логістів.

Конвертація валюти. Купівля авіаквитка.

  1.               У фірми є ліміт на купівлю авіаквитка на  одну людину 308,55 $. Виберіть, в яку країну нам треба полетіти, щоб знайти партнерів і розширити свій бізнес.
  2.               Запустити табличний процессор MS Excel.
  3.               Виконати розрахунки з урахуванням абсолютних і відносних посилань у комірках таблиці.
  4.               Зберігти результат на Аркуші.
  5.               Зробити письмовий звіт та побудувати діаграму.

 

Вартість квитка

№ п/п

Місто(країна)

грн

$

1$ = 25.59 грн

 

 

1

Вена(Австрія)

5225

 

 

2

Стамбул(Турція)

3702

 

 

3

Прага(Чехія)

7052

308,51

++

4

Сідней(Австралія)

21562

 

 

5

Лондон(Англія)

4589

 

 

6

Париж(Франція)

12045

 

 

Задача № 3(група дітей № 3) – Відділ фінансів

  1.               Розрахувати заробітну платню за місяць співробітників всієї фірми.
  2.               Створити та заповнити таблицю відомими даними за зразком. В пусті комірки  ввести необхідні формули та функції, враховуючи, що:

а)Премія обраховується за правилом: якщо стаж більше 2 років, то премія дорівнює 20% від ставки, інакше премія дорівнює 100 грн;

б)Побудувати діаграму(Прізвища, та ім’я співробітників від грошових коштів за місяць.

Тепер ви можете приступити до виконання практичної частини

Діти виконують роботу за комп'ютерами

(Учитель): Приступимо до нашої наради. Зараз заслухаємо кожного з заступників по черзі (учні звітують про виконану роботу).

Фізкультхвилинка(вправи для очей)

(Учитель):

  •   Дуже повільно переводити погляд: вдихаюч и вправо, потім угору, видихаючи – вліво і вниз. Потім спрямувати погляд удалечінь. Повторити вправу 4-5 разів в один бік і стільки ж разів в інший.
  •   Для покращення фокусування ока подивіться на кінчик носа, потім одразу перевести погляд удалечінь. Повторити вправу 4-5 разів.
  •   Уявіть перед собою великий циферблат золотого кольору(вчені вважають, що сааме цей колір сприяє відновленню зору). Виконайте рухові рухи очними яблуками, залишаючи при цьому голову нерухомою.
  1. Підсумки уроку, рефлексія

Ми зупиняємось на передостанній нашій станції, яка має назву:

Зупинка № 4 «Ланцюжок питань та відповідей». Пропоную вам вправу Валіза.

 Вправа «Валіза» (учні самостійно оцінюють свої знання).

 (Учитель): А зараз підведемо підсумки нашого уроку.  Перед вами валіза. Уявіть собі, що це наш сьогоднішній урок. Пропоную кожному розповісти про те, що він візьме з цієї валізи, тобто що сьогодні дізнався чи навчився на уроці.

(кожен учень отримує стікер, на якому записує власний результат засвоєння теми «Табличний процессор Excel»

 (Учитель): Я пропоную вам продовжити речення: «Я вважаю, що треба навчатися роботі з табличним процесором тому що…»

(діти записують у свої робочі зошити і озвучують або кріплять на дошку свої думки)

 (Учитель): Гаразд. Сьогодні ви добре попрацювали, впоралися з поставленими перед вами завданнями, а також показали гарні навички роботи в середовищі електронної таблиці.

Виставлення оцінок з урахуванням всіх видів діяльності учнів на уроці.(Картки у робочих зошитах).

  1.    Домашнє завдання.

І остання наша зупинка – Кінцева. Зупинка № 5 «Кінцева»

 Робочий зошит

  1. Створити документ MS Excel, створити в ньому таблицю калорійності продуктів та результати соціологічного опитування: «У яких магазинах ви частіще купуєте продукти?» Зберігти фійл як Домашній.xls
  2. Скласти пазл на www.jigsawplanet.com (для розвитку логічного мислення)

(Учитель): Плануйте так своє життя, щоб вам вистачило сил і можливості реалізувати свої ідеї. Спасибі всім за хорошу роботу. Молодці! Урок закінчений. До побачення.

 

 

4.  Висновок

Стикнувшись з Moodle, хочу декілька слів сказати про цю платформу (з власного досвіду). Навчитись використовувати Moodle самостійно нескладно, але потрібно приділили не мало часу для вивчення інтерфейсу і функціональності. Проблема, з якою зіштовхнулась на самому початку роботи з Moodle – це встановлення цієї платформи на комп’ютер. Встановити Moodle на сервер в інтернет (створити сайт з Moodle) значно простіше ніж на свій комп'ютер. Звичайно, якщо скористатися послугами хостингу з автоматичною установкою Moodle. Що я і зробила. Мінус такої установки в тому, що більшість хостингів платні і мають тільки 30 днів безкоштовного користування. Для подальшої роботи з Moodle можна завантажити посібник у якому просто і доступно пояснюються основні особливості роботи з цією платформою.

Існуючі й майбутні інноваційні педагогічні технології і методи не можна реалізувати без широкого використання інноваційних інформаційних технологій, в перше чергу комп’ютерних і телекомунікаційних, оскільки саме з їх застосуванням можливо у повній мірі розкрити дидактичні функції цих технологій і методів, реалізувати потенційні можливості їх використання.

Використання створеної і запровадженої в навчальних закладах освіти системи електронного навчання на базі Moodle є одним з реальних шляхів підвищення якості знань, активізації навчально – пізнавальної і науково – дослідної діяльності здобувачів освіти, розкриття їхнього творчого потенціалу, збільшення ролі самостійної та індивідуальної роботи, підвищення їх конкурентної спроможності на міжнародному ринку інтелектуальної праці.

 

5.  Використані джерела

 

  1. http://it-digger.net/index.php/tutorials/learning-management-system-lms/moodle-19x/63--16-moodle
  2. https://rumoodler.com/
  3. https://uk.wikipedia.org/wiki/Moodle
  4. Система електронного навчання ВНЗ на базі MOODLE: Методичний посібник / Ю. В. Триус, І. В. Герасименко, В. М. Франчук // За ред. Ю. В. Триуса. – Черкаси. – 220 с.

1

 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, Інші матеріали
Додано
12 лютого 2022
Переглядів
699
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку