Розробка 1-ї част. до теми "Історичні джерела" (проект "Інтелект України"

Про матеріал
Розробка уроку з історії виконана з урахуванням програми "Інтелект України" для 5 класу
Перегляд файлу

 

 

 

 

РОЗРОБКА  УРОКУ ДЛЯ  5  КЛАСУ

«ІСТОРИЧНІ  ДЖЕРЕЛА»

(перша частина, на цю тему планую два уроки)

  ПРОПЕДЕВТИЧНОГО КУРСУ

«ВСТУП  ДО  ІСТОРІЇ»)

 

 

 

 

 

 

                                  Виконала: Євдошенко С.В.,

                                      вчитель історії й правознавства

                 НВК «Ліцей №11»

                           Кам’янської міської ради

 

 

 

 

 

 

 

2022

УРОК ___     ІСТОРИЧНІ  ДЖЕРЕЛА (1-й урок)

                    Словесні, речові та зображальні джерела – загальна характеристика. Археологія.

 

Налаштуйся на активну роботу на уроці!

 А priori! (Передує досвіду!)

1. Прочитай наведену цитату та підкресли маркером червоного кольору слова, які на твій погляд, найбільш повно підходять до теми нашого уроку.

 «Історія - скарбниця наших діянь, свідок  минулого, приклад та повчання для сьогодення, пересторога для майбутнього». (М. Сервантес, іспанський письменник 16 – поч.17 ст.)

Чому ти так вважаєш?

Що означає бути «свідком історії»?

 

 Сogita! (Поміркуй!)

2. Уважно роздивись малюнки. Як ти вважаєш, чи може щось об’єднувати ці зображення? Що саме?

 

античные вазы фото  1    410 Історичні фото ideas | історія, україна, воїни  2     Поява пралюдей, їх розселення на території Європи, і зокрема України. Повні  уроки — Гипермаркет знаний 3

 

Повість минулих літ», особистість автора. Короткий зміст та аналіз.    4   Українська хата: без підлоги, але з долівкою – Українська мова та література 5

У Вінниці тривають археологічні розкопки: виявлено курганний могильник і  два поселення - Вінниця 24   6     Гривня — одна з найдавніших валют світу, а рубль — її обрубок - Артефакт 7

 Novum! (Вивчаємо нове!)

 

3.1. Прочитай текст. Дай відповіді на запитання.

 

 

 

 

 

Пригадай, що таке «історичне дослідження»?

З яких складових воно складається?

Що таке «історичний образ»?

На чому засновується «історичний факт»?

 

3.2. Прочитай текст та підкресли синім кольором типи історичних джерел.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Які типи історичних джерел тобі відомі?

Які ти вважаєш, яке із словесних джерел з’явилося раніше? Чому?

У чому полягає різниця між стародавніми усними та писемними джерелами?

 

3.3.  Виконай вправу за методикою «Запам’ятовую ефективно».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Integra ipsе! (Виконай самостійно!).

 Ще раз уважно роздивись 7 малюнків, що представлені на початку уроку, та розташуй їх номери у відповідну колонку таблиці:  

 

Речові джерела

Зображальні джерела

Словесні джерела

 

 

 

 

 

 

5.1. Попрацюй у парі. Прочитай текст та склади  2 запитання до нього. Задайте питання один одному.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.______________________________________________________________________

_______________________________________________________________________2._____________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

3.5.  Виконай вправу за методикою «Запам’ятовую ефективно».

 

 

 

 

 

 

8. Підбий підсумки уроку

 

 

    

 

Урок ____                              Домашнє завдання.               Оцінка _____________

 

1.1. Поміркуй та заповни схему «Типи історичних джерел».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2. Подивись  фільм: «Зроблено в Україні. Вікентій Хвойка відкрив трипільську культуру» за посиланням:   https://www.youtube.com/watch?v=bvJB7mL9GWY та запиши  3 значних археологічних відкриття  В.Хвойки про які йде мова у фільмі.

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

1.3. Склади та запиши 5 речень зі словосполученням «історичне джерело».

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

docx
Додано
12 серпня 2023
Переглядів
415
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку