РОЗРОБКА УРОКУ ДЛЯ 5 КЛАСУ
«ІСТОРИЧНІ ДЖЕРЕЛА»
(перша частина, на цю тему планую два уроки)
(З ПРОПЕДЕВТИЧНОГО КУРСУ
«ВСТУП ДО ІСТОРІЇ»)
Виконала: Євдошенко С.В.,
вчитель історії й правознавства
НВК «Ліцей №11»
Кам’янської міської ради
2022
УРОК ___ ІСТОРИЧНІ ДЖЕРЕЛА (1-й урок)
Словесні, речові та зображальні джерела – загальна характеристика. Археологія.
Налаштуйся на активну роботу на уроці!
А priori! (Передує досвіду!)
1. Прочитай наведену цитату та підкресли маркером червоного кольору слова, які на твій погляд, найбільш повно підходять до теми нашого уроку.
«Історія - скарбниця наших діянь, свідок минулого, приклад та повчання для сьогодення, пересторога для майбутнього». (М. Сервантес, іспанський письменник 16 – поч.17 ст.)
Чому ти так вважаєш?
Що означає бути «свідком історії»?
Сogita! (Поміркуй!)
2. Уважно роздивись малюнки. Як ти вважаєш, чи може щось об’єднувати ці зображення? Що саме?
1
2
3
4
5
6
7
Novum! (Вивчаємо нове!)
3.1. Прочитай текст. Дай відповіді на запитання.
Пригадай, що таке «історичне дослідження»?
З яких складових воно складається?
Що таке «історичний образ»?
На чому засновується «історичний факт»?
3.2. Прочитай текст та підкресли синім кольором типи історичних джерел.
Які типи історичних джерел тобі відомі?
Які ти вважаєш, яке із словесних джерел з’явилося раніше? Чому?
У чому полягає різниця між стародавніми усними та писемними джерелами?
3.3. Виконай вправу за методикою «Запам’ятовую ефективно».
4. Integra ipsе! (Виконай самостійно!).
Ще раз уважно роздивись 7 малюнків, що представлені на початку уроку, та розташуй їх номери у відповідну колонку таблиці:
Речові джерела |
Зображальні джерела |
Словесні джерела
|
|
|
|
5.1. Попрацюй у парі. Прочитай текст та склади 2 запитання до нього. Задайте питання один одному.
1.______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________2._____________________________________________________________________________________________________________________________________________
3.5. Виконай вправу за методикою «Запам’ятовую ефективно».
8. Підбий підсумки уроку
Урок ____ Домашнє завдання. Оцінка _____________
1.1. Поміркуй та заповни схему «Типи історичних джерел».
1.2. Подивись фільм: «Зроблено в Україні. Вікентій Хвойка відкрив трипільську культуру» за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=bvJB7mL9GWY та запиши 3 значних археологічних відкриття В.Хвойки про які йде мова у фільмі.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
1.3. Склади та запиши 5 речень зі словосполученням «історичне джерело».
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________