Розробка дидактичного проєкту з інформатики за темою “Ретушування (програма Photoshop)”

Про матеріал
У дидактичному проєкті розглянуто теоретичні та методичні основи проведення занять щодо роботи з растровою графікою у процесі викладання інформатики. Особливу увагу приділено формуванню практичних умінь при ретушуванні фотозображень за допомогою програми Photoshop. Наведений у дидактичному проєкті теоретичний матеріал стосується питань здобуття умінь і навичок з роботи у програмі Photoshop в інформатиці; шляхам підвищення мотивації учнів на уроках; розвитку творчості в здобувачах освіти. У дидактичному проєкті наведені необхідні теоретичні положення, представлені цілі, значення освоєння програми Photoshop. Дидактичний проєкт призначено для викладачів інформатики у 11 класах.
Перегляд файлу

 

 

 

Розробка дидактичного проєкту з інформатики за

темою “Ретушування (програма Photoshop)”

 

 

Викладач          Сумцова Л.С.

 

 

 

 

м. Харків – 2024


Анотація

 

У дидактичному проєкті розглянуто теоретичні та методичні основи проведення занять щодо роботи з растровою графікою у процесі викладання інформатики. Особливу увагу приділено формуванню практичних умінь при ретушуванні фотозображень за допомогою програми Photoshop.

Наведений у дидактичному проєкті теоретичний матеріал стосується питань здобуття умінь і навичок з роботи у програмі Photoshop в інформатиці; шляхам підвищення мотивації учнів на уроках; розвитку творчості в здобувачах освіти.

У дидактичному проєкті наведені необхідні теоретичні положення, представлені цілі, значення освоєння програми Photoshop. Дидактичний проєкт призначено для викладачів інформатики у 11 класах.


ЗМІСТ

 

1. Вступ

2. Теоретична частина

2.1. Мета вивчення програми Photoshop.

2.2. Процес ретушування у програмі Photoshop.

2.3. Вивчення учнями програми Photoshop як засіб підвищення мотивації до навчання.

3. Практична частина

4. Висновок

5. Список використаної літератури

 


1. Вступ

 

У сучасному світі використання графічних програм, таких як Photoshop, стає все більш популярним. Ретушування фотографій та інших графічних зображень вимагає від користувачів певного рівня знань та навичок. Тому розробка дидактичного проєкту з цієї теми може бути корисною для учнів та студентів, які бажають вивчити основи ретушування у Photoshop.

Метою даного дидактичного проєкту є навчання учнів основам ретушування зображень у графічному редакторі Photoshop. Проєкт спрямований на розвиток практичних навичок учнів у галузі обробки зображень, а також ознайомлення їх з основними інструментами та техніками, які використовуються в цьому процесі.

Трохи про ретушування. Ретушування у Photoshop - це процес виправлення і покращення зображень за допомогою цифрових засобів. Ця техніка використовується в різних галузях, таких як фотографія, дизайн, реклама та інші. Ретушування у Photoshop може включати видалення дефектів, корекцію кольору, зміну контрастності та багато іншого.

У фотографії ретушування у Photoshop відіграє важливу роль у поліпшенні зовнішнього вигляду об'єктів та людей на знімках. Завдяки цьому процесу фотографії можуть виглядати більш професійно та привабливо. Ретушування дозволяє виправляти дефекти шкіри, видаляти небажані об'єкти з фото, покращувати колірну гаму та забезпечувати загальну якість зображення.

У дизайні ретушування у Photoshop використовується для створення привабливих та естетично виглядаючих графічних робіт. Дизайнери можуть виправляти дефекти зображень, додавати ефекти, підсилювати контраст та кольорову гаму для того, щоб зробити свої проекти більш привабливими для аудиторії.

У сфері реклами ретушування у Photoshop використовується для створення ідеальних зображень продуктів та моделей. Цей процес дозволяє створити привабливі та ідеалізовані зображення, які можуть привернути увагу споживачів та створити позитивне враження про рекламований продукт.


2. Теоретична частина

2.1. Мета вивчення програми Photoshop.

 

Photoshop - це потужний інструмент для обробки та редагування зображень, який використовується у багатьох сферах, таких як дизайн, фотографія, мистецтво та багато інших. Вивчення програми Photoshop може бути корисним для професійного розвитку, творчості та особистого задоволення. Розглянемо мету вивчення програми Photoshop та переваги, які вона може принести учням.

Однією з основних цілей вивчення програми Photoshop є отримання навичок редагування зображень. Photoshop надає широкі можливості для обробки фотографій, ретуші, налаштування кольорів, створення ефектів та багато іншого. Це особливо корисно для фотографів, дизайнерів та інших творчих професій, які працюють з візуальним контентом.

Вивчення Photoshop також має на меті розвиток навичок у створенні графічного дизайну. Програма надає можливості для створення логотипів, постерів, банерів, ілюстрацій та іншого графічного контенту. Це важливо для професійних дизайнерів, які хочуть розширити свої можливості та створити вражаючі творіння.

Освоєння Photoshop може позитивно позначитися на конкурентоспроможності на ринку праці. Багато робочих місць у сферах дизайну, реклами, маркетингу та інших вимагають знання Photoshop як обов'язкову навичку. Тому вивчення цієї програми може стати важливим фактором для майбутньої успішної кар'єри.

 

 

 


2.2. Процес ретушування у програмі Photoshop.

 

Photoshop - це потужний графічний редактор, який використовується для редагування та опрацювання фотографій. Однією з основних функцій Photoshop є ретушування фотозображень, що дозволяє виправляти дефекти, змінювати колір та тон, а також покращувати загальний вигляд фотографії. Розглянемо основні інструменти для ретушування фотозображень у Photoshop.

У Photoshop існує безліч інструментів, призначених для ретушування фотографій. Ось декілька основних інструментів, які використовуються для цієї мети:

  • Клонування (Clone Stamp): Цей інструмент дозволяє копіювати пікселі з одного місця фотографії та наносити їх на інше місце, щоб виправити дефекти або недоліки.
  • Виправлення (Healing Brush): За допомогою цього інструменту можна видаляти дефекти та недосконалості шляхом заміни їх з області поруч, зберігаючи текстуру та колір.
  • Додавання контрастності (Dodge and Burn): Ці інструменти використовуються для зміни яскравості та тіні фотографії, щоб виділити або затемнити певні частини.
  • Ретушування шкіри (Skin Retouching): Для ретушування порівняної шкіри використовуються інструменти, які дозволяють згладити зморшки, видалити плями та інші дефекти.
  • Редагування кольору (Color Editing): Photoshop також надає інструменти для зміни кольору фотографії, включаючи корекцію кольорового балансу, насиченості та тону.

Кожен з вищезгаданих інструментів має свої унікальні властивості та застосування, які варто враховувати при ретушуванні фотографій у Photoshop. Наприклад, клонування може бути використане для видалення об'єктів або дефектів шляхом копіювання частини фотографії та нанесення її на бажану область. З іншого боку, виправлення може бути використане для видалення дрібних дефектів, таких як прищі або плями на шкірі, зберігаючи при цьому природний вигляд.

Застосовуючи ці інструменти, важливо враховувати природність та гармонію фотографії, щоб уникнути перебільшень. Фотографії можуть бути ретушовані для особистого використання, рекламних цілей чи для публікації у соціальних мережах, тому важливо зберігати баланс між ретушуванням та натуральним виглядом.

Ретушування фотозображень у Photoshop - це важливий етап в обробці фотографій, який дозволяє покращити їх вигляд та якість. З використанням різноманітних інструментів, які надає Photoshop, користувачі можуть легко виправити дефекти, видалити недоліки та покращити загальний вигляд фотографій. Важливо пам'ятати про обережне застосування цих інструментів, щоб зберегти природний вигляд фотографій та уникнути перебільшень.

Отже, ретушування фотозображень у Photoshop - це важливий етап в обробці фотографій, який вимагає уваги до деталей та ретельного вибору інструментів для досягнення бажаного результату.

 


2.3. Вивчення учнями програми Photoshop як засіб підвищення мотивації до навчання.

 

Вивчення програми Photoshop може бути корисним для учнів, щоб підвищити їхню мотивацію до навчання. Ця навичка дозволяє створювати графічні роботи, що може бути стимулом для творчості та самовираження. Розглянемо можливість впровадження вивчення програми Photoshop в навчальну програму для підвищення мотивації учнів.

Однією з переваг вивчення Photoshop є можливість створення творчих навчальних проектів. Учні можуть використовувати ці навички для створення презентацій, постерів та інших матеріалів, які демонструють їхні знання та розуміння матеріалу. Це може стимулювати їхню зацікавленість у навчанні та підвищити мотивацію до успішної реалізації проектів.

Вивчення Photoshop також сприяє розвитку креативності та самовираження учнів. Вони можуть експериментувати з різними ідеями та концепціями, що сприяє розкриттю їхнього творчого потенціалу. Це може зробити навчання цікавішим та захоплюючим для учнів, що в свою чергу позитивно позначиться на їхній мотивації.

Навички, отримані в результаті вивчення Photoshop, можуть бути застосовані в різних предметах. Вони можуть використовувати ці навички для створення графічних представлень математичних або наукових концепцій, а також для ілюстрації літературних творів. Це розширює можливості навчання та дозволяє учням бачити застосування своїх знань у різних контекстах.

Отже, вивчення програми Photoshop може бути корисним для підвищення мотивації учнів до навчання. Це дозволяє їм розвивати творчість, самовираження та застосовувати навички в різних предметах. Впровадження вивчення Photoshop в навчальну програму може стати стимулом для підвищення активності учнів та покращення їхніх результатів.


3. Практична частина

Тема уроку:

“Ретушування (програма Photoshop)”

Мета:

  • формування предметних компетентностей: забезпечити засвоєння знань про ретуш та художню обробка зображень, отриманих шляхом фотографування або сканування, гама-корекцію як засіб узгодження діапазону яскравості зображення і характеристик засобу його відтворення.
  • формування ключових компетентностей: • спілкування рідною мовою: уміння формулювати запитання та дискутувати; уміння оперувати термінами і поняттями з основ графічного дизайну; • спілкування іноземними мовами: уміння використовувати іноземні джерела інформації; • уміння вчитися: навички конструювати власну освітню траєкторію; • ініціативність і підприємливість: уміння брати відповідальність за результат роботи на уроці.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Обладнання: комп'ютер вчителя, комп'ютери учнів, ППЗ Adobe Photoshop, Zoom, папка завдань.

Очікувальні результати: учні повинні знати основні інструменти ретушування, уміти працювати з фотозображеннями, застосовувати відповідні навички у роботі в Photoshop.

Хід уроку:

І. Організаційний етап

- Вітаю вас діти, рада новій зустрічі. Сподіваюсь, у всіх все гаразд.

Тема уроку: “Ретушування (програма Photoshop)”.

Оскільки наш урок проходить онлайн, давайте проведемо перекличку: прошу вас у чаті написати свої прізвище та ім’я.

ІІ. Інформування про мету діяльності

Мотивація учнів:

Сьогодні ми продовжуємо вивчати редактор растрової графіки Adobe Photoshop. Але сьогодні ми будемо працювати з не зовсім звичайними зображеннями.

У кожного з вас вдома є старі (вінтажні) фотографії. Згодом їх якість погіршується. З'являються тріщини, білі точки, а іноді і розриви. А нам, як правило, хочеться зберегти наші фотографії на довгу пам'ять!

Як ви думаєте, чи можна виправити ці дефекти? Як? Правильно, за допомогою комп'ютера і Adobe Photoshop, може хтось знає, як називається ця операція? Ретуш! Запишемо тему уроку: "Ретуш зображень". (слайд 1)

Сьогодні ви дізнаєтеся, як ретушувати зображення, і отримаєте досвід роботи з інструментами ретуші.

Спробуємо разом дати визначення ретуші?

III Пояснення нового матеріалу

(слайд 2)

Ретуш – це корекція  зображення з метою усунення дрібних дефектів. Традиційно інструменти ретушування зображень призначені не тільки для відновлення пошкоджених зображень, але й для усунення дефектів на абсолютно нових фотографіях. До таких дефектів відносяться дефекти шкіри людини.

Щоб прибрати ці дефекти в реальному житті, як правило, дівчата використовують інструменти ретуші: «Тональний крем», пудру і різні засоби гігієни.

Photoshop також має власні інструменти ретуші, і їх функціонал набагато багатший, ніж у перерахованої вище косметики!

Інструменти ретушування Adobe Photoshop включають наступне: (слайд 3)

 Штамп

 Візерунковий штамп

 Лікувальний пензель

 Точковий пензель відновлення

 Латка

 Червоні очі

Ці інструменти можна знайти в палітрі «Інструменти».

Зверніть увагу на слайд:

(слайд 4)

1. Інструменти з набору інструментів «Штамп»

2. Інструменти з набору інструментів відновлення

Ці інструменти дозволяють виправляти пошкоджені зображення, застосовувати повторювані візерунки та замінювати кольори на зображенні.

Тепер розглянемо кожен інструмент докладніше:

Запис: інструменти «Штамп», «Візерунковий штамп», «Точковий пензель відновлення» та «Пензель відновлення» мають ті самі параметри, що й інструмент «Пензель».

(Слайд 5)

Інструмент «Клонувальний штамп (S)» дає змогу копіювати пікселі з указаного місця в межах одного зображення або з одного зображення на інше.

Запишемо алгоритм дій при роботі з інструментом «Клонувальний штамп»:

1. Виберіть інструмент «Клонувальний штамп» на панелі «Інструменти» або натисніть клавішу S.

2. Перед клонуванням області встановіть необхідні параметри, щоб розмір пензля збігався з областю, яку потрібно клонувати.

3.  Встановіть курсор миші в те місце, з якого будете клонувати

4. Одночасно натисніть клавішу ALT + ліву кнопку миші. Таким чином, Photoshop запам'ятовує місце, з якого ви збираєтеся клонувати зображення.

5.  Далі наведіть курсор на те місце, де є дефект і натисніть лівою кнопкою миші, щоб зафарбувати цю область. Чим частіше ви вибиратимете область для клонування, тим якіснішим буде зображення.

Показати на прикладі

(Слайд 6)

2. Інструмент «Візерунковий штамп»

Цей інструмент відрізняється від інструмента «Штамп» тим, що він використовує попередньо визначений шаблон замість зображення як джерело для копіювання. Його потрібно вибрати на панелі «Параметри».

(слайд 7)

3. Інструмент «Пензель відновлення»

Пензель відновлення дає змогу видаляти недоліки за допомогою суміжних ділянок. Він використовує пікселі із зображення або візерунка та зіставляє їх текстуру, освітлення, непрозорість і затемнення з відповідними параметрами пікселів, що коригуються.

Правила використання інструменту аналогічні роботі з інструментом штамп:

- Утримуйте клавішу Alt

- Затискаємо клавішу alt і натискаємо лівою кнопкою миші на сусідню область, звідки плануємо брати зразок.

- Проведіть пензлем по дефектах.

(Слайд 8)

4. Інструмент «Точковий пензель відновлення»

Інструмент «Точковий пензель відновлення» дає змогу швидко видалити плями та інші недоліки з фотографій. Дії точкового пензля відновлення подібні до дій пензля відновлення.

На відміну від пензля відновлення, точковий пензель не вимагає вказівки точки, яка використовується як еталон. Точковий пензель відновлення автоматично вибирає піксельні зразки з області навколо ділянки, що ретушується. Як і звичайна щітка, цей інструмент має налаштування розміру та жорсткості. Також можна вибрати форму пензлика. Для видалення будь-якого дефекту найкраще вибрати розмір, який відповідає розміру дефекту - тоді буде менше шансів на помилку програми, а зображення буде менше змінюватися.

(слайд 9)

5. Інструмент «Латка»

Використовуйте інструмент «Латка», щоб замаскувати недоліки зображення. Ретуш проводиться за допомогою пікселів з іншої області. Інструмент «Латка» зіставляє ключові деталі (світло, тінь тощо) пікселів у зразку з аналогічними пікселями на оригінальному зображенні. Ви також можете  використовувати інструмент «Латка» у Photoshop для клонування фрагментів зображення.

Інструмент виправлення має два режими роботи.

Запишемо алгоритм дій при використанні інструменту і розглянемо режими його використання:

1. Виберіть інструмент «Латка»

2. Виберіть режим використання цього інструменту: джерело або призначення.

У вихідному режимі:

a. Виділіть ту частину зображення, яка має дефект.

b. Перемістіть вибрану ділянку з дефектом на аналогічну ділянку без дефекту.

c. Дефект пропав

У режимі призначення:

a. Виділіть область зображення, подібну до тієї, де присутній дефект.

b. Перемістіть виділену область в область з дефектом.

c. Дефект пропав.

(Слайд 10)

6. Однією з найпоширеніших проблем при зйомці на дешеву цифрову камеру при поганому освітленні та зі спалахом є ефект "червоних очей". В Adobe Photoshop є  спеціальний інструмент для боротьби з цим ефектом. Це називається «Червоні очі»

Він самостійно знімає почервоніння з зіниць на фото.

Алгоритм дій досить простий:

1. Виберіть інструмент «Червоні очі»

2. Клацніть лівою кнопкою миші по червоній зіниці

3. Зіниця набула природного чорного кольору

Показати.

IV. Закріплення знань і умінь:

  1.       Технологія «Мозковий штурм»

Пригадуємо – Робимо – Перевіряємо.

V. Підсумок уроку:

Діти, давайте підведемо підсумок нашої роботи. Ми проробили гарну роботу.

Активно працювали: ……….. Вони дуже добре виконали ретуш і наявність ретуші на зображеннях майже непомітна.

Наприкінці уроку я хотіла би запитати вас:

1. Які інструменти вам здалися складнішими у використанні?

2. Чи будете ви використовувати інструменти ретуші в майбутньому; якщо так, то яким чином?

3. Які інструменти ретуші можна використовувати для створення фотомонтажу?

Гарна робота!

VI. Домашнє завдання: виконати ретушування шкіри на фото на основі відео-інструкції за посиланням: https://youtu.be/VpnoEQn_p-w?feature=shared


4. Висновок

 

Учні сучасних шкіл все частіше навчаються використовувати графічні редактори для створення та редагування зображень. Основною метою вивчення графічного редактору учнями є розвиток їх творчих та технічних навичок, а також збільшення їх розуміння цифрової графіки та візуального мистецтва. В чому ж важливість вивчення графічного редактору для учнів та його вплив на їх навчання.

Вивчення графічного редактору надає учням можливість виразити свою творчість через створення унікальних зображень. Вони можуть експериментувати з кольорами, формами та текстурами, що сприяє розвитку їх художніх здібностей. Використання графічного редактору дозволяє учням створювати власні проекти, що розвиває їх уяву та креативне мислення.

Навчання графічному редактору допомагає учням оволодіти технічними навичками, необхідними для обробки та редагування зображень. Вони вчаться використовувати інструменти редактора, робити кольорові та тонові корекції, а також працювати з різними шарами та фільтрами. Це навички, які можуть бути корисними в майбутньому, оскільки вони можуть застосовувати їх для роботи в сферах дизайну, медіа та маркетингу.

Вивчення графічного редактору може позитивно вплинути на навчання учнів у різних предметах. Вони можуть використовувати свої навички для створення ілюстрацій до шкільних презентацій, проектів з мистецтва чи наукових робіт. Також, вони можуть застосовувати уміння редагувати зображення у виконанні завдань з інших предметів, наприклад, історії або географії.

Отже, вивчення графічного редактору має велике значення для учнів, оскільки воно сприяє розвитку їх творчих та технічних навичок, а також розширює їх розуміння цифрової графіки. Ці навички можуть виявитися корисними в майбутньому як у навчанні, так і в професійній діяльності учнів.

 


5. Список використаної літератури

 

1. https://helpx.adobe.com/ua/photoshop/using/retouching-repairing-images.html

2. "Техніки професійного ретушування портретів для фотографів за допомогою Photoshop" автора Скотта Келбі.

1

 

docx
Додано
11 квітня
Переглядів
219
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку