7 клас
Історія
Підготувала: вчитель історії Сомівської філії Зачепилівської ЗОШ І-ІІІ ступенів – Закапко Юлія Вікторівна.
Тема уроку: Утворення Русь – України
Мета уроку: Допомогти сформувати знання учнів про процеси формування території Русі, походження назви „Русь”, хронологічні межі правління перших київських князів, їхню внутрішню і зовнішню політику;
розвивати в учнів самостійність, прагнення самостійно здобувати знання, вміти долати труднощі в навчанні;
сприяти виховуванню інтересу до історії власного народу, вчити пам’ятати і поважати минуле, усвідомлювати, що без знання і розуміння минулого – немає майбутнього; виховувати до предмету.
Обладнання: О. Дудар, О. Гук за редакцією О. І. Пометун. Історія України: підручник для 7 класу загальноосвітніх навчальних закладів «Освіта”, 2020; карта „Русь”; атлас з історії України для 7 кл., доступ до мережі Інтернет, комп’ютер.
Тип уроку: комбінований (дистанційний).
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент.
Приготувати робоче місце, підручник, зошит, комп’ютер.
ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь
https://naurok.com.ua/test/rozselennya-slov-yanskih-plemen-na-teritori-ukra-ni-585733.html
ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів https://www.youtube.com/watch?v=Wva9o3ofhC4
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Дайте відповідь на запитання.
Про, що свідчить, на вашу думку, вживання поняття «Русь»?
https://www.youtube.com/watch?v=mXV-WS8vsWw
«Деревляни жили осібно і володіли племенами своїми… І були три брати. Одному ім’я Ігор , а другому – Святослав, а третьому – Дір, і сестра їхня – Ольга. І сидів Ігор на горі, де нині у звів Боричів, а Святослав сидів на горі, що й нині зоветься Щекавиця, а Дір – та третій горі, від нього ж прозвалася Хоривиця. В ім’я брата свого меншого заклали городок і назвали його Київ. …Інші, не знаючи, кажуть, що Ігор був перевізником; бо біля Києва був перевіз з того боку Дніпра, тому й говорили: « На перевіз на Дніпро», - а коли б Дніпро було перевізником, то не ходив би до Києва. Але цей Ігор княжив у роду своєму; і ходив він до царя, якого – не знаю, але тільки знаю те, як переказують, що велику честь мав від царя, якого – не знаю, і при якому приходив царі {теж не знаю}» (із «Повісті сучасних літ)»
V. Закріплення вивченого матеріалу
VІ. Домашине завдання
Доберіть в Інтернеті піктограми, які допомогли б вам позначити на карті важливі події. Наприклад , - морські походи.