РОЗРОБКА ДЛЯ МУЗИЧНИХ ЗАНЯТЬ ПО МЕТОДИЦІ «ЕЛЕМЕНТАНЕ МУЗИКУВАННЯ» К.ОРФА

Про матеріал
Робота з дітьми дошкільного віку засобами елементарного музикування по К.Орфу. Поетичне музикування.
Перегляд файлу

РОЗРОБКА ДЛЯ МУЗИЧНИХ ЗАНЯТЬ ПО МЕТОДИЦІ «ЕЛЕМЕНТАНЕ МУЗИКУВАННЯ» К.ОРФА

Склала музкерівник

ДВ НВК№26 м.Камянське
Галензовска Ірина Олександрівна

 

Головний принцип педагогіки Карла Орфа – «вчимося, діючи та створюючи» – дозволяє дітям, виконуючи та вигадуючи музику разом, пізнавати її в реальній, живій взаємодії, в процесі музикування, а не наукового теоретизування. З точки зору педагога-музиканта дітям потрібна своя музика, спеціально призначена для музикування на початковому етапі. Вона повинна бути доступною переживанню в дитячому віці та відповідати психології дитини. Це не чиста музика, а музика, нерозривно пов’язана з мовою та рухом: співати та одночасно пританцьовувати, рухатися, викрикувати дражнилку та чимось дзвеніти, чергувати мову та співи для дітей так же природно, як і просто грати.
Пропоную до занять приклади поетичного музикування в оркестрі.

Поетичне музикування.

Озвучування вірша «В лісі»

Завдання: Озвучування віршика, розвиток ритмічності, творчої уяви.
Їдем, їдем на візку                                                           Скрип-скрип
Поспіваємо в ліску.                                                         Ля-ля
Листя тихо шурхотить,                                                     Ш-ш-ш
Пташка дзвінко так свистить.                                         Фью-фью
Білочка на гілці горішки гризе,                                      Цок-цок
Руда лисичка зайця стереже.                                        Тс-тс
Їдем, їдем на візку                                                           Скрип-скрип
Поспіваємо в ліску                                                           Ля-ля
Струмочок дзюрчить,                                                      Працюють язичком
У річку він біжить.
Довго-довго їхали,                                                           Скрип-скрип
Нарешті, приїхали!
Ух!                               Хором

Настали холоди.
Їхати в поїзді тепло             «крутяться колеса» (паралельно кругові рухи рук)
Подивись ти у вікно.              зобразити руками «вікно» (одна рука зверху паралельно інший)
А на вулиці зима,                                «мерзнуть» (потирають свої плечі)
Перетворилась в лід вода               . розкрити руки в сторони, завмерти
Да-да-да,да-да-да      -                        6 оплесків.        (долі       П I П I )
Перетворилась в лід вода                   потирають долоньки

Ду- ду ду  ,ду-ду-ду                                      6 оплесків        (долі       П I П I )
Послизнувся на льоду.                                 «глухі долоньки»
Ду- ду ду  ,ду-ду-ду                                      6 оплесків       (долі       П I П I )
Я на лижах піду.                                            імітація "на лижах»- руки почергово вперед-наза,ніжки шурхотять по підлозі
Ди ди ди,ди-ди-ди                                       6 оплесків       (долі       П I П I )
На снігу є сліди.                                              широкі кроки ніг
Ай-ай-ай,ай-ай-ай                                          6 оплесків       (долі       П I П I )
Зайченятко постривай!                                погрожують вказівним пальчиком.
Повторюваний ритмічний малюнок можна виконувати на музичних інструментах.

Поетичне музикування (оркестр шумових інструментів)
ВЕСНЯНІ ДЗВОНИ
Дзвенить на вулицях сріблінь,                                 пляшки з водою (діатонічні)
Неначе дзвоники: дінь-дінь.                                     маленькі дзвоники
Спинись, прислухайся на мить,—                           «бурління» води
На річці крига аж дзвенить.                                    ключики металеві
Бурульки краплями дзвенять                                трикутник музичний
І мов проміння, мерехтять.                                   дзвонять металеві палички
І дзвінко десь виводить птах,                                 свірістельки,флейти.
І дзвонить вітер у гілках.                                         «музика вітру»
Весна-красна до нас іде                                            діат. металофони
І за собою дзвін веде.                                               всі інструменти
Травень
А чим же місяць травень
Поміж братами славен?
Іде і весело співа,                                               дзвіночки
Дощами землю полива,                                   музичний трикутник
Святковими піснями                                         флейта свірістель 
І громом над полями.                                      барабани
Не з лійки-поливалки,                                      шурхотіння паперцем
А з грозової хмарки.                                          металофон (glissando)
                                                           cл. вірша Т. Коломієць
Дані вірші можна продекламувати на тлі остинатного ритму четвертними. Удари можна відтворювати як ударами, так і музичними інструментами.

docx
Додано
12 лютого 2020
Переглядів
919
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку