Тема. Двійкове кодування
Мета уроку:
сформувати знання учнів про поняття двійкового кодування, біт та байт;
розвивати логічне та критичне мислення;
виховувати дисциплінованість та наполегливість у навчанні.
Хід уроку:
І. Організаційний етап.
Привітання класу та перевірка готовності до уроку
ІІ. Інструктаж з БЖД у кабінеті інформатики.
IІI. Актуалізація опорних знань
Виконання “Інформатичного диктанту”(письмово):
1. Процес заміни однієї послідовності сигналів іншою - це?
2. Назвіть ім’я полкодця, що запронував кодувати повідомлення за допомогою зміни літер у алфавіті на 4 позиції.
3. Назвіть основні компоненти колірної моделі RGB.
4. Яка таблиця дозволяє закодувати більше мільйона символів?
5. Назвіть відомі вам інформаційні процеси.
6. З якою метою здійснють кодування даних?
Відповіді:
ІV. Мотивація навчальної діяльності
Оголошення теми і завдань уроку.
V. Засвоєння нових знань
Пояснення учителя з елементами демонстрації презентації.
Кодування повідомлень з використанням сигналів лише двох видів назвають двійковим кодуванням.
Двійкове кодування використовується і в сучасних комп’ютерах. У них всі повідомлення кодуються послідовностями сигналів двох видів, де кожен сигнал одного виду умовно позначається цифрою 0, а другого виду - 1. Цифра 0 або 1 у двійковому коді повідомлення називається бітом.
Біт (англ. bit, переклад: шматочок) — мінімальна одиниця кількості інформації, яка дорівнює одному двійковому розряду.З двох бітів можна скласти 4 (22) різних кодів(00, 01, 10, 11).
Ними можна закодувати, наприклад, чотири сторони горизонту: 00 - північ, 01 - схід, 10 - південь, 11 - захід. З трьох бітів можна скласти (23) різних кодів(000, 001, 010, 011, 100, 101, 110, 111).
Ними можна закодувати, наприклад, номери рядків або стовпців шахівниці.
З чотирьох бітів можна скласти 24 = 16 кодів, з п'яти 25 = 32 коди і т.д.
А з восьми бітів можна скласти 28 = 256 кодів, і цієї кількості достатньо щоб закодувати літери англійського та українського алфавітів, арабські цифри, розділові знаки.
Послідовність із восьми бітів називають байтом і позначають Б : 1Б = 8 бітів.
VІ. Застосування знань, формування вмінь та навичок
Виконання практичного завдання.(додаток)
Створіть у текстовому редакторі Блокнот повідомлення(наведені вчителем).
Збережіть їх з використанням кодування ANSI.
Запишіть у зошит розмір отриманого файлу.
VІI. Підбиття підсумків уроку
Оцінювання роботи учнів.
VІIІ. Домашнє завдання.
Прочитати с.15-17.