УРОК №______ ДАТА_________ КЛАС_____
Тема. Розробка ескізних малюнків, композицій.
Мета: вдосконалити уміння виконувати геометричне різьблення; виховувати бережливе ставлення до обладнання та інструментів; розвивати логічне мислення, моторику рухів.
Обладнання: відходи деревини, косі різці, схеми різьблення та орнаментів,роздатковий матеріал, оздоблені геометричним різьбленням вироби.
Тип уроку: практичний.
Структура уроку
І. Організаційний момент............................ 5 хв
ІІ. Актуалізація знань та мотивація навчальної діяльності учнів 5 хв
ІІІ. Практична робота……………………… 30 хв
ІV. Підсумки уроку. Домашнє завдання..... 5 хв
ХІД УРОКУ
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
- Перевірка присутності учнів.
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ ТА МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ
- Що таке композиція виробу?
- У якому вигляді може бути робочий малюнок, або ескіз виробу?
- Чим характеризується проект виробу?
ІІІ. ПРАКТИЧНА РОБОТА
Композиція художніх виробів з дерева багатоманітна, вона оперує трьома поняттями: форма, конструкція, прикрашення (декор, оздоблення, орнаментика).Працюючи над композицією орнаменту або виробу загалом, варто дотримуватисяперевіреної раціональної послідовності роботи. Перед усім, потрібно знайти у практиціхудожніх промислів щось аналогічне за задумом, ідеєю. Цей період підготовки до праціпов'язаний з вивченням посібників, альбомів, проспектів, журналів з мистецтва,репродукцій художніх творів, тощо. У процесі пошуку виникають ідеї, чіткішеокреслюються завдання майбутньої роботи, методи і засоби виконання.
Робочий малюнок, або креслення - це завершальний ескіз, виконаний у натуральнувеличину або в масштабі, що становить кінцевий варіант задуму. Він є основою длявтілення композиції у матеріалі.
Проект - завершення підготовчої роботи - найповніше і найточніше зображеннямайбутнього виробу, що дає всебічне уявлення про його форму, конструкцію, оздоблення. Упроекті розробляються види в ортогональних проекціях, зображення подається ваксонометрії або перспективі, показують розміри і перерізи. Дуже важливі деталіподаються у збільшеному вигляді. Виконують проект у кольорі, з відповіднимоформленням, тобто поясненням того, що не можливо передати малюнком абокресленням. Проект може бути документом для виготовлення виробу і для контролю за виконаною роботою.
ІV.ПІДСУМКИ УРОКУ
Домашнє завдання: Скласти декілька композицій з використанням елементів геометричного різьблення. Продумати послідовність виготовлення деталей.