Розробка години спілкування у 1 класі "Даруй добро"

Про матеріал
Формування духовних цінностей молодшого школяра. Актуальність теми обумовлена сучасними тенденціями в освіті. Стрімкий розвиток сучасних інформаційно-цифрових технологій дає можливість людині бути більш грамотною, розвиненою. Але паралельно спостерігається і руйнування в людині найдорожчого – це її духовний світ. Замість доброго серця та моральних цінностей, зустрічаєшся з проявами зла, байдужості, агресії та жорстокості. Молодь все частіше стала демонструвати зневажливе ставлення до батьків, вчителів та старшого покоління. Тому я, як класний керівник, спрямовую виховну роботу на формування духовних цінностей молодщого школяра, які стануть життєздатною нормою кожного вихованця. Найефективніша реалізація теми – це години спілкування. До вашої уваги пропоную одну з розробок годин спілкування ( 2 клас НУШ).
Перегляд файлу

Формування духовних цінностей молодшого школяра

Роки дитинства – це насамперед виховання серця.

Василь Сухомлинський

   Актуальність теми обумовлена сучасними тенденціями в освіті. Стрімкий розвиток сучасних інформаційно-цифрових технологій дає можливість людині бути більш грамотною, розвиненою. Але паралельно спостерігається і руйнування в людині найдорожчого – це її духовний світ. Замість доброго серця та моральних цінностей, зустрічаєшся з проявами зла, байдужості, агресії та жорстокості. Молодь все частіше стала демонструвати зневажливе ставлення до батьків, вчителів та старшого покоління. Тому я, як класний керівник, спрямовую виховну роботу на формування духовних цінностей молодщого школяра, які стануть життєздатною нормою кожного вихованця.

Найефективніша реалізація теми – це години спілкування.

До вашої уваги пропоную одну з розробок годин спілкування ( 2 клас НУШ).

Тема. Даруй  добро.

Мета. Поглиблювати знання учнів про людські цінності, з’ясувати поняття «добро», «добрі справи», «милосердя» по відношенню до природи та інших людей. Формувати ключові компетентності. Удосконалювати уміння аналізувати, оцінювати, приймати рішення, обирати правильну позицію.

          Розвивати  критичне мислення, уяву, увагу, зорову пам’ять та творчі здібності.

          Виховувати дружні стосунки, повагу до старших, бережне ставлення до природи,  викликати бажання учнів робити добро просто так і прийти на допомогу людям.

Обладнання та матеріали. Технічні засоби навчання, малюнки-пазли, капелюшки, зображення на папері великого серця, сердечка-наліпки, ілюстрації, вислови, магніти, клей, чисті аркуші паперу, презентація.

  1.               Привітання. Гармонізація простору «Коло єднання».

- Добрий  день, діти! Я рада вас бачити! Спіймайте мою посмішку і прикрасьте нею своє обличчя, подаруйте її своїм однокласникам.

  1.               Правила спілкування (разом пригадуємо правила класу та уроку).
  2.               Слухання пісні «Шляхом доброти».   Слайд  №1
  •                   Чи не здогадуєтесь про що сьогодні будемо говорити? (приймаються всі думки учнів)
  1.               Повідомлення теми.   Слайд №2
  •                   Сьогодні поговоримо про добро, добрі вчинки, будемо досліджувати чи важко творити добрі справи.

               Ця тема хоч і непроста та вона цікава.

               В ній є різні завдання і для нас нові знання.

  1.               Метод розвитку критичного мислення «Кубування» (в колі, розглядається чотири грані).
  1.               Що таке добро?
  2.               На що схоже добро?
  3.               Хто може творити добро?
  4.               Який колір має добро?
  •                   Дякую всім за прекрасні думки, висловлювання. Дійсно, людина може творити добро. Але цього треба хотіти, потрібне бажання.

Прикріплюється на дошці вислів: «Крокуй стежкою добра».  

  1.               Гра «Пазли» (робота в групах).  Слайд №3 (три фото учнів)
  •                   Погляньте уважно на екран. Впізнаєте себе на фото? Вони підказують нам, хто в якій групі буде працювати, об’єднуємося (діти об’єднуються в групи).
  •                   Кожна група отримує конверт з пазлами. Завдання: скласти малюнок із пазлів і прокоментувати його сюжет. Бажаю успіху!

      Слайд №4 (музичний супровід   2-3 хв)

Учасники кожної групи презентують свій малюнок і коментують його сюжет.

І гр.- по відношенню до природи

Вчитель підсумовує і прикріплює на дошці вислів: «Добро – це турбота!».

ІІ гр. – до людей похилого віку

Вчитель підсумовує і прикріплює на дошці вислів: « Добро – це повага!».

ІІІ гр.– до людей з обмеженими можливостями

Вчитель підсумовує і прикріплює на дошці вислів: « Добро – це  милосердя!».

  1.               Перегляд мультфільму «Рюкзачок». Слайд №5
  •                   Діти, зараз переглянемо мультфільм «Рюкзачок». Уважного перегляду, школярики!
  1.               Обговорення:
  •                   Сподобався мультфільм? Які почуття він викликає у вас?
  •                   Чи помітили ви добро в мультфільмі?
  •                   Щоб ви порадили рюкзачку при зустрічі з ним?
  •                   Дякую за активне спілкування.

Вчитель підсумовує і прикріплює на дошці вислів: «Добро живе у дружбі!».

  1.               Гра «Дві капелюшки».
  •                   Діти, ми з вами підгодовуємо пташок взимку? Це добра справа?

А чому?

  •                   В руках я тримаю дві капелюшки: жовтого і синього кольору. Я обираю жовтого кольору, одягаю і розповідаю про свою добру справу, яку вже зробила (одягаю і розповідаю). А тепер обираю синього кольору і говорю про добру справу, яку я мрію зробити ( одягаю і розповідаю).
  •                   Хто може поділитися своїми добрими вчинками та мріями про них? (діти в колі, вибираючи капелюшку, діляться своїми справами та мріями)
  •                   Які ви молодці, справжні творці добрих справ. Пропоную створити у класі рюкзачок добрих справ (малюнок рюкзачка з кишеньками жовтого і синього кольору). Ви, напевно, зрозуміли, що означають кольори кишеньок? Я вірю, що кишеньки будуть переповнені вашими добрими справами.

Вчитель підсумовує і прикріплює на дошці вислів: « Даруй добро!»

  1.               Перегляд відео (звучить пісня у виконанні Наталії Май «Даруй добро!»).

Слайд №6

  •                   Наближається до фінішу наша година спілкування. Я пропоную вам відео, яке відтворює все, про що ми сьогодні говорили. Воно допоможе вам в кінці нашого спілкування висловити свою думку. Отримайте насолоду від перегляду!
  1.          Підсумок
  •                   Отримали насолоду від перегляду? До чого закликають нас слова пісні Наталії Май?
  •                   Так, дарувати добро, творити його, дарувати просто так і тоді твоя зоря добра палатиме яскраво на цілий світ. Візьміть сердечка-наліпки і станьте всі у коло.
  •                   Вам необхідно кожному бажаючому продовжити вислів: «З добром у серці можна…», а потім своє сердечко-наліпку наклеїти на велике серце (зображення серця на аркуші).

Завершує вчитель: «З добром у серці можна почути, помітити, зрозуміти, підтримати, співчувати, допомагати і творити добрі справи».

  •                   Ось і закінчилася година спілкування, але не скінчилася ваша стежечка добра. Я бажаю вам, щоб вона переросла у широку дорогу доброти!
  •                   Дякую вам, мої активні і допитливі школярики, за приємне спілкування.
  •                   До нової зустрічі! Слайд №7

 

Висновки

Година спілкування дає можливість кожній дитині сприймати інформацію, аналізувати її, творчо діяти, обмінюватися думками, духовно збагачуватися і паралельно формувати комунікативну компетентність.

Помічаю, що вихованці проявляють інтерес до роботи в групах, вони активно виконують завдання. Діти не бояться помилятися, бо всі варіанти приймаються.

А мені, як фасилітатору і коучу, продовжувати крокувати шляхом змін, творчих ідей, креативних рішень. Любити дітей і свою професійну діяльність. Тоді сміливо можна говорити: «Ми щасливі, бо успішні!»

 

docx
Додано
16 березня 2020
Переглядів
508
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку