Формування духовних цінностей молодшого школяра
Роки дитинства – це насамперед виховання серця.
Василь Сухомлинський
Актуальність теми обумовлена сучасними тенденціями в освіті. Стрімкий розвиток сучасних інформаційно-цифрових технологій дає можливість людині бути більш грамотною, розвиненою. Але паралельно спостерігається і руйнування в людині найдорожчого – це її духовний світ. Замість доброго серця та моральних цінностей, зустрічаєшся з проявами зла, байдужості, агресії та жорстокості. Молодь все частіше стала демонструвати зневажливе ставлення до батьків, вчителів та старшого покоління. Тому я, як класний керівник, спрямовую виховну роботу на формування духовних цінностей молодщого школяра, які стануть життєздатною нормою кожного вихованця.
Найефективніша реалізація теми – це години спілкування.
До вашої уваги пропоную одну з розробок годин спілкування ( 2 клас НУШ).
Тема. Даруй добро.
Мета. Поглиблювати знання учнів про людські цінності, з’ясувати поняття «добро», «добрі справи», «милосердя» по відношенню до природи та інших людей. Формувати ключові компетентності. Удосконалювати уміння аналізувати, оцінювати, приймати рішення, обирати правильну позицію.
Розвивати критичне мислення, уяву, увагу, зорову пам’ять та творчі здібності.
Виховувати дружні стосунки, повагу до старших, бережне ставлення до природи, викликати бажання учнів робити добро просто так і прийти на допомогу людям.
Обладнання та матеріали. Технічні засоби навчання, малюнки-пазли, капелюшки, зображення на папері великого серця, сердечка-наліпки, ілюстрації, вислови, магніти, клей, чисті аркуші паперу, презентація.
- Добрий день, діти! Я рада вас бачити! Спіймайте мою посмішку і прикрасьте нею своє обличчя, подаруйте її своїм однокласникам.
Ця тема хоч і непроста та вона цікава.
В ній є різні завдання і для нас нові знання.
Прикріплюється на дошці вислів: «Крокуй стежкою добра».
Слайд №4 (музичний супровід 2-3 хв)
Учасники кожної групи презентують свій малюнок і коментують його сюжет.
І гр.- по відношенню до природи
Вчитель підсумовує і прикріплює на дошці вислів: «Добро – це турбота!».
ІІ гр. – до людей похилого віку
Вчитель підсумовує і прикріплює на дошці вислів: « Добро – це повага!».
ІІІ гр.– до людей з обмеженими можливостями
Вчитель підсумовує і прикріплює на дошці вислів: « Добро – це милосердя!».
Вчитель підсумовує і прикріплює на дошці вислів: «Добро живе у дружбі!».
А чому?
Вчитель підсумовує і прикріплює на дошці вислів: « Даруй добро!»
Слайд №6
Завершує вчитель: «З добром у серці можна почути, помітити, зрозуміти, підтримати, співчувати, допомагати і творити добрі справи».
Висновки
Година спілкування дає можливість кожній дитині сприймати інформацію, аналізувати її, творчо діяти, обмінюватися думками, духовно збагачуватися і паралельно формувати комунікативну компетентність.
Помічаю, що вихованці проявляють інтерес до роботи в групах, вони активно виконують завдання. Діти не бояться помилятися, бо всі варіанти приймаються.
А мені, як фасилітатору і коучу, продовжувати крокувати шляхом змін, творчих ідей, креативних рішень. Любити дітей і свою професійну діяльність. Тоді сміливо можна говорити: «Ми щасливі, бо успішні!»