Розробка гурткового заняття №10 "Навчалочка"

Про матеріал
Майбутні першокласники подорожують з фіксиками Всесвітом, з Папусом виконують різні завдання.
Перегляд файлу

Заняття

Тема.  Подорож у Всесвіт.

Мета. Узагальнити знання дітей про Космос, підвести до поняття Космосу, як простору, що існує за межами планети Земля. Розширити та закріпити знання дітей про супутник Землі - Місяць, вправляти у визначенні фаз місяця, називати народні прикмети про місяць. Закріпити уявлення дітей про будову Сонячної системи (назви планет, їх кількість). Закріплювати знання про геометричні фігури, дні тижня, навички прямої та зворотної лічби. Розвивати мислення, уяву, мовлення. Виховувати бажання пізнавати світ, інтерес до занять.

Хід заняття.

І. Ранкове привітання.

- Доброго дня діти. Сьогодні я запрошую вас у подорож, але вона буде не звичайна, а космічна.

- Діти, хто з вас мріяв про політ над Землею? Тоді покличемо нашого друга – Папуса, він дуже любить все космічне.

Папусе, Папусе, ти маєш друзів щирих

           Папусе, Папусе,  серед дітей щасливих.

З’являється Папус.

Раз, два, три, чотири, пять,

Нумо в мандри вирушать.

Ти зі мною, я з тобою,

І не будем сумувать!

Вихователь Разом з Папусом ми побуваємо у космосі. А  що ти нам приніс?

-  Скафандри, в них зручніше буде у польоті. Треба оздобити їх за своїм смаком.

Вправа з підготовки руки до письма "Одягни скафандр".

Результат пошуку зображень за запитом "СКАФАНДР ДИТЯЧІ РОЗМАЛЬОВКИ ШТРИХОВКИ"

Вихователь А який вид транспорту ми оберемо для космічної мандрівки? (Ракету).

 

Дид. вправа "Виклади ракету"

Результат пошуку зображень за запитом "ракета геометр фігури"     Результат пошуку зображень за запитом "ракета геометр фігури"

-Ну ж бо, глянемо, з яких геометричних фігур побудована наша ракета. Скільки прямокутників, трикутників? Якого вони кольору? Скільки кругів? Які вони за величиною: рівні чи різні?

Займаємо місця в ракеті. До польоту готові? За правилами відлік часу починаємо у зворотньому порядку: 10,9,8,7,6,5,4,3,2,1 Старт!

Зараз ми перебуваємо у стані невагомості, бо вже далеко від Землі. Давайте перевіримо, чи не заважає це нам міркувати.

Запитання до дітей:

-Який сьогодні день?

-Який був учора?

-Який буде завтра?

-Скільки днів має тиждень?

-Як називається планета, де ми живемо?

Вихователь Політ триває, ми наближаємось до якогось небесного тіла. До якого?

  • Всю ніч ходить навмання, прокладає шлях до дня.
  • Не електрика, не газ, але світить в нічний час.
  • Що вночі горить, а вдень гасне?

Відгадали загадки? Звісно, всі вони про Місяць - вічний супутник Землі. (Показ ілюстрації).

-Це кам’яна куля, вся поверхня вкрита камінням. Як і все в космосі, Місяць постійно рухається. Його орбіта, тобто шлях по якому він рухається, проходить навколо Землі. Оскілки Місяць рухається навкодо Землі, то Сонце освітлює різні його чостини. Тому ми можемо бачити Місяць різної форми. Повний оберт навколо Землі Місяць здійснює за чотири тижні.

-Це молодий Місяць - нагадує серпик (показ). Через тиждень ми бачимо півколо. Проходить ще сім днів і в небі з'являється повний Місяць. А ще через сім днів від Місяця залишається знову половинка. Протягом наступних 7 днів він зменшується до тоненького і вузенького.

За допомогою Місяця можна визначати погоду.


-Які ви знаєте прикмети про Місяць?

•Якщо взимку місяць блідий - чекайте великого снігопаду.

•Якщо навколо місяця з’являються великі кола, чекай морозу.

•Місяць на небі яскравий - до ясної погоди.

•Якщо місяць червоного кольору - буде вітряно.

Можна здійснити посадку на Місяці.

Космик Ми на Місяць прилетіли

               Вдалою була посадка

              А тепер, щоб розім’ятись

              Зробим місячну зарядку.

 

Фізкультхеилинка

Вихователь. Вирушаємо далі. Космику, поки ми летимо, нам потрібно виконати завдання і дати правильні відповіді.

Космічна вікторина.

-Що таке Сонце? (Зірка)

-Що таке Сонячна система? (Сонце і планети, що рухаються навколо    Сонця).

-Скільки планет в Сонячній системі? (9).

-Яка планета найбільша? (Юпітер)

-Яка планета має кільця? (Сатурн)

-Як називається макет нашої планети? (Глобус)

-Що таке орбіта? (Шлях, по якому рухається планета)

-Хто з космонавтів першим побував у космосі? (Юрій Гагарін)

Гра "Планети"

Діти стають в коло, а вихователь з м'ячем в центрі.

 Стали всі планети в ряд,

Ніби справді на парад.

Раз - Меркурій, два - Венера,

Три - Земля, чотири - Марс,

П’ять - Юпітер, шість - Сатурн,

Сім - Уран, вісім - Нептун,

Дев’ять - Плутон.

В мандрах космічних ми побувати

 Планети системи всі ми назвали.

- Ось і закінчується наша подорож. Час повертатися на нашу рідну Землю.

Психогімнастика «Планета Земля»

    Я – планета. Я донька великого Сонця. Сонечко любить та зігріває мене, а я радісно кружляю навколо нього цілий рік, не втомлюючись та не зупиняючись. Я сильна. Я дихаю вільно та спокійно. Мої легені-ліси наповнюють мене чистим повітрям.

    Живильною вологою напоюють моє тіло струмочки та річки, що кожного дня поспішають до морів та океанів.

    Я велика. Я всім дарую притулок. Але бережіть мене. І я віддячу вам квітучим килимом – весною, теплим дощем – влітку, чудовим врожаєм – восени, а взимку – пухнастим снігом. Тож  шануйте мене.

    Я планета Земля. Я ваш рідний дім.

- Діти, любіть і бережіть свою планету, дбайте про неї, бо це наш дім. Нехай вона завжди буде красивою.

Земля

Блакитні простори, зелені ліси –

Ніде не знайдеш ти такої краси.

У космосі є ще багато планет

Немає лишень життя там прикмет.

Ти наша домівка, планета Земля

Ти гарна і зблизька, красива здаля.

Дивуються інші планети всі щиро:

«Яка ж ти, сестричко, блакитна, красива!»

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
3.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гречух Вікторія
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    3.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
3 травня 2019
Переглядів
905
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку