Розробка індивідуального заняття з дитиною з ООП "Повітря. З’ясування існування повітря. Температура повітря. Термометр – прибор для вимірювання температури повітря"

Про матеріал
Розробка індивідуального заняття з дитиною з ООП з природознавства для 4 класу.
Перегляд файлу

Індивідуальне заняття з природознавства з учнем 5 класу (дитина з ООП )

 

Тема: Повітря. З’ясування існування повітря. Температура повітря. Термометр – прибор для вимірювання температури повітря.

Мета: формувати поняття про повітря;  розширити уявлення про роль повітря для життя рослин, тварин, людини; розвивати вміння вимірювати температуру повітря за допомогою термометра, визначати за відчуттями рух повітря та його температуру: холодне, гаряче, тактильні відчуття на основі виокремлення руху і температури повітря; виховувати охайність. 

 

Обладнання:  віяло, пляшка, фен, прозорий лоток з водою, пір’я,  настільна лампа, різні термометри.

 

Хід заняття

І  Актуалізація опорних знань

  1. Бесіда:
  • Яка зараз пора року?
  • Які зимові місяці знаєш?
  • Який зараз місяць?
  • Який день тижня, число?
  • Яка сьогодні погода? Чи типова вона для цього місяця?
  1. Відгадування загадок, ребуса:
  • Куди ступиш – всюди маєш,
    Хоч не бачиш, а вживаєш. (Повітря)
  • Невидимий дух
    Скинув з мене капелюх. (Вітер)
  •  Ребус

                                        ,

 

 

ІІ.  Повідомлення теми, мети, мотивація навчальної діяльності

Сьогодні ми будемо говорити про те, що нас оточує всюди, без чого не може жити жодна жива істота  - про повітря.

Спробуй закрити рукою ніс, міцно стулити губи і не дихати. Чи довго так можна робити? Як ти думаєш, чому?

Чи бачимо ми повітря навколо нас? То, може його немає? Адже ні руками ми його не візьмемо,  ні очима не бачимо. Переконаймося, що воно є: візьмемо віяло і помахаємо ним перед обличчям. Що відчуваємо? Це і є повітря, яке рухається перед обличчям з допомогою віяла.

  ІІІ. Сприймання і засвоєння нової навчальної інформації

Дослід 1. Розкритим порожнім файлом або целофановим пакетом помахати навколо, потім закрутити його. Чи є щось всередині пакета? Що це?

Висновок: в пакеті повітря, яке ми «спіймали». Воно прозоре.

 

Дослід 2. На столі лежить декілька пір’їнок. Над ними помахали віялом (чи аркушем паперу). Пір’їнки розлетілися. Чому?

Висновок: нас оточує повітря, яке ми сколихнули віялом.

 

Дослід  3. Порожню пластикову пляшку закрити кришкою. Спробувати здавити її. Не виходить. Чому? Занурити пляшку у воду. Не виходить, пляшка плаває. 

Висновок: повітря пружне, легше за воду.

 

Дослід 4. Ввімкнути настільну лампу. Піднести руку  до лампи (обережно, щоб не доторкнутися до лампочки). Що відчув?

Згадай, коли відкриєш холодильник, що відчуваєш?

Висновок: температура повітря може змінюватися: нагріватися і охолоджуватися.

 

Розповідь вчителя

Температуру повітря вимірюють термометром. Слово «термометр»  складається  із  двох  слів,  які  перекладаються,  як « тепло»  і «вимірюю». Термометри бувають медичні, повітряні кімнатні, повітряні, рідинні, ґрунтові та інші. (демонструються різні термометри). Всі вони складаються зі шкали, скляної трубки та рідини. За допомогою термометрів можна виміряти температуру повітря, тіла людини (чи тварини), води, ґрунту. Температура вимірюється в градусах. На термометрах одна поділка означає один градус. Для зручності користування градуси розділено в десятки і підписано. Є різні шкали вимірювання температури, у школах і в повсякденному житті, зазвичай, люди користуються шкалою Цельсія, запис показників термометра має такий вигляд:   20 0С, 260С.

Бесіда про відмінність термометрів для вимірювання води, повітряного вуличного, кімнатного, для вимірювання температури  тіла.

Для отримання точних даних про температуру повітря термометр повинен вільно обдуватися повітрям. У будинках, квартирах термометри слід укріплювати біля того вікна, яке впродовж дня найменше нагрівається сонцем. Під час вимірювання температури потрібно дотримуватися таких правил:

  •                   Спочатку полічи, на скільки поділок від нуля піднявся чи опустився стовпчик рідини в термометрі. Це число записуй так, наприклад, 8.
  •                   Визнач, вище чи нижче від нуля це число. Якщо вище від нуля, то число показує «тепло». Перед ним запиши знак плюс (+). Слово градус познач маленьким кружечком праворуч від числа вгорі (+8°). Читай запис так: «плюс 8 градусів», або «8 градусів тепла».
  •                   Якщо число нижче від нуля, то воно показує «холод». Перед ним запиши знак мінус (-). Слово градус познач так само, як і в попередньому випадку (-8°). Читай запис так: «мінус 8 градусів», або «8 градусів морозу».
  •                   Під час вимірювання температури потрібно пам’ятати — покази термометра потрібно знімати, коли стовпчик рідини перестає рухатись — температура термометра і тіла стане однаковою.

 

Дослідницька лабораторія

  • Зніми показники температури повітря зображених приладів.

  • Виміряти температуру повітря в кімнаті, в холодильнику, в коридорі, на вулиці. Показники записати.
  • Прочитай покази термометра: - 19°С; +28°С; -9°С; 0°С .

IV. Підсумок уроку

Вправа «Сенкан»

Повітря

Прозоре, легке

Рухається, дихати, жити

Без повітря життя не можливе.

 

V.Домашнє завдання.

Упродовж тижня вимірювати і записувати показники вуличного і кімнатного термометрів.                   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
1 грудня 2019
Переглядів
1959
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку