Урок "Материки та океани"

Про матеріал
Урок розроблено за методикою "Перевернутого навчання". Відповідно до вимог Державного стандарту початкової освіти, Концепції «Нової української школи», з метою постійного підвищення якості освіти, оновлення її змісту та форм організації навчально-виховного процесу, формування та розвитку конкурентно-спроможної особистості перед педагогами визначаються цілі, завдання та засади діяльності Спостерігаючи за тим, що з кожним роком збільшується кількість учнів з низькою мотивацією, я стала шукати технології, прийоми і методи, що дозволяють підвищити прагнення молодших школярів до набуття знань. Ці пошуки привели мене до використання технології змішаного навчання «Перевернутий клас»
Перегляд файлу

Дата. 26 листопада 2019 року Урок №23

Тема уроку: «Материки і океани»;

Мета:

  •  вчити учнів застосовувати на практиці самостійно набуті знання з теми «Материки і океани»;
  • формувати практичні навички роботи з географічною картою;
  • розвивати просторову уяву, пізнавальний інтерес, критичне мислення, пам’ять;
  • формувати компетентність у галузі природничих наук, соціальну,громадянську компетентності;
  • виховувати дружнє ставлення до однокласників,взаємодопомогу.

Освітні галузі: природнича, соціальна, здоров’язбережуюча.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Вид : «Перевернутий урок»

Комплексне використання форм і методів:

  • робота в парах;
  • робота в групах;
  • проблемно-пошуковий метод;
  • «ажурна пилка»;
  • «мікрофон»;
  • незакінчене речення;
  • навчання з допомогою інтерактивних модулів;

Очікувані результати:

1.Діти самостійно опрацюють теоретичний матеріал з теми «Материки і океани».

2. Учням вдасться застосувати свої знання під час виконання практичних робіт.

3. Під час уроку в дітей з’являться запитання, на які вони побажають знайти відповіді.

Обладнання: фізична карта півкуль, пазли –материки , глобус, фізична карта України, завдання  для груп, логічно - опорна схема, енциклопедії, кросворд, таблиця.

Хід уроку.

  1. Організаційна частина

1.Привітання

Продзвенів уже дзвінок,

Починається урок

Він не звичний і цікавий

До нас гості завітали

Повернімось до гостей

Привітаймось: «Добрий день»!

Давайте приготуємось працювати чітко і злагоджено.

Сидимо рівно,

Слухаємо  уважно,

Відповідаємо точно,

Почуваємо себе впевнено, радісно.

 

2. Фенологічні спостереження

СИНОПТИК: Ми всі живемо на планеті Земля. В її мальовничому куточку, який має назву Україна. Зараз у природі панує мальовнича красуня осінь. Розпочався її третій місяць – листопад. Дні стали коротшими, а ночі довшими. Повітря холоднішає, сонечко світить все менше, переважають похмурі дні. З дерев опадає листя, засохла трава, сховалися комахи, а птахи відлетіли у теплі краї.

Сьогодні 26 листопада. Температура повітря о 7 годині ранку становила … градусів. Вітер             Вранці був туман. Опадів не передбачається.

Учні заповнюють календарі природи

  1. Актуалізація опорних знань.

1. Природнича розминка «Чи вірите ви?»

  • Чи вірите ви в те, що глобус — збільшена модель Землі?
  • Чи вірите ви в те, що Земля має кулясту форму?
  • Чи вірите ви в те, що глобус і карта зменшені у декілька разів за допомогою масштабу?
  • Чи вірите ви в те, що на світі більше суші, ніж води?
  • Чи вірите ви в те, що аби читати карту, не потрібно знати умовні знаки?
  • Похожее изображениеЧи вірите ви в те, що аби читати карту, слід уміти користуватися масштабом?

Фронтальне опитування метод «Мікрофон»

  • Що таке глобус?
  • Чим легше користуватися глобусом чи картою?
  • Чим відрізняється план і карта?(План і карта відрізняються розмірами території, яку зображують; величиною масштабів; різними умовними знаками зображуваних об’єктів.)
  • Назвати всі умовні лінії глобуса. Що вони позначають? (Екватор, меридіани, паралелі)
  • Яким кольором на глобусі чи карті зображують сушу? (Зеленим, коричневим, жовтим)
  • Що називається географічною картою? 
  1. Повідомлення теми і завдань уроку.

Вчитель : тема сьогоднішнього уроку «Материки і океани». Ця тема вам була повідомлена завчасно і ви повинні були самостійно опрацювати матеріал.

Учитель :Якими ресурсами ви користувались при підготовці до уроку?

Учні: 1. Підручник «Природознавство» авт.Грущинська

2.Енциклопедії :Енциклопедія школяра, атлас «Епоха відкриттів», енциклопедія « Планета Земля», Енциклопедія «Країни та континенти»,    «Атлас мешканців морів»                                                                                            

3. Інтернет-ресурси: відео уроки, відеофільми, мультфільми

Вчитель :  Протягом уроку, під час виконання різноманітних вправ, я зрозумію чи вдалося вам самостійно опрацювати цю тему.

Гра-географічне завдання «Вісім сторін світу»

 

http://www.chl.kiev.ua/7/image/10.4.1_clip_image002.jpghttp://www.kanchytor.com.ua/images/stories/virtuemart/product/bm_2294.jpg 

 

                 

http://www.kanchytor.com.ua/images/stories/virtuemart/product/bm_2294.jpghttp://www.chl.kiev.ua/7/image/10.4.1_clip_image002.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 клітинки на СХ

3 клітинки на ПД

10 клітинок на ПД ЗХ

5 клітинок на ЗХ

5 клітинок на ПД СХ

19 клітинок на СХ

5 клітинок на  ПН СХ

5 клітинок на ЗХ

10 клітинок на ПН ЗХ

4 клітинки на ЗХ

3 клітинки на ПН

Ми побудували корабель і вирушаємо  в кругосвітню подорож. Подорожуючи,будемо робити зупинки в портах. В кожному порту на нас чекатиме цікаве завдання.

  1. Вправи на практичне застосування самостійно здобутих знань

Порт №1 «Домашній»

Готуючись до уроку ви працювали в домашніх групах. Кожен з вас мав підготувати коротеньке повідомлення про якийсь материк чи океан. Зараз попрошу вас об’єднатися в дві групи. Метод «Ажурна пилка».

Група «Материки» -вибирає головуючого групи,він по черзі надаватиме вам слово, а інший учасник слідкуватиме за часом. Кожен з вас має 1 хв. для виступу.

Група «Океани» вибирає головуючого групи,він по черзі надаватиме вам слово, а інший учасник слідкуватиме за часом. Кожен з вас має 1 хв. для виступу.

Кожна група визначає експерта, якого делегує до іншої групи, щоб поділитися новою інформацією.

Порт №2 «Інтерактивний»

Візьміть до рук планшети. Зайдіть на сайт LEARNINGAPPS. Виберіть українську мову, предмет - географію. На ст.3 знайдіть інтерактивну вправу №1 «Материки і океани». Виставте назви материків і океанів, користуючись мітками.

Вправа 2 «Світовий океан»

Дайте відповіді на запитання вікторини.

Порт №3 «Міркувальний»

  1. Розгадуємо кросворд і дізнаємося про наступний етап нашої роботи.
  2. Материк, на якому знаходиться найспекотніша пустеля світу.( Африка)
  3. Найпівденніший материк планети. (Антарктида)
  4. Найбільший материк Землі. ( Євразія)
  5. Материк,на якому розміщена тільки одна держава. ( Австралія)
  6. Спільна частина в назвах двох материків. ( Америка)
  7. Так, далі ми будемо працювати з картою. Нас чекає наступний порт.

Порт №4 «Океанічний»

Вправа «Незакінчене речення»:

  • Весь водний простір за межами суходолу називається…
  • Виділяють океанів…
  • Найбільший океан…
  • Найменший океан…
  • Океан, названий на честь міфічного героя…
  • Океан, який не підтверджує своєї назви…
  • Складіть словосполучення, в якому слово океан вжито в переносному значенні.

Робота з картою. Розповіді про океани від найбільшого до найменшого.

Найбільший - Тихий океан. Він займає майже таку територію, як усі океани разом узяті. Цей океан не омиває берегів Європи, але саме європейці дали йому таку назву. Його вперше відкрив мандрівник-португалець Фернан Магелан у 1520 році та назвав його так тому, що коли його кораблі пливли по ньому, він був тихим-тихим. Він омиває береги більш як 50 країн світу. Через нього пролягають найважливіші транспортні шляхи, що сполучають країни Азії, Австралії та Америки. Переважна частина дна океану - рівнина з підводними западинами. На дні Тихого океану знаходиться найглибша западина Світового океану – Маріанська.

Атлантичний океан - найтепліший і найсолоніший серед океанів. Назва його пов’язана з грецьким міфом про гіганта Атланта. Він другий за розміром, дає 35% світового вилову риби. В океані водяться: скумбрія, тріска, сардина, меч-риба, багато китів.

У ньому розташоване море без берегів - Саргасове.  Одне з найбрудніших його морів - Балтійське. Як і в Тихому океані, виявлено родовища нафти і газу, пробурені сотні свердловин, прокладено на дні нафто- та газопроводи. Води його теж забруднені.

Індійський океан за розмірами посідає третє місце. Він найтепліший. Найбагатший органічний світ - на півночі Індійського океану, де відомі численні види риб: тунець,скумбрія, летючі риби, багато акул, скатів. У прибережних водах багато коралів,зустрічаються морські зірки,черепахи,кити, дельфіни. У водах цього океану можна виловити риб, які вважалися вимерлими десятки мільйонів років тому. Цей океан відомий запасами нафти і газу. У Червоному морі виявлено поклади залізних і мідних руд. Найбільший постачальник нафти - район Перської затоки. У зв’язку з інтенсивним видобутком нафти й газу на півночі його води забруднюються нафтопродуктами. Це створює серйозну загрозу для узбережних районів. А своєю назвою зобов’язаний Індії, береги якої омиває.

Найменший з океанів планети - Північно-Льодовитий. Ще наприкінці минулого століття про нього майже нічого не знали. Його довго називали морем. Він називається Льодовитим, тому що більша його частина завжди вкрита кригою. Океан розташований на крайній півночі Землі, тому і названо Північним. Береги його значно порізані, тут є численні моря і затоки. (показ. на карті). В океан впадають багатоводні ріки. Це найхолодніший океан. Через суворі кліматичні умови життя в океані бідне. В ньому налічуються тільки 150 видів риб. Тут водяться мойва,палтус, сиг, нельма.

Порт №5  «Материковий»

1.Бліц-опитування:

  • Визначення материка
  • Скільки  материків на Землі?
  • Які материки розташовані в Східній півкулі?
  • Які материки розташовані в західній?
  • Які в північній? А в Південній?
  • Який материк розташувався в обох півкулях?
  • Яка різниця між материками і частинами світу?
  • Скільки частин світу?
  • Назвіть їх.

2. Працюючи з картою, розповідаємо про материки від найбільшого до найменшого.

Євразія

Назва материка походить від двох назв частин світу  « Європа» та « Азія». Це найбільший материк на Землі. Він знаходиться у Північній півкулі й омивається всіма океанами  земної кулі. На цьому материку живемо і ми, тут знаходиться наша країна Україна. На території материка є три теплових пояси. Тому рослинний  і тваринний світ Євразії багатий і різноманітний. В Євразії ростуть сосни, ялини, дуби, ягідні чагарники, кипариси, маслинові дерева. У тундрі , тайзі степах живуть олені, ведмеді, вовки.  А на півдні континенту – слони, тигри, крокодили. Клімат Євразії теж дуже різноманітний: віх холодного до жаркого. У Євразії знаходиться найглибше озеро світу – Байкал.

Африка

Африка - материк , поділений  екватором навпіл. Там сонце завжди над головою і весь рік гріє дужче , ніж у нас в Україні у найжаркіші дні липня або серпня. По обидва боки від екватора простягаються ліси. Висота дерев у них досягає 16-поверхового будинку. На півночі Африки розкинулася найбільша пустеля Землі - Сахара. Пісок тут нагрівається так, що в ньому можна пекти яйця. Верблюди, які живуть у цій пустелі, можуть обходитися без води більше двох тижнів. Часто саме на верблюдах люди мандрують пустелями.

У африканських степах пасуться зебри, жирафи, слони, антилопи, буйволи. Там живе страус ему - найвищий птах і найкращий бігун. У річках Нілі, Конго , Лімпопо живуть величезні крокодили бегемоти, а по берегах – безліч птахів.

Восени до Африки прилітають багато птахів з країв, де взимку холодно. З У країни туди відлітають лелеки, журавлі, ластівки…

Північна Америка

Береги Північної Америки омивають води трьох океанів: Північного Льодовитого, тихого та Атлантичного. У північних морях плавають айсберги , а у південних теплих водах вражає різноманітністю дивовижний світ тропічних тварин і рослин. На заході простяглися високу гори Кордильєри , а на сході – низькі Аппалачі. На рівнинах вирощують пшеницю, кукурудзу, випасають величезні стада худоби. По материку протікає  одна з найбільших річок світу  Міссісіпі з притокою Міссурі.

Антарктида

Це найвищий материк  і найхолодніший материк на Землі. Це велетенська льодова пустеля. Тут можна побачити тільки  один схід сонця і один захід Сонця на рік. Уся поверхня покрита потужним шаром льоду. З берегів материка повільно сповзають льодовики, плавучі крижані гори — айсберги. Тут на багато сотень кілометрів простягаються снігові рівнини. Часто дмуть ураганні вітри. Але на високих скелях улітку з’являються мохи, лишайники, водорості. Тиша материка іноді уривається криками птахів — альбатросів, чайок і пінгвінів. Тут немає комах. У прибережних водах цього материка багато морських тварин. Найбільші з них — кити, тюлені, морські леви. Люди не можуть жити тут постійно. Там розміщені  науково-дослідні станції.

Австралія

Це найменший і найпосушливіший материк, майже у чотири рази менший за Африку. Розташований у південній півкулі, на великій відстані від інших материків. Поблизу материка розташовується величезна кількість великих і малих островів. Це материк, де все «навпаки»: у липні тут зима, а у січні – літо. Пустелі тут займають близько його половини.  Дерева тут скидають не листя, а кору. Тут багато таких тварин і рослин, які не зустрічаються більше ніде на Землі, наприклад, диво-дерево евкаліпт, та дивні тварини - коала, качкодзьоб, єхидна. Але найзнаменитіша тварина цього материка — кенгуру.

Південна Америка

Трикутником простягся цей  материк від спекотних районів екватора до холодних вод Антарктиди. Це батьківщина картоплі, помідорів та шоколадного дерева. На заході височать гори Анди. Їх ще називають Мідні гори, бо з них видобувають мідь , тут часто  трапляються виверження вулканів. У центрі та на сході – величезні  рівнини, найбільша з яких - Амазонська. По ній протікає  найповноводніша річка світу Амазонка. Тут ростуть дивовижні дерева –гевея, із соку якого виробляють ґуму, кавове дерево, банани. У річках водяться крокодили, найбільші змії світу – анаконди, а на суші – мурахоїди, птахи – кондори. Ці тварини не зустрічаються більше ні на яких материках. Це найвологіший материк. ( Південна Америка )

Порт №6 «Фізкультхвилинка» 

Порт № 7 «Історичний»  

На партах вирізані  зображення материків

  • Розкладіть їх так, як вони розміщені на карті півкуль. Наблизьте материки один до одного.
  • Що помітили? (Вони складаються, наче пазл.)
  • Вчені припускають, що колись на планеті Земля був один великий материк, який розколовся на частини.
  • До кожного материка додайте картку з його характерною ознакою.

Історія виникнення материків

Вчитель: Вчені припускають, що в прадавні часи всі материки становили одне ціле. Це був такий собі праматерик, який отримав назву Пангея. Потім він розколовся на кілька частин, які почали дрейфувати в різних напрямках. Так утворилися Північна та Південна Америки, Австралія, Африка та Євразія. Через кілька мільйонів років розташування материків може змінитися. Такі зміни можуть супроводжуватися сильними землетрусами та виверженнями вулканів.

Порт №8 « Працюємо удвох»

Робота в парах. Кожна пара отримує по 3 картки.

Картка 1

З поданих географічних назв позначте тільки материки.

Європа (     )                               Америка(     )

Євразія (    )                               Північна Америка (    )

 

Картка 2

Які частини світу перетинають екватор? Позначте потрібне.

Азія (    )                    Америка (    )                          Європа (    )

Африка (    )              Австралія (    )                        Антарктида (  

 

Картка 3

Гра « Третій зайвий»

Тихий, Азія, Індійський

Європа, Азія, Південна Америка

Євразія, Північна Америка, Америка

Порт №9 «Я капітан»

Капітан - головна особа на судні. Він веде бортовий журнал,записуючи туди найважливішу інформацію під час подорожі. Зараз кожен з вас самостійно заповнить свій бортовий журнал-робочий зошит. Виконайте завдання на сторінках 30-31.

Порт № 10 « Сигнал «SOS»

SOS (СОС) — міжнародний сигнал лиха в радіотелеграфному зв’язку (з використанням азбуки Морзе). Сигнал є послідовністю трьох крапок, трьох тире, трьох крапок, що передаються без пауз між  буквами.

Вчитель: Наші кораблі заблукали.  Вони подають нам сигнал «SOS  Допоможіть морякам ,встановивши відповідність між зображенням материка та його ознаками. Для виконання цього завдання об’єднайтесь в групи.

Робота в групах. Заблукалі кораблі не можуть потрапити до своїх

материків. Просять вашої допомоги.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20239367 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20048957 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу материк пивнична америка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20239391 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14524527 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Порт №12 «В гостях у боцмана»

У мене в руках скринька,яку я виловила в океані. Тут є різні предмети. Допоможіть розібратися на який із материків нам потрібно взяти такі речі?(Парасольку, валянки, літак, пляшку з водою, панаму).

На дошці в графу « Назви речей» записуються відповіді учнів.

Назви речей

Назва материка

МИ знаємо

парасолька

Південна Америка

Найвологіший материк

валянки

Антарктида

Найхолодніший материк

літак

Євразія

Найбільший материк

вода

Австралія

найсухіший материк

панама

Африка

Найжаркіший материк

V. Рефлексія

Ось ми і повернулись із мандрівки. Вам сподобалось? На яких материках ми побували? Якими океанами подорожували?

Під час уроку я:

Дізнався…….

Зрозумів…………

Навчився…………..

Найбільше мені сподобалося………

На уроці в мене найкраще виходило….

Я мав труднощі з………….

Я хотів би ще дізнатись про…

 

C:\Users\Tom\Desktop\200px-Smiley.svg.pngМені було цікаво, я все зрозумів

                                      

C:\Users\Tom\Desktop\200px-Smiley.svg.png В мене виникли питання по даній темі 

        

Картинки по запросу смайлики сумні картинкиМені було нецікаво,нічого нового я не дізнався.

             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Полюга Уляна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
7 грудня 2019
Переглядів
1957
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку