Відповідно до Державного стандарту Нової української школи кожен тиждень і день будуть тематичними. «Я досліджую світ» - інтегрований курс, через який буде реалізовано тематику тижня і дня. До вашої уваги пропоную розробку інтегрованого заняття до тематичного тижня "Світ захоплень".
Інтегроване заняття
Я досліджую світ
Тиждень 17
Тема тижня: Світ захоплень
Тема дня: Що мені подобається? Що я люблю?
Мета:
Завдання:
завдяки своїм захопленням;
Очікуванні результати учіння:
Обладнання: картки для індивідуальної, парної, групової роботи, танграм, фото відомих людей України, колекції дітей.
Перебіг заняття
Діти стають у коло і разом з учителем промовляють вітання.
Сховаймо в жменю критику й поради,
Посіймо приязнь й усмішку ясну.
Збираймо разом зерна між полови.
Шануймо думку інших і свою.
З'єднаймо «я» та «ми» заради справи.
Шукаймо істину в розмові та у грі.
Спілкуймось щиро – це нам допоможе
Проблему розв'язати у житті.
Ми поговоримо про свої мрії, захоплення, дізнаємося про те, чим цікавляться наші ровесники. Адже кожна людина має якісь уподобання, про щось мріє, прагне до чогось незвичайного, хоче проявити себе в чомусь, тому з задоволенням виконує ту чи іншу роботу. І дуже добре, якщо захоплення і мрії збігаються.
Діти стають в коло і розповідають один одному чим захоплюються, передаючи м’ячик.
Вчитель назначає помічників дня.
Особливе – моє захоплення, хобі.
( В учнів є картка із різними твердженнями. Їм необхідно прочитати твердження і обрати істинне).
Хобі – улюблена розвага людини на відпочинку.
Хобі – захоплення людини у вільний час, яке приносить насолоду.
Хобі – прагнення успіху.
Самостійна робота дітей.
Завдання: переставте букви так, щоб утворилося слово – назва захоплення (хобі) людей. Запиши утворене слово рукописними буквами у зошит.
Слова: ПІВС, СОПРТ, МУЗАКИ, ВИШИКАВ, ІРГИ.
За казками ми пішли,
Не одразу їх знайшли!
Ніжками ми тупали,
Кулачками стукали.
Пам’ятають казки нас,
Нахилились ми на «раз».
А на «два» ми піднялись
І за руки узялись.
Всі по колу ми пішли,
Наші казки знайшли.
На картці герої до різних казок та мультфільмів. Вам необхідно назвати казку чи мультфільм та перерахувати захоплення казкового героя.
Картка.
8. Розвиток фонематичних знань. Робота в парах. Вправа «З’єднай казкового героя та відповідну звукову схему».
- З’єднайте казкового героя та відповідну звукову схему.
-о-о-о-
-о-о
-о-о=о-о
-Діти ви добре справились із цим завданням! І ми продовжуємо визначати захоплення серед нас.
9. Гра «Хто Я?».
- Я буду називати світ захоплень одного із учнів, а в скажете його ім’я? Почнем?
- Отже, захоплення може багато розповісти про людину, про її характер, про її друзів . І ви самі у цьому впевнилися.
10. Створення діаграми «Захоплення учнів класу».
Кожна дитина на стікері записує своє ім’я та прикріплює стікер на дошці (фліпчарті) поряд із словом, яке описує власне уподобання/ захоплення.
Футбол |
|
Гімнастика |
|
Шахи |
|
Малювання |
|
Квілінг |
|
Танці |
|
Комп’ютерні ігри |
|
Спів |
|
Складання пазлів |
|
Складання конструктору |
|
Орієнтовні запитання для обговорення:
- Які захоплення найпопулярніші серед учнів нашого класу?
- Скільки учнів нашого класу люблять грати у футбол?
- Скільки дівчат люблять грати у футбол?
- Наскільки більше дітей в нашому класі люблять малювати, ніж грати у
футбол?
11. Гра «Вгадай телепередачу».
- Скажіть мені. А чи любите ви дивитися телевізор? Я назву вам хобі, а ви скажете, як називається ця ТВ програма:
- готувати ( Мастер шеф);
- співати ( Х фактор, Караоке на майдані, Голос країни);
- танцювати ( Танцюють всі);
- показувати фокуси, читати реп, іздити на мотоциклах ( Україна має талант);
- подорожувати ( Орел чи решка);
- розказувати анекдоти ( Розсміши комика).
11. Розвиток математичних знань. Математична подорож.
11.1. Робота з танграмом.
1 група – корабель. 2 група - літак
3 група – вертоліт. 4 група - ракета
5 група – автомобіль.
11.2. Вправа «Назви геометричну фігуру».
- Назви по порядку, які геометричні фігури везе поїзд вправо (вліво)?
- Скільки квадратів везуть потяги? Які ознаки має квадрат?
- Скільки трикутників везуть потяги? Назвіть властивості трикутників.
ІІІ частина
завдяки своїм захопленням.
Відомий австрійський композитор Вольфганг Амадей Моцарт із 3-х років захоплювався музикою. А в 4 роки написав свій перший музичний твір!
Українська художниця Марія Приймаченко відома цілому світові. У своїх картинах мисткиня поєднала два захоплення – малювання і любов до природи.
Тарас Шевченко з дитинства захоплювався малюванням. До сьогодні збереглося понад 800 його картин, портретів, гравюр.
Любов до пісень зробила відомою на весь світ співачку Руслану. У 2004 році вона стала переможницею конкурсу «Євробачення – 2004», має звання народної співачки України.
Учні розповідають про те, як дитяче захоплення може визначити у майбутньому професію людини / може допомогти в досягненні успіху в житті. Учитель називає захоплення, а учні – успіх (професію), до якого може призвести дане захоплення.
Спів - …співачка, музика - …музикант, малювання - …художник, футбол - … футболіст, гімнастика - …гімнаст, танці - …хореограф, читання - …письменник, комп’ютерні ігри - … програміст…
Задача 1.
Задача 2.
Хлопці розпочали грати у шахи об 11.00 годині ранку і закінчили гру через годину. Позначте на годиннику початок і кінець гри.
Задача 3.
Дівчатка прийшли на заняття з хореографії об 13.00 годині. Через 1 годину заняття закінчилося. О котрій годині закінчилося заняття. Зобразьте на макеті годинника час закінчення заняття.
Наші ручки: раз, два, три!
Наші ніжки: раз, два, три!
На носок, на каблучок,
Руку вліво, руку вправо:
Ми танцюєм гопачок.
Раз – присядемо, два – присядемо,
Гарний настрій – добре всім.
Покружляли, повертілись
Й тихо всі за парти всілись!
Є люди, які колекціонують зовсім незвичайні речі: самовари, афіші, ґудзики, голоси птахів, вірші про тварин, анекдоти, марки, монети, листівки, капелюшки тощо. Аби справа була до душі.
Захоплення більшості людей на обмежується колекціонуванням, вони вміють бачити красу і відтворювати її власними руками, власними словами, власною мелодією, танцем тощо.
(Діти показують свої колекції, вироби та розповідають про них.)
Картка 1.
Картка 2.
Картка 3.
Картка 4.
- На скільки 6 більше, ніж 2?
Картка 5.
- На скільки 9 більше, ніж 4?
7. Підсумок заняття. Рефлексія.
- З яким настроєм завершуєте заняття?
- Про що дізналися?
- Що таке хобі?
- Які бувають хобі?
- Я мрію, щоб кожен з вас знайшов собі захоплення до душі, і тоді минеться нудьга, ви жалітимете, що доба має лише 24 години. То ж захоплюйтесь, творіть!
Використані інтернетресурси: