Виховна година 1 клас Тема: Правила успішного спілкування

Про матеріал

Мета : вчити дітей навичок спілкування, закріплювати ці навички в ігровій формі; формувати культуру спілкування, розвивати логічне мислення, зв'язне мовлення, пам'ять; сприяти об'єднанню дитячого колективу; виховувати позитивні риси характеру.

Перегляд файлу

Виховна година

Тема:  Правила успішного спілкування

Мета: вчити дітей навичок спілкування, закріплювати ці навички в ігровій формі; формувати культуру спілкування, розвивати логічне мислення, звязне мовлення, пам’ять; сприяти об'єднанню дитячого колективу; виховувати позитивні риси характеру.

Обладнання: ілюстрація Феї, казкових героїв, сонечка, хмари, букви з розрізної азбуки.

Запрошені: завуч з виховної роботи  Нечипорук Е.Г.

Хід виховної години

І Організація початку  уроку

1. Вступне слово вчителя

- Сьогодні до нас завітала Фея ввічливості і доброти. В її королівстві небо затягнуло чорними хмарами, стало похмуро й темно. А знаєте чому? Тому що мешканці цього королівства зовсім забули про правила спілкування, вони стали грубими та неввічливими. Вони тепер зовсім мовчать і не розмовляють один з одним. А як ви думаєте, чого Фея вирішила завітати саме до нашого класу?

C:\Users\Анечка\Desktop\sun103.png- Отож, на виховні годині ми поговоримо про спілкування і його значення. (перед дітьми зображення Феї та хмар, за якими сховалося сонечко)

ІІ Основна частина

1. Декламування віршів
          Сонце казковим ключем відчиня
          Браму небесну.
         «Здрастуй!»  - лунає над світом щодня
          Слово чудесне.
 

Хатка, гніздечко, нора чи барліг -
Скрізь неодмінно
«Здрастуй!» стрічає, лише на поріг
Станеш, дитино.
 

Котик свої нескінченні пісні
Тихо муркоче.
«Здрастуй!»  - примруживши  очі ясні,
Мовить охоче.

 

     До всіх сердець як до дверей,
Є ключики малі,
Їх кожен легко підбере
Якщо йому не лінь.
 

     Ти, друже, мусиш знати їх,
Запам’ятать не важко,
Маленькі ключики твої –
«Спасибі» і «Будь-ласка».

       ( посунулась перша хмара «бути ввічливим»)

             2. Обговорення ситуацій

«Дружня розмова»
        Зустрілися дві подруги.

           -  Ти пам’ятаєш, що ми повинні були вчора зустрітися? Але ти не прийшла. Я прочекала тебе цілу годину.
      -   Розумієш, у мене вчора був важкий день. Я мала добре підготуватися до контрольної з англійської. Тож увечері вже не хотілося нікуди йти.
      -  Тобі просто не хотілось іти! А те, що я чекала на тебе, - не важливо?
      -   Вибач будь ласка, і зрозумій: ми дружимо, але не зобов’язані догоджати одна одній. Невже було б краще, якби я прийшла до тебе з поганим настроєм і зіпсувала його тобі?

            -  Хто з дівчат правий у цій ситуації? Чому?  

                                                      «Мати і донька»
      - Мамо, нарешті ти прийшла! Ти купила мені зошити?

           - Ні, я не встигла. Чому б тобі самій це не зробити?
      - Добре, завтра  піду.  (через хвилину)  Мамо,  я  ніяк  не  можу  відібрати джинси і куртку. Допоможи мені.
      - Доню, я готую вечерю татові, почекай.
      - Ой,  я  ледве  не   забула,  завтра   потрібно  принести   до   школи  п’ять     гривень    ми  з  класом  ідемо  до  театру . Можна  я  візьму   гроші  з  твого гаманця? Де він?
      - Ти можеш почекати, доки я закінчу свої справи?
      - Чому виник конфлікт? Хто повівся неправильно?

                                             «Розмова на уроці»
       -  Маріє  Михайлівно,  ви  мене  сьогодні  викличете?  Я  хочу  виправити оцінку, отриману на минулому уроці.
       - Виправиш на минулому уроці, сьогодні у нас нова тема.  
       - ( через хвилину ).Маріє  Михайлівно,  пересадіть  мене  від  Володі.  Він увесь час підштовхує мій лікоть.
       - Я не можу пересаджувати тебе щотижня на нове місце.
       - (через хвилину).  Погляньте,  я   правильно   розібрав   перше   речення?
       - Олеже,    припини   мене   весь    час    відволікати!  Ти  заважаєш  класу працювати! Виконай вправу повністю.
           -  Чому учитель невдоволений поведінкою учня? Поясніть свою точку зору.

       ( посунулась друга хмара «поважай співрозмовника »)

3. Гра «Словник ввічливих слів»

Зазеленіє старий пень

Коли почує... («добрий день»).

Розтане навіть крижана глиба

Від слова теплого... («спасибі»).

Якщо їсти більш несила,

Скажем мамі ми... («спасибі»).

Якщо дуже завинили,

Щось розбили, розтрощили,

Якщо все життя - не казка,

Кажемо... («пробачте, будь ласка!»).         

І у Франції, і в Данії

На прощання кажуть всі... («до побачення!»).

( посунулась третя хмара «будь уважним, доброзичливим»)

4. Рефлексія (Вправа «Літній дощ»)
                - Чи знаєте ви, що таке літній дощ? Ні? Тоді давайте разом почуємо, який він. Зараз по колу ланцюжком ви будете передавати мої рухи. Як вони повернуться до мене, я передам інші. Слідкуйте уважно!
          1. Піднявся вітер (ведучий тре долоні).
          2. Починає крапати дощ (клацання пальцями).
          3. Дощ посилюється (почергове плескання долонями).
          4. Починається справжня злива (плескання по ногах).
          5. А ось град, справжня буря (тупіт ногами).
          6. Але що це? Буря стихає (плескання по ногах).
          7. Дощ стихає (плескання долонями).
          8. Рідкі краплі падають на землю (клацання пальцями).
          9. Тихий шелест вітру (потирання долонями).
         10. Сонце! (руки догори).

5. Гра «Склади слово»

П С А И С І Б       В Б И Ч А     П Р У О Ш

( СПАСИБІ)        (ВИБАЧ)       (ПРОШУ)

( посунулась четверта хмара «не повертайся до співрозмовника спиною»)

 

6. Робота з казковими героями

C:\Users\Анечка\Desktop\5c9959c921e6.jpgC:\Users\Анечка\Desktop\normal_6__baba_yaga.gifC:\Users\Анечка\Desktop\291681983.jpgC:\Users\Анечка\Desktop\04613426.gif

C:\Users\Анечка\Desktop\834927625.jpgC:\Users\Анечка\Desktop\Nupogodi10.jpgC:\Users\Анечка\Desktop\25942131.gif

- Хто з казкових героїв був невихованим, вживав грубі слова,  не вмів правильно спілкуватися?

- Складіть діалоги між Курочкою рябою та Мишкою, П’яточком  та віслюком ІА, Омелею та Щукою.

- Розфарбуйте ці малюнки. (колективно)

     ( посунулась пята хмара «не перебивай»)

                  - Ось знову засяяло сонечко у королівстві Феї. Тепер її мешканці пригадали усі ввічливі слова та правила спілкування. Від чарівної Феї вам велике спасибі!

ІІІ. Підсумок

1. Узагальнююча бесіда

             -  Який висновок можна зробити сьогодні: що важливо знати й уміти, спілкуючись з іншими людьми?

docx
Додав(-ла)
Ульяненко Анна
Додано
18 квітня 2018
Переглядів
5250
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку