Розробка інтегрованого заняття "Космічна подорож"

Про матеріал
Розробка заняття допоможе вихователю провести цікавий урок-подорож у космічний світ. Дати дітям уявлення про Землю, як планету Сонячної системи, про Сонце, як небесне світило; показати за допомогою дослідів утворення на Землі гір, вулканів та зміни зовнішнього вигляду планети. Закріпити в активному словнику дітей назви деяких космічних об´єктів, терміни «космос», «планета», «земля», «ілюмінатор», «орбіта», «космонавт»;
Перегляд файлу

Мета:

дати дітям уявлення про Землю, як планету Сонячної системи, про Сонце, як небесне світило; показати за допомогою дослідів утворення на Землі гір, вулканів та зміни зовнішнього вигляду планети; закріпити в активному словнику назви деяких космічних об´єктів, терміни «космос», «планета», «земля», «ілюмінатор», «орбіта», «космонавт»; учити відповідати повними реченнями, добирати синоніми; закріпити артикуляцію звука [ш]; формувати в дітей уміння встановлювати причинно-наслідкові зв´язки; розвивати асоціативне мислення, спостережливість, увагу; виховувати пізнавальний інтерес до навколишнього середовища; ознайомити дітей з професією космонавта.

 

Попередня робота:

перегляд дітьми відеофільму «Сонце та планети сонячної системи», обговорення побаченого.

 

Словникова робота:

планета, сонячна система, орбіта, океани, суша, лава, вулкан, виверження, магма.

 

Обладнання:

відеоматеріал: про космонавта Юрія Гагаріна, сонячну систему,

 8 планет; глобус, макети планет та магніт з металевими предметами на кожну дитину, ящик з манною крупою, пластмасова баночка з питною содою та харчовим барвником червоного кольору, оцет, вірші.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ХІД ЗАНЯТТЯ

 

 

 

Діти заходять до групової кімнати, вітаються з вихователем.

 

Вихователь:

Доброго ранку діти, сьогодні ми з вами проведемо  незвичайну мандрівку. Ми вирушимо в космос, і вирушимо не пішки, а ось на цій ракеті!

 

(на екрані медіа проектора з’являється ракета)


Ця швидка нова ракета,
Для польотів на планети.
Ми в космос вирушаємо,
Бо у нім всього не знаємо.
Ми місця хутчіш займаємо –
5, 4, 3, 2, 1 — пуск! І швидко відлітаємо!

 

 

Вихователь з дітьми вдають, що сідають на ракету (сідають на заздалегідь розставлені стільці). Під час польоту вихователь веде бесіду з вихованцями.

 

Вихователь 1:

Діти, а от мені цікаво, чи знаєте ви хто керує ракетою? (діти роблять свої припущення, відповідають, що це космонавт).

Так, вірно – це космонавт, а хто ж такий космонавт? (діти міркують, кожен з них відповідає на запитання вихователя). Діти, космонавт – це  професія людини, яка спеціально підготована до польоту у космічний простір.  У космонавта є три основні спеціалізації:

  • космонавт-випробувач – це пілот космічного корабля, його задача управляти літальним апаратом;
  • космонавт-інженер – обслуговує технічні системи корабля, виконує ремонтні роботи корабля під час польоту;
  • космонавт-дослідник – відповідає за стан здоров’я членів екіпажу, проводить експерименти, досліджує поведінку живих організмів в умовах невагомості.

Професія космонавта нелегка, щоб нею оволодіти потрібно гарно вчитися, мати міцне здоров’я, бути терплячим, наполегливим, впевненим у своїх силах, бути готовим до надзвичайних ситуацій.

 

Вихователь 1:

Друзі мої, я хочу розповісти вам про першого космонавта, який здійснив політ у космос. Його звали Юрій Олексійович Гагарін.

 

 

Показ слайдів (3,4) із зображенням Гагаріна

 

Вихователь 1:

Ось ми й прилетіли до космосу! (на екрані з’являється картинка космосу)

Малята, я пропоную кожному з вас, на деякий час спробувати себе у ролі космонавта-дослідника. Згодні? А допоможе нам у цьому вчитель космічної школи Світлана Анатоліївна. Вона вже зачекалася на нас.

 

 

(діти встають зі стільчиків підходять до столиків, де на них чекає вчитель космічної школи)

 

Вихователь 2:

Доброго дня друзі, вітаю вас у космічній школі! Мене звуть Світлана Анатоліївна. Прошу, сідайте за столики і почнемо досліджувати космос.

 

Вихователь 2:

Друзі, у кожного з вас є тато, мама, брати чи сестри, бабусі, дідусі. А як називається цей колектив одним словом? (сім’я )
А хто в людській  сім’ї  головний, хто піклується про всіх? (тато). Вірно діти, у  сім’ї  головний тато.

 Так само і наша Земля має свою родину, і називається вона — «Сонячна система», повторіть, будь ласка!

 

 

Вихователь показує карту Сонячної системи. (слайд 5)

 

Вихователь 2:

Ви запитаєте, чому сонячна система? Тому що Сонце – це головна зірка, яка утримує біля себе інші планети. Зверніть увагу, Сонце ніби за руки тримає біля себе планети, і не відпускає їх, щоб вони не розгубилися у величезному космічному просторі. У кожної планети є своя доріжка, якою вона рухається навколо Сонця, і ця доріжка називається орбітою. Діти, може хтось відповість мені, що таке орбіта? (припущення дітей).

А тепер настав час дізнатись скільки ж планет в Сонячній сім’ї. В цьому нам допоможе ігрова вправа «Полічи планети».

 

 

Вихователь проводить ігрову вправу «Полічи планети». Він називає планету, а діти за  допомогою маленьких макетів планет,  викладають їх на свою орбіту ( аркуш картону з колами сонячної системи). Рахують їх.

 

Вихователь 2:

1. Найближча від сонця планета – Меркурій. Якою вона буде за рахунком? (першою). Діти виставляють зображення планети на доріжки (слайд 6).
2. Сестра Землі – Венера. (друга планета, слайд 7).

3. Найкраща з планет – Земля. (третя планета, слайд 8).
4. За нею іде Марс (четверта планета, слайд 9).

5. Найбільша з планет сонячної системи – Юпітер (п´ята планета, слайд 10).

6. Планета, яка має навколо себе кільця – Сатурн (шоста планета, слайд 11).

7.  Далі планета Уран (сьома планета, слайд 12).

8. Планета, названа на честь бога моря – Нептун ( восьма планета, слайд 13).

 

 

Діти ще раз рахують планети сонячної системи та відповідають на запитання вихователя.

 

Вихователь 2:

Я попрошу вас ще раз уважно подивитися на планети та назвати найкрасивішу (слайд 13). Як вона називається? (планета Земля)
Чим вона вам сподобалася? (відповіді дітей.)

 

Дитина:

Є в системі Сонячній Планета,

 що зветься назвою Земля.
Я знаю, кращої від неї,

В цілому всесвіті нема!
Річки й озера синії,
Гори, ліси й моря –
Серед усіх найкраща
Планета моя – Земля! (слайд 14)

 

Вихователь 2:
 

А хотіли б ви дізнатися про походження Землі? Тож сідаємо на наш космічний корабель та вирушаємо до планети Земля!

 

 

Під музичний супровід проводиться фізкультхвилинка за вибором вихователя. Діти знову сідають до ракети, імітують що летять. В цей час помічник вихователя виставляє глобус.

 

Вихователь 2:

Діти, погляньте  в ілюмінатори ракети! Що ви бачите? (діти відповідають, що бачать Землю). Тоді час зупинити наш космічний корабель, ми прилетіли.

 

 

Діти виходять з ракети, підходять до глобуса.

 

Вихователь 2:

Це маленька копія нашої планети, такою її побачили космонавти з космосу. Скажіть, а хто проживає на цій планеті? Яку форму вона має, на що схожа?
А яке забарвлення має планета Земля? (вихователь слухає відповіді дітей на кожне запитання). Що означає синій колір на глобусі?

 

1 дитина:
 

 

Синім воду позначають,
Океани і моря,
Всюди ріки протікають,
Розквітала щоб Земля.

 

Вихователь:

Що означає жовтий колір?

 

2 дитина:

Жовтий колір – колір суші,
Пояснити слово мушу.
Суша – там, де зараз ми,
Суша – де нема води.

 

Вихователь:

А що означає зелений колір?

 

3 дитина:
 

Що зеленим – то ліси,
Планети легені,
Неймовірної краси,
Зелені-зелені.

 

Вихователь 2:

Діти, а на глобусі присутній ще і коричневий колір – ним позначають гори. Послухайте, що я вам розповім. Давним-давно, міліарди років тому, у космічному просторі не існувало ще Землі. Там хазяйнували темні хмари розпеченого газу, пилу, уламки космічних тіл. Тоді й почала зароджуватися наша планета. Невеличкий шматок космічного тіла був схожий на магніт. Він почав притягувати до себе дрібні камінці, космічні піщинки, уламки інших планет. Так утворилася земна куля. А щоб упевнитися в цьому, ми з вами проведемо дослід.

 

 

Вихователь разом з дітьми проводить дослід

 «Як утворилася Земля».

(На столах у дітей тарілочки з дрібними металевими предметами, магніт. Діти беруть магніт, водять ним по колу над металевими предметами).

 

Вихователь 2:

Що трапилося з металевими предметами? (прилипли до магніту)
Де залишився магніт? (усередині).

Так поступово і наша Земля росла, росла і стала великою кулею, що обертається навколо Сонця. Але на ній не було ні повітря, ні людей, ні тварин. Земля була схожа на розпечену сковорідку. Куди не кинеш оком, скрізь вогонь, дим. Хочете подивитися, як утворюються гори на нашій планеті? Для цього потрібно підготуватися й зробити невелику фізкультхвилинку.

 

 

Вихователь проводить фізкультхвилинку.

 

 

Я планета, я – Земля,
Я велика –  не мала. (зведення і розведення рук в сторони)
Навкруги себе кружляю,
Так у космосі літаю. (крокування навколо себе)
Ніч і ранок, день і вечір –
Всі вони завжди доречні. (нахили тулуба вправо, вліво)
Літо, осінь, зима, весна
Змінюються теж здавна, (нахили тулуба вперед)
Заслуга в цьому є моя.
Я планета, я — Земля. (руки в боки, пружинка)

 

 

Вихователь 2:

Минав час,  Земля поступово оживала. Вона не була тепер звичайною голою кулею. На її поверхні почали утворюватися гори. А щоб краще  зрозуміти як це відбувалося ми знову проведемо дослід.

 

 

Вихователь разом з дітьми проводить дослід

«Як утворилися гори».

(У ящику лежить манна крупа з абсолютно рівною поверхнею).

 

Вихователь 2:

Яка поверхня піску? (рівна). Чи є на ній гори, бугорки? Уявіть, що ваші руки –те, з чого утворилася планета Земля, тобто пісок, камінці, уламки планет, які знаходяться глибоко під землею. Занурте руки в крупу і поворушіть ними.

 Якою стала поверхня? Що на ній утворилося? А тепер продовжуйте рухи. Якими стали ваші гори? (відповіді дітей). Приблизно так і почали з´являтися гори на Землі. Але то були дуже потужні сили природи, які примушували поверхню Землі постійно рухатися, підніматися й опускатися.

Звучить музика, роздається гуркіт та вибухи.

 

Вихователь 2:

Діти, ви чуєте вибухи? Це вибухають вулкани. Назвали їх так на честь давнього бога Вулкана, який начебто мав під землею свою кузню. І коли працював там, іскри розпеченого металу вилітали через отвори, які названо вулканами. Виверження вулкану – це небезпечне явище, яке завдає багато лиха. Але в сучасному світі люди вже навчилися використовувати продукти виверження вулканів. Це і будівельний матеріал, і джерела корисних копалин, і попіл, який є родючим добривом для рослин.

 

 

Вихователь показує дітям вулкан на екрані

 

Вихователь 2:

На що схожі вулкани?
Що викидає вулкан у повітря? (уламки, дим тощо).
Що витікає з вулкану? (гаряча лава).

 

Вихователь 2:

Друзі мої, ось і добігло до кінця наше заняття у космічній школі. Я вдячна вам за увагу, надіюся, що вам було цікаво.

 

 

(діти прощаються з вчителем космічної школи, сідають на стільчики і знову на космічному кораблі повертаються додому. Під час польоту закріплюють свої знання стосовно теми заняття.)

Вихователь 1:

Сьогодні ви спробували себе у ролі космонавтів-дослідників, чи сподобалося вам? Може хтось із вас у майбутньому стане космонавтом? Поки ми летимо додому, пропоную вам погратися у дидактичну гру «Знавці космосу»

 

 

Дидактична гра «Знавці космосу»

Вихователь 1:

На екрані по черзі будуть з’являтися картинки із зображенням професій, а ви, за допомогою оплесків в долоні, повинні відгадати хто серед цих професій космонавт (діти виконують завдання). Як ви дізналися, що це космонавт? (відповіді дітей)

 

Вихователь 1:

І знову увага на екран! Подивіться, скільки картинок! Як можна назвати їх одним словом? (транспорт) Вірно, це транспорт. Давайте поміркуємо, на якому ж них ми можемо полетіти в космос? (відповіді дітей)

 

Вихователь 1:

А що ж можуть побачити космонавти в космосі? (відповіді дітей) Давайте перевіримо, якщо ви відповіли вірно, картинка залишиться на місці, якщо не вірно – картинка зникне.

 

Вихователь 1:

Діти, в мандрах космічних ми побували

Планети  системи всі ми назвали. 

А завтра ми знову у мандри підемо

І ще щось цікаве для себе знайдемо.


 

Використана література

1. Артьомова С.П. Ознайомлення старших дошкільників з працею та професіями дорослих: Рання профорієнтація дошкільнят. / С.П.Артьомова, Г.В.Сова // Дошкільний навчальний заклад. 2009. – С. 24-28.

2. Програма розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» /

 [Білан О.І., Возна Л.М., Максименко О.Л. та ін. ] – Тернопіль: Мандрівець, 2013. – 264 с.

3. Гавриш Н. Інтегровані заняття: Методика проведення. – К.: Шкільний світ, 2007. – 128 с.

4. Захаров Н.Н. Професиональная ориентация дошкольников. – М., 1988.

5. Чернявская А.П. Психологическое консультирование по профориентации. М.: Владос, 2004.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПЛАН-КОНСПЕКТ

 

ІНТЕГРОВАНОГО ЗАНЯТТЯ З ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НАВКОЛИШНІМ, ПРИРОДОЮ,

РОЗВИТКУ  МОВЛЕННЯ ТА З ЕЛЕМЕНТАМИ ПРОФЕСІЙНОЇ ОРІЄНТАЦІЇ  ДЛЯ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ  НА ТЕМУ: «КОСМІЧНА ПОДОРОЖ»

 

 

 

 

Підготувала: Петрушкевич

Світлана Анатоліївна

вихователь групи «Малятко»

Центру розвитку дитини Броварського

Навчально-виховного об’єднання

 

 

 

 

 

 

 

 

2014

 

doc
Додано
12 березня
Переглядів
164
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку