1
Авторська розробка
«Інтелект-карти, фрагменти уроків
математики та досліджую світ»
Виконала:
Дєвочкіна С. В.,
вчитель початкових класів,
ЗЗШ № 54, м. Запоріжжя
Інтелект-карта («карта розумових дій», «ментальна карта», «карта пам’яті», «діаграма зв’язків») – це схема, яка візуалізує певну інформацію при обробці людиною, це спосіб зображення процесу загального системного мислення за допомогою структурно-логічних схем радіальної організації. Це теорія, заснована Тоні Бьюзеном, в якій робиться наголос на те, що креативний процес тісно пов'язаний з пам’яттю людини і асоціативним мисленням. Він запропонував написати ключове слово в центрі листа, а всі корисні асоціації написати на гілках, що йдуть від головного слова, навколо нього. Далі кожна асоціація обростає своїм колом нових асоціацій, що розширює можливості створення нової ідеї. Асоціації можна також малювати.
Тому метою моєї роботи є створення такої карти, яка допомагає поєднувати пізнавальну, мовленнєву, художньо-продуктивну, навіть рухову чи театралізовану діяльність дітей; орієнтує школярів на осмислення, розкриття взаємозв’язків понять із життєвими ситуаціями, з досвідом дітей, формуючи таким чином їх життєву компетентність.
Фрагменти уроків « Я досліджую світ»
Тема. Домашні улюбленці.
малювання правопис власних назв
аплікація
ДОМАШНІ
УЛЮБЛЕНЦІ
визначення маси
правила тіла
безпечної поведінки правила догляду
Бесіда з опорою на особистий життєвий досвід школярів:
Тема. Чи турбуєшся ти про себе?
( В центрі листа кожної дитини особиста фотографія)
Орієнтовні питання для створення інтелект-карти:
Кошенятко потягнулось
І до сонечка всміхнулось.
Потім стрибнуло на лавку
І чекає там хазяйку.
Намалюйте корисну їжу.
Фрагменти уроків «Математика»
Тема. Багатозначні числа.
Орієнтовні завдання для створення інтелект-карти:
визначення довжини річки кількість населення міста
(за масштабом карти)
виробництво м’яса (т,кг) зернових культур
яловичини↙ ↘свинини пшениці↙ ↘ячменю
↓
курятини кукурудзи
Самостійна робота учнів:
Тема. Поділ геометричних фігур на групи за спільними ознаками.
Орієнтовні питання для створення інтелект-карти:
Точка пряма
Лінії промінь
куб конус відрізок
крива
Об’ємні ламана
куля піраміда
циліндрПлоскі
квадрат ромб
трикутник круг прямокутник
овал
Підсумовуючи викладений матеріал, хочу зазначити, що інтелект-карти можуть стати невід’ємною складовою освітнього процесу. Застосовуючи цей метод, переконуюсь, що він стає основою цікавої, змістовної і кожного разу
неповторної спільної діяльності вчителя та дітей. Цей метод сприяє інтелектуальному пошуку і розвитку, покращує запамятовування і обробку інформації дитиною, є своєрідною технікою мислення та засобом творчого розвитку особистості.
Список використаної літератури:
1. Я досліджую світ: підруч. інтегрованого курсу для 1 кл. закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах). Ч.1/О. В. Коршунова, Н.І. Гущина. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2018.- 112 с.: іл., (с.28)
2. Математика: підруч. для 1 кл. закл. заг. серед. освіти /Г.П. Лишенко, С. С. Тарнавська, К.О. Лишенко. – Київ: Генеза, 2018. – 144 с.: іл. (с.28, 31)
Список використаних інтернет-ресурсів:
3. http://www.subject.com.ua/lesson/nature/1klas_1/9.html
4. http://posibnyk.com/lessons/63-1-0-1371
5. http://nus.org.ua/wp-content/uploads/2017/08/Navchalni-materialy-na-1- tyzhden-zmist-Sajt-1.pdf
6. http://loveread.ec/read_book.php?id=55085&p=1