Розробка інтелектуальної гри на історичну тематику "Хрестики-нулики"

Про матеріал
МЕТА: Прививати у дітей любов до свого краю; розвивати фантазію, мислення; уміти застосовувати знання з історії. ОБЛАДНАННЯ: Стенд з плакатом, який розділений на 9 секторів: «Реклама», «Назви дату», «Хто це?», «Ре- бус», «Загадкова скринька», «Чарівне горнятко», «Рицарський турнір», «Пісенний», «Що це?» та зав- ння до кожного, кольрові хрестики та нулики, про- токол змагань,стенд з портретами історичних діячів. УЧАСНИКИ: Ведуча, 2 команди по 5 чол. (кожна склада- ється з учнів різних класів), журі. ХІД ГРИ: Капітани команд кидають жереб, кому ви- пав «хрестик», той робить перший хід: вибирає пев- ний сектор і прикріплює до нього «Х». Ведуча дає завдання для цього сектора спочатку команді «Х», а потім «О». Журі оцінюють кожну команду і резуль- тат записують в протокол. Потім хід робить коман- да «О». Далі, як в дитячій грі «Х-О». Після кожного конкурсу журі оголошує результат. Виграє команда, яка набрала більшу кількість балів.
Перегляд файлу

ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ГРА «ХРЕСТИКИ-НУЛИКИ» НА ІСТОРИЧНУ ТЕМУ

(Дем’яненко Людмила Олексіївна-учитель історії Пирятинського ліцею)

МЕТА: Прививати у дітей любов до свого краю; розвивати

              фантазію, мислення; уміти застосовувати знання з

              історії.

ОБЛАДНАННЯ: Стенд з плакатом, який розділений на 9

              секторів: «Реклама», «Назви дату», «Хто це?», «Ре-                   

              бус», «Загадкова скринька», «Чарівне горнятко»,

              «Рицарський турнір», «Пісенний», «Що це?» та зав-

              ння до кожного, кольрові хрестики та нулики, про-

              токол змагань,стенд з портретами історичних діячів.

УЧАСНИКИ: Ведуча, 2 команди по 5 чол. (кожна склада-

              ється з учнів різних класів), журі.

ХІД ГРИ: Капітани команд кидають жереб, кому ви-

              пав «хрестик», той робить перший хід: вибирає пев-

              ний сектор і прикріплює до нього «Х». Ведуча дає

              завдання для цього сектора спочатку команді «Х», а

              потім «О». Журі оцінюють кожну команду і резуль-

              тат записують в протокол. Потім хід робить коман-

              да «О». Далі, як в дитячій грі «Х-О». Після кожного                   

              конкурсу журі оголошує результат. Виграє команда,       

              яка набрала більшу кількість балів.          

1. РЕКЛАМА (оцінюється в 5 балів) Колись, для того, щоб щось продати чи купити, організовувались великі ярмарки, де ремісники реалізовували свій товар. Крім ремісничого краму тут можна було знайти все, що душа забажає. Конку-ренція була така велика, що мовчки продати свій товар було важко, тому його всіляко розхвалювали. Зараз говорять «Реклама – двигун торгівлі». Уявіть собі, що ви знаходитесь на Сорочинському ярмарку і І команда торгує солом’яними

капелюхами, а ІІ – глиняними глечиками. Придумайте рек-ламу цих товарів, щоб вигідно продати.

2. НАЗВИ ДАТУ (за кожну вірну відповідь – 1 бал):

Х – Знищення Запорозької Січі

О – Скасування Гетьманщини

Х – Відкриття Колумбом Америки

О – Поділ християнської церкви на кат-цьку і православну

Х – Хрещення Русі

О – Повстання древлян

Х – Народження Т.Г.Шевченка

О – Відміна кріпацтва в Україні

3. ХТО ЦЕ? (1 відп. -1 бал) Зараз кожній команді я буду зачитувати короткі характеристики історичних діячів, а ви повинні назвати та знайти в картинній галереї їх портрети.

Х –Був заядлим язичником. Був мужнім воїном, ніколи не сидів в одному місці. Завоював багато земель. Завжди попереджав ворогів словами «Іду на Ви». Загинув від рук печенігів, коли повертався з великого походу.

О – Був великим реформатором. Адміністративна та релігійна реформи – його заслуга. Мав за дружину візантійську принцесу. Народ називав його «Ясним Сонечком».

Х – Народився 6.01.1596р. у сім’ї підстарости українського шляхтича. Мати була з козацького роду. Хлопчика назвали подвійним іменем, хоча тоді так називали рідко. Здобув добру освіту. Закінчив єзуїтський колегіум у Львові. Був на козацькій службі та 2 роки поневірявся у полоні в Стамбулі.

Вирвавшись з неволі, знову став козаком. Був писарем у козацькому війську, пізніше став гетьманом. Був талано-витим політиком, дипломатом, стратегом і тактиком.

О – Народився бл. 1640 р. у сім’ї шляхтича. Уже в перші роки свого гетьманства багато зусиль віддає культурному відродженню краю. Він був щедрим меценатом. Часто за його кошт відбудовуються або будуються церкви та монастирі, де пізніше його і проклинали. Сам – один з най-освідченіших людей свого часу, глибоко набожний, кохався у мистецтві і літературі, знав 10 іноземних мов. Про нього писали Вольтер, Пушкін та інші відомі літератори.

4.РЕБУС (1 бал за ребус і 1 бал, якщо дадуть пояснення імені). За 2 хвилини кожна команда повинна розгадати ребус – ім’я слов’янського язичеського бога і пояснити чим чи ким він опікувався.

5.ЗАГАДКОВА СКРИНЬКА (1 бал за правильну відпо-відь). Кожній команді за описом потрібно вгадати, що зна-ходиться в скринці.

Х – Тут знаходиться екзотична зброя корінного населення одного з материків, яка має здатність знаходити свого господаря. Європейці дізнались про неї лише в XVII ст.

О – Тут знаходиться плоди дерев, які ростуть  в Африці та Південній Америці. Їх назва походить від назви географіч-ної області в Африці. Після того, як монахи замітили, що козенята, скуштувавши цих плодів стають різвішими, поча-ли вживати ці плоди для виготовлення напою, що бадьорить

6.ЧАРІВНЕ ГОРНЯТКО (1 бал за вірну відповідь)

Кожний народ має свої звички, обряди, традиції, а також свою національну кухню. Українська кухня славиться своїми: борщем, кулішем, холодцем, варениками, дерунами, голубцями та іншими стравами. Кожна страва має свій рецепт і господиня туди лишнього не вкине. Знайдіть лишнє.

БОРЩ: капуста, картопля, огірок, буряк, помідор, квасоля.

ВАРЕНИКИ: мука, маргарин, сіль, сода, творог, яйце.

ГОЛУБЦІ: м'ясо, капуста, рис, морква, гарбуз, цибуля.

КУЛІШ: сало, пшоно, сіль, масло, рис, яйця, цибуля.

7.РИЦАРСЬКИЙ ТУРНІР  (2 бали) А рицарями у нас бу-дуть капітани. Вони підготували один одному по 2 запитан-ня. Отже, це буде інтелектуальний бій.

8.ПІСЕННИЙ (1 бал) Кожен народ славиться своїми піс-нями, які передаються з покоління в покоління. Майже всі народні українські пісні починаються словом «Ой». Отже зараз – естафета пісень, що починаються цим вигуком. Пер-ша команда починає, проспівує строчку або куплет і на рахунок «Один, два, три…», продовжує інша. Яка остання, та виграла.

 

9.ЩО ЦЕ? (1 відповідь – 1 бал) Кожна команда дає відповідь на запитання.

Питання для команди «Х»:

1 – Одноразова збірка оповідань різних авторів

2 – Що означає слово «козак»

3 – Столиця Арабського халіфату

4 – Наука, яка вивчає металеві гроші

5 – Яку країну називали «світовим перевізником»

6 – Як називались воїни в Японії

7 – Хто відмінив рабство в США

8 – Як називалось селянське повстання у Франції в XIV cт.

9 – Козацька зачіска

10 – Київське товариство, в яке входив Т. Шевченко

 

Питання для команди «О»:

1 – Збірник творів Т. Шевченка

2 – Козацький човен

3 – Столицею якої держави був Константинополь

4 – Наука, яка вивчає герби

5 – Країна, яку називали «майстерня світу»

6 – Як називався період буржуазних реформ в Японії

7 – Хто в Російській імперії відмінив кріпосне право

8 – Як називається процес відвоювання християнами в ара-

      бів Піренейського півострова

9 – Козацькі штани

10 – Львівське товариство, яке очолив Маркіян Шашкевич

 

Підведення підсумків, визначення переможців.

doc
Додано
17 листопада 2022
Переглядів
485
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку