Розробка інтелектуальної гри з географії «ГЕОГРАФІЧНІ СОВЕНЯТКА» «ПОВЕРХНЕВІ ВОДИ УКРАЇНИ»

Про матеріал
Інтелектуальна гра з географії має на меті поглибити та систематизувати знання учнів про води суходолу, про річкові басейни України; формувати знання про загальні гідрографічні особливості території України, продовжувати формувати вміння роботи з картографічними джерелами, додатковою літературою; розвивати логічне мислення, пізнавальний інтерес, вміння надавати взаємодопомогу й виявляти ініціативу в роботі у групах; виховувати в учнів дбайливе ставлення до водних ресурсів, переконання в необхідності природоохоронної діяльності
Перегляд файлу

ВІДДІЛ освіти виконавчого комітету

білопільської міської ради Сумської області

комунальний позашкільний заклад

білопільської міської ради Сумської області

«центр дитячої та юнацької творчості»

 

 

 

 

 

 

 

 

сценарій

інтелектуальної гри з географії

«Географічні совенятка»

«Поверхневі води України»

(для учнів 8-х класів)

 

 

Підготувала:

методист комунального позашкільного закладу Білопільської міської ради

«Центр дитячої та юнацької творчості

Муха В.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Білопілля 2020

 ТЕМА «Поверхневі води України»

Мета: поглибити та систематизувати знання учнів про води суходолу, про річкові басейни України; формувати знання про загальні гідрографічні особливості території України продовжувати формувати вміння роботи з картографічними джерелами, додатковою літературою; розвивати логічне мислення, пізнавальний інтерес, вміння надавати взаємодопомогу й виявляти ініціативу в роботі у групах; виховувати в учнів дбайливе ставлення до водних ресурсів, переконання в необхідності природоохоронної діяльності.

Обладнання: Мультимедійний проектор, фізична карта України, підручники, картини річок, друковані тести, сигнальні картки.

Зала оформлена згідно тематики інтелектуальної гри «Географічні совенята». На мультимедійній дошці напис: «Вітаємо учасників інтелектуальної гри «Географічні совенята». Звучить чарівна класична музика.

Ведуча:

Доброго дня дорогі діти! Давайте разом уявимо, що ми з Вами у казковому кораблі, який перенесе нас до чарівної Країни Географії!

     (гудок корабля, крики чайок, урочистий марш)

Епіграфом нашої зустрічі є слова письменника Бориса Харчука:

«Є люди, які закохані в героїчну суворість гір, у таємничу тишу лісів або в безмежжя вільних степів. А я люблю життєдайність води в будь-яких її

проявах: і у величній повільності рівнинних річок, і в бурхливій нестямі гірських струмків, і в чистій лісні дзвінких джерел, і в загрозливому ревінні водоспадів...»

 

Ведуча:

Наша зустріч проводиться з метою підвищення рівня ваших знань з географії, розвитку вашої пам'яті та логічного мислення, уваги, кмітливості, творчості, а також виховання взаєморозуміння та старанності.

 А основним нашим завданням є виявлення і підтримка обдарованих дітей та залучення їх до інтелектуальних конкурсів.

Ведуча:Прослухайте уважно умови гри. У вашому класі навчається _____

учнів. Поділивши порівну маємо ___ команди. У кожній команді  по ___ учасників. Пропоную командам дати такі назви:«Мандрівники», «Галактика», і т.п. Але включивши фантазію, ви можете запропонувати  і інші географічні назви. На роздуми даю 10 секунд. Ви також повинні обрати капітана команди. Все зрозуміло? Добре, час пішов.

(через деякий час)

Ведуча: Отже, ви визначилися з назвою команди, призначили капітана, а тепер я прошу капітанів підійти до столика журі і обрати номер  своєї команди. Номер команди означає почерговість виступу кожної команди, зрозуміло?

(Після жеребкування)

Ведуча:Шановні учасники гри. В інтелектуальній грі «Географічні совенята» приймають участь команди:__________________________________________

Привітаємо їх оплесками! І давайте всі разом побажаємо їм успіху і бажання перемогти у цій пізнавальній географічній грі (оплески).

Настала черга познайомити учасників гри з членами журі:

Голова журі____________________________________________________

Члени журі ____________________________________________________

Ведуча: Отже, почнемо нашу подорож, яка має такі зупинки:

  • Географічна розминка;
  • Географічний диктант для капітанів;
  • Ерудити знають все.

Ведуча: Увага! Увага! Наш чарівний корабель зайшов у першу гавань і робить першу зупинку. Ця зупинка має назву «Географічна розминка». Кожній команді заготовлені завдання.

Ведуча: Прошу капітанів команд підійти до столика журі для отримання завдання.

 

Ведуча: Шановні учасники! Ви отримали завдання. Капітани, прошу вас підписати у правому верхньому куті назву команди.

Ведуча: Завдання підписані. За моїм сигналом ви його відкриваєте і приступаєте до виконання завдань. За 8 хвилин ви повинні відповісти на  питання у письмовій формі. Кожна правильна відповідь буде оцінена журі одним балом. Після вирішення завдань капітан команди віддає його членам журі. Зрозуміло? Отже, приступаємо до виконання завдань. Час пішов!

(через вісім хвилин)

Ведуча: Час вичерпано, прошу учасників команд здати роботи для перевірки.

(капітани команд здають конверти з відповідями членам журі)

Ведуча: Журі перевіряє правильність відповідей. Наша подорож по чарівній країні Географія триває і я оголошую наступну зупинку, яка має назву «Географічний диктант для капітанів». Прошу капітанів команд підійти до членів журі і отримати завдання, які треба розв’язати за п’ять хвилин. Правильна відповідь оцінюється двома балами.

Ведуча: Завдання отримали, підписали їх у правому верхньому куті назву своєї команди. Написали? А тепер за моїм сигналом капітан приступає до виконання завдань. Час пішов.

(через п’ять хвилини)

Ведуча: Час вичерпано, прошу капітанів команд здати роботи для перевірки.

(капітани команд здають конверти з відповідями членам журі)

Ведуча: Журі розпочало перевірку ваших відповідей.

(на мультимедійному екрані по черзі з'являються географічні цікавинки)

Ведуча: Журі закінчило перевірку завдань і я запрошую до слова голову журі оголосити результати « Географічної розминки» та «Географічного диктанту для капітанів».

Ведуча: Наша подорож підходить до логічного завершення і настав час виявити переможців. Отож, наш корабель  підійшов до останньої зупинки, яка має назву «Ерудити знають все».

Ведуча: В цьому етапі гри приймають участь дві команди, які набрали найбільшу кількість балів. Це команди ……………………..

Раніше набрані бали анулюються, команди починають набирати їх спочатку

 

Ведуча: Шановні учасники команд. Відповідати на питання спеціальних тем має або капітан команди або призначений ним учасник.

Ведуча:

Умови конкурсу: на грі розігрується    питань. Час на роздуми дається 1 хвилина. За правильну відповідь команда отримує 1 бал.

Ведучий зачитує питання (Додаток )

Ведуча: Відповідь команд на мої запитання повинна прозвучати після ключового слова: «Час пішов» і підняттям сигнальної картки. Право на відповідь має та команда, яка перша натиснула дзвінок, якщо команда дала передчасно дзвінок (фальстарт), то вона лишається права відповіді. Якщо команда дала неправильну відповідь (а була готова до відповіді першою), то право на відповідь передається іншій команді.

Якщо буде підказка із залу – питання зніметься.

Ведуча: Увага – сконцентрувалися на питаннях.

(ведуча зачитує по одному питанню і говорить «час пішов», «час вийшов»)

Ведуча: Питання вичерпані. А це означає, що наша чарівна подорож скінчилася. І журі вже підбило підсумки. Для оголошення результатів гри я

запрошую до слова голову журі

                                                                                                                          .

(після оголошення результатів гри)

Ведуча: Шановні учасники! Настав час нагородження команди-переможниці. І в цю урочисту мить для нагородження я запрошую голову журі

                                                                                                                          .

(нагородження.)

Ведуча: Ерудити і розумники! Ви достойно підготувалися до гри і тому показали чудові результати! До нових зустрічей! А з вами була я, ведуча інтелектуального клубу «Ерудит» ___________________________________.

                                                                                                                          .

 

 

 

 

 

 

Географічна розминка для команд (додаток)

 

1.Як визначити, де який берег у річки чи де яка притока?

(стати лицем за течією, по праву руку – правий берег (притока), а по ліву – лівий берег (притока))

2.Які види живлення може мати річка? ____________________________дощове, талими сніговими і льодовиковими водами, підземне

3. Петлеподібні вигини русла річки _____________________меандри

 

4. Яка річка ділить Україну на Право – та Лівобережну _____________Дніпро

5.Переважна більшість річок України:

А) рівнинного типу

Б) гірського типу

В) змішаного типу

6. Найбільшим озером карстового походження в Україні є:

А) Ялпуг

Б) Синевир

Г) Світязьке

7. Найбільше в Україні прісне озеро

А) Ялпуг

Б) Синевир

Г) Сасик

8. Озеро в Карпатах загатного походження, кришталево чиста вода в озері має блакитний відтінок., за що в народі його називають „Морським оком”

____________________________Синевир

9. Назвіть озера, що з тюрської мови перекладається як «озеро, що має запах гнилі та Гниле озеро»

-----------------------------------------------------Сасик, Сиваш

10.Найдавніший та найдовший канал в Україні

________________________________________Північно – Кримський

 

 

 

 

 

 

 

Географічний диктант для капітанів (додаток)

  1. Не кінь, а біжить, не ліс, а шумить___________________Річка
  2. Водний потік, який тече по виробленому ним самим заглибленні ___________________________(Річка)
  3. Територія, з якої річка разом з притоками збирає воду __________________________________________(Басейн річки)
  4. Різниця між висотами поверхні води біля витоку та гирла річки__________________________________падіння річки
  5. Місце, де починається річка______________________витік
  6. Місце, де річка впадає в іншу річку, озеро чи море______гирло
  7. Головна річка та її притоки утворюють _____річкову систему
  8. Як визначити напрям течії річки? _____________________підійти до річки і кинути щось легке (пір’я, тріску), куди попливе – туди і тече річка)
  9. Унизу вода вирує,

Тисяч бризків зорепад

Здалеку будь – хто почує,

Як клекоче ______водоспад

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ерудити знають все (додаток)

  1. Річка-ліва притока Дніпра в Україні, на старослов’янській мові означає «правиця» ____________________________________________ Десна
  2. 1. Які кольорові річки є в Україні?

Жовта (басейн Дніпра);

Червона (басейн Сіверського Дінця);

Біла (басейн Західного Бугу);

Чорна (басейни Чорного моря та Дністра);

Руда (басейн Дніпра).

 

2. Назви яких річок в Україні мають назви свійських тварин?

Жеребець (басейн Сіверського Дінця);

Бичок (басейни Сіверського Дінця та Дніпра);

Свиня (басейн Західного Бугу);

Куриця (басейн Дніпра);

Бик (басейн Дніпра).

 

3. Річка Сумської області, в якій, за легендою, знайшли 3 мисливських сумки із золотом. Зображення сумок на гербі міста із 1781 року. __________________Сумка

4. Річка Охтирщини, якій, за легендою дав назву сам Петро І, коли в нього із рук випало скло із підзорної труби.

__________________________Ворскла

5. Назвіть річки Сумської області, що дали назви населеним пунктам

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Ромен – Ромни, Конотоп, Шостка, Грунь, Есмань, Терни, Вири, Клевень, Сироватка

6. Назвіть озеро льодовикового походження, пам’ятка природи загальнодержавного значення, що знаходиться біля села Межиріч Лебединського району

_______________________________________________Шелехівське

 

7. Річка Сумщиниа, що має назву польського парламенту

____________Сейм

 

8. Річка, на якій стоїть місто Суми. Псел

9. Найчистіша річка Сумщини. Ворскла

10. Які річки протікають в м. Білопіллі _____________Вир, Крига

11.Яка річка дала ім’я місту – попереднику Білопілля ______________Вир

 

 

~ 1 ~

 

docx
Додано
29 квітня 2020
Переглядів
678
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку