Інтерактивні вправи
Вправа: «Ритмічне коло»
Мета: розвивати творчі здібності дітей, відчуття ритму, координацію рухів, сприяти позитивному емоційному налаштуванню.
Хід вправи: діти утворюють коло. По черзі вони називають своє ім’я та проплескують ритмічний малюнок ласкавої форми свого імені. Потім діти прослескують цей ритмічний малюнок всі разом.
Вправа «Знаки настрою»
Мета: позитивне емоційне налаштування дітей на подальшу роботу на уроці.
Хід вправи: кожен учень отримує картки, на яких зображені музичні символи. Учитель пропонує дітям за допомогою карток визначити і показати, з яким настроєм вони завітали на урок- радість, сум, спокій, задоволення.
( На картках зображуються музичні знаки – дієзи- гарний настрій, бемолі - сумний, бекари - спокійний)
Руханка «Веселий звукоряд»
Мета: закріпити знання про звукоряд, розвивати комунікативні навички, формувати швидкість реакції на зміну музики, зняти емоційне напруження, втому, підвищити працездатність дітей. Розвивати фізичні якості: спритність, активність.
Хід гри: діти об’єднуються у 2 команди. Кожна команда отримує різнокольорові картки з назвами нот. Під веселу музику діти виконують довільні танцювальні рухи. Із закінченням музики необхідно швидко зібратися в свої команди, головне завдання – розташуватись по порядку звукоряда. Перемагає команда, яка збереться швидше і правильно.
Гру можна повторити 2-3 рази. Ця гра дає можливість не тільки порухатися , а й запам'ятати ноти по порядку.
Вправа «Співаки».
Мета: тренувати навички правильного носового дихання, зміцнювати м’язи обличчя, формувати осмислене та повне дихання під час виконання пісень. Сприяти гармонійному фізичному розвитку дитячого організму. Розвивати вокальні навички дітей.
Хід вправи: діти виконують вивчену на уроці пісню у помірному темпі. Перших два куплети співають учні. Третій та четвертий – може виконуватись або вчителем, або одним з учнів. В цей час інші діти виконують дихальні вправи, згідно тексту пісні. П’ятий куплет весь клас співає разом.
Важливо, щоб дихання було не лише повним, а ще й ритмічним.
Вправа «Рух мелодії»
Мета: вчити дітей імпровізувати, відображати музичний образ в рухах. Зняти втому, покращити свій емоційний стан. Сприяти розвитку координації рухів, розвивати відчуття ритму, образне мислення, розвантажити організм дитини, створити позитивний настрій.
Хід вправи: вправа виконуються на етапі слухання музики.
На запропоновану музику (А. Вівальді «Пори року») діти відтворюють рухи так, як вони відчувають музику. Своїми рухами діти повинні передати характер та загальний настрій музичного твору.