Коротка Вікторія, 53 група
Кейси з генетики
Кейс №1. “Нечуйвітер, партеногенез й закони Менделя” |
Тема уроку: “Закономірності спадковості. І та ІІ закони Менделя” (10 клас) |
Етап уроку: Закріплення вивченого матеріалу |
• У свій час професор ботаніки з Мюнхена К.Негелі порадив Г.Менделюповторити досліди на інших видах. Мендель шанобливо погодився з цим. Але у дослідах на нечуйвітрі, а згодом і на бджолах Г.Мендель не отримав підтвердження відкритих ним законів. • Завдання: Поясніть, чому ж все таки закони Менделя є фундаментальними закономірностями спадковості? |
Кейс №2. “Морські свинки” |
Тема уроку: “Гібридологічний аналіз: основні типи схрещувань” (10 клас) |
Етап уроку: Самостійна робота. Розв’язування задач з генетики. |
• У живий куточок діти принесли двох чорних морських свинок (Cavia porcellus), вважаючи їх чистопородними. Проте в наступному поколінні серед їх потомства з’явились білі свинки. • Завдання: 1. Установіть генотипи цих свинок, якщо відомо, що чорне забарвленнядомінує над білим. 2. Оцініть практичне значення генетичних знань про види схрещування уселекції домашніх тварин. |
Кейс №3. “Близнята” |
Тема уроку: “Закономірності мінливості людини” (10 клас) |
Етап уроку: Домашнє завдання |
• У казці Івана Липи “Близнята” є такі рядки: “Діти-близнята підростали. Перший змалечку був балакучим, веселим, допитливим, його завжди можна |
було бачити серед людей, бо він не любив самотності. Другий був мовчазним, спокійним, замисленим. Любив цілими днями сидіти на березі моря, милуватися далекими горами, купати погляд у небесній блакиті”. • Завдання: 1. Застосуйте свої знання та поясніть, про яких близнят йдеться — моно- чидизиготних? 2. Які молекулярні механізми відмінностей між цими близнятами? |