Розробка класної години в 10 класі на тему: « Мистецтво спілкування. Поради від авторитетів».

Про матеріал

Пропоную сценарій класної годинив 10 класі на тему: « Мистецтво спілкування. Поради від авторитетів»., в якій визначаються основні проблеми комунікації та шляхи їх вирішення за допомогою «порад від авторитетів», зокрема, Д.Карнегі , кадрів з відомих фільмів.

Вчитель зарубіжної літератури КЗЗСО № 1 м. Новомосковська , вчитель-методист Пшеничка Валентина Василівна.

Перегляд файлу

1

 

 Класна година  - 10 клас

Тема: Мистецтво спілкування. Поради від авторитетів.

Мета:визначити основні проблеми комунікації в сучасному світі, спробувати знайти шляхи  їх вирішення за допомогою «порад від авторитетів»; допомогти учням засвоїти  стандартні прийоми ефективного спілкування  і творчо їх використовувати з огляду на ситуацію ;

розвивати навички конструктивного спілкування, уміння висловлювати свою думку, працювати в групах;

виховувати позитивні риси характеру особистості: толерантность, розуміння своєї соціальної ролі, уміння вести себе у відповідності з моральними  нормами і правилами.

Обладнання: компютерна презентація,  уривки  з фільмів «Диявол носить

« Прада» (реж. Девід Френкел) та  « Дванадцять стільців »(реж. М. Захаров) , роздруківки матеріалів  для роботи груп.

 

Хід

1. Вступне слово класного  керівника.

К вам никогда не приходило сожаленье, Что не смогли вы нужных слов найти

 С тем человеком, с кем уже не по пути?

 Вам не мешает ничего вернуться в семьи  Или к обидчику, так , погостить зайти,

 И в диалогах о жизни течении Построить заново сожженные мосты, 

Уравновесившись идеей всепрощения!

 Тех нужных слов – их, просто, раньше не было в карманах У вашей доброй тонкой всеобъемлющей души.

 И деловые разговоры об изъянах  Так долго льют на нашу мельницу пути.

Взаимопонимание есть связка всех ключей  От всех дверей, что жизнью нам закрыты!

 Ах, если б все могли не закрывать очей  От тех речей, что истиной пропитаны

Людина - істота суспільна. І вона постійно знаходиться в численних і різноманітних відносинах з іншими людьми, а значить, вступає з ними в спілкування.  

Опитування:Результати спостереження. Скільки разів і  з якого приводу ви спілкувалися ? При цьому спілкування буває різним: ділове (вчитель - учень; директор - учитель; майстер - робітник; і т. д.); особистісне (друзі, вороги, знайомі, приятелі). А який сенс ви, друзі, вкладаєте в поняття «спілкування»?

Мозковий штурм.Відповіді учнів. Учні: - Для мене це завжди специфічний канал інформації; деякі знання з питань статі я отримав саме в процесі спілкування з однолітками.

- Для мене це насамперед спільна діяльність, у процесі якої я навчився сперечатися, відстоювати свої інтереси і права, а також враховувати думку колективу і підкорятися цьому думку.

- Я думаю, що спілкування - це потреба в іншій людині, особливо якщо він тобі симпатичний. Тоді спілкування може бути не тільки корисним, але й доставити вам величезне задоволення, а значить, і вплинути на ваш настрій і здоров'я. Приємне спілкування - це, як каже моя мама, бальзам на душу.

- Для мене спілкування - це насамперед емоційний контакт; мені подобається сам процес спілкування: сперечатися, доводити, переконувати, вислуховувати доводи інших, ахати і охати, співчувати, переживати і втішати - мені подобається все! І ще спілкування - це завжди пізнання чогось нового.

- Спілкування - це здорово! Правда, іноді хочеться і усамітнитися, щоб відчути себе умиротворено-спокійною, тому що мене ізбиток спілкування напружує. Але в той же час я не заздрю людям, у яких це умиротворення переходить в тугу і навіть душевну ізоляцію. Людина живе серед людей, а спілкування - одна з умов цього життя.

- Спілкування є ще й одним із засобів самовиховання. Якби наші предки не спілкувалися, а спілкуючись НЕ взаємодіяли, хіба вони могли б вижити і досягти того, чим володіє людина в наш час? Саме в процесі спілкування люди обмінювалися досвідом і накопичували корисні знання для своєї життєдіяльності. Таким чином, саме в процесі спілкування люди розвиваються, виховуються і самовдосконалюються.

 

Зараз ми спостерігаємо роз'єднання людей у повсякденному житті. А чи не сприяють цьому роз'єднанню  досягнення технічні - мобільні телефони, соціальні мережі, так звані «аськи» і т.п.? Невміння спілкуватися створює проблеми у відносинах всередині сім'ї, з близькими і друзями, на роботі - в будь-яких сферах нашого життя.А чи бували у вашому житті приклади невдалого спілкування? Відповіді учнів. То ж чи вважаєте ви цю тему актуальною?

II.Мотивація діяльності .Відео «Харизма»1хв.

III. Повідомлення теми. Пропоную обговорити дану проблему і спробувати визначити, чи можна її подолати і з чого можна почати.

IY. Робота по темі.

1.Звернемо увагу на екран .Перед нами фрагмент популярного фільму «Диявол носить« Праду »(реж. Девід Френкел). В епізоді до знаменитого редактору журналу мод «Подіум» Міранди Прістлі приходить шукати місце асистентки інша героїня фільму - Енді. Співбесіда закінчилася невдало. Дивимося фрагмент - шукаємо відповідь на питання: «Чому співбесіда не вдалася? Які помилки вчинили обидві героїні? »                

2.Аналіз ситуації.Приблизний варіант міркувань: Міранда:  Демонстративно займається іншими справами; перериває Енді, майже ображає її: «Це не питання!» (Говорячи про моду і почуття стилю).

Енді: Демонструє незнання про Міранду; нічого не знає про моду, не читала «Подіум», хоча прийшла шукати роботу в редакцію модного журнала. Ітак, домовитися в даному епізоді не вдалося (Не беремо до уваги подальший сюжет фільму) .Можно було цього уникнути?

3. Як не дивно, багатьма зацікавленими людьми давно вже сформульовані правила, які можуть допомогти зробити спілкування більш ефективним.

Наприклад, на початку 90-х років 20 століття велику популярність набули 3 книги американського бізнесмена і психолога Дейла Карнегі (вони написані близько ста років тому). У них у доступній формі автор розповідає, як придбати друзів, як домогтися визнання й успіху, як зберегти нерви.

Звернемося до однієї з них - «Як завойовувати друзів і впливати на людей».

Спробуємо освоїти правила Дейла Карнегі, які з повним правом можна назвати азами мистецтва спілкування.

4. Робота в групах (5). Завдання: Прочитати приклади, наведені автором.Дати короткий коментар до прикладів.Спробувати сформулювати на підставі висновків з даних прикладів правила поведінки, правила бесіди, які допоможуть зробити спілкування ефективним.

Правило № 1 «Щиро цікавтеся іншими людьми».  Правило № 2 «Посміхайтеся». Правило № 3 «Ім'я людини - найважливіший для нього звук на будь-якій мові». Правило № 4 «Заохочуйте інших говорити про самих себе».

Правило № 5 «Говоріть більше про те, що цікавить вашого співрозмовника».

Правило № 6 «Навіюйте співрозмовнику свідомість його значущості».

5. Обговорення результатів роботи в групах (як підсумок - вивісити таблички з правилами, оформлені учнями в групах ).

Як бачимо, Д. Карнегі вважає (і з ним не можна не погодитися!), що ці правила виконувати досить легко.

6. Давайте подивимося і проаналізуємо, як легко можна домогтися успіху при їх дотриманні. Перед нами фрагмент з художнього фільму 1977 р. «Дванадцять стільців» за однойменним романом І. Ільфа та Є. Петрова (реж. М. Захаров) - епізод, в якому Остап Бендер забирає стілець у Еллочки Щукіної .

Чим приваблює Остап? Чому йому вдалося домогтися своєї мети?

При оцінці його дій використовуйте правила Д.Карнеги.

Можливі висновки: Остап озирнувся, зрозумів, як поводитися;

Еллочці поцілував руку, а Фіми потиснув, тобто показав свою зацікавленість господинею. Зробив комплімент про хутро, «підніс» особистість Еллочки, згадав про «кокони». Остап постійно підкреслює значущість Еллочки («Сонечко!», «Тільки ви!»).

Зрозумів, що її цікавить найбільше (коли розглянув кімнату), зняв зі стіни наклейку + сигарети + ситечко + знайомий дипломат із Відня.

В результаті Остап зачарував дівчину і забрав стілець, тобто домігся своєї мети.

Як же чинити,  не порушуючи  такту, щоб бесіда відбулася? Пам'ятайте про правила мовної поведінки .

«Будь доброзичливий!» «Вислухай співрозмовника!» «Не нав'язуйся!»

Роздати пам'ятки «Принципи співробітництва співрозмовників»

Чи уміємо ми виражати свої почуття і слухати інших?

Вправа «Вираз своїх почуттів через пісню»

Інструкція ведучого: Кожна група отримує завдання: передати яке-небудь почуття через пісню (почуття: туга, оптимізм, радість, смуток, творче звершення, ентузіазм,

любов). Потім групи по черзі виконують пісні. Учасники намагаються

відчути, яке почуття висловлюють їхні товариші, наскільки точно їх відчуття.

 Підведемо підсумки. Щоб бути успішним,  щоб відносини з близькими і оточуючими приносили радість, потрібно зовсім небагато.

Трохи зусиль, і спілкування з вами буде самим незабутнім!

Рефлексія.

Сьогодні я зрозумів, що..

Найбільше мне запам яталося.

Для себе я візьму ..

Спасибі за увагу.

 

 

doc
Додано
6 серпня 2018
Переглядів
1106
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку