Науковий керівник:
Бартюк Вікторія Володимирівна
Завдання дослідження :
➢ Систематизувати інформацію з історії шкільної форми.
➢ Дослідити і проаналізувати тенденції сучасної шкільної моди.
➢ Створити ескізи і технічні рисунки колекції шкільної форми і аксесуарів.
➢ Провести міні-маркетингове дослідження.
➢ Проаналізувати основні програми для комп’ютерного конструювання одягу.
➢ Створити лекала для виготовлення моделей шкільної форми, використовуючи вибрану програму.
➢ Розробити технологічні картки на виготовлення обраних моделей шкільної форми.
➢ Розробити дизайн шеврона-нашивки у графічному редакторі.
➢ Виготовити колекцію шкільної форми та аксесуарів «BACK TO SCHOOL».
➢ Презентувати колекцію «BACK TO SCHOOL» на восьмому Відкритому міському фестивалі дитячих театрів моди «Феєрія моди - 2018».
Проблема шкільної форми була завжди актуальною. Багато дітей її просто ненавидить, адже вона, на їхню думку, не дуже красива, та й за комфортністю поступається улюбленим джинсам. Багато школярів проти форми не з принципових міркувань, а через те, що вона негарна, незручна, та й тканина, як правило, не дуже приємна.
Ідеальна шкільна форма має бути пошита з хорошої тканини, що буде легко пратися і не втрачатиме колір. Хороша якість буде запорукою того, що дитина буде задоволена своєю формою та матиме пристойний вигляд протягом навчального року.
Зимовий варіант форми повинен бути досить теплим.
Насамперед шкільна форма повинна бути безпечною. Її, до речі, можна було б прирівняти до спецодягу, адже дитина повинна проводити в ній до 9 годин на добу, при цьому виконуючи різні дії.
Але в Україні немає жодного стандарту, який установлював би вимоги до шкільної форми.
Через носіння неякісних речей дитина може застудитися, отримати алергію і цілий букет інших захворювань, зокрема і серцево-судинної системи.
Фахівці «Укрметртестстандарту» нагадують, що у складі тканини, з якої виготовлена форма, частка синтетики не повинна перевищувати 67 %. Домішки штучних волокон дають змогу формі краще і довше носитись, менше зминатися і мати нормальний вигляд після прання.
Також експерти радять приділяти максимальну увагу і підкладці в шкільному одязі. Майже всі виробники чесно «зізналися» через етикетку, що ця частина одягу виготовлена зі штучних матеріалів.
Вперше шкільна форма з'явилася у Великобританії. Сталося це ще в часи правління короля Генріха VIII (1509 - 1547). Вона була синя, оскільки вважалося, що носіння подібного забарвлення повинно було привчати дітей до смирення, та й тканина такого кольору була найдешевшою. У цій країні до учнівської форми відносять не тільки верхній одяг, взуття, а й навіть шкарпетки. У кожній школі є своя шкільна форма, що зберігається там же і видається всім учням безкоштовно. До форми обов'язково додається кепка або капелюх з логотипом школи і фірмова краватка.
До нас традиція одягати учнів у форму прийшла також з
Великобританії. Можна назвати точну дату – 1834 р.
У Франції шкільна форма була в ходу з 1927 до 1968 року.
У Польщі її скасували в 1988 році.
А от у Німеччині шкільної форми ніколи не було.
Під час роботи над проектом нами опрацьовано інформацію з історії шкільної форми, технології виготовлення дитячого одягу, визначено характерні особливості шкільного одягу від сучасних дизайнерів, проаналізовано особливості дитячого одягу, створено ескізи, технічні рисунки.
Ми визначили особливості технології виготовлення дитячого одягу, характеризували основні технологічні операції, складали технологічні картки, добирали тканину, допоміжні матеріали, фурнітуру, проводили міні-маркетингове дослідження. Створювали і моделювали креслення одягу для дітей молодшого шкільного віку у спеціалізованій програмі.
Колекція одягу «BACK TO SCHOOL» була представлена на восьмому Відкритому міському фестивалі дитячих театрів моди
«Феєрія моди - 2018» у номінації «Ритм життя», де виборола ІІ місце.