Розробка конспекту батьківських зборів

Про матеріал
Розробка конспекту батьківських зборів у 2 класі на тему "Роль спілкування в житті школяра". Метою батьківських зборів є сприяння підвищенню рівня психолого – педагогічної компетентності батьків в питаннях сімейного виховання.
Перегляд файлу

Батьківські збори

Тема: Роль спілкування в житті школяра.

Мета: сприяти активізуванню комунікативної

взаємодії в сімї, здатності батьків до аналізу своєї

виховної діяльності та об’єктивної оцінки її результатів;

 намагатися донести до свідомості батьків, що лише тісна

 співпраця вчителя і батьків може дати позитивний результат

 у навчанні та вихованні дитини. Сприяти підвищенню рівня психолого – педагогічної компетентності батьків в питаннях  сімейного виховання.

 

                                                       Анкета для батьків

( Анкетування проводиться напередодні зборів, щоб вчитель міг узагальнити результати)

Чи можете Ви:

1.У будь – яку мить облишити всі свої справи заради спілкування з дитиною?

2. Попросити поради у дитини, незважаючи на її вік?

3.Зізнатися дитині у власній помилці?

4.Вибачитися перед дитиною у випадку, якщо були неправі?

5.Опанувати себе і зберегти самовладання, навіть якщо вчинок дитини вивів Вас із себе?

6. Поставити себе на місце дитини?

7.Повірити хоча б на хвилину, що Ви добра фея чи прекрасний принц?

8.Розповісти дитині повчальний випадок з дитинства, який охарактеризує Вас  не з кращого боку?

9.Утримуватися від прізвиськ і висловів, які можуть образити дитину?

10.Пообіцяти дитині виконати її бажання за умови гарної поведінки?

11.Домовитися з дитиною про один день, в який вона може робити, що їй заманеться, і Ви не заважатимете?

12.Не прореагувати , якщо Ваша дитина вдарила, штовхнула чи незаслужено скривдила іншу дитину?

13.Не зважати на сльози, примхи, прохання, Якщо знаєте, що це забаганка?

 

А – можу і завжди так дію – 3 бали.

Б – можу, але не завжди так дію – 2 бали

В – не можу – 1 бал

 

Від 30 до 39 – Ви дотримуєтесь правильних принципів виховання.

Від 16 до 30 – Ваш метод виховання – палиця і пряник.

Менше  16 балів – у Вас немає педагогічних навичок і бажання виховувати дитину.

 

                                               Хід зборів

1.Привітання.

2. Узагальнення результатів проведеного  напередодні зборів анкетування.

Дотримуються правильних принципів виховання –

Використовують метод виховання – палицю і пряник –

Не мають бажання виховувати дитину –

3.Виховна вправа «Букет батьківського  виховання»

На дошці плакат з намальованою вазою . На партах розкладено набори квітів з написами. Колір квіток не видно, кольорова сторона розвернута до парти. Попросити батьків не перевертати квітку. Вчитель просить обрати батьків 1- 2 квітки, на яких написано методи, якими  найчастіше вони користуються у вихованні власної дитини. Батьки виходять до дошки і наклеюють квіти  над вазою. В результаті вийде букет.

 

C:\Documents and Settings\Администратор\Мои документы\Мои рисунки\MP Navigator\2019_03_05\IMG_0002.jpg

( На квітках темних кольорів – чорному і коричневому – написано такі методи: покарання, зауваження, нотації, повчання, вмовляння, глузування, ігнорування. На яскравих квітах – заохочення, підтримка, вислуховування, посмішка, особистий приклад. Коли букет буде закінчено, батьки самі побачать : чи правильно вони виховують дітей. Який букет вийде: темний і сумний чи світлий і яскравий?)

4. Оголошення теми і плану зборів.

 Сьогодні ми побачили по ваших анкетах і по вправі, яку щойно виконували, що не все так добре  вдається вам у вихованні ваших дітей. А з чого ж повинно починатися виховання? Перш ніж оголосити тему наших сьогоднішніх зборів, я б хотіла запропонувати вам послухати ось таку невеличку історію.

          У невеличкому мальовничому селі жила працьовита і дружна родина: тато, мама, бабуся і другокласниця Софійка. Тато часто їздив у відрядження. Мама працювала в лікарні і дуже часто затримувалась на роботі. Тому більше всього часу Софійка проводила з бабусею. Бабуся на городі – і дівчинка там, бабуся порається по господарству – і Софійка тут як тут. І , навіть, уроки онучці допомагала робити бабуся.

       Але, коли наступала ніч і треба було лягати спати, Софійці так хотілося, щоб поруч була матуся, яка б приголубила її і розповідала різні цікаві історії. Та мама з роботи поверталася занадто пізно. Дівчинка встигала вже заснути.

       Одного разу, повертаючись зі школи,  Софійка потрапила під дощ і дуже змокла. Прокинувшись зранку, дівчинка відчула жар по всьому тілу і зрозуміла, що захворіла.. В цей час до доньки, побажати доброго ранку , зайшла мама. Вона побачила, що донечці дуже погано. Мама вийшла з кімнати, не зачинивши за собою двері і мала Софійка почула, як мама відпрошується на цілий день з роботи.

     Дівчинка з радощів забула і про свою застуду. Цілий день мама з донечкою провели разом: разом снідали і обідали, разом дивилися телевізор, разом допомагали бабусі. Мама розповідала маленькій про свою роботу, а дівчинка – про те, що відбувалося за останній час у школі. Їм було весело  і добре разом.

    Ввечері, лягаючи спати, Софійка запитала у матусі : «Мамо, скажи, невже для того, щоб ми з тобою провели такий чудовий день, мені потрібно було захворіти?» У матусиних очах промайнув сум і біль….

  • Шановні батьки, як ви думаєте, чого не вистачало маленькій Софійці?

Отже, на сьогоднішніх зборах піде мова про СПІЛКУВАННЯ.

        Якщо Ви пам’ятаєте, то у анкетах, які ми аналізували на початку зборів, найпершим звучало питання : « Чи можете Ви у будь - яку мить облишити всі свої справи заради спілкування з дитиною?»  З   __ батьків у класі лише ____ відповіли так. Про що це нам говорить?

Наша робота сьогодні  пройде за таким планом:

1.Спілкування в родині.

2.Проблеми спілкування в дитячому колективі ( в школі).

3. Завдання вчителя і батьків у подоланні проблем у спілкуванні дітей.

5. Слово вчителя.

     Виховує все: люди, речі, явища, але преш за все і найдовше – люди. З них на першому місці – батьки. Родина – це природний осередок найглибших людських почуттів, де дитина засвоює основи моралі серцем і душею, коли розвиваються почуття доброти, чуйності, совісті, правдивості, любові до всього живого. Батьки – головні природні вихователі дитини. Основний чинник у формуванні особистості – це виховний клімат сімї. Рідна домівка – це не тільки місце притулку, дах над головою, а й тепле родинне вогнище, місце захисту від усіх життєвих негараздів.

    У сімї дитина набуває вмінь і навичок в різних сферах суспільного життя, насамперед, навичок людського спілкування. Спілкування, в якому будуть  ввічливість, уважність,відповідальність, скромність, тактовність, чуйність, делікатність.

    Спілкування в родині – це перш за все час, проведений батьками разом з дітьми. І не під екранами телевізорів, коли мама дивиться улюблений серіал, а дитина просто сидить мовчки поруч. І не святкування Нового року за одним столом, коли дорослим нема діла до дитини. А спілкування на природі, чи під час відвідування зоопарку, кінотеатру, піцерії , бібліотеки чи просто сидячи з дитиною вдома, малюючи, клеючи , ліплячи те, що дитині так цікаво.

    Чи замислювалися Ви над тим, скільки часу відводите на спілкування з дитиною? Чи все знаєте про її успіхи і негаразди? Знайте, а дитина все помічає і пам’ятає. Бо час, проведений з вами, для них дорогоцінний.

 6. Перегляд виставки дитячих робіт.

     

C:\Documents and Settings\Администратор\Мои документы\Мои рисунки\MP Navigator\2002_01_01\IMG_0005.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перед батьківськими зборами діти виконують таку роботу: кожен з дітей отримує ось такий аркуш, дівчатка – з малюнком дівчинки, хлопчики – з зображенням хлопчика. На стрілках вони повинні написати членів своєї сімї. ( Стрілки, звичайно, будуть заповнені не у всіх однаково). Потім дитина повинна зафарбувати таку частину стрічки, скільки , на її думку, часу вона проводить з тим чи іншим членом родини. Найменша кількість часу обов’язково червоним кольором. Батьки намагаються вгадати, де малюнок їхньої дитини.

  Після того, як батьки розібрали малюнки, проводиться коротке обговорення.

Зразок

 

 

C:\Documents and Settings\Администратор\Мои документы\Мои рисунки\MP Navigator\2002_01_01\IMG_0006.jpg

7. Слово вчителя.

     Життя дитини не обмежене лише перебуванням вдома. Багато часу вона проводить у школі. І тут моїм завданням стає: правильно і позитивно спрямувати  спілкування. Тобто:

  • Дитина повинна навчитися орієнтуватися в правилах культури поведінки;
  • Володіти навичками всіляких способів побудови, підтримки та розвитку взаємовідносин, заснованих на прийнятті активної позиції партнера, чуйності до емоційного стану партнера по спілкуванню ( вміння співпереживати у невдачі, радіти за успіхи іншого), уміння узгоджувати свої бажання з думкою інших учасників;
  • Володіти умінням аргументовано і спокійно довести свою точку зору, умінні справедливо й адекватно оцінювати себе й інших партнерів по діяльності.

        Слово - - найбільш виразний засіб людського спілкування. Уміння говорити, слухати – важливі умови взаєморозуміння. Немає у світі зброї, сильнішої за слова. Недарма говорять, що словом людським можна зсунути гору з місця. Словами борються, словами люблять, словами ненавидять, словами вбивають, словами творять величезні справи. Тому треба навчити дитину правильно добирати слова для спілкування.

     У наш час комп’ютерної техніки ми і наші діти розуміють, що сучасні засоби зв’язку допомагають нам спілкуватися на будь – якій відстані в будь – який час. А ми, дорослі, повинні нагадати дітям, що інтернет не дає можливості потиснути руку при зустрічі, обійняти рідну людину.

    В чому ж саме полягає така велика роль спілкування?  А якраз в тому, що коли людина спілкується – вона отримує досвід, черпає мудрість, обмінюється думками і просто відчуває, що комусь дійсно потрібна.

8. Творча вправа « Художники»

    Вчитель кладе на кожну парту, де сидять по двоє батьків, листок з таким малюнком і запитує:

  • Як Ви думаєте, що можна домалювати з такого кружечка? (Квітку, сонце). Давайте уявимо, що це все таки квітка.

 

 

 

 

 

Потім вчитель роздає кожному з батьків по три  різнокольорові конверти і пропонує взяти лише один, дістати те, що в ньому є і доробити квітку або сонечко. Найкраща квітка або сонечко вийде в тієї пари, кожен з якої взяв до рук конверт однакового  кольору.

 ( В зелених конвертах по 5 рожевих пелюсток, в синіх – по 5 червоних пелюсток, в фіолетових – по 5 жовтих)                                                                               

 

 

 

 

 

 

C:\Documents and Settings\Администратор\Мои документы\Мои рисунки\MP Navigator\2002_01_01\IMG_0007.jpgC:\Documents and Settings\Администратор\Мои документы\Мои рисунки\MP Navigator\2002_01_01\IMG_0007.jpgC:\Documents and Settings\Администратор\Мои документы\Мои рисунки\MP Navigator\2002_01_01\IMG_0007.jpg                                         

 

 

  А тепер уявіть, що квітка – це ваша дитина. Чи гарною буде вона, якщо  Ви і я не будемо робити спільних зусиль у формуванні в неї уміння спілкуватися?

    На прикладі цієї вправи,я хотіла, щоб Ви зрозуміли, що необхідною умовою правильного виховання дітей є тісний контакт між сімєю і школою, взаєморозуміння і взаємоповага між учителем і батьками.     

( Коли роботи завершено, можна дописати на пелюстках, якою ми хочемо бачити дитину в майбутньому).

       Нашу зустріч мені хотілося б закінчити такими словами:

« Неможливо плеснути в долоні  однією рукою. Учитель – це тільки одна «долонька». І якою б сильною, творчою і мудрою вона не була, без батьків, без їх другої «долоньки» , вчитель безсилий»                                                                                                                                             

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Якушева Наталя Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Рябініна Наталя Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Гончаренко Альона Володимирівна
    Дякую, дуже корисний матеріал!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Балко Лідія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Демченко Маргарита Андріївна
    Дякую за вашу працю! Матеріал чудовий та актуальний в сьогоденні.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
docx
Додав(-ла)
Галатюк Галина
Додано
12 червня 2019
Переглядів
6340
Оцінка розробки
5.0 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку