16 вересня о 18:00Вебінар: Робота з дітьми, що мають синдром Дауна: цікаво про важливе

Батьківська зустріч. Тренінг "Здоров'я - цінність нашого життя"

Про матеріал
Мета. Дати поняття щодо ведення здорового способу життя батьків та дітей, вчити батьків визначати життєві цінності; надати інформацію про психічне здоров’я, можливість учасникам усвідомити наявність в житті факторів, що руйнують здоров’я; сприяти визначенню власних духовних цінностей та орієнтації на здоровий спосіб життя, формувати толерантне ставлення до людей.
Перегляд файлу

Наталія  Володимирівна Коваленко,

вчитель початкових класів 

Смілянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. №6

Смілянської міської ради Черкаської області

Батьківська зустріч

Тренінг «Здоров’я – цінність нашого життя»

 

Мета. Дати поняття щодо ведення здорового способу життя батьків та дітей, вчити батьків визначати життєві цінності; надати інформацію про психічне здоров’я, можливість учасникам усвідомити наявність в житті факторів, що руйнують здоров’я; сприяти визначенню власних духовних цінностей та орієнтації на здоровий спосіб життя, формувати толерантне ставлення до людей.

Обладнання: плакати, папір, бейджики, ручки, маркери, дерево (очікування), дошка, скотч, моделі здоров’я, плакати: «Шкідливі звички», роздатковий матеріал, музичне супроводження.

 

 Підготовча робота

 

Анкета для батьків «Фізичний стан Вашої дитини»

1. Як часто хворіє ваша дитина?

- інколи

- часто

2. Причини хвороби

- недостатнє фізичне виховання у школі

- недостатнє фізичне виховання в сім’ї

- спадковість

3. Чи знаєте ви фізичні показники, які допомагають слідкувати за правильним розвитком вашої дитини?

- так

- ні

- частково

4. На що, на Ваш погляд, повинні сім’я і школа звертати увагу піклуючись про здоров’я(фізичний та емоційний  стан дитини)?

- дотримання режиму дня

- раціональне, калорійне харчування

- повноцінний сон

- достатнє перебування на свіжому повітрі

- заняття з фізкультурою та спортом

- загартувальні заходи

- якість освітнього середовища

5. Які загартувальні процедури найбільше підходять вашій дитині?

- ходьба босоніж

- прогулянки на свіжому повітрі

- умивання обличчя, шиї, рук до ліктя водою кімнатної температури

- легкий одяг на прогулянці

6. Чи знаєте як зміцніти здоров’я дитини вдома?

- да

- ні

- частково

7. Чи потрібна Вам допомога школи,  щоб зміцнити здоров’я дитини?

- так

- ні

- частково

 

Перебіг зустрічі

I. Організаційна частина
ІІ. Оголошення теми та мети тренінгу

Тема сьогоднішнього заняття: «Здоров’я – цінність нашого життя» і поговоримо ми про здоров’я, про активну життєву позицію, спробуємо визначити власні духовні цінності та їх вплив на наше життя.
IIІ. Основна частина
1. Вправа «Знайомство»
Мета. Знайомство з учасниками, презентація себе, налагодження контакту між учасниками, розширення відомостей про присутніх, сприяти розвитку позитивних  емоції.
- Учасники сидять у колі. По черзі кожен називає своє ім’я і прикметник на ту ж букву. Наприклад: великий Володимир або прекрасна Поліна. Кожен наступний називає ім’я та прикметник попереднього учасника, а потім своє ім’я та прикметник. Якщо якийсь учасник не зможе зразу включитись у гру, слід надати йому можливість поміркувати і натомість передати слово наступному учаснику.
2. Обговорення правил групи
       Правила – це закони групи, за якими вона живе, під час проведення тренінгу. Вчитель з учасниками обговорює правила спілкування в групі. Орієнтовні правила можуть бути:
- слухати і чути;
- бути активним;
- говорити тільки за темою і тільки від свого імені;
- не критикувати: кожен має право на власну думку;
- взаємоповага;
- правило піднятої руки.
3. Очікування учасників
Мета. Визначити сподівання й очікування учасників щодо проблематики засідання.
Хід вправи. Батькам роздаються невеликі кольорові папірці. Вчитель просить написати на них, чого саме батьки чекають від заняття. Потім всі по черзі промовляють свої очікування та прикріплюють на плакаті із зображенням великого дерева.
2. Інформаційне повідомлення «Що таке здоров’я?»
Вчитель. Здоров’я – спосіб життя людини. Це той стиль, що людина вибирає для себе, і саме він визначає, досягне людина благополуччя чи ні. Давно доведено що усе, що робить людина, відбивається на стані її здоров’я. Добре здоров’я – це постійний процес. До доброго здоров’я людина може йти, будучи зовсім здоровою чи навіть інвалідом. Добре здоров’я містить всі цілі життя людини, її інтереси і звички. Людина в житті може йти двома шляхами: один веде її до здоров’я, інший – від здоров’я.
        Отже, сьогодні ми спробуємо скласти свій шлях до здоров’я, а от в якому напрямку до нього йти – обирати вам!
3. Вправа «Продовж речення».  «Здоров’я – це …»

Здоров’я це нічого, але все без здоров’я ніщо.
Здоров’я це стан повного фізичного, соціального і психічного благополуччя, а не лише відсутність хвороби чи немічність.
Здоров’я це утримування від уживання спиртних напоїв і паління.
– Фізичний чи психічний стан, коли відсутній дискомфорт чи біль, що дозволяє конкретній людині найефективніше і найдовше функціонувати в середовищі.
Здоров’я значить бути щасливим.
Здоров’я – це відчуття радості від того, як ти виглядаєш.
Здоровий спосіб життя – це такий спосіб життя, який зберігає і поліпшує здоров’я.

4. Гра «Хто я?»

Хід гри. Присутні стають у коло і  обирають із трьох запропонованих варіантів спортивного інвентарю, той, з яким вони себе можуть асоціювати. Після цього необхідно зобразити обраний предмет. Ви – м’яч, футбольні ворота, чи гиря. Обговорення:

  • Чому були спільні позиції?
  •  Від чого залежали відповіді?

Підсумок тренера: незважаючи на те, що у вас різні прагнення, мрії, здібності, але є речі, які нас об’єднують. На нашому шляху зустрічаються люди, які чимось схожі на нас. Тому наступна вправа буде спрямована на пізнання інших. За принципом обраного предмета батьки об’єднуються у групи.

5.Вправа «Модель здоров’я»
Хід вправи. Батьки розбиваються на групи й усім групам пропонується зобразити модель здоров’я, в яку можуть входити всі складові здоров’я (фізична, соціальна, психічна та духовна).  Групи представляють свою модель.
        Після представлення групам пропонується обмінятися своїми моделями. Далі група, якій дісталася чужа модель, «руйнує» її, тобто, імпровізує чинники, що руйнують здоров’я.
Вчитель.  Що ви відчували, коли руйнували чужу модель здоров’я? Чи легко відновити зруйноване?
Висновок: відновити зруйноване дуже важко, тому треба берегти те, що маємо.
6. Вправа  «Мікрофон»

«Мої дії для забезпечення здорового способу життя власної  сімї…»
Мета. Навчити учасників визначати власні духовні цінності та усвідомити їх роль для зміцнення здоров’я членів родини.
Хід вправи. Учасники тренінгу вислуховують один одного та приходять до спільного висновку.
7. Вправа „10 заповідей здоров’я”.
Мета. Звернути увагу учасників на власні звички та необхідність здорового способу життя, закріплення знань, отриманих на занятті.
Хід вправи.  Тренер запитує в учасників: «Що таке заповідь?»

Батькам  пропонується уявити себе мудрецями, які жили в давнину і дати 10 настанов – заповідей для зміцнення здоров’я. Після закінчення тренер пропонує кожній групі учасників записати свої заповіді  на плакатах. Кожна група презентує свої заповіді, після чого роблять висновок, які заповіді найважливіші (акцент робиться на ті, що найбільше повторюються).
8. Вправа «Запитання – відповіді»
Мета. Підведення підсумків тренінгу, перевірка набутих знань.
Хід вправи. Учасники об’єднуються в групи. Тренер розподіляє запитання:
група 1. Для чого нам потрібне здоров’я?
група 2. Що заважає людям бути здоровими?
група 3. Що шкодить здоров’ю?
група 4. Від чого чи від кого залежить стан здоров’я?

9. Вправа «Дій»

Мета. Сформулювати плани на майбутнє з урахуванням знань, отриманих під час тренінгу.

Хід вправи. 1.Запропонувати кожному учаснику продумати про те. Що він отримав від  зустрічі, і що збирається робити після зустрічі. 

2. Запропонувати батькам розділити аркуш паперу на три стовпці з написом «6 місяців»,  «3місяці» й «Завтра» та заповнити ці стовпці.

3. Дати учасникам 10 хвилин, а потім попросити кожного зачитати одну найважливішу річ із колонки.

ІІІ. Підведення підсумків зустрічі
Мета. Отримати від кожного учасника інформацію про враження від проведенного тренінгу.
Хід вправи. На столі лежать червоні та жовті паперові  троянди. Тренер пропонує обрати квітку відповідно до їх вражень від зустрічі (червона - свої позитивні враження від тренінгу, а жовтого кольору – побажання щодо поліпшення нашої роботи).
       Після того, як учасники опишуть власні враження, підходять до загального плакату і наклеюють квіти, створюючи букет здоров’я.

 Вчитель вручає рекомендації надані видатним українським педагогом В.О. Сухомлинським, які допоможуть загартувати дитину, виховати її здоровою.