Розробка конспекту уроку. Тема: Робота з дитячою книжкою. О. Лущевська «Шашки». Закріплення звукового значення букви «ща».

Про матеріал

Розробка конспекту уроку з української мови. Для учнів 1 коасу. Тема: Робота з дитячою книжкою. О. Лущевська «Шашки».

Закріплення звукового значення букви «ща».

Мета: познайомити з оповіданням О.Лущевської «Шашки»; закріпити знання учнів про звукове значення букви “ща”; вдосконалювати вміння звуко - буквеного аналізу слів; вправлятися над читання слів, зв'язного тексту; удосконалювати уміння переказувати прочитане;

розвивати навички правильного свідомого читання, увагу, пам'ять, мислення і мовлення, пізнавальні здібності учнів, збагачувати їх словниковий запас; формувати початкові уміння самостійно працювати з книгою;

виховувати цікавість до роботи з дитячою книжкою, заохочувати до вивчення ігор;

Обладнання: презентація, картки.

Тип уроку: урок закріплення знань, умінь та навичок

Методи роботи: словесні, практичні, наочні;

Форми роботи: фронтальна, індивідуальна, парна, урок - гра;

Принципи роботи: доступності, врахування вікових особливостей, систематичності, послідовності.

Перегляд файлу

 

Урок: українська мова (читання)

Клас: 1

Тема: Робота з дитячою книжкою. О. Лущевська «Шашки».

Закріплення звукового значення букви «ща».

 

Мета: познайомити з оповіданням О.Лущевської «Шашки»; закріпити знання учнів  про звукове значення  букви “ща”; вдосконалювати вміння звуко - буквеного аналізу слів;  вправлятися над читання слів,  зв’язного тексту; удосконалювати  уміння переказувати прочитане;

розвивати  навички правильного свідомого читання, увагу, пам’ять, мислення і мовлення, пізнавальні здібності учнів, збагачувати їх словниковий запас; формувати початкові уміння самостійно працювати з книгою;

виховувати цікавість до роботи з дитячою книжкою, заохочувати  до вивчення ігор;

 

Обладнання:  презентація, картки.

Тип уроку:  урок закріплення знань, умінь та навичок

Методи роботи: словесні, практичні, наочні;

Форми роботи: фронтальна, індивідуальна, парна, урок - гра;

Принципи роботи: доступності, врахування вікових особливостей, систематичності, послідовності.

Хід уроку

І. Організація класу

Вже дзвінок нам дав сигнал

Працювати час настав,

Тож і ми часу не гаймо,

Роботу швидше починаймо.

План уроку

1.Перевірка готовності до уроку

2.Робота в парах

3.Повторення та закріплення вивченого

4. Фізхвилинка

5. Робота з дитячою книжкою

       6.Підсумок уроку

 

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Девіз уроку

Не просто слухати,  а чути.

Не просто відповідати, а  міркувати.

Дружно і плідно працювати.

 

  • Діти,  а ви любите грати в ігри?
  • Які саме?

Всім відомо, що видами спорту є не тільки рухомі, але і настільні ігри .

 

  • Сьогодні у нас з вами незвичайний урок,   на дошці  зашифрована  назва гри,  нам потрібно буде здогадатися, що це за гра за допомогою підказок.

Творче завдання

Прочитати слова.

 До слів розташованих у лівому стовпчику, дібрати слова з правого стовпчика і з’єднати їх лініями.

Смачний                  ящірка

Зелений                   борщ

 Сильний                 кущ

Прудка                    дощ

 – Яка є спільна літера у словах з правого стовпчика?

  • Які звуки вона позначає?
  • Як ви гадаєте, яка тема нашого уроку?

ІІІ.Оголошення теми та мети уроку.

На уроці ми з вами закріпимо знання про букви «Щ», «щ», їх звукове значення, опрацюємо текст «Шашки» О.Лущевської.

ІV. Повторення та закріплення вивченого.

1.Загадка

Мене частенько просять, ждуть,

А тільки покажусь,- ховатися почнуть. ( Дощ )

2. Звуко–буквений аналіз слова – «дощ».

(два гравці)

3.Робота над скоромовкою

Дощ хлющить на зелен плющ,

Під плющем сховався хрущ.

(у кожного є по 12 предметів)

 4. Прочитати акровірш

 Що тут казати – хижа, знай

У неї апетит найкращий

Карасику, ти не дрімай,

А то в її потрапиш пащу.

- Відгадайте, хто це?

5. Звуко-буквений аналіз слова «щука».

(є розділова лінія гравців)

 V  Робота з дитячою книжкою О.Лущевська «Шашки»

Давайте згадаємо з яких складових складається книга?

Складові книги:

  • обкладинка 
  • титульна сторінка
  • передмова
  • зміст
  • Якщо нам необхідно знайти певне оповідання, які дії ми будемо виконувати?
  • З яким оповіданням познайомилися? (О.Лущевська «Шашки»)
  1. Короткі біографічні відомості О.Лущевської

Ім`я  Оксани  Лущевської  в  сузір`ї  сучасних  дитячих  письменників  з`явилося  нещодавно, але  не  залишилось  не  поміченим.  Адже  це  молода, енергійна, талановита письменниця, поетеса.  Народилася  на  Черкащині, в маленькому містечку  Тальне    17  лютого  1982  року.    Вищу освіту здобула в Уманському державному педагогічному університеті  ім. Павла  Тичини, де навчалася на філологічному відділені. За фахом - вчитель української мови та літератури, англійської мови та літератури,  світової літератури. Дівчина  вчителювала  мало, проте  має  великий досвід роботи у дитячих таборах. Писати  почала  років  з  десяти. Серйозне  захоплення  зародилося, коли  Оксана  була  студенткою  третього  курсу.

2042.JPG   Перші  вірші  написані  російською  мовою, але  згодом, будучи  на четвертому курсі,  Лущевська  написала кілька віршів українською  мовою. Саме ті вірші потрапили до студентського альманаху, котрий і досі видається в університеті. Коли  Оксана  вперше  побачила  свої вірші на стенді біля кафедри літератури, вирішила, що то вже було велике досягнення. Потім кілька років  зовсім не писала. А от коли потрапила  до  Сполучених  Штатів  Америки, певно, почуття  до рідного загострилися, і письменниця почала писати поезію.
   В  Америці  Оксана  Лущевська  живе  вже  чотири роки. Атмосфера таки  вплинула і  на неї, і на творчість: перші два роки  взагалі нічого не писала, а потім розпочала писати із певним новим диханням. Можна сказати, що її проживання в  Америці  вплинуло більш позитивно на творчість, аніж негативно. Мабуть, проживаючи  за  кордоном,  у кожної людини  проявляється  надмірна  любов  до  рідної мови, культури, літератури.
   «Писати  для  дітей, кажуть, треба  так  само  добре, як  і  для  дорослих, тільки  набагато  краще». (О. Лущевська»).

 

3. Робота над оповіданням  Шашки”.

а) Словникова робота

Дамка -  шашка, що досягла останнього ряду шахівниця.

Проаналізувати - розібрати, розглянути.

Форсувати -  прискорювати проходження, здійснення, розвиток.

б)Зачитування частини оповідання

- читання ланцюжком

( Ходи робляться по черзі  )

в) Аналіз оповідання

- Про кого йде мова в оповідання?

- В яку гру любить грати хлопчик?

- З ким він грає в цю гру?

- Як вона себе поводить?

- Чому саме Люся  себе так поводе?

- Кого матуся час від часу залишає на хлопчика?

- Чи вміє Марк грати в шашки?

- Що він з ними робить?

- А чому саме так?

- Чи можна так робити?

- Чому хлопчик полюбляє грати сам із собою?

- Коли  змагаються між собою хлопчик та тато?

- Якими  пальцями виконують ходи?

- З ким хлопчик тренується гратися в шашки?

(Зворотний хід може бути тільки у  одному випадку)

 (Одна із фігур може бути дамкою)

VI. Підсумок уроку

  • Отже, яка гра зашифрована?
  • Як ви здогадалися?
  • А хто вміє грати в настільну гру «Шашки»?
  • Розкажіть правила гри?

 

( Правила гри в «Шашки»)

1.Ігрова дошка розрахована на двох гравців

2. У кожного супротивника є по 12 шашок

3. Згин на дошці є розділовою лінією полів гравців.

4. Перший хід робить той, у кого шашки білого кольору.

5.Ходи робляться по черзі  по діагоналі темного кольору.

6.За один прийом можна одночасно побити  кілька шашок супротивника, якщо вони розташовані так, що між ними є вільні клітини для ходів.

7. Зворотний хід може бути тільки у випадку биття противника.

8.Фігура, що дійшла до протилежного краю дошки, стає дамкою (її перевертають , щоб відрізняти «дамку» від простих фігур).

9. Дамка отримує право переміщатися на будь-яку кількість клітин вперед або назад.

 

  • Над якою темою працювали на уроці?
  • Яке оповідання обговорювали?
  • Що вам сподобалося на уроці?
  • Що нового дізналися?

 

 

doc
Додано
3 березня 2018
Переглядів
2391
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку