Мета:
Освітня: виявити особливості унікальності і своєрідності географічного положення, природи Антарктиди Дати уявлення про відкриття, подорожі та сучасні дослідження та його минуле.
Розвиваюча: розвивати пізнавальний інтерес до географії, уміння працювати з картою, атласом, контурною картою; формулювати питання, самостійно мислити, моделювати та прогнозувати, робити висновки.
Виховна: виховувати патріотичні, екологічні та естетичні почуття.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Технології: традиційного навчання, проблемного навчання та ігорові,
розвитку критичного мислення, інтерактивного навчання та технологія моделювання, «перевернутого навчання»
Обладнання: підручник, робочі зошити, атласи, настінна карта, профільний журнал «Краєзнавство. Географія. Туризм» №1(894) січень 2018р. с. 18-24
відеоматеріали та презентація
ХІД УРОКУ
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Що таке материк?
Які ви знаєте материки?
Скільки є океанів?
ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів –
У 7 класі ми вивчаємо географію материків і океанів. Ми вже з вами багато подорожували і багато знаємо про особливості кожного з них. У 6 класі ми вивчали природні зони світу, сьогодні Вам ці знання знадобляться.
«Королева холоду», «безлюдний континент», «царство завірюх і вітрів», «світовий холодильник»... так називають цей унікальний материк, що не схожий на жоден континент світу. Це – велетенська льодова пустеля. –
Здогадались? Це …Антарктида
VІ. Вивчення нового матеріалу.
Антарктида – льодовий континент посеред Антарктики
Це– незвичайний материк за своїм розташуванням. ЇЇ називають «материком на краю світу».
Вона майже цілком розташована за Південним полярним колом у полярних широтах. Майже в центрі материка розміщений Південний полюс, тому всі береги Антарктиди «дивляться» на північ.
Карта+Атлас. Практична робота на контурній карті
Потужний льодовиковий покрив визначає форму та розміри материка. Часто буває нелегко провести межу, де закінчується суша під шаром криги.
Саме краї льодовика, що обриваються стіною вбік океану, утворюють берегову лінію. Сповзаючи на шельф та спираючись на океанічне дно, вони утворюють шельфові льодовики. Давайте подумаємо, чи так було завжди?
Відкриття Антарктиди (повідомлення учнів)
За останні десятиліття було зроблено багато досліджень, що збагатили науки про природу Землі за напрямами: морські дослідження, біологічні ресурси, верхні шари атмосфери, льодовий покрив, клімат тощо.
Антарктида не належить жодній державі.
Тут заборонено видобуток корисних копалин, полювання на тварин, випробування зброї тощо.
VІ. Закріплення вивченого матеріалу.
«Вірю-не вірю».
1. Материк Антарктида за своєю площею більший лише за Австралію. (Так)
2. Антарктида омивається водами 4 океанів. (Ні)
3. Антарктида майже повністю лежить за південним полярним колом. (Так)
4. Антарктиду відкрив Д.Кук. (Ні)
5. З поміж усіх континентів Антарктида була відкрита другою. (Ні)
6. Поверхня материка складається з 2х « поверхів». (Так)
7. Антарктида – найнижчий материк на Землі. (Ні)
8. Антарктида – найвологіший материк на Землі. (Ні)
9. Найнижча температура планети зафіксована саме в Антарктиді. (Так)
10. У внутрішніх районах материка переважає антициклональна без опадів погода. (Так)
11. На узбережжях материка тепліше, ніж у центрі. (Так)
12. В Антарктиді чітко виражені пори року. (Ні)
13. Антарктида – пустеля. (Так)
14. Життя більшості тварин пов`язане з центральною частиною материка. (Ні)
15. Постійне населення відсутнє. (Так)
16. Особливе місце у покриві Південного океану належить шельфовим льодовикам. (Так)
VІІ. Підсумок уроку. Учні за допомогою мікрофона продовжують тезу «Антарктиду називають «полюсом холоду планети» тому що…»
«Колись тут був тропічний пояс, тому що…»
« В майбутньому Антарктиду чекає….»
Домашнє завдання; Опрацювати матеріал параграфа , позначити на контурній карті берегову лінію материка
Бережанський ліцей №2
Розробка конспекту уроку
з географії для 7 класу
Географічне положення Антарктиди.
Дослідження материка.
з досвіду роботи учителя географії, пізнаємо природу
та фінансової грамотності Бережанського ліцею №2
Якимець Лесі Василівні
Бережани
З досвіду роботи учителя географії, пізнаємо природу
та фінансової грамотності Бережанського ліцею №2
Якимець Лесі Василівні
Тема: Географічне положення Антарктиди. Дослідження материка. Українська дослідна станція «Академік Вернадський». Міжнародний статус материка.
Мета:
Освітня: виявити особливості унікальності і своєрідності географічного положення, природи Антарктиди Дати уявлення про відкриття, подорожі та сучасні дослідження та його минуле.
Розвиваюча: розвивати пізнавальний інтерес до географії, уміння працювати з картою, атласом, контурною картою; формулювати питання, самостійно мислити, моделювати та прогнозувати, робити висновки.
Виховна: виховувати патріотичні, екологічні та естетичні почуття.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Технології: традиційного навчання, проблемного навчання та ігорові,
розвитку критичного мислення, інтерактивного навчання та технологія моделювання, «перевернутого навчання»
Обладнання: підручник, робочі зошити, атласи, настінна карта, профільний журнал «Краєзнавство. Географія. Туризм» №1(894) січень 2018р. с. 18-24
відеоматеріали та презентація
ХІД УРОКУ
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Що таке материк?
Які ви знаєте материки?
Скільки є океанів?
ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів –
У 7 класі ми вивчаємо географію материків і океанів. Ми вже з вами багато подорожували і багато знаємо про особливості кожного з них. У 6 класі ми вивчали природні зони світу, сьогодні Вам ці знання знадобляться.
«Королева холоду», «безлюдний континент», «царство завірюх і вітрів», «світовий холодильник»... так називають цей унікальний материк, що не схожий на жоден континент світу. Це – велетенська льодова пустеля. –
Здогадались? Це …Антарктида
VІ. Вивчення нового матеріалу.
Антарктида – льодовий континент посеред Антарктики
Це– незвичайний материк за своїм розташуванням. ЇЇ називають «материком на краю світу».
Вона майже цілком розташована за Південним полярним колом у полярних широтах. Майже в центрі материка розміщений Південний полюс, тому всі береги Антарктиди «дивляться» на північ.
Карта+Атлас. Практична робота на контурній карті
Потужний льодовиковий покрив визначає форму та розміри материка. Часто буває нелегко провести межу, де закінчується суша під шаром криги.
Саме краї льодовика, що обриваються стіною вбік океану, утворюють берегову лінію. Сповзаючи на шельф та спираючись на океанічне дно, вони утворюють шельфові льодовики. Давайте подумаємо, чи так було завжди?
Відкриття Антарктиди (повідомлення учнів)
За останні десятиліття було зроблено багато досліджень, що збагатили науки про природу Землі за напрямами: морські дослідження, біологічні ресурси, верхні шари атмосфери, льодовий покрив, клімат тощо.
Антарктида не належить жодній державі.
Тут заборонено видобуток корисних копалин, полювання на тварин, випробування зброї тощо.
VІ. Закріплення вивченого матеріалу.
«Вірю-не вірю».
1. Материк Антарктида за своєю площею більший лише за Австралію. (Так)
2. Антарктида омивається водами 4 океанів. (Ні)
3. Антарктида майже повністю лежить за південним полярним колом. (Так)
4. Антарктиду відкрив Д.Кук. (Ні)
5. З поміж усіх континентів Антарктида була відкрита другою. (Ні)
6. Поверхня материка складається з 2х « поверхів». (Так)
7. Антарктида – найнижчий материк на Землі. (Ні)
8. Антарктида – найвологіший материк на Землі. (Ні)
9. Найнижча температура планети зафіксована саме в Антарктиді. (Так)
10. У внутрішніх районах материка переважає антициклональна без опадів погода. (Так)
11. На узбережжях материка тепліше, ніж у центрі. (Так)
12. В Антарктиді чітко виражені пори року. (Ні)
13. Антарктида – пустеля. (Так)
14. Життя більшості тварин пов`язане з центральною частиною материка. (Ні)
15. Постійне населення відсутнє. (Так)
16. Особливе місце у покриві Південного океану належить шельфовим льодовикам. (Так)
VІІ. Підсумок уроку. Учні за допомогою мікрофона продовжують тезу «Антарктиду називають «полюсом холоду планети» тому що…»
«Колись тут був тропічний пояс, тому що…»
« В майбутньому Антарктиду чекає….»
Домашнє завдання; Опрацювати матеріал параграфа , позначити на контурній карті берегову лінію материка