УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ МАРГАНЕЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД
«МІСЬКИЙ ЦЕНТР - КОМПЛЕКС ПОЗАШКІЛЬНОЇ РОБОТИ»
РОЗРОБКА КВЕСТА
«УКРАЇНА-РІДНИЙ КРАЙ»
Розробила: Груздєва І.А.,
педагог-організатор КЗ «МЦКПР»
м. Марганець
МЕТА:
-поглибити знання учнів про Україну, її національну символіку, Конституцію України, права та свободи громадян нашої держави, формувати національну свідомість дітей;
-сприяти формуванню у кожної дитини усвідомлення себе частинкою великого народу, розуміння важливості панування миру і злагоди в державі, розвивати пізнавальні інтереси вихованців;
- виховувати гордість за Батьківщину, любов до рідної землі, повагу до її історичного минулого і сучасного.
Педагог-організатор:
Україна – країна трагедій і краси, країна, де найбільше люблять волю і найменше знали її, країна гарячої любові до народу і чорної йому зради. Довгої вікової героїчної боротьби за волю. Справжні патріоти своєї неньки України залишили нам, нащадкам, свої одкровення – зізнання в любові до України.
Україна – земля прапращурів і наших батьків, земля героїчного народу. Його історія переповнена драматизмом, славою і вічним тяжінням волі. Наші предки зберегли і передали нам неоціненні скарби: не тільки землю і те, що є в ній і на ній, а й мову, пісні, звичаї – все те, що ми звемо нашим рідним, українським.
Педагог-організатор:
Командам необхідно дати якомога більше відповідей на поставлені
Запитання (правильна відповідь – 1 бал)
2.Конкурс «Відгадай казку»
Педагог-організатор: (правильна відповідь – 1 бал)
Не тримали сина й доні
У своїх вони долонях.
Тож пішов дідусь у ліс,
Деревиночку приніс.
У колисочку поклали,
Бабця нічку колихала,
А на ранок в ній синочок
Та й відкрив розумні очка.
Як же зветься це хлоп’ятко,
Любі хлопчики й дівчатка? («Івасик-Телесик»)
Це маленька горошина
Принесла в родину сина.
Мав таку цей хлопець силу,
Що зміюку підкорила.
Визволив сестру, братів,
Простить зради не схотів,
То ж пішов у світ блукати,
Долі кращої шукати.
Відгадайте без підказки,
Із якої герой казки? («Котигорошко»)
Дівчина, хоч і кривенька,
Роботяща, моторненька,
Як гніздо її спалили,
То з качками полетіла.
Всі ви знаєте цю казку,
То ж назвіть її, будь ласка! («Кривенька качечка»)
У лисички розкошує
Спить у ліжку і жирує.
Цей котюра ну й доскоцький!
А назвав себе… («Пан Коцький»)
Ця брехуха – і рогата,
І баньката й бородата.
Обдурила свого діда,
Принесла в родину біди,
Хату в зайчика украла,
Жити в домі цьому стала.
Добрий рак її прогнав
І зайчика врятував.
Як же звати цю рогату
Вередуху бородату? («Коза-Дереза»)
Він любив пісні співати.
Від звірят усіх тікати.
Скік! Тут був, і вже – нема!
І шукать його – дарма!
Та лисичка його з’їла,
Ба! Таки перехитрила! («Колобок»)
Хто журавлика вітав,
Ще й кашкою пригощав?
Пригадайте-но, будь ласка,
Із якої герой казки? («Лисичка та Журавель»)
Це який такий бичок,
Не простий – а третячок,
Дуже, дуже він був ловкий,
Упіймав ведмедя, вовка,
Зайчика, а ще – лисичку,
Хоч і сам він невеличкий.
Допоміг і бабі, й діду
Пережити їхні біди. («Солом’яний бичок»)
А зараз ми пропонуємо командам позмагатися у читанні скоромовок. Прошу капітанів команд підійти та обрати скоромовки. (3 бали)
1. Бурі бобри брід перебрели,
Забули бобри забрати торби.
2. От Кіндрат, так Кіндрат,
Зуб зламав об мармелад.
3. Хитру сороку спіймати морока,
А на сорок сорок – сорок морок.
Педагог-організатор: (правильна відповідь - 1 бал)
А зараз команди відгадають кросворд (правильна відповідь - 1 бал).
1. Національний символ України. Його дарують, ним обмінюються у Великоднє свято. (Писанка)
2. Дерево, яке оспівано у народних піснях, у віршах. Воно освячується в церкві перед Пасхою, як засіб від злих сил. (Верба)
3. Кущ, оспіваний в українських народних піснях, символ дівочої вроди. (Калина)
4. Поширене в Україні дерево, з яким в українських народних піснях і переказах порівнюють струнких дівчат.(Тополя)
5. Чим прикрашають голову українські дівчата. (Вінок)
6. Національний символ України. Матері дарують його своїм дітям на щастя, на долю, відряджаючи у далеку дорогу. (Рушник)
Педагог-організатор: (правильна відповідь - 1 бал)
- Гостре словечко коле (сердечко).
- Добрим словом мур проб’єш, а лихим – у двері (не ввійдеш).
- Слово – не горобець, вилетить – (не впіймаєш).
- Праця людину годує, (а лінь марнує).
- За рідний край (життя віддай).
- Мудрим ніхто не вродився, (а навчився).
- Маленька праця краща ( за велике безділля).
- Умій сказати, (умій і промовчати).
- Не кажи не знаю, (а кажи навчуся).
Педагог-організатор:
Ось і завершилася наша вікторина про Україну. Сьогодні ми з вами
ще раз пригадали українські звичаї і традиції, символи нашої держави,
бо знати та пам’ятати це потрібно, тому що ми з вами живемо
в Україні, нашому рідному краї. А велика, священна і прекрасна любов
до Батьківщини жила, живе і житиме в усіх чесних і щирих серцях.
Любіть Україну у сні й наяву,
Вишневу свою Україну,
Красу її вічно живу і нову,