Кичкирівська філія ОЗНЗ Радомишльська гімназія Житомирської області
ЛЕКСИЧНІ ІГРИ
на уроках
англійської мови
збірник практичних завдань та вправ
2021
Затверджено педагогічною радою ОЗНЗ Радомишльська гімназія
Житомирської області, протокол №4 від 08.12. 2020 р.
Укладач: Міненко Тетяна Сергіївна, вчитель вищої категорії, «старший вчитель», вчитель англійської мови
Місце роботи: Кичкирівська філія ОЗНЗ Радомишльська гімназія Житомирської області
Рецензенти:
Горбач О.Л. - вчитель вищої категорії, вчитель-методист , заступник директора з НВР ОЗНЗ Радомишльська гімназія Житомирської області
Маркова І.Г. - вчитель вищої категорії, вчитель – методист , завідувачка МК іноземних мов ОЗНЗ Радомишльська гімназія
У посібнику вміщено лексичні ігри та ігрові завдання, завдяки яким діти зможуть розширити свій словниковий запас, потренуватися у правильній вимові слів, освоїти читання та переклад слів, навчитися граматично правильно будувати речення. Уміщений матеріал відповідає навчальному плану, а тематика - чинним програмам з іноземних мов.
Збірник може буди використаний вчителями англійської мови на уроках та в позакласний час.
ЗМІСТ
Вступ
Одним із ефективних засобів формування лексичної компетентності учнів є гра. А першочергове завдання кожного вчителя – забезпечити оволодіння лексичним матеріалом. Дуже важливо збудити в учнів інтерес до постійного розширення словникового запасу, найпереконливішим свідоцтвом оволодіння лексикою для учнів є здатність брати участь у спілкуванні іноземною мовою.
Гра – ефективний засіб активізації навчально-пізнавальної активності учнів на уроці. Це спосіб розслабитися і зняти напругу. Слабкий учень відчуває себе більш впевнено і братиме участь у грі активніше.
Спонтанна гра підвищує увагу, оживляє, покрашує сприйняття.Гра дозволяє вчителю виправляти помилки учнів швидко, у ході справи, не даючи їм закріпитися в пам'яті учнів. Ігри допомагають запамятовувати матеріал глибоо і надовго, оскільки відбувається вплив на мимовільну пам'ять дітей. Ігри роблять важкий процес навчання більш веселим для дітей, що підсилює мотив до навчання.
Цілями лексичних ігор є тренування учнів у вживанні лексики в ситуаціях, наближених до природної обстановки, активізація мовленнєвої діяльності учнів, розвиток мовної реакції учнів, знайомить учнів із сполучуваністю слів.
Під час вивчення лексики, в момент уведення ігрових прийомів, слід використовувати наочність, яка сприяє кращому засвоєнню лексичних одиниць.
Ігри є навчальною моделлю для будь-якої діяльності в майбутньому й необхідним елементом у формуванні кожної особистості. Створення ігрових ситуацій і пошук шляхів їх розв'язання забезпечує:
На основі запропонованих у посібнику ігор вчитель самотужки зможе скласти завдання, враховуючи вік школярів, рівень їхніх знань, різнобічність їх інтересів та захоплень.
Подорожуючи сторінками цього посібника, вчителі отримають задоволення від роботи, а учні легко засвоять навчальний матеріал.
Хай вам щастить з англійською!
Ігри для дітей молодшого шкільного віку
Game «Remember the word»
Пригадай слово
Учитель вибирає літеру алфавіту. Учні по черзі промовляють слово, яке починається цією буквою. Той, хто повторює вже назване слово – вибуває з гри. Гра триває доти, доки не залишається тільки один учасник – він і є переможцем.
Game« ABCTree»
Алфавітне дерево
На дошці намальовано два дерева. Клас ділиться на дві команди. Вчитель викликає по одному гравцю з кожної команди і каже назву літери. Учні повинні швидко написати цю літеру кожен на своєму дереві. Якщо учень помилиться, команда втрачає бал. Перемагає та команда, гравці якої жодного разу не помилились.
Game «Step-word»
Крок - слово
Ця рухлива гра призначена для закріплення лексичних одиниць.
Для її проведення знадобиться вільний простір в кімнаті, а також картинки зі словами. Вчитель розкладає на столі картинки лицем вниз. На них написано:animals, fruits, vegetables, furniture...
Один з учнів витягає картинку і починає робити кроки, називаючи, наприклад, тварин, якщо йому дісталася ця картка. Темп він вибирає сам, але неодмінною умовою є те, що він не має права зупинятися. Якщо запас слів гравця вичерпався, а хтось інший знає ще якість слова, він може спробувати зробити більше кроків. Перемагає той, хто зробив найбільше кроків і назвав найбільше слів. Далі гра продовжується вже з іншою карткою.
Game «Helping picture»
Малюнок - підказка
Учнів об’єднують у дві команди. Капітани команд отримують картки, на яких записані слова, словосполучення, ідіоми, вислови, які стосуються вивчених тем. Капітани по черзі малюють на дошці малюнок-підказку, який ілюструє будь-яке слово чи вислів з картки. Їхня команда упродовж 60-90 повинна відгадати слово. За правильну відгадку команда отримує один бал. Якщо команда припустилася помилки, то шанс відгадати, що зображено на малюнку, отримує команда суперниця, яка першою набере 10 балів.
Game «Stand up-sit down»
Встань - сядь
Вчитель ділить по 3-4 картки зі словами і показує малюнок. Учень, у якого є відповідне слово, повинен встати, назвати, показати слово і сісти.
Game «Clap - tap»
Хлопай - топай
Якщо вчитель називає слово правильно, учні хлопають, а якщо неправильно - учні топають.
Game «Traffic lights»
Світлофор
Якщо сказане вчителем чи прослухане учнями відповідає дійсності, учні піднімають зелену картку, а якщо ні - червону.
Game «Simon says»
Саймон каже
Вчитель грає роль Саймона і стає обличчям до учнів. Саймон говорить команду англійською мовою, а учні виконують її наприклад: «Simon says touch your toes». Учні мають бути дуже уважними: якщо вчитель не говорить фразу «Simon says», вони не повинні виконувати команду.
Хто прослухав команду, вибуває з гри. Для того, щоб ускладнити гру, потрібно постійно пришвидшувати темп і давати учням складніші команди. Перемагає найуважніший учень.
Game «Monsters»
Монстри
Гру доцільно проводити для закріплення лексичного матеріалу з тем «Тварини», «Частини тіла». Учнів об’єднують у 2 команди. Учитель пропонує намалювати частини тіла різних тварин (наприклад: «Draw cat`s eyes/peacock`s tail/snake`s head/elephant feet/bat`s wings!»). Учасники гри від кожної команди біжать до дошки й виконують завдання. Далі малюють наступні представники команд. Останні учасники від кожної команди повинні домалювати «монстра» і дати йому кличку.
Game «Lottery»
Лотерея
У коробці предмети, а на листку кількість очок на кожен предмет. Учні по черзі ставлять запитання:«Is here a …?»Учитель дістає відгаданий предмет. До нього прив’язаний папірець з надписом, скільки очок заробив учень.. Виграє той, хто відгадає предметів на більшу кількість очок.
Game «Snowball»
Снігова куля
Одна з найпоширеніших видів лексичної гри. Використовується при вивченні будь-якої теми. Один учень промовляє фразу, а другий повторює її та додає своє слово. Наприклад: перший учень «I can see a pencil», другій учень «I can see a red pencil». третій учень «I can see a long red pencil».Гра триває доти, доки кожен учасник невідтворить встановлений ланцюжок слів.
Game « Burning Ball»
Палаючий м'яч
Якщо слова відповідають темі, то м'ячика учні ловлять, якщо ж слово не відповідає темі, учні м'яч не ловлять.
Учням пропонують тему (school, subjects, professions, animals, buildings, clothes, weather, character and appearance), на яку упродовж 1,5 – 2 хв. вони повинні написати якомога більше слів. Учні по черзі зачитують слова. Якщо слово повторюється, то його викреслюють.
Перемагає той, у кого залишиться більше слів.
Game «Words way»
Пройди шлях
На килимі розкладаються картки одна за одною, з невеликими проміжками. Учні йдуть по «доріжці», називаючи всі слова.
Game «Snake»
Змійка
Учням дається ряд слів по темі у формі змійки. Завдання полягає у тому щоб розірвати цей ланцюжок і записати ці слова.(Додаток А)
Game « What words do you know?»
Які слова ти знаєш
Вчитель називає літеру і показує дітям скільки слів вони повинні пригадати. Потім вчитель ставить питання: «What words for his letter do you know?»,а діти згадують і називають слова на задану літеру.
Game «What is you name?»
Як тебе звати?
Учень-ведучий сидить на стільці спиною до класу. Вчитель вказує на одного з учнів класу і запитує: «What is your name?» Учень відповідає: «My name is____», називає своє ім’я чи ім’я іншого учня. Вчитель запитує ведучого: «Is it____?»Він відповідає: «Yes, it is», або «No, it isn’t». Якщо відповідь правильна, то ведучий залишається на своєму місці, якщо ж ні – міняється місцем з учнем, котрому вдалося його перехитрити. Учням дозволяється змінювати голос.
Game«Catch the Mistake»
Лови помилку
Вчитель проговорює речення, а учні чують помилку і проговорюють речення заново змінюючи слово.
T. The lemon is red.
P.1 The lemon is yellow.
Game «Match and Say»
Поєднай і скажи
Учитель називає слова a rabbit, a cat, a dog, a hamster, a puppy, a guinea pig, a kitten, a parrot. Учні знаходять картинку з відповідним малюнком та показують її вчителеві. Якщо відповідь правильна - команда отримує бал.(Додаток Б)
Ігри для дітей середнього шкільного віку
Game «Look at me»
Дивись на мене
Учні мають розташувати малюнки в правильній послідовності, прослухавши вірш.
I`m a horse ...
Look at me!
I`m a cat...
Look at me!
Game «Pantomime»
Пантоміма
Мета: для закріплення лексики та роботи в команді.
Учнів об’єднують у 2-3 групи. Представник кожної групи отримує картку з реченням, що містить вивчений граматичний чи лексичний матеріал. У реченні підкреслено кілька слів, які обов’язково слід відгадати. Учень жестами та мімікою передає, про що йдеться у реченні, а його група намагається відгадати речення. Інші групи можуть пропонувати свої варіанти відгадок.
Game «Form new words»
Утвори нові слова
На дошці написане слово. З його літер учням упродовж 3 – 4 хв. Потрібно утворити якомога більше слів, або записати найдовше слово. Перемагає той, хто утворив найбільше слів і хто склав найдовше слово.
Приклади слів: rainbow, adventure, profession, knowledge.
Приклади виконаного завдання: planetarium (plan, plane, plate, planet, eat, lane, net, run, pan, pen, pet, petal, ten).
Game «Who is the fastest?»
Хто швидше
На дошку прикріпити картки в ряд. Учнів розділити на дві команди. Вчитель називає одну з карток, прикріплених на дошці. Перших двоє учнів з кожної команди підбігають до дошки і доторкаються до картки. Якщо картка показана вірно – команда отримує очко.
Game«The circle of Ideas»
Коло ідей
Учні уважно читають рядки слів, потім вибирають та закреслюють зайве слово.
1. Generous, patient, loyal, greedy, wise.
Game «White crow»
Біла ворона
Вчитель показує 5 карток з різними словами, а учні називають зайве слово.
Game «10 questions»
10 запитань
Учень дістає картинку зі словом , решта учнів ставлять10 навідних питань. Тільки після цього вони починають відгадувати слово.
Game«Bingo!»
Вчитель готує список слів (назви тварин, магазинів, меблів, шкільного приладдя тощо). Кожний учень креслить на аркуші паперу квадрат, який ділить на 9 маленьких квадратів, у кожному з яких учні пишуть по одному слову із заданої групи.
На виконання цього завдання учням дається 3-5 хвилин, після чого вчитель голосно читає слова зі свого списку, викреслюючи прочитані. Учні викреслюють слова, які є у їхніх квадратах. У кого виходить три закреслені слова по вертикалі, горизонталі або діагоналі, той говорить: «Bingo!». Цьому учню надається перше місце. А вчитель продовжує читати слова зі списку, щоб визначити друге і третє місце.(Додаток В)
Game «Dominoes»
Доміно
Настільна гра. Принцип гри - подібне до подібного, можна побудувати слова та визначення слова та переклад слова та картинки.
Завдання гравців - скласти ланцюжок або ланцюжок з картинок. Ланцюжок має починатися зі слова «Start» і закінчуватися словом «Finis». Причому праворуч від кожної картинки має бути слово, яке називає те, що зображене на картині. Перемагає той гравець або та команда, що якнайдовше складе свій ланцюжок (із 8 картинок).
Game «Long sentence»
Поширене речення
Придумати речення з новим словами за темою, що вивчається. На дошці записує своє речення той, у кого воно найдовше.
Game«Logical Lace»
Логічне мереживо
Завдання учнів уважно прочитати та знайти правильне визначення кожного слова.
Game «Clever paper»
Розумний листок
Двом групам учнів дається по одному аркушу паперу. Вони мають записувати вивчені слова по темі. Виграє та група яка за певний час більше слів.
Game «Crossword»
Кросворд
Гра, яка полягає в заповненні буквами рядів-клітинок, що перехрещуються так, щоб по горизонталі і вертикалі вийшли задані за значенням слова.
(Додаток Г)
Game «Word instead a picture»
Замість картинки-слово
Учні складають історію усно або письмово, використовуючи слова замість картинок.
Game «Chainword»
Чайнворд
Скласти слова, коли «хвіст» кожного слова, є «голова» наступного слова. (Додаток Ґ)
Game «Labyrinth»
Лабіринт
Учні повинні знайти вихід із лабіринту, накреслити шлях олівцем і прочитати повідомлення.(Додаток Д)
Game «Rhyming»
Римування для навчання
Із двох запропонованих груп слів поєднувати слова, що римуються.
(Додаток Е)
Game «Guess»
Відгадай
Учень кидає кубик із числами 1,2,3. Якщо випав №1, учень має мімікою зобразити подане слово, якщо № 2 - малювати, а якщо №3 - описати його словесно. Інші учні мають відгадати слова.
Game «Merry circle»
Веселе коло
Вчитель кидає м'яч одному учню і називає слово. Учень має скласти словосполучення і кинути м'яч іншому учню, назвавши ще слово. Той знову має скласти словосполучення ( наприклад: classroom -Уч.1. big classroom - Уч.2. cosy classroom - Уч.3. My classroom -Уч.4.Two classrooms - Уч.5. Sit in the classroom).
Game «Snail»
Равлик
Учням слід перекласти подані слова і вставити їх у коло.(Додаток Ж)
Game «12 points»
12 балів
Учнів об’єднують у 2 –3 команди. Учитель диктує слова. Представники кожної команди по черзі записують їх на дошці. Команда, учасник якої правильно напише слово, отримує бал. Якщо слово написане неправильно, то його може записати учасник іншої команди. Перемагає команда, яка набрала більше балів (наприклад 12).
Game «Do you know antonyms»
Гра в антоніми
По класу швидко передають м’яч чи м’яку іграшку. Вчитель промовляє слово і каже: «Стоп!» Учень, у чиїх руках у той момент була іграшка, називає антонім до слова. За правильну відповідь гравець отримує бал. Гра триває. Перемагає гравець, який набрав найбільше балів (наприклад:Hot – cold; light – dark; up – down; high – low; strong – weak; old – young; wide – narrow; friend – enemy; lose – find; live – die; open – close; good – evil.)
Game«Spidergrams»
Прийом «Мовний павук»
Мета: розвиток навиків складання словосполучень
Даний метод універсальний, бо може використовуватися під час вивчення будь якої теми на всіх етапах уроку.
Вчитель задає слово, а учні мають дописувати слова, які з ним можуть сполучатися. (Додаток З)
Game «Solve a Code»
Шифрувальник
На дошці - 7 картинок, на кожній з яких дія віднімання чи додавання. На зворотному боці - літера. Якщо учні правильно виконують дію, вчитель перевертає картинку, показуючи відгадану літеру. Розгадане слово - «ENGLISH». (Додаток К)
Game «Find the Picture»
Знайди картинку
Клас розподіляється на дві команди. Учитель розкладає картки на столі. Члени команд по черзі підходять до столу, беруть одну з карток і вголос читають визначення слова. Суперники мають назвати це слово. Якщо вони не можуть зробити це, право відповіді переходить до другої команди. За кожну правильну відповідь надається один бал. Перемагає команда, яка отримує більше балів. Наприклад: слово у картці «catalogue».
К.1: You can it in a library to find the book you need.
К.2: Is it a computer?
K.1: No, it isn't.
K.2: Is it a catalogue?
K.1: Yes, it is...
Game «Pyramid»
Піраміда
Учням дається коротке слово. Завдання полягає в тому щоб утворити піраміду зі слів використовуючи все довші і довші слова. Використовуються підказки і переклад.(Додаток Л)
Game«Tick Tac toe»
Гра призначена для двох команд. Маємо 9 стільців. Ведучий пояснює слово, не називаючи його. Якщо учень відгадав слово, він повинен сісти на відповідне місце ( за принципом Х і О). Перемагає та команда, яка швидше відгадала і зайняла правильні місця. (Додаток М)
Game «Tell the next word»
Назви наступне слово
Мета: повторення вивченої лексики
Вчитель називає слово, а учні мають сказати наступне слово Monday-Tuesday, ten-eleven.
За кожне правильно сказане наступне слово учень отримує очко
Game «Word-search grid»
Мета: розвиток уважності активізація активного словникового запасу
Маємо поле із сітки клітин,в кожній написана літера. Серед літер зашифровані слава з певної теми.
Завдання учнів-самостійно відшукати серед літер дані слова,спираючись на список внизу сторінки. (Додаток Н)
Game « Solve a puzzle»
Розв’яжи пазл
Завдання учнів розв’язати даний пазл по темі. А це значить скласти слова, вписавши відповідні літери. (Додаток О)
Game «Cryptogram»
Криптограма
Суть гри полягає в тому, що кожній букві відповідає одна із цифр. Учні мають вписати в комірки відомі літери і здогадатися, які слова зашифровано. (Додаток П)
Game « Pictionary»
Мета : повторення теми
Складіть список тем слів. Залишим слова на картках. Поділіть клас на групи. Один учень із групи іде до дошки і тягне картку. За сигналом вчителя вони починають малювати те, що мали на картці, 30 сек. дається.
Правило: ніяких літер, ніяких чисел.
Група повинна відгадати слово. Якщо не відгадала можуть це робити суперники, за що будуть отримувати додаткові очки.
ДОДАТКИ
Додаток A
Snake
Додаток Б
Solve a Code
11+3 |
18-7 |
5+9 |
20-12 |
14+4 |
19-15 |
7+12 |
E |
N |
G |
L |
I |
S |
H |
Додаток В
Bingo
Додаток Г
Crossword
Додаток Ґ
Chainword
Додаток Д
Labyrinth
Додаток Е
Rhyming
Додаток Ж
Snail
Додаток З
Spidergrams
Додаток К
Solve a Code
|
|
a dog |
a puppy |
|
a rabbit |
a guinea pig |
|
|
|
a cat |
a kitten |
|
|
a hamster |
a parrot |
Додаток Л
Pyramid
Додаток М
Tick Tac Toe
ДодатокН
Word - search grid
ДодатокО
Solve a puzzle
ДодатокП
Cryptogram
Список використаних джерел
1