Розробка математичного КВК для 5-6 класів

Про матеріал
Навчально-пізнавальна мета заходу: по-перше, розвиток критичного мислення шляхом постановки проблемних задач, розв'язання яких потребує застосування логічних міркувань, аналізу та пошуку оптимального рішення; по-друге, ознайомлення учнів з деякими поняттями та історією розвитку тих розділів математики, що залишаються поза увагою програми, але тісно пов’язані з сучасними досягненнями науки та комп’ютерних технологій.
Перегляд файлу

1

 

Управління освіти адміністрації Київського району

Харківської міської ради

Харківська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 62

Харківської міської ради Харківської області

 

 

 

 

Розробка сценарію математичного КВК

для 5-6 класів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Шаповал Олена Генріхівна,

учитель-методист,

«спеціаліст вищої категорії»,

учитель математики Харківської

спеціалізованої школи

 I - III ступенів № 62

Харківської міської ради

Харківської області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Харків 2023

 

 

 

 

 

 

 

Сценарій заходу

В заході беруть участь учні старших класів, які виконують ролі: ведучі (2 учня), помічники ведучих (2 учня) та журі (3-4 учні).Кожна команда має складатися з 11 учнів, щоб забезпечити продуктивну роботу під час конкурсів.

 

Вітання

 

Ведуча:

Розпочинаємо КВК, клуб веселих та кмітливих чекає на нас.

Ведучий:

Але сьогодні гру ведуть не тільки веселі та кмітливі, наші гравці ще й круті математики.

Ведуча:

Ну, це ми зараз побачимо. Вас вітає команда 5А класу, яка надалі  буде називатися, команда (пауза): “Квантор” (всі).

Девіз: “Доведімо своє існування!”

Ведучий:

Вас вітає команда 5Б класу, яка надалі буде називатися  команда (пауза): “Мебіус” (всі).

Девіз: “Математичні, елітарні, бездоганні, інтелектуальні, юні, скромні”

Ведуча:

Свої вітання пропонує команда “Квантор”

Ведучий:

Свої вітання пропонує команда “ Мебіус ”.

Ведуча:

Емблема команди “Квантор”(стилізований квантор існування).

Ведучий:

Емблема команди “ Мебіюс”(стилізована стрічка Мебіуса).

Помічники ведучих:

Демонструють вболівальникам плакати з зображенням емблем і віддають їх журі для оцінювання.

 

Домашне завдання

 

Ведучий:

Команди готують домашні завдання, не тільки сумлінно,  але й весело. Вони  пропонують зашифровані приклади на множення. А тепер увага  - умови задач. (командам видають плакати з умовами завдань 1), 2) ). Час пішов.

  1.  ДВА                         2)    ТРИ

         ДВА                                 ТРИ   

     ОЛЛО                                 СРО

     ВВВ                                  ПАР     

  ЧОЛ                                     ТРИ                            

  ЧИСЛО                               ЧИСЛО

 

 

ВІДПОВІДЬ:

1)  209*209=43681

2) 153*153=23409

Ведуча:

Розв’язки завдань просимо передати журі

 

Математична естафета

 

Ведуча:

Наш наступний конкурс – математична естафета. Команда має приготувати по двоє гравців до кожного з чотирьох етапів.

Ведучий:

Перший етап – “ Коли в лабіринті математик”. Невеличка історична довідка:

Ведуча:

Лабіринтами в давнину в Греції і Єгипті називали споруди зі  складними заплутаними ходами, в які легко потрапити і дуже важко вибратися. Уперше про один з них повідомив давньогрецький історик Геродот (близько 484 р. до н.е.) у своєму знаменитому творі  “ Історія”. Він описав величезний Фаюмській лабіринт.

Ведучий:

І всі знають про лабіринт крітського царя  Міноса. Цю знамениту споруду вважають одним з чудес світу. Відомий давньогрецькій міф про Мінотавра, Тезея та Аріадну. Нехай же “аріаднина нитка” приведе вас до розв’язання задачі – знайти центр лабіринту. І знайти якомога швидше!

Помічники ведучих:

Вносять лабіринти (два примірники ).

Ведучий:     

“На старт, увага, марш!”

Ведуча:

На першому етапі перемогу здобула команда…

Ведучий:

Другий етап – розрізування фігури.

І знову невеличка історична довідка. Вивченням розрізувань  геометричних фігур, зокрема перетвореннями рівноскладених фігур  займається так звана комбінаторна геометрія. З 1977 р. геометрія  розрізувань з хаотичного набору окремих фактів перетворилася на  науку, з виходом книги австралійця  Гаррі Ліндгрена.

Помічники ведучих:

Вносять трикутники (два примірники) та ножиці.

Ведуча:

Увага, сім раз відміряй  – один відріж. Умови задачі: прямокутний трикутник з кутом 300 розрізати на три однакові частини.

                                       

 

                                  

рис.

 

Ведучий:

“На старт, увага, марш!”

Ведуча:

На другому етапі перемогу здобула команда…

Ведучий:

Нагадую. Триває математична естафета.

Третій етап – складання квадрату.

Ведуча:

Цими іграми ось уже багато століть захоплюються діти і дорослі.

Патріархом великої сім’ї геометричних ігор – головоломок на  розрізання та складання вважається гра Архімеда – стомахій. Його гідні нащадки представлені зараз – “Танграм” (рис.2.) і “Піфагор” Це квадрати  розрізані на сім часток, з яких можна  викладати  безліч  різноманітних  фігур.

 

Помічники ведучих:

Вносять  розрізані квадрати (два примірники)

 

 

 

 

 

 

Рис.2

 

Ведучий:

Увага, сьогодні треба скласти квадрат, і якомога швидше. “Приготуватись, на старт, увага, марш!”

Ведуча:

На третьому етапі перемогу здобула команда…

Ведучий:

Четвертий, і останній етап математичної естафети – так званий  “Магічний квадрат”.  Один з тих, хто захоплювався математикою, хотів записати числа від 1 до 19 у шестикутник так, щоб він став магічним, тобто, щоб суми   по всіх напрямках були однакові.. Цьому заняттю він присвятив  сорок  сім років. Сподіваюсь, що наша справа на стільки не  затягнеться. Ми  записали сім чисел,  отже тепер ви легко знайдете дванадцять інших, і  отримаєте магічний шестикутник з сумою  тридцять вісім. Він – єдиний.

Помічники ведучих:

Вносять листівки з магічними квадратами (два примірники).

Ведуча:

“На старт, увага, марш.”

 

 

 

Ведучий:

В четвертому етапі математичної естафети перемогу здобула   команда…

Підсумки:

За математичну естафету  команда “Квантор” отримує …  балів, команда “Мебіус” ...    балів.

Ведуча:

Математика - це один з містків, що зєднує гуманітарне, та науково - природниче мислення.

Ведучий:

Видатний німецький математик  Вайєрштрас – казав, що  математику потрібно натхнення, так само як і поету.

Ведуча:

Математика, поезія, живопис, музика завжди нерозлучні.

Ведучий:

Отже, дивимось музичний конкурс.

 На сцені команда “Квантор”

Ведуча:

На сцені команда “Мебіус ”

Підсумки

Музичного конкурсу.

Ведуча:

Ну, а тепер, спробуємо “виміряти алгеброю гармонію” – запрошуємо поетів та художників на змагання. Тема для поетичного твору “Ода числам” – просимо коротенький експромт. І  малюнки.художників  очікує – координатна площіна.

Помічники ведучих:

Вносять  листівки з координатами  рисунків “заєць” та “парусний човен” (прим. цей конкурс для 6 кл).

 

Конкурс капітанів

 

Ведучий:

Поки наші  художники та поети працюють, на сцену запрошуються   капітани команд. Будь ласка, привітаємо  їх

Капітан команди “Мебіус” - …

Ведуча:

Капітан команди “Квантор” - …

Увага! Умови першого етапу змагання “Розумова боротьба”: Хто перший скаже 100. Хто починає, визначає якесь число, не більше від 10. Другий називає інше, більше від попереднього, але так, щоб різниця не була  більша за 10. Тоді знову черга за першим гравцем.

Ведучий:

Отже, перемагає той, хто перший скаже 100.

Ведуча:

Перемогу здобув капітан команди “Квантор”.

Помічники ведучих:

Готують дошку і кольорову крейду.

Ведучий:

Увага! Умови другого етапу змагання: “Гра Рамсея” на ухилення.

Гравці по черзі розфарбовують ребра графа F (рис. 3.а) у свій колір – червоний чи синій. Кожне ребро розфарбовують лише в один колір. Мета гравців – не дістати монохроматичних (тобто з ребрами одного кольору) графів свого кольору і певного виду (рис.3.б).

Той, хто першим дістане граф свого кольору, програє. Отже, треба якомога довше  ухилитися  від цього, звідки і назва гри.

 

 

 

 

                                      

 

                     а)                                                                       б)   

Рис.3

 

Ведуча:

Наступний етап – “Математичне лото”.

Ви отримуєте листівки з числами, які повинні привести у відповідність з їх назвами.

Помічники ведучих:

Вносять листівки (два примірники).

Досконалі числа: 6 і 28.

Дружні числа: 220 і 284.

Близнюки: 3 і 5.

Паліндромічні числа: 121 і 5995.

Шахматне число: 264-1.

Числа Фібоначі: 0,1,1,2,3,5,8,13,21...

Ведучий

Правильно і швидко. Увага, починаймо!

Перевірка:

Підсумки конкурсу капітанів.

Ведучий:

На нас чекають поети та їх математичні поезії.

Ведуча:

Команда “Квантор”, будь ласка.

Ведучий:

Команда “ Мебіус”.

Підсумки конкурсу поетів:

 

Конкурс вболівальників

 

Ведучий:

Дамо ще трохи часу нашим художникам і хай вболівальники       принесуть кілька балів своїм командам.

Ведуча:

Увага, загадки вболівальникам команди “Квантор”:

  1. Летіла птиця на морозі,

Над хатами зимовим днем;

                      Згубила літеру в дорозі

І стала… цифрою з нулем.

      Що це таке?

                              (40 – сорока).

  1. Шумливий плац,  майдан а чи глухий провулок,

коли стоїть вона, рідніші нам;

освячена трудом, завжди кипить, як вулик,-

ласкавий і суровий світлий храм:

адже писались тут і перша буква й нулик      !

 

Ведучий:

 Увага, загадки вболівальникам команди “ Мебіус”:

  1. Звичайна, друзі, загадка для вас;

вгадайте про яке словечко мова;

простий числівник це і водночас

це – наказовий спосіб дієслова.

   То яке ж це слово?

                                     ( три ).

  1. Цей термін з геометрії ми знаємо:

На коло схожа замкнута крива.

А справа ми наліво прочитаємо –

Стан яблука, коли ласун зрива.

   Що це таке?

                                                     (спіле – еліпс).

Ведуча:

Свої роботи приготували художники команди “Квантор”

                                                                                “Мебіус”.

Підсумки конкурсу вболівальників:

 

 

 

Ведуча:

Логічна хвилинка

 

Звертається до ведучого: “ А ти знаєш, що таке математична логіка?  

Ведучий:

Ні, але я знаю чим жіноча логіка відрізняється від звичайної (тобто  чоловічої).

Ведуча:

Чим же?

Ведучий:

Тим, що чоловік може помилитись сказавши  2*2=5, а жінка доведе що 2*2=стеарінова свічка.

Ведуча:

Можна було б образитися, якщо б ще не схоже було на математичну логіку і розв’язування соритів.

Ведучий:

А що таке сорит?

Ведуча:

Соритом називається міркування, що є ланцюгом імплікацій, звязаних послідовно правилом силогізму.

Ведучий:

Це якийсь жах, краще наведи приклад.

Ведуча:

Ось якраз два сорити, що пропонуються командам для розв’язування. 

Увага, умови першого сориту:

1. Тварини, що не брикаються, завжди флегматичні.

2. Осел не має рогів.

3. Буйвол завжди може вас перекинути через огорожу.

4. Тварину, яка вміє брикатися, нелегко проковтнути.

5. Безрога тварина не може перекинути вас через огорожу.

6. Із усіх тварин тільки буйвол флегматичний.

 

Ведучий:

Увага! Умови другого сориту:

  1. Поети, що розуміють природу людини, розумні.
  2. Тільки справжній поет може схвилювати душу.
  3. Поет, який не розуміє природи людини, не може викликати хвилювання душі.
  4. Шекспір написав трагедію “Гамлет”.

5. Тільки справжній поет міг написати трагедію “Гамлет”.

Перевірка.

 

Підсумки:

Голова журі  оголошує загальний підсумок результатів конкурсів.

 

Листок оцінювання

 

Етапи конкурсу

Кількість

балів команди

Квантор

Кількість балів команди Мебіус

Максимальна кількість за конкурс

Вітання (девіз та оформлення емблеми команди)

 

 

2 б

Домашне завдання

 

 

2 б

Математична естафета

1.Лабиринт

2. Розрізування

3. Танграм

4. Магічний квадрат

 

 

8 б

Музичний конкурс

 

 

2 б

Конкурс капітанів

  1. Розумова боротьба
  2. Гра Рамсея
  3. Математичне лото

 

 

3 б

Конкурс поетів та художників

 

 

4 б

Конкурс вболівальників

 

 

2 б

Логічна хвилинка

 

 

2 б

Загальна кількість балів

 

 

25 б

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Шмагун Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Шмагун Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Математика, 5 клас, Сценарії
Додано
3 липня 2023
Переглядів
414
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку