Розробка матеріалів на тему "Дикі тварини та птахи"

Про матеріал
Розробка матеріалів на тиждень до теми "Дикі тварини та птахи" (Ознайомлення з навколишнім/ Розвиток мовлення/ ФЕМУ/ Сенсорний розвиток/ Образотворче мистецтво) для дистанційного навчання
Перегляд файлу

                                        Доброго ранку!

З неба падає сніжок,

Додолу лягає,

Вже не видно й доріжок,

Стежки замітає.

І дерева всі покрив,

І гілля і віти,

Наче в білі хутра вдів

І траву, і квіти.

Все біліє навкруги,                         Вони взяли ковзани,

На сонці іскриться,                        Лижі і санчата,

А маленькій дітворі                       Та й побігли на подвір'я

Вдома не сидиться.                        В сніжки разом грати.

 

                                Ранкова руханка

 

Зранку білочка стрибала, (імітуємо)

Своїм хвостиком махала (імітуємо)

 В різні боки поверталась, (імітуємо)

Ще й низенько нахилялась, (імітуємо)

Присідала, вигиналась, (імітуємо)

Потім у дуплі сховалась.

 

 

 

 

 

 

                               Тема тижня «Дикі тварини та птахи»

                (Ознайомлення з навколишнім/ Розвиток мовлення/

                      ФЕМУ/ Сенсорика/ Образотворче мистецтво)

Мета: уточнити та розширити знання дитини про диких тварин та птахів, ознайомити з їх зовнішнім виглядом, будовою, їхніми звичками та способом життя; збагачувати словниковий запас, розвивати зв’язне мовлення, сенсорні еталони, пам'ять, увагу, формувати елементарні математичні уявлення (великий-маленький), виховувати бажання спостерігати за природою, дбайливе, турботливе ставлення до тварин.

Матеріали: ілюстації за темой, д/ігри «Хто як рухається?», «Хто що їсть?», «Хто як співає?», «Великий-маленький», фарби, пензель, кольоровий папір, ножиці, клей.

 

  1. Бесіди:

*  «Дикі тварини»

– Роздивись картинку та скажи хто на ній. (Заєць, лисиця, ведмідь, вовк)

C:\Users\Адмін\Desktop\maxresdefault.jpg

- Це тварини. Вони живуть у лісі і їх називають «дикі тварини»

 

* «Розгляд тваринки»

- Хто це? (Вовк)

           C:\Users\Адмін\Desktop\vovk-i-kit-latiska-kazka.jpg

- Тіло вовка вкрито хутром сірого кольору. (Повторити слово хут-ро)

- У вовка є голова, тулуб, лапи і хвіст.

- Що є у вовка на голові? (Очі, ніс, паща, вуха)

- Вовк який? (Великий, злий)

- А як називається ця тваринка? (Лисичка)

           C:\Users\Адмін\Desktop\1675557145_grizly-club-p-klipart-lisa-dlya-detei-1.png

- Чим вкрити тіло лисички? (Хутром)

- Хутро у лисички помаранчового кольору.

- Яка лисичка? (Хитра)

- Давай назвемо разом з тобою основні частини тіла лисички. (Голова, тулуб, лапи, хвіст)

 

- А це хто такий? (Заєць)

                    C:\Users\Дом\Desktop\изображение_viber_2024-10-26_20-18-57-979.jpg

- Хутро у зайчика влітку сірого кольору, а взимку білого.

- Що любить їсти зайчик?

- Назви основні частини зайчика.

- Зайчик який? (Маленький, вухастий)

- Хто це такий? (Ведмідь)

- Хутро у ведмедика коричневого кольору. Взимку ведмедик спить у барлозі. (Повторюємо слово бар-лі-г)

- Ведмедик любить їсти яблука, ягоди, рибку.

Ведмедик який? (Великий, сильний)

- Назви основні частини ведмедика.

 

* «Птахи поруч з нами»

- Послухай хто це співає?

https://www.youtube.com/watch?v=Dn6RWqmKZSg

- Так, це пташка, яка називається горобчик.

- А це співає ворона.

https://www.youtube.com/watch?v=wH0p4QA29_s

- Давай роздивимося цих пташок.

 

                    Конспект заняття на тему: Леся Українка "Біда навчить "

- Це горобець.

 

 

             Ворона клипарт для детей (48 фото)

- Це ворона.

- Горобець та ворона – це «дикі птахи». Вони живуть окремо від людей.

- Тіло птахів вкрито пір’ям.

- Що вміють робити птахи? (Літати)

- Давай розглянемо будову пташки. У пташки є голова, тулуб, лапи, хвіст, крила. На голові у птаха є очі та дзьоб. (Повторити дзьоб). Дзьобом птахи дзьобають крихти, зернятка, ловлять комах.

 

  1. Артикуляційна вправа «Гострозуба білочка»

Як робити: зуби зімкнуті, відкривати тільки губи, показуючи зубки. (Повторити 5-7 разів)

 - Білочка дуже любить їсти горішки. Знаєш, чому вона без зусиль їх розгризає?

Бо в неї гострі  та міцні зубки.

 

 

 

Білка дуже рано встала,

Свої зубки показала,

Симпатичні та гостренькі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Дихальна гімнастика «Вітерець»

 (Здування з долоні шматочків вати, або паперових сніжинок)

- Як дує лагідний вітерець? (Тихенько подути на сніжинка)

- Як дує сильний вітер? (Дмухати з силою, надуваючи щоки)

 

  1. Повтори чистомовку (2-3 рази)

Ша-ша-ша – в лісі повна тиша.                       Ші-ші-ші – звірі живуть в тиші.

Шу-шу-шу – не порушуй тишу.                       Шо-шо-шо – ти царюй тут тишо!

 

5. Дидактичні ігри:

 

* «Хто як рухається?» (Дидактична рухлива гра)

Як грати: запропонуйте дитині імітувати рухи зайчика, лисички, вовка, ведмедя)

 

* «Хто що їсть?»

Як грати: розглянь картки та назви що хто їсть.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* «Хто як співає?»

Як грати: послухати спів горобця та ворони, визначити хто як співає. Запропонувати дитині повторити співи цих пташок.

https://www.youtube.com/watch?v=Dn6RWqmKZSg

https://www.youtube.com/watch?v=wH0p4QA29_s

 

 

* «Великий-маленький*

Як грати: визначити хто великий, а хто маленький (Наприклад: Ворона велика, а горобець маленький. Ведмідь великий, а заєць маленький)

Ворона клипарт для детей (48 фото)                      Конспект заняття на тему: Леся Українка "Біда навчить "

 

 

 

 

C:\Users\Дом\Desktop\изображение_viber_2024-10-26_20-18-57-979.jpg     

 

 

 

 

6. Руханка «Зайці танцювали»  https://youtu.be/i7sTS2K5wyI

 

7. Пальчикова гра «Горобчик» https://www.youtube.com/watch?v=dVvAd6qUAwc

 

8. Образотворче мистецтво:

*Малювання «Сліди лісових звірят» https://www.youtube.com/watch?v=hJ7DGsyOePo

*Аплікація «Пташка» https://www.youtube.com/watch?v=fx47K-FNFSM

9. Психогімнастика «Зайчик»

Як грати: запропонувати дитині уявити себе зайчиком: погладити м’якенькі «ручки-лапки», погладити себе по голівці, зробити ручками вушка «як у зайчики», поворушити ними, покрутити уявним хвостиком.

 

Прогулянка

 

Спостереження за замерзлими калюжами (Подивитися, який блискучий лід); за інієм (Як гарно іній прикрасив все навкруги); за снігом (Розглянути сніг: він білого кольору, холодний, тане у долоньках); за зимовою  одежою людей (Чому люди вдягли теплі шапки, шарфи, рукавички? Тому, що стало холодно, прийшла зима)

 

Рухливі ігри:

* «Катання на льоду» (Запропонуйте дитині поковзатися на замерзлих калюжах)

* «Горобчик» (Стрибки на обох ногах, біг з махами рук «крилами як птах»)

* «Ігри зі снігом» (Вчити дитину ліпити зі снігу: накладати сніг у пісочні формочки)

 

Праця та виховання самостійності у побуті: поливати кімнатні квіти, посипання доріжок піском, погодувати птахів; вчитися вдягати самостійно шапку, рукавички; прибирання іграшок

 

ІІ половина дня

* Сюжетно-рольова гра «Лисиця»

Для гри знадобиться: іграшки, пригощення

Як грати: дорослий виконує роль лисиці, дитина лисенятко.

Дії граючих: лисиця просить лисенятко показати частини тіла, уявний хвостик, показати, як ходить лисичка. Дорослий за це, пригощає дитину.

 

* Художньо-естетичний розвиток

Слухання (розучування: дорослий читає 1-й, 3-й, 5-й рядки, дитина заучує 2-й, 4-й, 6-й рядки) потішки «Летів горобчик»

 

Летів горобчик:                                         - На печі!

- Жив-жив-жив!                                        - А що мені їсти?

- А де мені спати?                                     - Калачі! Гам!

Бесіда за змістом потішки:

- Як горобчик кричить? (Цвінь-цвірінь!)

- Де йому спати? (На печі)

 

* Театралізована діяльність: гра-імітація «Ведмедики»

Як грати: дитина імітує рухи згідно тексту.

 

Прокинулись ведмедики, (Підняти руки вгору)

До сонця потягнулись. (Потягнутися)

Швиденько повернулись. (Повернутися)

Присіли двічі-тричі, (Присісти)

А потім підстрибнули, (Підстрибнути)

Повільно походили. (Ходьба на місці)                        

 

* Ручна праця «Черепаха»

Як робити: голову та лапки можна зробити з пластиліну.

       

 

        * Безпека життєдіяльності  бесіда «Чому треба мити руки»

https://www.youtube.com/watch?v=yf96kWUiS7I

 

                                

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
11 грудня
Переглядів
20
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку