Розробка майстер- класу на тему " Хімія на кухні"

Про матеріал
Майстер-клас «Хімія на кухні» Особливість предмета «хімія» полягає в тому, що формування міцних хімічних знань можливе тільки в поєднанні теоретичного та експериментального пізнання, оскільки хімія – це експериментальна наука. В більшості шкіл хімічному експерименту належна увага не приділяється. Відсутні реактиви необхідне обладнання. Прості досліди допоможуть зацікавити дітей до вивчення даного предмету.
Перегляд файлу

 Майстер-клас «Хімія на кухні»

Особливість предмета «хімія» полягає в тому, що формування міцних хімічних знань можливе тільки в поєднанні теоретичного та експериментального пізнання, оскільки хімія – це експериментальна наука. В більшості  шкіл  хімічному експерименту належна увага не приділяється. Можливо, це і є однією з причин того, що учням не цікаві хімія.

Тому потрібно не просто демонстрували хімічні досліди, а разом із учнями обговорювати явища, які спостерігали, та надавати їм пояснення. Тож бажаю всім успіху.

 Це і спонукало мене на проведення майстер класу, що називається «Хімія на кухні». Сьогодні ми не будемо користуватися, звичними нам, пробірками чи колбами, а візьмемо звичайні кухонні знаряддя, а реактивами слугуватимуть речовини, які зазвичай є на кухні.
А, щоб робота на нашій хімічній кухні була ефективною, ми об’єдналися у групи. Попередньо всі учасники взяли квіточки різного кольору. Таким чином обєдналися у групи. Виберіть капітана групи. Це  в лабораторії ми працюємо у халаті, а на кухні у фартушку.

 

Отже, людям, що обрали  жовтий колір притаманна висока самоорганізації та концентрація думки;

 

Ті, що надали перевагу зеленому  товариські, готові завжди допомогти іншим

 

 Власники червоних квітів  впевнені та цілеспрямовані,

 

Я сподіваюсь вам до вподоби  наша кольорова гама, отож такою дружньою командою приступимо до роботи.

 

У вас на столах знаходяться вислови відомих педагогів, революціонерів  в навчанні. Прочитайте їх  подумки. Наше сьогоднішнє завдання – в ході майстер –класу осмислити , чи мали рацію видатні люди.

 

1)Діти вчаться тоді, коли щось роблять. (Гордон Драйдер, педагог)

 

2)Коли учні досягають своєї мети, різко зростає їхня мотивація і продуктивність. (Джанет Вос, педагог)

 

3)Щоб вивчити щось швидко і надовго, треба побачити, почути і відчути це (Тоні Стоквел, психолог і педагог)

 

Свої думки ви прокоментуєте пізніше, а зараз.

 

Дослід № 1

 

Пропоную вам якнайшвидше розділити суміш солі і перцю.

 

На паперову серветку висипте суміш солі й перцю. А зараз розпочинаємо наукові чари. Надуту повітряну кульку потріть об шерстяну тканину і піднесіть до суміші. Що ми бачимо? Перець прилипає до кульки, а сіль залишається.

 

Пояснення

 

Коли трете кульку об шерстяну тканину, вона набуває негативного заряду. Перець притягується до нього, тому що електрони в перчинках намагаються переміститися якнайдалі від кульки, при цьому перчинки набувають частково позитивного заряду, таким чином прилипають до кульки. З сіллю цього не відбувається.

 

 

 

Дослід № 2

 

У другому експерименті я пропоную вам  відрізнити справжній мед від фальшивки. Останніми часом, для того щоб збільшити об’єм меду нечесні бджолярі почали використовувати крохмаль, або крохмальний клейстер та крейду. Ці наповнювачі добрі тим, що у медові їх не видно, вони не мають власного запаху і практично смаку, тому не псують мед. Але ми все ж таки розуміємо, що користь меду погіршується

 

У трьох стаканчиках, що знаходяться у вас на столах зразки меду. Дослідіть їх на наявність крохмалю та крейди.

Щоб визначити наявність крейди потрібно:

 

1. Наберіть ложечкою трохи меду із першого стакану;

 

2. Долийте декілька крапель столового оцту. Що спостерігаємо?

 

3. Повторіть цей дослід з іншими двома  зразками.

 

4. Результати спостережень запишіть у таблицю

 

 Щоб визначити наявність крохмалю потрібно:

 

1. Наберіть ложечкою трохи меду із першого стакану;

 

2. Долийте декілька крапель розчину йоду 5%. Що спостерігаємо?

 

3. Повторіть цей дослід з іншими двома  зразками.

 

4. Результати спостережень запишіть у таблицю

 

Висновки:

 

В ході експерименту ми дослідним шляхом визначили, що для того , щоб збільшити масу меду до нього додають крейду або крохмаль.

 

Як висновок до даного досліду мені згадалася приказка: «Ми не настільки багаті, щоб купувати дешеві речі». Отож, не економно на своєму здоров’ї, а йдучи купувати мед, на всякий випадок, прихватімо баночку йоду і оцту.

 

 Дослід № 3

 

 

 А тепер давайте перенесемося в художню майстерню.  Ми з вами будемо створювати не просто малюнок , а малювати технікою «ебру». Ебру — це малювання на воді , малювання рідинами. Нанесення однієї рідини на поверхню іншої створює неймовірний ефект, в результаті чого виходять неповторні візерунки.

 

Малювання рідинами можливе за умови, якщо рідини мають різну густину.

 

А зараз насолодимось роботою майстрів цього стилю. Можливо, і вас вони надихнуть на створення шедевру.

 

(відео)

 

Ми створимо свої шедеври на молоці. Цікаво, що молоко повинно бути незбираним..

Потрібно

 Дослід № 3

 

1.Наливаємо трохи молока у тарілочку.

2.Беремо барвники і крапаємо трохи фарби посередині, збоку, де вам заманеться (постарайтеся не ворушити стола, щоб рідини не змішувались).

3.Беремо ватну паличку і вмокаємо її у засіб для миття посуду.

4.Ватною паличною торкаємося в центр кожної плямки.

5. Спостерігаємо і насолоджуємось

Пояснення

Якщо уявити молекулу жиру, що є в молоці, то в неї є довгий хвіст, що називається полярним кінцем. При контакті з речовиною для миття посуду відбувається наступне: засіб для миття посудини захвачує молекули жиру за полярні кінці. Це дуже простий експеримент, але він наглядний і ґрунтується на наукових фактах.

 

 А тепер прокоментуймо вислови видатних людей.

 

 

 

 Дослід № 4

 

І наостанок нашого майстер-класу я хочу, щоб ви озвучили слово, зашифроване на цьому білому аркуші. А проявити нам його допоможе хімія.

Це слово – мир. Отож нехай же дубе мир у нашій державі, у думках та душах кожного з нас.  Дякую за співпрацю.

 

 

Особливість предмета «хімія» полягає в тому, що формування міцних хімічних знань можливе тільки в поєднанні теоретичного та експериментального пізнання, оскільки хімія – це експериментальна наука. В більшості  шкіл  хімічному експерименту належна увага не приділяється. Можливо, це і є однією з причин того, що учням не цікаві хімія.

Тому потрібно не просто демонстрували хімічні досліди, а разом із учнями обговорювати явища, які спостерігали, та надавати їм пояснення. Тож бажаю всім успіху.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Боднарюк Тетяна Григорівна
    Дуже оригінальний підхід до вивчення хімічних перетворень. Чи можна використати ваш майстер- клас на відкритому уроці?
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Майстер-класи
Додано
14 грудня 2020
Переглядів
1143
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку