І варіант
а) 5; б) 4; в) 2.
а) б) в)
3. Доповни речення.
Усе написане або надруковане — це... .
а)усне мовлення; б) писемне мовлення.
4. З яких частин складається текст?
а) зачин, кінцівка; б) основна частина, зачин;
в) зачин, основна частина, кінцівка.
5. Які бувають тексти?
а) текст-опис; б) текст-розповідь; в) опис, розповідь, міркування.
6. Добери до тексту заголовок.
Восени я приніс у школу зайченя. Спочатку воно всіх боялося і ховалося під шафу. Потім звірятко звикло до дітей, і вони годували його морквою та капустою. Навесні діти відпустили зайченя на волю.
а) Зайченя. б) Зайченя в школі. в) Опис зайчика.
ІІ варіант
а) 7; б) 6; в) 2.
а) б) в)
а) охайним, каліграфічним, зрозумілим; б) жестикулятивним, мімічним;
в) голосним, інтонаційним.
а) зачин; б) зачин, кінцівка; в) зачин, основна частина, кінцівка.
а) розповідь про когось, про щось; б) міркування, аналіз якоїсь події; в)опис предмета, явища, події.
Я милуюся барвами осені. Ось берізки розпустили свої косиці. Великі жовті брилі одягли ясени, в 'язи. Яскравим вогнем палає дика груша. Тремтять холодними вогниками листки осики. Гарно навкруги!
а) Восени б) Прийшла осінь в) Барви осені
І варіант
а) інформацію; б) закінчену думку.
а) розповідні, питальні, спонукальні; б) питальні, окличні.
а) питальні; б) окличні; в) неокличні.
Умієте ви майструвати шпаківні?
_______________________________________________________
• • • ==== _______ ?
а) Де живуть зайчата?
б) Хто поселився в дуплі?
в) Куди відлітають пташки восени?
6. У реченні “Захлюпотіла прохолодною хвилею річка" головними
членами є:
а) прохолодною хвилею; б) річка захлюпотіла.
ІІ варіант
а) слова, що виражають закінчену думку;
б) група слів;
в) слово.
а) розповідні, питальні, спонукальні;
б) окличні;
в) неокличні.
Ми оберігаємо природу рідного краю.
__________________________________________________________
_____ ==== • • • • • • ?
а) Всюди лунають дзвінкі дитячі голоси.
б) Діти співають веселу пісню.
в) На деревах з'явилися молоді листочки.
6. Склади речення за схемою: • • • ==== _______ ?
______________________________________________________________
І варіант
У моєї мами довге волосся. Моя бабуся прожила довге і важке життя.
а) пряме значення; б) переносне значення.
Брат, товариш, однокласник, приятель, дружок, подруга.
а) малий;
б) низький;
в) стрункий.
Малюнок, мальований, мальовничий, малина, маляр, малювати.
Сухий, вітрище, прибігла.
_________________________________________________________________
ІІ варіант
2. До слова тиша дібрати синоніми.
а) спокій; б) мовчання; в) шум; г) гам.
3. Із даного прислів’я виписати антоніми.
Вчися чужого розуму, та свого не загуби.
______________________________________________________________
4.Випиши зайве слово.
Маленький, мала, малесенький, малий, малюк, малюнок.
______________________________________________________________
5. Запиши слова і виділи закінчення.
Весна, прилине, смачний.
_____________________________________________________________
6.Добери і запиши два слова до схеми:
І варіант
1. Що означає іменник?
а) назву предмета; б) ознаку предмета; в) дію предмета.
2. Подані слова запиши у множині.
нива — __________________ гай — ___________________
учень — _________________ місто — _________________
3. Випиши іменники середнього роду.
Щастя, карта, пальто, гай, вікно, учень, Марійка
4. Підкресли іменники.
Стоять під снігом сосни сонні.
Сидять на соснах снігурі.
Санчата на ставок з розгону
скотились весело з гори.
5. Запиши словосполучення, поставивши в дужках питання до іменників.
Приїхали (...) до брата; люблю (...) ранок.
____________________________________________________________________
6. Склади речення з поданих слів. Підкресли в ньому граматичну основу.
Ось, над, калиною, ріка, віти, стелить, золоті.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________
ІІ варіант
села — _______________ учні — ___________________
парти — ______________ будинки — _______________
Село, земля, льон, нива, крило, мрія, горизонт, Іван.
_________________________________________________________________
На зеленому горбочку, у вишневому садочку притулилася хатинка, мов малесенька дитинка.
5.Запиши словосполучення, поставивши в дужках питання до іменників.
Малює ( ________ ) узори; побачив (___________ ) пташку.
6.Склади речення з поданих слів. Підкресли в ньому граматичну основу.
Під, їжачок, береза, сінце, стіжок, наносив.
__________________________________________________________________
І варіант
а) хто?, що?; б) який?, яка?, яке?, які?; в) що робить?
Кругленьке, червоненьке, всередині біленьке, соковите і смачне, просить: “Покуштуй мене!”.
Цегла — ___________ , дерево — _____________, сумувати — ____________.
На чорній землі білий хліб родить.
___________________________________________________________________
зимовий ранок — _____________________________________
старі дерева — _____________________________________
Повіяв __________________ вітер. Світить _______________ сонечко. День став _________________. Повертаються з вирію __________________ птахи.
ІІ варіант
а) на назву предмета; б) на ознаку предмета; в) на дію предмета.
Тварина маленька, шубка сіренька, хвостик довгенький, оченята чорненькі, зубки гостренькі.
Папір — ____________________________________________
дощ — ____________________________________________
радіти — ____________________________________________
Краще добра стежка, ніж поганий шлях.
____________________________________________________________________
нове взуття — _______________________________________
теплий день — _______________________________________
Пішов _________________ дощ. Він обмив __________________листочки, напоїв___________________ травичку.
І варіант
а) хто?, що?; б) що робить?, що роблять? в) який? яка? які?
Квітне у лузі калина,
пісня лунає в саду солов ’їна.
Колос у полі зерном наливається.
Кожен трудар веселиться:
Радість прийшла у село!
Спитає — _______________________________________________ .
Подарують — _____________________________________________.
Стрепенулася береза. Вся її кора прогрілась. Кожна гілочка соком наливається. Сонечко зимовий сон прогнало.
________________________________________________________________________________________________________________________
Клеїти - _________________, їсти - _______________,
писат - ________________и.
Не в свої сани ______ сідай.
Весна ледачого ______ любить.
ІІ варіант
а) дію предмета; б) ознаку предмета; в) назву предмета.
Сонце заходить, гори чорніють, пташечка тихне, поле німіє, радіють люди, що одпочинуть, а я дивлюся...
________________________________________________________________________________________________________________________________
Зазеленіє — ____________________, __________________________.
Зацвітуть — ____________________, _________________________ .
Листя тільки проклюнулось на березі та вільсі, на ліщині та осиці. На землі зацвів підсніжник. А біля води запахла черемха.
________________________________________________________________________________________________________________________________
Малювати - __________________, говорити - ____________________, читати - __________________________.
Під лежачий камінь вода _____тече.
З чужого лиха _______смійся.