Розробка мовних тем для 3 класу

Про матеріал
Мовні теми розраховані на використання вчителями протягом року. Даний матеріал поданий в зручному форматі дляя редагування.
Перегляд файлу

 

 

І варіант

  1. Скільки звуків у слові дзиҐа?

а) 5; б) 4; в) 2.

  1. Яка звукова модель відповідає слову насіння?

          а)                              б)                                          в)

3. Доповни речення.

Усе написане або надрукованеце... .

а)усне мовлення; б) писемне мовлення.

4. З яких частин складається текст?

а) зачин, кінцівка;   б) основна частина, зачин;

в) зачин, основна частина, кінцівка.

5. Які бувають тексти?

        а) текст-опис; б) текст-розповідь; в) опис, розповідь, міркування.

6. Добери до тексту заголовок.

Восени я приніс у школу зайченя. Спочатку воно всіх боялося і ховалося під шафу. Потім звірятко звикло до дітей, і вони годували його морквою та капустою. Навесні діти відпустили зайченя на волю.

а) Зайченя.           б) Зайченя в школі.    в) Опис зайчика.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ варіант

  1. Скільки звуків у слові  ведмідь?

а) 7;                      б) 6;                 в) 2.

  1. Яка звукова модель відповідає слову ялинка?

           а)                                     б)                                        в)

  1. Писемне мовлення має бути....

а)  охайним, каліграфічним, зрозумілим;      б) жестикулятивним, мімічним;

в) голосним, інтонаційним.

  1.     З яких частин складається текст?

а) зачин; б) зачин, кінцівка;  в) зачин, основна частина, кінцівка.

  1.     Текст-опис — це ...

                      а) розповідь про когось, про щось;    б) міркування, аналіз якоїсь події;               в)опис предмета, явища, події.

  1.     Добери до тексту заголовок.

Я милуюся барвами осені. Ось берізки розпустили свої косиці. Великі жовті брилі одягли ясени, в 'язи. Яскравим вогнем палає дика груша. Тремтять холодними вогниками листки осики. Гарно навкруги!

а) Восени          б) Прийшла осінь          в) Барви осені

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І варіант

  1. Що виражає речення?

а) інформацію; б) закінчену думку.

  1. За метою висловлювання речення бувають:

а) розповідні, питальні, спонукальні;  б) питальні, окличні.

  1. За інтонацією речення бувають:

а) питальні;               б) окличні;          в) неокличні.

  1. За змістом питального речення побудуй і запиши розповідне речення.

Умієте ви майструвати шпаківні?

_______________________________________________________

  1. Яке речення відповідає даній схемі?

• • •   ====  _______ ?

а) Де живуть зайчата?

б) Хто поселився в дуплі?

в) Куди відлітають пташки восени?

6. У реченні “Захлюпотіла прохолодною хвилею річка" головними

    чле­нами є:

а) прохолодною хвилею; б) річка захлюпотіла.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ варіант

  1. Що таке речення?

а) слова, що виражають закінчену думку;

б) група слів;

в) слово.

  1. Які бувають речення за метою висловлювання?

а) розповідні, питальні, спонукальні;

б) окличні;                      

в) неокличні.

  1. За змістом розповідного речення побудуй і запиши спонукальне речення.

Ми оберігаємо природу рідного краю.

__________________________________________________________

  1. Яке речення відповідає даній схемі? 

      _____  ====  • • •       • • •   ?

     а) Всюди лунають дзвінкі дитячі голоси.

б) Діти співають веселу пісню.

в) На деревах з'явилися молоді листочки.

  1. Склади і запиши речення зі слів:  у, осінь,золота, село, прийшла.

6. Склади речення за схемою:       • • •   ====  _______ ?

______________________________________________________________ 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І варіант

 

  1.     В якому значенні вжито слово довге в другому реченні?

У моєї мами довге волосся. Моя бабуся прожила довге і важке життя.

 а) пряме значення;           б) переносне значення.

  1.     З поданих слів добери та підкресли синоніми до слова друг.

Брат, товариш, однокласник, приятель, дружок, подруга.

  1.     Добери антонім до слова високий.

а) малий; 

б) низький; 

в) стрункий.

  1.     Підкресли  зайве слово.

Малюнок, мальований, мальовничий, малина, маляр, малювати.

  1.     Запиши слова і виділи закінчення.

Сухий, вітрище, прибігла.

 

C:\DOCUME~1\Admin\LOCALS~1\Temp\FineReader12.00\media\image4.jpeg 

  1.  

  1.  

  1.       Добери і запиши два слова до схеми:

 

_________________________________________________________________

 


 


 


 


 


 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ варіант

 

 

  1. В якому значенні вжито словосполучення говорив струмок?
    а) прямому значенні; б) переносному значенні.

2. До слова тиша дібрати синоніми.

        а) спокій; б) мовчання;           в) шум;               г) гам.

3. Із даного прислів’я виписати антоніми.

Вчися чужого розуму, та свого не загуби.

______________________________________________________________

4.Випиши зайве слово.

Маленький, мала, малесенький, малий, малюк, малюнок.

______________________________________________________________

5. Запиши слова і виділи закінчення.

Весна, прилине, смачний.

_____________________________________________________________

 


C:\DOCUME~1\Admin\LOCALS~1\Temp\FineReader12.00\media\image5.jpeg6.Добери і запиши два слова до схеми:

 

 

  1.                      

 

 

 

 


 


 


 


 


 


 

 

 

 

 

 

 

 

              

 

 

І варіант

1. Що означає іменник?

а) назву предмета;                   б) ознаку предмета;            в) дію предмета.

2. Подані слова запиши у множині.
нива — __________________                   гай — ___________________

учень — _________________                  місто — _________________

3. Випиши іменники середнього роду.

Щастя, карта, пальто, гай, вікно, учень, Марійка

 

 

4. Підкресли іменники.

Стоять під снігом сосни сонні.

Сидять на соснах снігурі.

Санчата на ставок з розгону
скотились весело з гори.

5. Запиши словосполучення, поставивши в дужках питання до іменників.
Приїхали (...) до брата; люблю (...) ранок.

____________________________________________________________________

6. Склади речення з поданих слів. Підкресли в ньому граматичну основу.
Ось, над, калиною, ріка, віти, стелить, золоті.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 ІІ варіант

 

  1. На які питання відповідають іменники?
    а) хто?, що робить?;            б) хто?, що?;     в) який?,  яка?, яке?
  2.     Подані слова запиши в однині.

     села — _______________               учні — ___________________

     парти — ______________           будинки — _______________

  1.     Випиши іменники чоловічого роду.

      Село, земля, льон, нива, крило, мрія, горизонт, Іван.

_________________________________________________________________

  1.     Підкресли іменники.

На зеленому горбочку, у вишневому садочку притулилася хатинка, мов малесенька дитинка.

5.Запиши словосполучення, поставивши в дужках питання до іменників.

Малює ( ________ ) узори;       побачив (___________ ) пташку.

6.Склади речення з поданих слів. Підкресли в ньому граматичну основу.

Під, їжачок, береза, сінце, стіжок, наносив.

__________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І варіант

  1. На які питання відповідає прикметник?

     а) хто?, що?;               б) який?, яка?, яке?, які?;        в) що робить?

  1. Підкресли в тексті прикметники.

Кругленьке, червоненьке, всередині біленьке, соковите і смачне, просить: “Покуштуй мене!”.

  1. Від поданих слів утвори прикметники.

Цегла  ___________ ,  дерево  _____________,   сумувати — ____________.

  1. З речення випиши сполучення іменників з прикметниками, визнач їх рід і число.

На чорній землі білий хліб родить.

___________________________________________________________________

  1. До поданих словосполучень добери протилежні за значенням і запиши. У прикметниках познач закінчення.

зимовий ранок  _____________________________________

 старі дерева    _____________________________________

  1. Пошир речення прикметниками.

Повіяв  __________________ вітер. Світить _______________ сонечко. День став _________________.  Повертаються з вирію __________________ птахи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 ІІ варіант

  1. На що вказує прикметник?

а) на назву предмета;       б) на ознаку предмета;         в) на дію предмета.

  1. Підкресли в тексті прикметники.

Тварина маленька, шубка сіренька, хвостик  довгенький, оченята чорненькі, зубки гостренькі.

  1. Від поданих слів утвори прикметники.

Папір  ____________________________________________

дощ     ____________________________________________

радіти — ____________________________________________

  1. З речення випиши сполучення іменників з прикметниками, визнач їх рід і число.

Краще добра стежка, ніж поганий шлях.

____________________________________________________________________

  1. До поданих словосполучень добери протилежні за значенням і запиши. У прикметниках познач закінчення.

нове взуття  _______________________________________

теплий день   _______________________________________

  1.     Пошир речення прикметниками.

Пішов _________________ дощ. Він обмив __________________листочки, напоїв___________________ травичку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І варіант

  1.                На які питання відповідають дієслова?

а) хто?, що?; б) що робить?, що роблять? в) який? яка? які?

  1.                 Випиши з тексту дієслова.

Квітне у лузі калина,
пісня лунає в саду солов ’їна.

Колос у полі зерном наливається.
Кожен трудар веселиться:

Радість прийшла у село!

  1.                  Добери до дієслів форми минулого і теперішнього часу.

Спитає  _______________________________________________ .

Подарують — _____________________________________________.

  1.                  Випиши з тексту дієслова минулого часу і визнач їх рід.

Стрепенулася береза. Вся її кора прогрілась. Кожна гілочка соком наливається. Сонечко зимовий сон прогнало.

________________________________________________________________________________________________________________________

  1.                 Від неозначеної форми дієслів, що відповідають на питання що робити?, утвори за допомогою префіксів дієслова, які відповідали б на питання що зробити? Запиши їх.

Клеїти - _________________, їсти - _______________,

писат - ________________и.

  1.                  Спиши приказки, додавши до дієслів не.

Не в свої сани ______ сідай.

Весна ледачого ______ любить.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ варіант

  1. Що означає дієслово?

а) дію предмета;         б) ознаку предмета;    в) назву предмета.

  1. Випиши з тексту дієслова.

Сонце заходить, гори чорніють, пташечка тихне, поле німіє, радіють люди, що одпочинуть, а я дивлюся...

________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Добери до дієслів форми минулого і теперішнього часу.

Зазеленіє — ____________________, __________________________.

Зацвітуть — ____________________,  _________________________ .

  1. Випиши з тексту дієслова минулого часу і визнач їх рід.

Листя тільки проклюнулось на березі та вільсі, на ліщині та осиці. На землі зацвів підсніжник. А біля води запахла черемха.

________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Від неозначеної форми дієслів, що відповідають на питання що робити?, утвори за допомогою префіксів дієслова, які відповідали б на питання що зробити? Запиши їх.

Малювати - __________________, говорити - ____________________, читати - __________________________.

  1. Спиши приказки, додавши до дієслів не.

Під лежачий камінь вода _____тече.

З чужого лиха _______смійся.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, 3 клас, Контрольні роботи
НУШ
Інкл
Додано
1 травня 2023
Переглядів
1361
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку