ДІАГНОСТИЧНІ РОБОТИ
Читання мовчки
3 клас
НУШ
Поточна перевірка навички читання мовчки у 3-му класі здійснюється в письмовій формі фронтально за показниками: спосіб, темп, розуміння прочитаного.
Учні можуть прочитати текст мовчки і письмово виконати завдання (4 завдання закритого типу і 2 завдання відкритого типу). Вчитель пропонує учням узяти в руки олівці. Після сигналу «Старт» розпочинають читання тексту. Через три хвилини вчитель говорить «Фініш», і учні ставлять олівцем крапку над словом, на якому зупинились. Далі дочитують текст і виконують запропоновані завдання.
Поточна перевірка навички читання мовчки у 3-му класі здійснюється в письмовій формі фронтально за показниками: спосіб, темп, розуміння прочитаного.
Учні можуть прочитати текст мовчки і письмово виконати завдання (4 завдання закритого типу і 2 завдання відкритого типу). Вчитель пропонує учням узяти в руки олівці. Після сигналу «Старт» розпочинають читання тексту. Через три хвилини вчитель говорить «Фініш», і учні ставлять олівцем крапку над словом, на якому зупинились. Далі дочитують текст і виконують запропоновані завдання.
За читання мовчки (спосіб і темп) передбачається максимальна кількість балів — 4(1 бал — спосіб читання, 3 бали — темп читання), а за розуміння прочитаного — 8 (4 бали за 4 завдання закритого типу і 4 бали — за 2 завдання відкритого типу). Перевірка розуміння прочитаного мовчки тексту повторного його перечитування не передбачає.
Діагностична картка 1
2. Виконай завдання, подані після тексту.
Шелестить під ногами листячко в садку: ш-ш-ш. Вітер наче зрадів, що так багато йому роботи, зриває останні листочки з дерев, не жаліє. Вкриває ними стежки в садку, крутить їх у повітрі. І неначе приспівує листкам до таночка:
Коли ось по стежці повзе великий жук.
І заліз аж під листя. Шелестять листочки:
І справді — під купою листя назбиралося багато уся ких маленьких тварин, що завмирають на зиму, і жучки, й павучки.
Аж ось повзе щось велике, колюче, усе в голках. Притихла дрібнота. А це їжак. Йому теж потрібне листя для зимового житла. Понатикував листочків на свої колючки і побрів далі.
А вітер наче звеселився, рве останнє листячко з дерев, крутить ним у таночку, кидає на землю. (213 слів)
А літо Б осінь В зима
А вітер Б дощ В мурашка
А діти Б жучки В сонечко
А їжачку Б зайчику В бобру
А вітер наче ________________, ___________________ останнє листячко з дерев, ним у таночку, на ________________землю.
освіжали в садку повітря
розпустилися навесні
пили свіжі роси на світанку
зазеленіли влітку
годували дерево
Самооцінювання
Обведи смайлик, який відображає твої почуття
Завдання для мене були:
Дуже легкі Легкі Складні Дуже складні Не знаю
Оцінювання вчителем
++ має значні успіхи;
+ демонструє помітний прогрес;
? потребує допомоги;
! потребує значної уваги і допомоги
Діагностична картка 2
2. Виконай завдання, подані після тексту.
Коло річки стоїть хата. В ній живуть Гриць із мамою. Стане хлопчик на порозі — в кінці городу ростуть верби, у вербах тече річка, за річкою луг аж до поля.
— Гей, гей! — подає він свій голос. Так вітається з деревами, річкою, лугом, полем, даючи їм на добридень. Верби шелестять, річка шумить, луг розлягається, а з полів вертається луна: «Добрий день, Грицю...».
Біля порога лежить прут. Це не просто собі вербова гілка, а Гриців кінь. Його треба напасти, напоїти й викупати. Вскакує, поганяє в кінець городу й раптом зупиняється. Там за річкою пасеться кобила, а коло неї стоїть лошатко. Обоє гніді й гарні. Лошатко підійшло до своєї мами, схилило до неї свою голову. Мама йому щось сказала. Лошатко виструнилося і як пуститься берегом. Його грива так і грає. Крутнуло, жене назад як вітер.
Гриць пришпорив свого коника, давай і собі навскач. Лошатко на одному березі, а він гарцює на другому. Та де там лошатку перегнати хлопчика! Його кінь дуже баский. Він ще й ірже людським голосом. І здається Грицеві, що кінь несе його поверх дерев, що земля миготить під копитами.
Лошатко набігалося, стало коло своєї мами. Кобила перестала пастися, обнюхує своє гніденьке, а воно оповідає їй, напевно, про те, як йому добре.
Гриць не зупинив свого коня. їде з берега додому. Йому теж хочеться розповісти мамі, де він був і що бачив. Як перескакував через ріки й моря, як бачив високі горі й великі міста — цілий світ. Скрізь гарно. Але тут, на березі річки, де їхня біла хата, — найкраще. Він поганяє, щоб швидше розказати про це рідній мамі. (255 слів)
А вербова гілка
Б калинова гілка
В суха лозина
А корова з телям
Б кобила з лошам
В кінь із лошам
А білим Б гнідим В сірим
А що кінь несе його поверх дерев
Б що кінь біжить швидко
В що кінь несе його через річку
5.Запиши, якими словами можна замінити слово оповідає
________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Самооцінювання
Обведи смайлик, який відображає твої почуття
Завдання для мене були:
Дуже легкі Легкі Складні Дуже складні Не знаю
Оцінювання вчителем
++ має значні успіхи;
+ демонструє помітний прогрес;
? потребує допомоги;
! потребує значної уваги і допомоги
Діагностична картка 3
ПОЄДИНОК
Того дня приїхали ми з Павликом до Маркіяна Васильовича дуже рано: ще до сніданку вирішили походити трохи узліссям.
Ранок був чудовий. Перші промені сонця купалися в рясних росах. На кінчику кожної травинки висіла краплина і сяяла веселковими барвами.
І враз цю ранкову благодать сколотив розпачливий писк, схожий на зойк дитини. За ним пролунали лютий клекіт і лопотіння. Стривожено глянули ми на Маркіяна Васильовича.
Він кивнув на кущі неподалік і пояснив коротко:
— Сова. Зайця заскочила.
І справді з-за кущів знялася велика сова, шугнула вгору й знову каменем упала вниз. Знов пролунав той же розпачливий писк і розлютований клекіт.
Ми підбігли ближче й побачили: заєць лежить на спині й одчайдушно відбивається лапами від напасниці.
Сова не звернула на нас ніякісінької уваги. Вона жадала одного: скоріше вхопити кігтями здобич. Та заєць не переставав верещати, вправно відбиваючи її напади.
Ось хижачка знову злетіла в небо. Заєць, мабуть, побачив нас й обережно, бочком, почав підповзати ближче. Ми закричали на сову, замахали руками. А їй хоч би що! Ще лютіше кидається на свою жертву.
Та ось заєць підповз до самих наших ніг. Тремтить, бідолаха, а сердечко калатає, що я ногою відчуваю його стукіт. Сова шугає кругом нас, злісно клекоче, б’є крильми. Врешті зрозуміла, що програла поєдинок, і майнула до лісу.
Заєць пильно стежив за нею, а коли сова зникла, стрепенувся, стрибнув убік, сів на задні лапи. Підняв вуха свічками, потім кілька разів прищулив їх, ніби дякував за порятунок.
— Що, радієш? — засміявся Маркіян Васильович. — Молодець! Захищався ти геройськи...
Заєць, мабуть, справді радів, бо пострибав від нас зигзагами, а тоді, наче згадав щось важливе, чкурнув щодуху до лісу. (258 слів)
А ввечері Б дуже рано В вдень
А тріск дерева
Б шум бурі
В розпачливий писк
А зайця і сови
Б зайця і лисиці
В сови і миші
А стрибнув у кущі
Б розпачливо заверещав
В підняв вуха свічками і кілька разів прищулив їх
Полохливий, сміливий, боязкий, геройський, хитрий, злий, нетерплячий, відчайдушний, нерішучий, млявий, спокійний.
6.Запиши головну думку оповідання.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Самооцінювання
Обведи смайлик, який відображає твої почуття
Завдання для мене були:
Дуже легкі Легкі Складні Дуже складні Не знаю
Оцінювання вчителем
++ має значні успіхи;
+ демонструє помітний прогрес;
? потребує допомоги;
! потребує значної уваги і допомоги
Діагностична картка 4
Славутній німецький музика Моцарт почав грати на фортепіано, ще бувши зовсім малим. Про його великий хист дійшла чутка аж до короля. Оповідано королеві, що малий Моцарт може заграти чималу річ (сонату) навіть тоді, як накрити клавіші хусткою. Забажав король почути Моцарта.
Взяв Моцартовий батько свого сина-музику й повів у будинок до короля.
Приведено їх у велику світлицю. Вийшов король, зібралися і всі його прибічні3. Тоді привели Моцарта до фортепіано, накрили клавіші хусткою й казали грати.
Моцарт грає, всі дивуються та хвалять, що який то він талановитий. Потім король і каже:
Ну, король слухав, а потім щось таке почав говорити зі своїми прибічними. Пішла розмова, далі вже й сміх чути — щось там веселе розповідали...
Малий музика тоді, бачивши, що на грання його вже не вважають, як схопиться зі стільчика, як грюкне накривкою від фортепіано, — та й
побіг із світлиці. За ним погнався батько і дехто з інших, і кажуть йому:
Минув час. Моцарт виріс та став славутнім музикою по всіх краях. Приїхав він раз у свою столицю давати концерт. Ох, так-то вже пильно слухали його вся громада присутня і король зі своїм товариством.
А Шопена
Б Бетховена
В Моцарта
А бо погано заграв
Б бо його не слухали
В бо в нього забрали ноти
А грюкнув накривкою від фортепіано й вибіг із світлиці
Б дограв сонату до кінця
В низько вклонився королеві
А славетним
Б невідомим
В бездарним
Славетний музикант.
Бажання короля.
Відповідь на зневагу.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Самооцінювання
Обведи смайлик, який відображає твої почуття
Завдання для мене були:
Дуже легкі Легкі Складні Дуже складні Не знаю
Оцінювання вчителем
++ має значні успіхи;
+ демонструє помітний прогрес;
? потребує допомоги;
! потребує значної уваги і допомоги
Діагностична картка 5
Жила собі курка. Вона несла яєчка і потім їх висиджувала. Одного разу з її яєць вилупилося п’ятнадцять курчат і — один маленький екскаватор.
Курчата бігали по двору і пищали, а екскаватор рив пісок своїм маленьким ківшиком. Курка дивилася на нього, дивилася, а тоді сказала: «Здається, мені підсунули яйце екскаватора. Та дарма: буду виховувати його як рідного сина».
Так вона й зробила. Курчата росли, перетворювалися на курочок та півників, але екскаватор ріс найшвидше. Невдовзі він став більший за маму, потім за курник, і довелося виділити йому спеціальне місце у дворі. Всі його любили: він був добрий. А ще — він так глибоко рив землю, що у курей зникли всі турботи про їжу. Екскаватор своїм ківшиком викопував для них багато хробаків. Не треба було самим ритися в землі, не треба було шукати зернята.
Якось уночі екскаватор прокинувся від того, що тоненький голос повторював: «Прокинься, прокинься!» Він розплющив фари і побачив королеву хробаків. Вона була маленька, в золотій короні, і сиділа на самісінькому вершечку земляної купи.
Вона сказала:
Наступного ранку екскаватор зібрав собі вузлика, попрощався з мамою, братами та сестрами і пішов шукати таке місто, де живуть екскаватори.
І знайшов!
Там були і трактори, і вантажівки, але екскаваторів — найбільше.
Вони рили котлован. І всі дуже зраділи, побачивши, що прийшов новий молодий екскаватор.
Він почав працювати разом з усіма і скоро закохався в молоду екскаваторку.
Вони побралися. У них народилося п’ятнадцять екскаваторів і одне курча.
1. Визнач жанр тексту.
А народна казка
Б літературна казка
В легенда
А народилося п’ятнадцять курчат
Б народився один маленький екскаватор
В народилося гидке каченя
А добрим
Б злим
В заздрісним
Б королева хробаків
В королева машин
але екскаваторів — найбільше.
Курчата бігали по •
двору і пищали,
А ще — він так глибоко рив землю,
Там були і трактори, і вантажівки,
а екскаватор рив пісок своїм маленьким ківшиком.
що у курей зникли всі турботи про їжу.
Добрий _______________________________________________
маленький_____________________________________________
рідний _________________________________________________
Самооцінювання
Обведи смайлик, який відображає твої почуття
Завдання для мене були:
Дуже легкі Легкі Складні Дуже складні Не знаю
Оцінювання вчителем
++ має значні успіхи;
+ демонструє помітний прогрес;
? потребує допомоги;
! потребує значної уваги і допомоги
Діагностична картка 6
Здрастуй, курчатко!
Воно було таке маленьке, таке безсиле, що не могло зіп’ястися навіть на свої тоненькі лапки. Це курчатко, що вилупилося останнім. Бабуся Наталя дістала його з-під квочки і поклала долі, коло гнізда. Воно так і заклякло, розпластавши мокрі крильця та припавши груденятами до землі.
Вирішили забрати курчатко від квочки, відігріти в хаті. Бабуся вистелила старе сито чистою вовняною тряпчиною і поклала туди курчатко. Під сито прилаштувала грілку, а зверху прикрила теплою хусткою.
Цілу ніч курчатко мовчало. Славко, тільки-но прокинувшись, підійшов до сита з курчам.
Ранок був напрочуд сонячний, теплий і ніби рожевий — чи то від осяйного проміння, чи від яблуневого цвіту, що ряснів по всьому подвір’ю.
Бабуся випустила квочку з курчатами надвір. Удвох зі Славком поставили годівницю, сипнули пшінця. Квоч-
ка-мати голосно кликала своїх діточок до сніданку. А вони й не барилися: дзьобали корм навперейми з матір’ю.
Що тут зчинилося! Почувши материн голос, курчатко почало голосно цяпати, тривожно метатися під накривкою.
На той писк відгукнулася збентежена квочка. Вона метушилась навколо стільця і кликала курчатко до себе.
Славко взяв сито, скинув хустину. Курчатко було просто чарівне: чорненьке, пухнасте, немов оксамитове. Шийку і животик його прикрашала світла широка смужка.
Бабуся Наталя винесла з кухні неглибоке коритчатко
з водою, посередині поклала перевернуте догори дном блюдце, щоб курчата, бува, не потопилися. Мати-квочка підійшла до води і показала дітям, як її треба пити.
Хлопчик присів навпочіпки і ще довго спостерігав за курчатами. «Я назву тебе Малюком, — подумки звернувся Славко до чорненького курчати. — До зустрічі, Малюче!»
А маленьким і безсилим
Б симпатичним
В пухнастим
А у дерев’яний ящик
Б у старе сито
В у плетений кошик
А пшоном
Б хлібом
В молоком
А Пушок
Б Малюк
В Клубочок
Курчатко було просто чарівне:___________________, немов Шийку і
Животик його прикрашала_______________________.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Самооцінювання
Обведи смайлик, який відображає твої почуття
Завдання для мене були:
Дуже легкі Легкі Складні Дуже складні Не знаю
Оцінювання вчителем
++ має значні успіхи;
+ демонструє помітний прогрес;
? потребує допомоги;
! потребує значної уваги і допомо
Діагностична картка 7
Блискавиці освітлювали дорогу громам, щоб ті бачили, в яке дерево цілитись. На високій сосні сидів Вітер. Грім ударив сосну, розколов її, поранив Вітра. Як почав поранений Вітер завивати з болю, то Дмитрик не витримав. Вистрибнув босоніж на ґанок, з ґанку — на подвір’я і привів пораненого Вітра до хати.
Дмитрик одшматував білий рукав своєї сорочки, одну рану Вітрові перев’язав. Відірвав другий — і другу рану перев’язав.
А на другий день у Дмитрика виросли крила. Ніхто їх не бачив. Сам Дмитрик теж не знав, що в нього є крила, бо навіть коли лягав спати, вони йому зовсім не заважали.
...Одного разу захворіла мати. Дмитрик побіг до лікаря, потім — в аптеку, відтак наносив дров до хати, води — і все це робив так швидко, що мама сказала:
Та Дмитрик зовсім не втомився. Він міг зробити ще тисячу робіт, щоб тільки видужала мама. Адже хвороба її не кидала.
Подвір’ям крутився березень. То підморгне сонцеві, то знову нахмуриться.
Дмитрик не міг дочекатися весни. І раптом пригадав, що за Кам’яною горою на Збочі вже мусять бути проліски, бо весна приходить туди найшвидше. І побіг по найперші квіти. Не побіг —
полетів.
У хаті в маминих руках проліски заспівали тоненькими голосочками. І мама засміялася. Хвороба мусила покинути хату, бо хвороби радісних людей не тримаються. Березень під вікнами теж замугикав пісеньку. Земля її підхопила й собі:
Дмитрикові крила голубіють, тому ніхто не бачить.
Але якщо чиясь мати, коли пратиме білизну, побачить у сина сорочку з обдертими рукавами, то не мусить думати, що в її дитини вже виросли крила.
Крила ростуть не просто. Не раз треба й останню сорочку віддати, щоб стати таким, як Дмитрик.
А відірвав рукави своєї сорочки і перев’язав рани
Б замазав рани йодом
В промив рани водою
А тому що він робив добрі справи
Б тому що він багато читав
В тому що він швидко бігав
А почитати книжку
Б прибрати в кімнаті
В принести пролісків
А бо син розповів кумедну історію
Б бо син заспівав веселу пісню
В бо син приніс їй проліски
наносив дров
збігав в аптеку
побіг до лікаря
приніс води
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Самооцінювання
Обведи смайлик, який відображає твої почуття
Завдання для мене були:
Дуже легкі Легкі Складні Дуже складні Не знаю
Оцінювання вчителем
++ має значні успіхи;
+ демонструє помітний прогрес;
? потребує допомоги;
! потребує значної уваги і допомо
Діагностична картка 8
Як їжачок урятував ялинку
Колись давно на зеленій галявині під кучерявим дубком жив сіренький їжачок. Кирпатий, з чорними намистинками очей і геть без отих голочок, що ми звикли бачити на ньому сьогодні.
Тоді голочки мала тільки зелена Ялинка. Вона дуже пишалася своїм вбранням і нікого не підпускала до себе — боляче кололася. Іноді навіть насміхалася над їжачком, який сумлінно працював з ранку й до пізнього вечора, збираючи гриби, ягоди, яблучка.
— От мені нічого не потрібно! — гордовито промовляла Ялинка. — І ніхто мені не потрібен! Я найкрасивіша на цій галявині...
Пихата красуня навіть Ворона, який полюбляв відпочивати на одній з її гілок, відігнала від себе.
А Ворон узяв та й перебрався на дубок, під яким жив їжачок. Незабаром вони подружилися. Ворон навіть допомагав сіренькому другові переносити до його схованки лісові скарби. Невдовзі вони й забули про гордовиту Ялинку.
Та якось на галявину з Чорного болота увірвався розбишака Бобер. Уздрів Ялинку і почав своїми гостри- ми - прегострими зубами пиляти ніжний стовбур красуні. Це побачив Ворон і мерщій полетів до їжачка:
їжачок ураз забув про Ялинчині кепкування і чимдуж помчав на поміч. Ворон кликав інших мешканців лісу на підмогу, та чомусь ніхто не поспішав озиватися.
Тоді вони удвох заходилися боронити зелену красуню, проте Бобер не боявся таких рятувальників. Відлетів мудрий Ворон убік та й каже Ялинці:
Так і вчинили. Поки хоробрий Ворон відволікав Бобра, їжачок став колючим. Розправив Ялинчині голки на спині й пішов у наступ.
Злякався Бобер, позадкував. А тут його Ворон давай скубати. Утік розбишака з галявини...
Відтоді всі їжаки мають колючки (правда, ті з часом потемнішали), ворони голосно каркають, коли хтось чужий до лісу заходить, ялинки скидають іноді частину своїх голок, а бобри вже не пиляють своїми гострими зубами красунь-ялинок, бо колючих їжаків бояться.
А Зайчик
Б Бобер
В їжачок
А з Ялинкою
Б з Вороном
В з Бобром
А спиляти її
Б прикрасити іграшками
В пересадити
А порадив сипонути голочок їжачкові
Б наказав не допомагати пихатій красуні
В відлетів убік
скромність
пихатість
доброта
хоробрість
сміливість
їжачок
Ялинка
Бобер
працьовитість
злість
гордовитість
щедрість
мудрість
6. Продовж речення.
Відтоді всі їжаки ___________________________________________
ворони ___________________________________________________
ялинки ________________________________________________
а бобри________________________________________________
Самооцінювання
Обведи смайлик, який відображає твої почуття
Завдання для мене були:
Дуже легкі Легкі Складні Дуже складні Не знаю
Оцінювання вчителем
++ має значні успіхи;
+ демонструє помітний прогрес;
? потребує допомоги;
! потребує значної уваги і допомо
Діагностична картка 9
1.Прочитай текст мовчки.
2.Виконай завдання, подані після тексту.
Кримськотатарська казка
Колись дуже давно жив на світі один плаксивий хлопчик. Вранці, ледь почне світати, він прокидався і починав рюмсати. Плаче й плаче. І так цілісінький день. Ніхто не міг його зупинити — ні мама, ні тато, ні бабуся з дідусем.
Плакав він рік, плакав другий. І раптом сльози в нього кінчилися. Що робити? Не плакати ж йому без сліз...
Думав хлопчик, думав і вирішив піти пошукати собі сліз у широкому світі. Вийшов він потихеньку з дому, щоб ні тато, ні мама не бачили, і подався світ за очі. Ішов собі та йшов. Аж раптом бачить — крокодил. І теж плаче. Підійшов хлопчик до нього і каже:
Побіг хлопчик від крокодила далі й по дорозі зачепився за березовий стовбур, по якому рясно текли сльози.
Але й береза йому відмовила:
Побрів хлопчик далі. Дійшов до гір, піднявся на вершину, біля якої ночувала хмара, а з неї рясні сльози капають.
Розгубився плаксій, не знає, що й робити. Облила його хмара холодною водою, і він кинувся від неї щодуху навтьоки. Після цього хлопчик вернувся додому.
Йдучи через поле, він нарвав для своїх рідних великий букет квітів. А тоді попросив вибачення у мами, тата, в дідуся з бабусею. Розповів їм про всі лиха, які спіткали його в пошуках сліз, і дав слово, що ніколи більше не зронить марної сльозинки.
А плаксивий
Б добрий
В працелюбний
А на пошуки кращого життя
Б на пошуки сліз
В на пошуки друга
А пригода
Б зустріч
В подорож
А плакати ще три роки
Б не плакати марно
В плакати через день
Прохання до берези.
Зустріч з крокодилом.
Звернення до хмарки.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Самооцінювання
Обведи смайлик, який відображає твої почуття
Завдання для мене були:
Дуже легкі Легкі Складні Дуже складні Не знаю
Оцінювання вчителем
++ має значні успіхи;
+ демонструє помітний прогрес;
? потребує допомоги;
! потребує значної уваги і допомо
Діагностична картка 10
1.Прочитай текст мовчки.
2.Виконай завдання, подані після тексту.
Сопілонька з калиноньки, ясенове денце
Якось мама наводила лад у старому, ще бабусиному комоді й раптом вигукнула:
З-поміж альбомів з давніми вижовклими фотографіями, з-поміж старих листівок і конвертів вона дістала довгеньку дерев’яну паличку із шістьма круглими дірочками та нехитрим орнаментом по всьому стовбурці.
Він вихопив у мами паличку й, ніби шпагою, заходився вимахувати нею як справжній мушкетер.
Від того дня Вадик з ранку до вечора не випускав сопілку з рук. Він дмухав у неї так завзято, що йому терпли губи. Однак звуки народжувалися якісь немічні, придушено-хрипкі, з присвистом. Вони були позбавлені будь-якої мелодійності й тільки дратували вухо.
Вадик впадав у відчай.
сопілку грає, а ладу не знає». Тому я напитала для тебе одного дядечка-сопілкаря. Він чудово володіє цим інструментом. Тож і тебе погодився навчити.
І почав Вадик брати уроки у справжнього майстра. Ох, і нелегко було йому о першій порі!
Але минав час, і поволі, невпоспіх, з кожним новим днем труднощі відступали.
Що слухнянішою ставала в його руках дідусева сопілка, що мелодійніше і проникливіше вона починала звучати, то з більшим завзяттям, навіть піднесенням Вадик намагався поліпшити свою гру. Він уже знав напам’ять усю від початку до кінця мелодію «Самотнього пастуха». Ця щира, задумлива, хвилююча пісня без слів просто зачаровувала його. І коли Вадик брався грати її, йому вочевидь починало здаватися, що то й справді тихим тужливим голосом десь із далекої далечіні промовляє до нього жива й рідна дідусева душа.
1. Що знайшла мама в бабусиному комоді?
А альбом з фотографіями
Б рушник
В сопілку
А мама
Б дідусь
В братик
А дзвінкі та чисті
Б немічні та хрипкі
В глухі та фальшиві
А «Самотній пастух»
Б «Веселий соловейко»
В «Ой, у лісі калина»
Де бажання, там буде й успіх.
Дідусева душа.
Цікава знахідка.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Самооцінювання
Обведи смайлик, який відображає твої почуття
Завдання для мене були:
Дуже легкі Легкі Складні Дуже складні Не знаю
Оцінювання вчителем
++ має значні успіхи;
+ демонструє помітний прогрес;
? потребує допомоги;
! потребує значної уваги і допомо