Розробка пленерного уроку "Покритонасінні"

Про матеріал
Даний план-конспект уроку ознайомить учнів із загальною характеристикою покритонасінних рослин, сформує знання про основні ознаки покритонасінних; загальні ознаки класів Однодольних і Дводольних рослин; удосконалить вміння учнів порівнювати та робити узагальнюючі висновки; розвивати логічне мислення, пам’ять; формувати ціннісні орієнтації на збереження природи та естетичні смаки учнів.
Перегляд файлу

План-конспект пленерного уроку з біології у 6 кл.

Тема. Покритонасінні.

Мета: ознайомити учнів із загальною характеристикою покритонасінних рослин, сформувати знання про основні ознаки покритонасінних; розглянути загальні ознаки класів Однодольні і Дводольні; удосконалювати вміння учнів порівнювати та робити узагальнюючі висновки; розвивати логічне мислення, пам’ять; формувати ціннісні орієнтації на збереження природи та естетичні смаки учнів.

Тип уроку: комбінований.

Місце проведення: майданчик біля школи.

Хід уроку

І. Організаційний етап. Перевіряємо  готовність учнів до уроку, налаштовуємося на роботу. Одягаємося відповідно до погоди, роздаю здобувачам знань індивідуальні завдання у вигляді наборів карток з рисунками та набору смайликів, за допомогою яких оцінимо свій настрій на уроці.

    Я повністю задоволений уроком, бо мені все зрозуміло

   Я задоволений уроком частково, бо не все зрозумів

  Я майже нічого не зрозумів і, уроком не задоволений

Учитель пропонує п’ятикласникам показати свій настрій з допомогою смайликів. Підбадьорює.

Вправа «Побажання». Взявшись за руки доберіть до першої літери свого імені побажання для своїх однокласників.

IІ. Перевірка домашнього завдання

1.Вправа «Точка опори». Всі разом об’єднуємося у коло, учні називають біологічні терміни на слово «Голонасінні»: (однодомні, хвоя, вічнозелені, живиця, чоловічі та жіночі шишки, повітряні мішки, фітонциди, немає квіток і плодів.), визначають що доступне для розуміння, викликає утруднення і незрозуміле.

2.Вправа «Так чи ні». Вчитель стає в центр кола, зачитує твердження, якщо воно правильне учні плескають в долоні один раз, неправильне - двічі).

Подякувавши за правильні відповіді, активність та спритність у роботі, вчитель запрошує учнів сідати на лавочки.

III. Актуалізація чуттєвого досвіду та опорних знань учнів.

  1. Гра «Впізнай рослину»: на фотографіях різних рослин розпізнати водорості, вищі спорові та голонасінні.
  2. Фронтальне опитування:

- Які відділи рослин ми уже вивчили?

- Чим відрізняються нижчі та вищі рослини?

- Чим відрізняються спорові та насінні рослини?

- Чому відділ Покритонасінні, або Квіткові, має таку назву?

3. Вправа «Хмара слів»:  І к.зліва – Вегетативні органи, ІІ к.справа – Генеративні органи

 IV. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Огляніться навколо, назвіть рослини, які, на вашу думку, є найважливішими у природі та житті людини. (Учні за бажанням називають рослини і їх значення для людини).

Прийом «Здивуй!Зацікав!» (цікаві факти).

Створення проблемної ситуації:- Чому покритонасінні – найпоширеніша сучасна група рослин на земній кулі?

V. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

VI. Сприйняття та засвоєння учнями нового навчального матеріалу.

  1. Інтерактивна вправа «Гронування».
  2.  Загальна характеристика, біологічні особливості покритонасінних рослин. (бесіда).
  3. Класифікація відділу Покритонасінні.(розповідь-пояснення вчителя)
  4. «Творча лабораторія»(робота в групах) Розглядаючи гербарні екземпляри, визначте, які рослини належать: I група-до дводольних, IIгрупа– до однодольних, визначіть їх характерні ознаки.
  5.  Гра «Класифікація»: учитель демонструє фото подорожника і воронячого ока і запитує, до яких класів покритонасінних належать ці рослини.

Руханка

По секрету вам скажу: (стають у коло)

З фізкультурою дружу! ( Кисті рук до плечей)

Вмію гарно підтягатись, (Руки до гори)

Низько-низько нахилятись.  (Руки в боки, нахили)

Вліво-вправо повернуся, (Повороти)

Знов присяду, нахилюся. (Присідання)

Розімятись я не проти… (Підскоки)

І скоріше до роботи.  (учні готуються для отримання наступного завдання)

VII. Узагальнення та систематизація знань

1. Вправа «Однодольні і Дводольні». Вчитель називає властивості класів Однодольні і Дводольні рослини. Якщо прозвучить ознака однодольних – учні піднімають одну руку, дводольних – дві.

2. Вставити замість пропусків слова у текст(усно).

IX. Підсумки уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон»: учні обмінюються враженнями від уроку.

Рефлексія.  Покажіть свій настрій смайликами.  Учитель виставляє оцінки. Домашнє завдання: опрацювати відповідний параграф у підручнику; скласти сенкан «Покритонасінні», підготувати цікаву інформацію про покритонасінні рослини (за бажанням).

docx
Додано
11 лютого 2023
Переглядів
637
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку