План-конспект пленерного уроку з біології у 6 кл.
Тема. Покритонасінні.
Мета: ознайомити учнів із загальною характеристикою покритонасінних рослин, сформувати знання про основні ознаки покритонасінних; розглянути загальні ознаки класів Однодольні і Дводольні; удосконалювати вміння учнів порівнювати та робити узагальнюючі висновки; розвивати логічне мислення, пам’ять; формувати ціннісні орієнтації на збереження природи та естетичні смаки учнів.
Тип уроку: комбінований.
Місце проведення: майданчик біля школи.
Хід уроку
І. Організаційний етап. Перевіряємо готовність учнів до уроку, налаштовуємося на роботу. Одягаємося відповідно до погоди, роздаю здобувачам знань індивідуальні завдання у вигляді наборів карток з рисунками та набору смайликів, за допомогою яких оцінимо свій настрій на уроці.
Я повністю задоволений уроком, бо мені все зрозуміло
Я задоволений уроком частково, бо не все зрозумів
Я майже нічого не зрозумів і, уроком не задоволений
Учитель пропонує п’ятикласникам показати свій настрій з допомогою смайликів. Підбадьорює.
Вправа «Побажання». Взявшись за руки доберіть до першої літери свого імені побажання для своїх однокласників.
IІ. Перевірка домашнього завдання
1.Вправа «Точка опори». Всі разом об’єднуємося у коло, учні називають біологічні терміни на слово «Голонасінні»: (однодомні, хвоя, вічнозелені, живиця, чоловічі та жіночі шишки, повітряні мішки, фітонциди, немає квіток і плодів.), визначають що доступне для розуміння, викликає утруднення і незрозуміле.
2.Вправа «Так чи ні». Вчитель стає в центр кола, зачитує твердження, якщо воно правильне учні плескають в долоні один раз, неправильне - двічі).
Подякувавши за правильні відповіді, активність та спритність у роботі, вчитель запрошує учнів сідати на лавочки.
III. Актуалізація чуттєвого досвіду та опорних знань учнів.
- Які відділи рослин ми уже вивчили?
- Чим відрізняються нижчі та вищі рослини?
- Чим відрізняються спорові та насінні рослини?
- Чому відділ Покритонасінні, або Квіткові, має таку назву?
3. Вправа «Хмара слів»: І к.зліва – Вегетативні органи, ІІ к.справа – Генеративні органи
IV. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Огляніться навколо, назвіть рослини, які, на вашу думку, є найважливішими у природі та житті людини. (Учні за бажанням називають рослини і їх значення для людини).
Прийом «Здивуй!Зацікав!» (цікаві факти).
Створення проблемної ситуації:- Чому покритонасінні – найпоширеніша сучасна група рослин на земній кулі?
V. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.
VI. Сприйняття та засвоєння учнями нового навчального матеріалу.
Руханка
По секрету вам скажу: (стають у коло)
З фізкультурою дружу! ( Кисті рук до плечей)
Вмію гарно підтягатись, (Руки до гори)
Низько-низько нахилятись. (Руки в боки, нахили)
Вліво-вправо повернуся, (Повороти)
Знов присяду, нахилюся. (Присідання)
Розімятись я не проти… (Підскоки)
І скоріше до роботи. (учні готуються для отримання наступного завдання)
VII. Узагальнення та систематизація знань
1. Вправа «Однодольні і Дводольні». Вчитель називає властивості класів Однодольні і Дводольні рослини. Якщо прозвучить ознака однодольних – учні піднімають одну руку, дводольних – дві.
2. Вставити замість пропусків слова у текст(усно).
IX. Підсумки уроку
Інтерактивна вправа «Мікрофон»: учні обмінюються враженнями від уроку.
Рефлексія. Покажіть свій настрій смайликами. Учитель виставляє оцінки. Домашнє завдання: опрацювати відповідний параграф у підручнику; скласти сенкан «Покритонасінні», підготувати цікаву інформацію про покритонасінні рослини (за бажанням).