Розробка проекту "Сили у природі"

Про матеріал

Проект "Сили у природі" допоможе учням узагальнити знання про сили; формувати вміння учнів порівнювати, аналізувати; розвивати комунікативні здібності учнів; розвивати логіку мислення, вміння будувати алгоритм дій, необхідних для досягнення бажаного результату; активізувати самостійність мислення учнів, колективізм, навички групової роботи, почуття взаємної відповідальності, вміння відстоювати свою точку зору в процесі роботи, формувати інтерес до предмету на основі зв'язку із життям.

Перегляд файлу

Сили у природі

Цей проект допоможе учням узагальнити знання про сили; формувати вміння учнів порівнювати, аналізувати; розвивати комунікативні здібності учнів; розвивати логіку мислення, вміння будувати алгоритм дій, необхідних для досягнення бажаного результату; активізувати самостійність мислення учнів, колективізм, навички групової роботи, почуття взаємної відповідальності, вміння відстоювати свою точку зору в процесі роботи, формувати інтерес до предмету на основі зв’язку із життям.

Цілі проекту

  • Узагальнення та систематизація знань учнів про сили;
  • знайомство з методами досліджень та спостережень;
  • обговорення та опрацювання експериментальних завдань;
  • створення діаграм та графіків;
  • складання інформаційного бюлетеня та презентацій;
  • написання творчої роботи;
  • проведення уроку «Парад експериментів».

 

Тривалість проекту

Протягом  вивчення теми «Взаємодія тіл».

Завдання для учнів

Ці завдання можна роздати  у друкованому вигляді.

 

 

Фізичні явища оточують нас повсюди, багато з них нам уже знайомі, і ми можемо їх пояснити. Я хочу, щоб ви побачили й пе­реконалися в тому, що фізика — це не тільки (і навіть не стільки) храм точних формул, законів і правил, а саме життя у всіх його проявах. І навіть у повсякденних справах, мож­на побачити багато нового й цікавого, тим більше що у вас уже є необхідний запас знань, щоб пояснити явища, які ми сьогодні з вами спостерігатимемо.

Уявіть на одну мить: вівсі сили, що існують навколо нас образилися і покинули нашу планету! Хаос охопив нашу планету. Наше завдання знайти і повернути їх. Але це може бути можливим лише тоді, коли ми глибше познайомимося з ними, «створивши їх портрет».

Вам необхідно:

  1. Організувати обговорення у групах щодо подальшої роботи;
  2. вивчити оточуюче середовище та проаналізувати прояви сили, значення, корисні та шкідливі прояви даної сили;
  3. провести необхідні дослідження, виконавши експериментальне завдання;
  4. створити фотопроект «Обличчя сили»;
  5. створити презентацію про роботу у групах;
  6. написати творчу роботу «Якби не було сили…»

Огляд проекту

     Основна робота проходить у командах, які форму­ються з 4-5 учнів з урахуванням бажання учнів. Цей склад команди витриму­ється протягом вивчення усієї теми. Ко­манди можуть формуються як  «команди взаємодопомоги» — у команді є і сильніші, і слабші учні: останні отримують необхідну їм допомогу від своїх товаришів (без зниження загальних вимог), тобто «навчальну» роботу бере не тільки вчитель, але й учні: розв'язок поставленої проблеми — це не «дода­вання зусиль» окремих членів групи, а результат складання діало­гових ситуацій, що включають питання і відповіді; вислуховування думок —згода або суперечка на основі логічних доведень. Сформовані команди за «науковим, розумовим потенціалом» майже рівні, тому завдання для усіх команд є однаковими за ступенем складності.

Протягом вивчення теми саме в команді відбуваються консультації, взаємоперевірки, взаємоопитування.

Уся їхня робота йде у вигляді співпраці вчителя та учнів, де результат кожного впливає на результат команди, і навпаки. Існує зацікавленість дітей у результатах власної роботи та в результатах товаришів. Саме в цих творчих колективах продовжується робота і в позаурочний час (їм цікаво досліджувати, обмінюватись думками, ставити питання та знаходити відповіді). До цієї роботи залучаються і батьки. Учні можуть фантазувати про сили, або  описувати їх користуючись довідниками, енциклопедіями, мережею Інтернету тощо.

Під час захисту проектів необхідно не тільки показати хід розв'язку «своїх» задач і власну підготовленість, але й аналізувати і рецензувати розв'язки суперників.

Уміння, необхідні учням

 Інтернет:

  • переміщення мережею Інтернет;
  • копіювання зображень з веб-сторінок;

 Програма Місгоsоft РоwегРоіnt:

  • відкриття презентацій;
  • збереження презентацій;
  • створення презентацій;
  • виведення слайдів на друк;
  • вставляння зображень;
  • управління переходами слайдів та додавання звуку (необов'язкове);

 Програма Місгоsоft Word

  • відкриття документів;
  • збереження документів;
  • виведення документів на друк;
  • розбиття тексту на колонки;
  • вставляння зображень;

 Програма Місгоsоft Exel

  • вставляння даних;
  • побудова графіків;
  • експорт графіків у Місгоsоft Word  або  Місгоsоft РоwегРоіnt.

 Програма Місгоsоft Publisher

  • відкриття документів;
  • збереження документів;
  • використання шаблонів;
  • розбиття тексту на колонки;
  • вставляння зображень;
  • виведення документів на друк.

Устаткування і програмне забезпечення

  1. Доступ до Інтернету.
  2. Програма Місгоsоft Word.
  3. Програма Місгоsоft РоwегРоіnt.
  4. Програма Місгоsоft Publisher
  5. Програма Місгоsоft Exel

Матеріали для учителів

  • Примірники експериментальних завдань для учнів (обираються на розсуд вчителя  та можливостей кабінету).
  • Рубрики оцінювання презентації;
  • Рубрики оцінювання письмової роботи;
  • Рубрики оцінювання експериментального завдання;
  • Рубрики оцінювання  графіків та діаграм.

Робота на уроках

  1.    Поділіть клас на групи. Повідомте учнів, що кожна група  стане вченими, які намагаються «повернути силу на планету».  Дайте учням можливість вільного вибору точки зо­ру, яку вони підтримуватимуть.
  2.    Розподіліть між групами сили, які вивчатимуться ними.
  3.    Ознайомте учнів із поданими вище завданнями, а саме:
  • узагальнення та систематизація знань про сили (створення портфоліо сили);
  • підготовка вікторини «Сили у природі»(питання з відповідями);
  • створення фото проекту «Обличчя сили», та завдання до нього;
  • розробка та виконання експериментального завдання;
  • створення публікації на тему «Що ми не знаємо про силу…?»;
  • створення презентації про силу;
  • написання письмової роботи на тему: «Якби не було сили…».
  1. Поясніть функції та обов'язки членів команд, і нехай учні у групі розподілять між собою ці функції.
  2. Дайте учням вказівку користуватися посиланнями на матеріали, розміщені в підручниках, енциклопедіях,  в Інтернеті, а також друкованими матеріалами, коли вони відстоюватимуть свою позицію.
  3. Коли учні завершать дослідження, попросіть їх проаналізувати інформацію, зібрану усіма членами групи (якщо необхідно опрацювати за допомогою комп’ютера).
  4. Коли команди провели дослідження, проаналізували дані, визначили свої час підготувати презентацію, яку вони використають для участі у форумі класу. Презентація повинна міс­тити бібліографію.
  5. Організуйте форум (Урок: «Сили у природі»), щоб кожна група мала можливість подати на загальний розгляд результати своїх досліджень, а потім увесь клас взяв участь у дебатах.
  6. Проведіть оцінювання та взаємооцінювання за допомогою оціночних листів та рубрик.
  7. Проведіть обговорення про проведення проекту, його недоліки.

Оцінювання

  • Оцінювання за оціночними листами. Рубрики оцінювання.
  • Взаємооцінювання.
  • Оцінювання під час роботи на уроці.

 

docx
Додав(-ла)
Smolyar Asya
Пов’язані теми
Фізика, Матеріали до уроків
Додано
10 січня 2019
Переглядів
586
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку