Проект "Сили у природі" допоможе учням узагальнити знання про сили; формувати вміння учнів порівнювати, аналізувати; розвивати комунікативні здібності учнів; розвивати логіку мислення, вміння будувати алгоритм дій, необхідних для досягнення бажаного результату; активізувати самостійність мислення учнів, колективізм, навички групової роботи, почуття взаємної відповідальності, вміння відстоювати свою точку зору в процесі роботи, формувати інтерес до предмету на основі зв'язку із життям.
Сили у природі
Цей проект допоможе учням узагальнити знання про сили; формувати вміння учнів порівнювати, аналізувати; розвивати комунікативні здібності учнів; розвивати логіку мислення, вміння будувати алгоритм дій, необхідних для досягнення бажаного результату; активізувати самостійність мислення учнів, колективізм, навички групової роботи, почуття взаємної відповідальності, вміння відстоювати свою точку зору в процесі роботи, формувати інтерес до предмету на основі зв’язку із життям.
Цілі проекту
Тривалість проекту
Протягом вивчення теми «Взаємодія тіл».
Завдання для учнів
Ці завдання можна роздати у друкованому вигляді.
Фізичні явища оточують нас повсюди, багато з них нам уже знайомі, і ми можемо їх пояснити. Я хочу, щоб ви побачили й переконалися в тому, що фізика — це не тільки (і навіть не стільки) храм точних формул, законів і правил, а саме життя у всіх його проявах. І навіть у повсякденних справах, можна побачити багато нового й цікавого, тим більше що у вас уже є необхідний запас знань, щоб пояснити явища, які ми сьогодні з вами спостерігатимемо.
Уявіть на одну мить: вівсі сили, що існують навколо нас образилися і покинули нашу планету! Хаос охопив нашу планету. Наше завдання знайти і повернути їх. Але це може бути можливим лише тоді, коли ми глибше познайомимося з ними, «створивши їх портрет».
Вам необхідно:
Огляд проекту
Основна робота проходить у командах, які формуються з 4-5 учнів з урахуванням бажання учнів. Цей склад команди витримується протягом вивчення усієї теми. Команди можуть формуються як «команди взаємодопомоги» — у команді є і сильніші, і слабші учні: останні отримують необхідну їм допомогу від своїх товаришів (без зниження загальних вимог), тобто «навчальну» роботу бере не тільки вчитель, але й учні: розв'язок поставленої проблеми — це не «додавання зусиль» окремих членів групи, а результат складання діалогових ситуацій, що включають питання і відповіді; вислуховування думок —згода або суперечка на основі логічних доведень. Сформовані команди за «науковим, розумовим потенціалом» майже рівні, тому завдання для усіх команд є однаковими за ступенем складності.
Протягом вивчення теми саме в команді відбуваються консультації, взаємоперевірки, взаємоопитування.
Уся їхня робота йде у вигляді співпраці вчителя та учнів, де результат кожного впливає на результат команди, і навпаки. Існує зацікавленість дітей у результатах власної роботи та в результатах товаришів. Саме в цих творчих колективах продовжується робота і в позаурочний час (їм цікаво досліджувати, обмінюватись думками, ставити питання та знаходити відповіді). До цієї роботи залучаються і батьки. Учні можуть фантазувати про сили, або описувати їх користуючись довідниками, енциклопедіями, мережею Інтернету тощо.
Під час захисту проектів необхідно не тільки показати хід розв'язку «своїх» задач і власну підготовленість, але й аналізувати і рецензувати розв'язки суперників.
Уміння, необхідні учням
Інтернет:
Програма Місгоsоft РоwегРоіnt:
Програма Місгоsоft Word
Програма Місгоsоft Exel
Програма Місгоsоft Publisher
Устаткування і програмне забезпечення
Матеріали для учителів
Робота на уроках
Оцінювання