Розробка проведення загальношкільного квесту з правил дорожнього руху

Про матеріал
Розробка містить всі і матеріали, необхідн для проведення узагальнюючого іквету. Рекомендовано проводити в кінці місячника "Увага, діти на дорозі!"
Перегляд файлу

Загальношкільний квест для учнів 5-11 класів

Безпечна дорога від школи до домашнього порогу

Мета: повторити, узагальнити та систематизувати знання учнів про правила дорожнього руху та дорожні знаки; знаходити і виправляти помилки дітей в життєвих ситуаціях; мобілізувати пам'ять учнів та швидкість реакції; розвивати бажання йти до своєї мети, створення умов, що сприяють закріпленню дружніх відносин в учнівському колективі; розвиток уяви, винахідливості; виховання поваги один до одного, почуття відповідальності.

Старт. Організатор зачитує правила квесту, пояснює організаційні моменти, урочисто оголошує старт квесту.

     -  Доброго дня всім. Раді вітати вас на сьогоднішньому розважальному квесті. Квест – це спортивно-розважальна та інтелектуально-командна гра. Під час неї команди змагаються один з одним за перемогу та головний приз. Команди переміщаються від станції до станції, на яких вас чекають учні 11-их класів,  та виконують різноманітні завдання. Сьогодні ми пропонуємо вам взяти участь в квесті «Безпечна дорога від школи до домашнього порогу». Цей квест присвячений безпечній поведінці на дорозі та всьому, що з цим пов’язане. Отже, пропоную розпочати. Мета команд – виконати всі завдання  першими і максимально правильно.

(Кожна команда отримує маршрутний лист в якому визначено етапи проходження локацій)

 

 

Зупинка «Малювальна». (3 бали)

Команда отримує завдання – намалювати дорожній знак.

Малюнок повинен бути якісним (гарним). Всі учасники повинні бути задіяні в його створенні. Команди отримують   папір А4 та кольорові маркери.

Ведучий називає дорожній знак, а команди мають його намалювати. Дорожні знаки:

5-6 класи: 1) Пішохідний перехід.

7-8 класи: 2) Медичний пункт.

9-10 класи: 3) Аварійна ділянка дороги.

 

Відповіді:

Описание: J:\дорожні знаки\інформаційно-вказівні.gif

Описание: J:\дорожні знаки\попереджувальний.gif

Описание: 6

1

2

3

 

 

 

 

 

Зупинка «Ситуація».(4 бали)

Команді пропонується розглянути  малюнок.

5-6 класи: мал.2

7-8 класи: мал.3

9-10 класи: мал.1

Описание: 22

Описание: 22 002

1.Знайдіть на малюнку сімох необережних людей, які порушують правила вуличного руху.

2.На яких фрагментах малюнку можливі небезпеки?Які саме?

Описание: 22 001

3.Розглянь малюнки.

Які правила перевезення вантажу порушено?

 

 

 

 

Відповіді.

Малюнок 1.

  1. Школяр переходить вулицю на червоне світло.
  2. Чоловік, що вітається, іде проїзною частиною.
  3. Двері автобуса защемили вантаж хлопчика.
  4. Пасажир самовільно розчиняє двері автобуса.
  5. Школяр перебігає дорогу позаду автобуса.
  6. Велосипедист збирається перетнути дорогу в небезпечному місці.
  7. Дівчинка стоїть близько до краю тротуару.

Малюнок 2.

На всіх фрагментах малюнка є небезпеки: мокре листя, пісок, ожеледиця, мокрий асфальт.

Малюнок 3.

  1. Вантаж на даху автомобіля заважає водієві бачити дорогу.
  2. Вантаж у салоні автомобіля обмежує рухи водія.
  3. Вантаж, що розсипався на проїзну частину може призвести до аварійної ситуації.
  4. Вантаж, що виступає за габарити автомобіля, не позначений червоною стрічкою.

 

 

Зупинка «Пасажир, пішохід, велосипедист». (3 бали – по 1 балу за кожну правильну відповідь)

 Команді пропонуються  три запитання.

5-6 класи:

  1. Як правильно переходити вулицю? (Спочатку подивитися ліворуч, а потім — праворуч)
  2. З якого віку дітям дозволяється їздити на передньому сидінні автомобіля? (З 12 років або дітям, які вищі 145 см)
  3. 3 якого віку дозволено їздити на велосипеді по дорозі? (З 14 років)

7-8 класи:

  1. Як правильно рухатись, ходити пішоходу? (По тротуару або триматися лівої сторони дороги)
  2. Велосипедист — це водій чи пішохід? (Водій транспортного засобу)
  3. Які засоби безпеки автомобіля ви знаєте? (Паси безпеки, підголівники, подушки безпеки)

9-10 класи:

  1. Якою є безпечна відстань до автомобіля при переході дороги? (100-150 м)
  2. Як має бути оснащений велосипед, щоб поїздка на ньому була безпечною? (Справні гальма, фара білого кольору спереду, світловідбивачі з боків оранжеві, ззаду — червоний, дзвінок на рулі)
  3. Які засоби мають бути в аптечці автомобіля? (Дезинфікуючі, серцеві, засоби для зупинки кровотечі)

 

 

 

 

 

Зупинка «Пошукова». (2 бали)

 Команді пропонується знайти відповідь у книзі, що є на тематичній виставці.

 5-6 класи: - Коли і де був встановлений перший залізничний механічний семафор? (10 грудня 1868 року в Лондоні, «Правила дорожнього руху для дітей» ст. 13)

 7-8 класи: - Що означає сигнал регулювальника, коли права рука піднята над головою? (Це означає, що рух усіх транспортних засобів і пішоходів заборонено в усіх напрямках,«Правила дорожнього руху для дітей» ст. 22-23)

 9-10 класи: - Як оцінити стан потерпілого в ДТП. Які ознаки життя? Як перевірити ці ознаки? (Наявність пульсу, збереження дихання, реакція зіниць на світло, «Методичне забезпечення безпеки дорожнього руху» ст.102)

 

 

 

 

Зупинка «Кросворд».

 Команді пропонується знайти слова, зашифровані в таблиці. Слова  не перетинаються. Можуть бути розташовані горизонтально, вертикально та змінювати свій напрямок. Коли всі слова будуть знайдені, залишиться три літери. Потрібно назвати ці літери та розшифрувати, що вони означають. Кількість балів – 10 (по одному за кожне слово), та ще 3 бали за розшифровані літери.

Д

О

Р

Т

Р

А

С

В

І

Т

Т

Т

О

М

А

Н

О

Ф

О

Л

А

Р

Г

И

Ш

С

Р

А

В

Т

К

О

А

Н

А

П

О

Р

Т

О

С

Т

Р

В

Е

Л

О

С

И

Б

І

У

А

Й

Т

П

Д

Е

П

У

В

О

Д

І

Д

О

П

Е

Д

С

 

Відповіді.

Д

О

Р

Т

Р

А

С

В

І

Т

Т

Т

О

М

А

Н

О

Ф

О

Л

А

Р

Г

И

Ш

С

Р

А

В

Т

К

О

А

Н

А

П

О

Р

Т

О

С

Т

Р

В

Е

Л

О

С

И

Б

І

У

А

Й

Т

П

Д

Е

П

У

В

О

Д

І

Д

О

П

Е

Д

С

 


1) Дорога.

2) Таксі.

3) Тротуар.

4) Водій.

5) Велосипед.

6) Машина.

7) Транспорт.

8) Світлофор.

9) Автобус.

10) Депо.


Три літери, що залишились –ДТП (Дорожньо-транспортна пригода).

 

 

 

Зупинка «Дорожній знак». (3 бали – по 1 балу за кожний правильну відповідь)

 

Команді демонструються 3 дорожні знаки. Учні мають правильно їх назвати.

Описание: J:\дорожні знаки\5.37.2_b.gif

Описание: J:\дорожні знаки\avt.jpg

Описание: J:\дорожні знаки\заборонний.gif

1

2

3

5-6 класи:

 

 

 

 

 

 

 

7-8 класи:

Описание: J:\дорожні знаки\5.44_b.gif

Описание: J:\дорожні знаки\invalid.jpg

Описание: J:\дорожні знаки\1.10_b.gif

4

5

6

9-10 класи:

Описание: J:\дорожні знаки\1.15_b.gif

Описание: J:\дорожні знаки\приорітету.gif

Описание: J:\дорожні знаки\1.13_b.gif

7

8

9

 

 

Відповіді.

1) Надземний пішохідний перехід.

2) Автобусна зупинка.

3) Рух на велосипеді заборонено.

4) Зупинка таксі.

5) Інваліди.

6) Нерівна дорога.

7) Небезпечне узбіччя.

8) Перевага зустрічного руху.

9) Слизька дорога.

 

 

Фініш. Організатор підводить підсумок гри та оголошує переможців.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Матеріали для друку та розміщення на локаціях

Методичне пояснення

Ці матеріали необхідно завчасно роздрукувати в зручному форматі та ознайомити з ними учнів 11-их класів, які будуть знаходитися на локаціях та перевірятимуть знання дітей.

Завдання квесту

Зупинка «Малювальна». (3 бали)

Команда отримує завдання – намалювати дорожній знак.

Малюнок повинен бути якісним (гарним) та максимально відтворювати лорожній знак. Всі учасники повинні бути задіяні в його створенні. Команди отримують   папір А4 та кольорові маркери.

Ведучий називає дорожній знак, а команди мають його намалювати. Дорожні знаки:

 

5-6 класи: 1) Медичний пункт.

7-8 класи: 2) Пішохідний перехід.

9-10 класи: 3) Аварійна ділянка дороги.

 

Описание: J:\дорожні знаки\інформаційно-вказівні.gif

Описание: J:\дорожні знаки\попереджувальний.gif

Описание: 6

1

3

2

 

Зупинка «Ситуація».(4 бали)

Команді пропонується розглянути  малюнок.

5-6 класи: мал.2

7-8 класи: мал.3

9-10 класи: мал.1

Описание: 22

Описание: 22 002

1.Знайдіть на малюнку сімох необережних людей, які порушують правила вуличного руху.

2.На яких фрагментах малюнку можливі небезпеки?Які саме?

Описание: 22 001

3.Розглянь малюнки.

Які правила перевезення вантажу порушено?

 

 

Відповіді.

Малюнок 1.

  1. Школяр переходить вулицю на червоне світло.
  2. Чоловік, що вітається, іде проїзною частиною.
  3.                      Двері автобуса защемили вантаж хлопчика.
  4.                      Пасажир самовільно розчиняє двері автобуса.
  5.                      Школяр перебігає дорогу позаду автобуса.
  6.                      Велосипедист збирається перетнути дорогу в небезпечному місці.
  7.                      Дівчинка стоїть близько до краю тротуару.

Малюнок 2.

На всіх фрагментах малюнка є небезпеки: мокре листя, пісок, ожеледиця, мокрий асфальт.

Малюнок 3.

  1. Вантаж на даху автомобіля заважає водієві бачити дорогу.
  2. Вантаж у салоні автомобіля обмежує рухи водія.
  3. Вантаж, що розсипався на проїзну частину може призвести до аварійної ситуації.
  4. Вантаж, що виступає за габарити автомобіля, не позначений червоною стрічкою.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зупинка «Пасажир, пішохід, велосипедист». (3 бали – по 1 балу за кожну правильну відповідь)

 Команді пропонуються  три запитання.

5-6 класи:

  1. Як правильно переходити вулицю? (Спочатку подивитися ліворуч, а потім — праворуч)
  2. З якого віку дітям дозволяється їздити на передньому сидінні автомобіля? (З 12 років або дітям, які вищі 145 см)
  3. 3 якого віку дозволено їздити на велосипеді по дорозі? (З 14 років)

7-8 класи:

  1. Як правильно рухатись, ходити пішоходу? (По тротуару або триматися лівої сторони дороги)
  2. Велосипедист — це водій чи пішохід? (Водій транспортного засобу)
  3. Які засоби безпеки автомобіля ви знаєте? (Паси безпеки, підголівники, подушки безпеки)

9-10 класи:

  1. Якою є безпечна відстань до автомобіля при переході дороги? (100-150 м)
  2. Як має бути оснащений велосипед, щоб поїздка на ньому була безпечною? (Справні гальма, фара білого кольору спереду, світловідбивачі з боків оранжеві, ззаду — червоний, дзвінок на рулі)
  3. Які засоби мають бути в аптечці автомобіля? (Дезинфікуючі, серцеві, засоби для зупинки кровотечі)

 

 

 

 

 

 

 

Зупинка «Кросворд».

 Команді пропонується знайти слова, зашифровані в таблиці. Слова  не перетинаються. Можуть бути розташовані горизонтально, вертикально та змінювати свій напрямок. Коли всі слова будуть знайдені, залишиться три літери. Потрібно назвати ці літери та розшифрувати, що вони означають. Кількість балів – 10 (по одному за кожне слово), та ще 3 бали за розшифровані літери.

 

 

Д

О

Р

Т

Р

А

С

В

І

Т

Т

Т

О

М

А

Н

О

Ф

О

Л

А

Р

Г

И

Ш

С

Р

А

В

Т

К

О

А

Н

А

П

О

Р

Т

О

С

Т

Р

В

Е

Л

О

С

И

Б

І

У

А

Й

Т

П

Д

Е

П

У

В

О

Д

І

Д

О

П

Е

Д

С

 

Д

О

Р

Т

Р

А

С

В

І

Т

Т

Т

О

М

А

Н

О

Ф

О

Л

А

Р

Г

И

Ш

С

Р

А

В

Т

К

О

А

Н

А

П

О

Р

Т

О

С

Т

Р

В

Е

Л

О

С

И

Б

І

У

А

Й

Т

П

Д

Е

П

У

В

О

Д

І

Д

О

П

Е

Д

С

 

 

Зупинка «Дорожній знак». (3 бали – по 1 балу за кожний правильну відповідь)

 

Команді демонструються 3 дорожні знаки. Учні мають правильно їх назвати.

Описание: J:\дорожні знаки\5.37.2_b.gif

Описание: J:\дорожні знаки\avt.jpg

Описание: J:\дорожні знаки\заборонний.gif

1

2

3

5-6 класи:

 

 

 

 

 

 

 

7-8 класи:

Описание: J:\дорожні знаки\5.44_b.gif

Описание: J:\дорожні знаки\invalid.jpg

Описание: J:\дорожні знаки\1.10_b.gif

4

5

6

9-10 класи:

Описание: J:\дорожні знаки\1.15_b.gif

Описание: J:\дорожні знаки\приорітету.gif

Описание: J:\дорожні знаки\1.13_b.gif

7

8

9

 

Відповіді.

1) Надземний пішохідний перехід.

2) Автобусна зупинка.

3) Рух на велосипеді заборонено.

4) Зупинка таксі.

5) Інваліди.

6) Нерівна дорога.

7) Небезпечне узбіччя.

8) Перевага зустрічного руху.

9) Слизька дорога.

 

«Виправ помилки»

Кожній  команді  пропонуються  речення  з  помилками.  Помилки  треба

знайти та виправити. Результатом виконання завдання є кольорові картки, які отримують члени команди  за  відповіді.  Якщо  помилку  тільки  знайшли  жовта картка,  помилку знайшли і виправили – зелена картка, помилку не знайшли – червона картка

5-6 класи

1. Учасниками дорожнього руху є: автомобіль, пасажир та водій. (Пішохід )

2. Пішохід – людина, яка використовує транспортний засіб і знаходиться у ньому, але не причетна до керування ним. (Пасажир)

3. Пішохідні світлофори мають три сигнали з силуетом людини, а саме: червоний, жовтий та зелений. (Два сигнали, жовтий відсутній)

 

7-8 класи

1. Заборонні знаки мають загальну ознаку – трикутник з червоною смугою та білим чи жовтим фоном всередині. (Круг)

2. Горизонтальна розмітка наноситься на стовпи та огорожі, а вертикальна – на

дорогу та бордюри. (Навпаки).

3. Інформаційно-вказівні знаки мають загальну ознаку – круг з червоною смугою та білим фоном всередині. (Заборонні) .

 

9-10 класи

1. Щоб перевозити людей у кузові автокрана необхідне посвідчення водія категорії

«С». (Не можна перевозити людей у кузові автокрана)

2. Транспортний засіб, що стоїть необхідно обійти спереду, переконавшись, що

водій не починає рух. (Транспортний засіб необхідно обходити позаду).

3. Заборонні знаки інформують учасників дорожнього руху про розташування

об’єктів обслуговування. (Знаки сервісу).

 

 

 

 

Зразки маршрутних листів

 

Маршрутний лист  5-А класу

1 зупинка  «Малювальна»

2 зупинка  «Ситуація»

3 зупинка  «Пасажир, пішохід, велосипедист»

4 зупинка  «Кросворд»

5 зупинка  «Дорожній знак»

6 зупинка  «Помилкова»

7 зупинка - фінішна

Маршрутний лист  5-Б класу

1 зупинка  «Ситуація»

2 зупинка  «Пасажир, пішохід, велосипедист»

3 зупинка  «Кросворд»

4 зупинка  «Дорожній знак»

5 зупинка  «Помилкова»

6 зупинка  «Малювальна»

7 зупинка - фінішна

Маршрутний лист  6-А класу

1 зупинка  «Пасажир, пішохід, велосипедист»

2 зупинка  «Кросворд»

3 зупинка  «Дорожній знак»

4 зупинка  «Помилкова»

5 зупинка  «Малювальна»

6 зупинка  «Ситуація»

7 зупинка - фінішна

Маршрутний лист  6-Б класу

1 зупинка  «Кросворд»

2 зупинка  «Дорожній знак»

3 зупинка  «Помилкова»

4 зупинка  «Малювальна»

5 зупинка  «Ситуація»

6 зупинка  «Пасажир, пішохід, велосипедист»

7 зупинка - фінішна

Маршрутний лист  7-А класу

1 зупинка  «Дорожній знак»

2 зупинка  «Помилкова»

3 зупинка  «Малювальна»

4 зупинка  «Ситуація»

5 зупинка  «Пасажир, пішохід, велосипедист»

6 зупинка  «Кросворд»

7 зупинка - фінішна

Маршрутний лист  7-Б класу

1 зупинка  «Кросворд»

2 зупинка  «Помилкова»

3 зупинка  «Малювальна»

4 зупинка  «Ситуація»

5 зупинка  «Пасажир, пішохід, велосипедист»

6 зупинка   «Дорожній знак»

7 зупинка - фінішна

Маршрутний лист  8-А класу

1 зупинка  «Помилкова»

2 зупинка  «Малювальна»

3 зупинка  «Ситуація»

4 зупинка  «Пасажир, пішохід, велосипедист»

5 зупинка  «Кросворд»

6 зупинка   «Дорожній знак»

7 зупинка - фінішна

Маршрутний лист  8-Б класу

1 зупинка  «Малювальна»

2 зупинка  «Ситуація»

3 зупинка  «Пасажир, пішохід, велосипедист»

4 зупинка  «Кросворд»

5 зупинка  «Дорожній знак»

6 зупинка   «Помилкова»

7 зупинка - фінішна

Маршрутний лист  9-А класу

1 зупинка  «Ситуація»

2 зупинка  «Пасажир, пішохід, велосипедист»

3 зупинка  «Кросворд»

4 зупинка  «Дорожній знак»

5 зупинка  «Помилкова»

6 зупинка  «Малювальна»

7 зупинка - фінішна

Маршрутний лист  9-Б класу

1 зупинка  «Пасажир, пішохід, велосипедист»

2 зупинка  «Кросворд»

3 зупинка  «Дорожній знак»

4 зупинка  «Помилкова»

5 зупинка  «Малювальна»

6 зупинка  «Ситуація»

7 зупинка - фінішна

 

Маршрутний лист  10-А класу

1 зупинка  «Кросворд»

2 зупинка  «Дорожній знак»

3 зупинка  «Помилкова»

4 зупинка  «Малювальна»

5 зупинка  «Ситуація»

6 зупинка  «Пасажир, пішохід, велосипедист»

7 зупинка - фінішна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Д

О

Р

Т

Р

А

С

В

І

Т

Т

Т

О

М

А

Н

О

Ф

О

Л

А

Р

Г

И

Ш

С

Р

А

В

Т

К

О

А

Н

А

П

О

Р

Т

О

С

Т

Р

В

Е

Л

О

С

И

Б

І

У

А

Й

Т

П

Д

Е

П

У

В

О

Д

І

Д

О

П

Е

Д

С

 

Д

О

Р

Т

Р

А

С

В

І

Т

Т

Т

О

М

А

Н

О

Ф

О

Л

А

Р

Г

И

Ш

С

Р

А

В

Т

К

О

А

Н

А

П

О

Р

Т

О

С

Т

Р

В

Е

Л

О

С

И

Б

І

У

А

Й

Т

П

Д

Е

П

У

В

О

Д

І

Д

О

П

Е

Д

С

 

Д

О

Р

Т

Р

А

С

В

І

Т

Т

Т

О

М

А

Н

О

Ф

О

Л

А

Р

Г

И

Ш

С

Р

А

В

Т

К

О

А

Н

А

П

О

Р

Т

О

С

Т

Р

В

Е

Л

О

С

И

Б

І

У

А

Й

Т

П

Д

Е

П

У

В

О

Д

І

Д

О

П

Е

Д

С

 

Д

О

Р

Т

Р

А

С

В

І

Т

Т

Т

О

М

А

Н

О

Ф

О

Л

А

Р

Г

И

Ш

С

Р

А

В

Т

К

О

А

Н

А

П

О

Р

Т

О

С

Т

Р

В

Е

Л

О

С

И

Б

І

У

А

Й

Т

П

Д

Е

П

У

В

О

Д

І

Д

О

П

Е

Д

С

 

Д

О

Р

Т

Р

А

С

В

І

Т

Т

Т

О

М

А

Н

О

Ф

О

Л

А

Р

Г

И

Ш

С

Р

А

В

Т

К

О

А

Н

А

П

О

Р

Т

О

С

Т

Р

В

Е

Л

О

С

И

Б

І

У

А

Й

Т

П

Д

Е

П

У

В

О

Д

І

Д

О

П

Е

Д

С

 

Д

О

Р

Т

Р

А

С

В

І

Т

Т

Т

О

М

А

Н

О

Ф

О

Л

А

Р

Г

И

Ш

С

Р

А

В

Т

К

О

А

Н

А

П

О

Р

Т

О

С

Т

Р

В

Е

Л

О

С

И

Б

І

У

А

Й

Т

П

Д

Е

П

У

В

О

Д

І

Д

О

П

Е

Д

С


doc
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
24 травня 2020
Переглядів
948
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку